تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب ونشريه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب ونشريه‌


كودك عجيب‌

حسن احمدي‌

ناشر: حوا

چاپ اول: 1387

56 ص - 1000 تومان‌

كتاب حاضر، مجموعه 33 داستان براي نوجوانان مي‌باشد. برخي عناوين داستانها عبارتند از: هرگز، ماشين، كبريت، بي‌قرار، پستچي، شام، تصميم، پرنده، كودك، مادر، كوير، كودك عجيب، پول، مخمصه، عروسي، خاكستر و ... مطلب فوق بخشي از داستان مي‌باشد.

بي‌نام...

شاعر: سيدمحمدسادات اخوي‌

ناشر: حوا

چاپ اول: 1387

276 ص - 3700 تومان‌

كتاب حاضر، مجموعه شعرهاي سيدمحمدسادات اخوي در فاصله سالهاي 1369 تا 1386 است كه در قالبهاي رباعي، دوبيتي، غزل، مسمّط، ترجيح‌بند ناتمام، مثنوي، نو و تركيب بند آمده است.

موضوع اشعار اين كتاب مذهبي است و در وصف ائمه اطهار و خاندانشان و رنجها و مصيبت‌هايي كه بر آنها وارد آمده، سروده شده است. بخش قابل توجهي از اين مجموعه به حوادث و حماسه‌آفرينان كربلا اختصاص داده شده است. در يكي از شعرهاي اين مجموعه با عنوان چنين مي‌خوانيم: بر روي شن، جز رد پاي سرخ خنجر نيست/ جز نغمه‌هايي مانده از آواي پرپر نيست/ آن سو: نگاه مادري، بي‌تاب فرزندي... /... اين سو، يتيمي خفته... با دستي كه ديگر نيست/ است آيا كه مي‌خواند..../ آيا ظهوري تازه از وحي پيمبر نيست؟!

ضرب‌المثلهاي شهر بابك‌

زهرا حسيني‌مونسي‌

ناشر: مركز كرمان‌شناسي، كرمان‌

چاپ اول: 1387

478 ص - 3800 تومان‌

امثال عبارتند از جمله‌هاي حكيمانه‌اي كه به قدري فصيح و در عين فصاحت ساده و لطيف و داراي استعارات، كنايات و تشبيهات خالي از تكلفند كه عامه آنها را پسنديده، با كمال ميل حفظ و در محاورات خود استعمال مي‌كنند؛ بنابراين هر مثل نمونه‌اي عالي از فكر و قريحه ادبي يك ملت است. پس هر زباني كه امثالش بيشتر باشد، ادبياتش كامل‌تر و فكر ادبي متكلمان به آن عالي تر و وسيع‌تر است و مي‌توان گفت كه بسياري امثال هر زبان دليل وسعت زبان و كثرت لغات و اصطلاحات آن است.اين كتاب را مي‌توان دريچه‌اي دانست كه از آن منظر گوشه‌هايي از تاريخ و فرهنگ گذشته شهر كرمان، به روي علاقه‌مندان گشوده شده است.

كتاب حاضر مشتمل به 2280 ضرب‌المثل است كه توضيحات زير براي هر مثل آورده شده است:

شكل محلي مثل كه مقصود نوشتن مثل با همان گويش خاص محلي است كه به كار برده مي‌شود؛ ترجمه فارسي مثل؛ كاربردها موارد استفاده مثل؛ نظير و نمونه‌اي براي هر مثل؛ موضوع مثل كه عبارت است از هدف و مقصود يك مثل كه مي‌توان آن را در يك واژه يا تركيبي بيان كرد؛ واژگان اصلي و كليدي هر مثل كه دستيابي به آن مثل را ميسر و ممكن مي‌سازد؛ ريشه‌يابي كه دستيابي به علت هر مثل ريشه آن مثل است؛ همچنين روايتهاي متفاوت يك داستان در ذيل مثل مربوطه آورده شده است.

اين مجموعه به روش الفبايي مرتب شده و ترتيب الفبايي آن براساس حرف اول شكل محلي آن مثل است . شكلهاي ديگر مثل به اولين مدخل ارجاع داده شده است.

براي كامل‌تر شدن و اينكه بتوان به سهولت به مثل موردنظر دست پيدا كرد، از دو شيوه ديگر كليد واژه‌اي و موضوعي به صورت كمكي استفاده شده است كه نمايه اين دو فهرست در پايان كتاب آورده شده است.

نامه‌ باستان‌

ميرزا آقاخان كرماني‌

به كوشش و مقدمه

علي عبداللهي‌نيا

ناشر: مركز كرمان‌شناسي، كرمان‌

چاپ اول: 1387

201ص - 2800 تومان‌

ميرزا عبدالحسين‌خان بردسيري مشهور به ميرزاآقاخان كرماني از چهره‌هاي بنام سياسي عصر قاجار است. وي پس از طي تحصيلات مقدماتي و بهره‌جستن از محضر عالمان روزگار خود، يكي از برجسته‌ترين مورخان و از تواناترين نويسندگان اجتماعي مطرح گرديد.

آشنايي ميرزا آقاخان به تاريخ ايران باعث شد كه را به عنوان اثري منظوم از خود برجاي گذارد. اين كتاب از لحاظ موضوع و محتوا، اثري گرانبها و مهم مي‌باشد كه در مدت يك ماه بازداشت در شهر طرازبوران، به رشته نظم درآورد.موضوع كتاب حاضر تاريخ واقعي ايران پيش از اسلام است. بخش پاياني نامه‌باستان به ابياتي سياسي و انتقادي از اوضاع و احوال ايران عصر قاجار و يك مقاله كوتاه تحت عنوان اختصاص داده شده است.

ميرزا آقاخان در مقاله مفيده، به تبيين هدف خود از خلق نامه‌باستان مي‌پردازد و در اين نكته تأكيد مي‌كند كه نامه‌باستان مي‌تواند نمونه و الگويي براي شعر روزگار ما باشد.

اين اثر به لحاظ شعري نشانگر اوج نهضت بازگشت ادبي است. شاعر با بياني ساده و بدون تملق و تكلف و تصنع‌، به بيان حوادث تاريخ ايران پيش از اسلام مي‌پردازد. تسلط و تبحر شاعر به متون ادبي و تاريخي از شاخصه‌هاي ديگر نامه‌باستان است. فارغ‌ از نگاه اديبانه، اين اثر به لحاظ سياسي و تاريخي شايان توجه است. او در اين كتاب قصد دارد تا روايات اسطوره‌اي را با حوادث تاريخي ايران پيوند زند.

بي‌ ‌

حسين مهكام‌

ناشر: حوا

چاپ اول: 1387

130 ص - 1800 تومان‌

كتاب حاضر مشتمل بر دو نمايشنامه با عناوين بي و سكوت مي‌باشد. بانوي پرلاشز، آندرانيك، مادر بزرگ: يك مقدمه، سلول صفر، حريم، كابوسها و خون، شهرزاد، عمو كريستف از ديگر نمايشنامه‌هاي اين نويسنده مي‌باشد. به همين قلم، منتشر شده است: ياخته‌هاي مشوش ذهن (مجموعه داستان و شعر)، بر شعاع داغ يك همبرگر (داستان بلند)، چشمان زندگان (مجموعه داستان)، عبور از بودن (مجموعه داستان).‌

در تابلوي نمايشنامه بي‌ آمده است:




 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 430]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن