تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820783806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه امروز مجلسلاريجاني: مكتب امام پيرايه عزلت‌گرايي تفكر اسلامي را زدود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در جلسه امروز مجلسلاريجاني: مكتب امام پيرايه عزلت‌گرايي تفكر اسلامي را زدود
گروه سياسي: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مكتب امام پيرايه عزلت‌گرايي تفكر اسلامي را زدود و آن را به توسعه عقلانيت اسلامي آراست كه همه وجوه زندگي فردي و اجتماعي امت را در چتر هدايت اسلامي قرار دهد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس به تقدير و سپاس از حضور پرشكوه ملت در مراسم عزاداري شهادت دخت گرامي رسول مكرم اسلام (ص) و سوگواري سالگرد رحلت حضرت امام (ره) گفت: مجلس بايد بر اين امر ببالد كه جوهره تفكر ديني و انقلابي هر روز بالنده‌تر رخ مي‌نمايد.

وي افزود: مكتب امام پيرايه عزلت‌گرايي تفكر اسلامي را زدود و آن را به توسعه عقلانيت اسلامي آراست كه همه وجوه زندگي فردي و اجتماعي امت را در چتر هدايت اسلامي قرار دهد.

لاريجاني خاطرنشان كرد: هر چند اين نگاه استراتژيك اثرات خود را در بيداري دنياي اسلام گذاشت اما فرزندان نخبه امام امروز عمق بخشيدن و ياري پردازي در زواياي مختلف اين رويكرد اسلامي را وظيفه خود مي‌دانند تا اين حركت جوهري به كمال خويش برسد.

وي ادامه داد: تئوري‌پردازي در ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي در مورد اين نگاه احتياج به رسوخ معرفتي در حوزه دين همراه با بهره‌جستن از تجربيات سه‌دهه تلاش اجرايي در كشور و ممزوج‌نمودن آن با دستاوردهاي عقلاني بشري دارد.

رئيس مجلس افزود: يك جانبه‌گرايي در اين سه مولفه يا به عدم مسانخت دريافت‌هاي ديني با مقتضيات زمانه منجر مي‌شود و يا نوعي عملگرايي بي‌هدف را توصيه مي‌كند و يا صرفا به حركت مقلدانه از ديگران مي‌انجامد.

وي با بيان اينكه سنت امام در دوران زعامت طلايي خود تداوم اين سه ركن بود كه پيامي نو براي بشريت به ارمغان آورد، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي با تكيه بر چنين قرائتي از راه امام تاملات ديني متديك بر مبناي فقاهت مستمر و ارج نهادن به دستاوردهاي ارزشمند مديران سه‌دهه اوليه انقلاب و تجربيات علمي و عقلاني دنياي امروز را اساس حركت نوين خود قرار خواهد داد.

لاريجاني تصريح كرد: توصيه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به قواي كشور در نصب‌العين قرار دادن وصيت‌نامه آن مرد الهي در جهت بيداري حكومت و ملت امري مهم و اساسي بود و مجلس شوراي اسلامي اين توصيه را هديه سالگرد رحلت امام به ملت مي‌پندارد.

وي گفت: در همين جا هيئت‌رئيسه مجلس كميته‌اي را زيرنظر محمدحسن ابوترابي، نايب‌رئيس اول معين نمود تا هر چه سريع‌تر راه‌هاي پيگيري اين سند ملي را مشخص كند.

رئيس مجلس خاطرنشان كرد: از تلاش دوستان نماينده در شعب تشكر مي‌كنم كه با سرعت و دقت مسير بررسي اعتبارنامه‌ها و مشخص نمودن تركيب كميسيون‌ها را طي كرد و اميدواريم ظرف چند روز آينده كميسيون‌هاي تخصصي شكل بگيرد كه بررسي‌هاي كارشناسي مجلس اتكا بر فعال شدن كميسيون‌هاي تخصصي خواهد داشت تا انشاالله نگاه رهبر معظم در مورد جايگاه مجلس به عنوان مرجع نرم‌افزاري نظام محقق گردد.

وي گفت: از دوستان عزيز تقاضا دارم در اولين فرصت كه كميسيون‌ها در حد نصاب خود شكل يافتند كار فكري را آغاز نمايند. تعدادي از طرح‌هاي گذشته براي بررسي مجدد به كميسيون‌ها ارجاع شده و نيازمند نظرات كارشناسي نمايندگان مي‌باشد.

لاريجاني خاطرنشان كرد: در اين چند روز مذاكرات سازنده‌اي با رياست قوه مجريه و قضاييه به عمل آمد و دو كميته هماهنگي با دو قوه ديگر در نظر گرفته شد تا در جهت هماهنگي و رفع اختلاف نظرها گام بردارد. در آينده نتايج اقدامات به استحضار نمايندگان خواهد رسيد.

رئيس مجلس اظهار داشت: در مسئله نيازهاي ضروري كشور مخصوصا مشكلات كشاورزان به دليل خشكسالي و سرمازدگي سه‌جلسه كارشناسي با مسئولين دولتي داشته‌ايم كه نتايج آن بصورت لايحه‌اي تقديم مجلس گرديد تا هر چه زودتر بررسي آن آغاز شود.

وي گفت: به جهت فعال‌تر شدن كميسيون‌ها و استفاده بهينه از زمان، كميسيون‌هاي تخصصي روزهاي دوشنبه صبح جلسه خواهند داشت و تا پايان تابستان به جاي جلسات علني مجلس در صبح روز سه‌شنبه كميسيون‌ها جلسات خود را داير مي‌كنند مگر به دليل فوريت لوايح يا طرح‌ها كه نياز به جلسه علني داشته باشيم.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن