تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804133912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر سرمقاله هاي روزنامه هاي امروز


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مروري بر سرمقاله هاي روزنامه هاي امروز


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: حكايت آب باريكه فرهنگ،تراژدي اشغال بغداد، تركيه و آزموني ديگر، پشت پرده سفر ساركوزي به بيروت،اقتصاد صلح‌گرا ديپلماسي تهاجمي ،برنامه هاي اقتصادي دولت و بي خبري مردم واين تنها مشكل دولت نيست، از جمله عناوين سرمقاله هاي روزنامه هاي امروز است.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" سرمقاله هاي روزنامه هاي امروز به قرار زير است:
**جام جم:حكايت آب باريكه فرهنگ
پرداختن مقطعي به مباحث فرهنگي، هنري و اجتماعي در كشور ما از آسيب‌هاي مهم به شمار مي‌آيد كه به دليل فراموشي پس از حراج گسترده و سيل‌گونه، فرصت طرح دوباره نمي‌يابند و با طرح مباحث تازه به محاق مي‌روند. از اين نظر، حوزه فرهنگ، گوي سبقت را از ديگر حوزه‌ها ربوده و طرح مباحث آن به طنزي تلخ تبديل شده است.انتخاب راه‌حل‌هاي اصولي و مداوم و تلاش براي به‌كارگيري اين راهكارها در تمام سال، موضوعي است كه هنوز در كشور ما جايگاهي ندارد. در اين زمينه حتي قوانين محكم و خوبي هم نداريم تا با توسل به آنها بتوان به بهبود وضعيت فرهنگي كشور كمك كرد. در اين ارتباط، عزم جدي دولت به عنوان بزرگ‌ترين دستگاه اجرايي كشور و الزام همه دستگاه‌ها براي كمك به اين حوزه كليدي و تشويق ديگر نهادها مي‌تواند بزرگ‌ترين راهكار باشد. حتي اندك توجهي هم كه در دوره‌هاي گذشته وجود داشته، به فراموشي مطلق سپرده شده است. شوراي فرهنگ و صنعت كه در سال‌هاي مياني دولت هشتم با توافق وزارتخانه‌هاي ارشاد و صنايع تشكيل شد و توسعه فرهنگ در عرصه‌هاي مختلف صنعتي را سرلوحه برنامه خود داشت با آغاز به كار دولت نهم حذف شد و جايگزين ديگري هم نيافت. برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب در كارخانه‌ها و مراكز صنعتي، اهداي كتاب به خانواده‌ها و كارگران نمونه در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي و ده‌ها فعاليت ديگر از برنامه‌هايي بود كه اين شورا در مدت زمان فعاليت خود انجام داد. راه‌اندازي اين شورا تنها يك گام كوچك بود كه از سوي تنها 2 وزارتخانه برداشته شد و اگر عزم كلان در اين عرصه وجود داشت ، شايد حالا طرح بحث مظلوميت فرهنگ موضوعيتي نداشت.

** رسالت: تراژدي اشغال بغداد
روزنامه رسالت در مطلبي باعنوان" تراژدي اشغال بغداد" نوشت: حضرت آيت الله خامنه اي،رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار نورى مالكى نخست وزير عراق اعلام كردند:“حضور نيروهاى آمريكايى در عراق مشكل اصلى اين كشور است. ما مطمئن هستيم كه مردم عراق شرايط سخت را پشت سر خواهند گذاشت و به وضعى خواهند رسيد كه شايستگى آن را دارند و مطمئنا ، روياى آمريكايى ها تحقق نخواهد يافت “.
تراژدى اشغال عراق از ابتداى سال 2003 ميلادى آغاز گرديده و تا به امروز ادامه دارد.مصدر اصلى معضلات سياسى و امنيتى عراق را بايد در ايالات متحده آمريكا جست و جو نمود.دموكراتهاى مخالف جنگ عراق “خروج از عراق”را نوعى استراتژى جهت تخفيف هزينه هاى شكست واشنگتن در خاورميانه مى دانند و البته اين استراتژى را در قالب همان هژمونى و سلطه گرايى سنتى آمريكا تفسير مى كنند.
سفر اخير نورى المالكى به تهران و ديداروى با مقامات ارشد نظام جمهورى اسلامى گوياى چند پيام مهم در سياست خارجى ايران است:
1- بر خلاف خواسته ايالات متحده آمريكا و ديگر جريانهاى اشغالگر عراق،وقوع حادثه خودساخته 11 سپتامبر 2001 و نقش آفرينى ميليتاريستى آمريكا در منطقه سبب تقويت قدرت تهران در خاورميانه گرديده است.بر اين مبنا ايران به عنوان اصلى ترين بازيگر خاورميانه مورد شناسايى نظام بين الملل قرار گرفته است.جبرا اين شناسايى تبعات سختى براى دشمنان و مخالفان نظام اسلامى به همراه خواهد داشت..”جمهورى اسلامى ايران”به عنوان اصلى ترين مدافع حقوق ملت عراق تاكنون بسيارى از طرحهاى واشنگتن در بغداد را ناكام گذاشته و هزينه هاى سنگينى را به دستگاه سياست خارجى آمريكا تحميل نموده است اتكاى مردم عراق به مرجعيت شيعه سبب شده است تا آمريكا در مقابل پويايى ملت عراق بيش از پيش احساس استيصال نمايد.
2 -به نظر مى رسد مقامات هر دو حزب جمهوريخواه و دموكرات در تفسير اوضاع عراق با چالشى تئوري-عملى روبه رو شده اند.آمريكا هم اكنون در جايگاهى قرار ندارد كه بخواهد از اين “فرصتها”و ”تهديدات”موجود در عراق را به سود خود هدايت نمايد.دولت آمريكا سعى دارد به هر نحو ممكن دامنه بى ثباتى در عراق را گسترده تر سازد.نبايد فراموش كرد كه “تزريق آنارشيسم در آنارشيسم”يك استراتژى يا تصميم نيست،بلكه واكنشى است كه بازهاى آمريكا نسبت به شكست خود در بغداد بروز داده اند..بنابر اين مطابق فرمايشات مقام معظم رهبرى كليت حضور نيروهاى آمريكايى در عراق اصلى ترين مشكل اين كشور است.اشغالگران عراق را مى توان به هسته اى تشبيه نمود كه ديگر معضلات “عراق امروز”حول آن تنيده شده است.از اين رو تنها راه حل معضلات عراق خروج كامل اشغالگران و استقلال دستگاههاى اجرايى وسياسى عراق است.
3 -اگر سفر اخير نورى المالكى به تهران را با سفر رئيس جمهور كشورمان به عراق،كه چندى پيش انجام شد،مقايسه نماييم به نتيجه جالبى مى رسيم.اينكه پيوند هاى فرهنگي،سياسى و امنيتى در كشور همسايه،سبب قرابت “ايران “و”عراق پس از صدام”گرديده است.
در نهايت اينكه مطابق تبشير مقام معظم رهبري،فاصله زيادى تا پايان تراژدى اشغال عراق و حريت واقعى ملت عراق در پناه استقلال و آزادى اصيل باقى نمانده است.مردم عراق بزودى روزهاى سخت را پشت سر خواهند گذاشت و “عراق بدون آمريكا”را پس از “عراق بدون صدام”تجربه خواهند نمود.تجربه اى كه ان شاءالله در جهت تعالى و پيشرفت ملت و دولت عراق به كار گرفته خواهد شد.

** فرهنگ آشتي:تركيه و آزموني ديگر
فرهنگ آشتي در سرمقاله امروز خود با عنوان "تركيه و آزموني ديگر" مي نويسد: با اعلام ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌هاى تركيه بار ديگر تحولات و اخبار اين كشور در صدر اخبار و تحليل‌هاى رسانه‌ها قرار گرفته است. اكثر كارشناسان تصميم جديد دادگاه قانون اساسى تركيه را در راستاى تلاش براى انحلال حزب حاكم تركيه قلمداد كرده‌اند.
اما آنچه حزب عدالت و توسعه را از ديگر احزاب اسلام‌گرا متفاوت كرده است رويكرد آن به مقوله دموكراسى و اسلام‌خواهى است كه اين رويكرد در عملكرد رهبران حزب نمودار شده است. رهبران حزب عدالت و توسعه كه در حقيقت با اسلام‌گرايان سنتى مكتب نجم‌الدين اربكان تفاوت دارند، با تدابيرى خاص و استفاده از تجارب گذشته سعى كرده‌اند مانع برانگيختن حساسيت‌ نهادهاى لائيك در كشور تركيه شوند.
در اين راستا آنها از درافتادن مستقيم با مخالفان خود پرهيز كرده و با تمسك به روش‌هاى دموكراتيك، مواضع خود را در چارچوب قانون اساسى پيش برده‌اند. آنها همچنين موفق شده‌اند تا با صاحبان صنايع و سرمايه‌داران و تجار تركيه روابط حسنه برقرار كنند و با اتخاذ سياست‌هاى اقتصادى مبتنى بر بازار آزاد كارنامه مثبتى از خود به جاى بگذارند.
همين موفقيت در حوزه اقتصادى كه منجر به كاهش چشم‌گير نرخ تورم و افزايش نرخ رشد اقتصادى شده است، طرفداران اين حزب را بيش از پيش كرده است.
اسلام‌گرايان در چند سال اخير كه بر تركيه حاكم بوده‌اند، توانسته‌اند به تلفيق نسبتا موفقى از دين و دموكراسى نايل آيند. همين موضوع سبب شده است تا تحولات اين كشور با حساسيت و ظرافت بيشتر در محافل تحقيقاتى و مطالعاتى جهان اسلام پى‌گيرى شود.
به هر روى تركيه در آستانه يك آزمون ديگر قرار گرفته است. بعيد نيست انحلال حزب عدالت و توسعه، تحولات اين كشور را وارد فاز جديدى كند كه دستاوردهاى سياسي، اقتصادى و به ويژه سياست خارجى اين كشور را در معرض نابودى قرار دهد.

**قدس: پشت پرده سفر ساركوزي به بيروت
روزنامه قدس در سرمقاله خود تحت عنوان "پشت پرده سفر ساركوزي به بيروت" نوشت: دو روز پيش رئيس جمهور فرانسه سفري به لبنان داشت. اين سفر با توجه به شرايط كنوني لبنان پس از رسيدن به توافق مهم «دوحه» ميان دو جريان 14 مارس و 8 مارس با اهميت ارزيابي شد.
ساركوزي هنگام ورود به بيروت از جريانهاي رقيب خواست توافق «دوحه» را محترم شمارند. فرانسه از كشورهاي مؤثر در اتحاديه اروپا و نزديك به سياستهاي آمريكا در خاورميانه است. آمريكا و اتحاديه اروپا در تحولات لبنان نقش مهمي دارند و در تشديد شرايط امنيتي لبنان مؤثر هستند. از اين رو ديدگاه اعلام شده ساركوزي مي تواند ديدگاه غرب در ارتباط با لبنان تلقي شود.
اما مشكل در اين جا است كه غرب به صورت آشكار از جريان 14 مارس حمايت مي كند و جريان مقابل يعني 8 مارس را به دليل تصوري كه از حمايت ايران و سوريه وجود دارد انتظار مي رفت، دولت وحدت ملي را فرد ديگري برعهده گيرد، اما اين انتظار مقاومت اسلامي برآورده نشد.
اما حقيقت آن است كه همه كارها در داخل لبنان خلاصه نمي شود و نوعي رقابت آشكار ميان جبهه مقاومت ضد صهيونيستي و جبهه عربي حامي اسرائيل وجود دارد. جهت گيري دنياي غرب به طرف تضعيف جريان ضد اسرائيلي و تقويت جريان مقابل آن است.فرانسه در دوره قدرت ساركوزي در جناحي قرار گرفته است كه تضعيف جريان مقاومت را مد نظر دارد. هدف اين بازي در واقع ايجاد فاصله بين سوريه و جبهه مقاومت ضد اسرائيلي در خاورميانه است.

**كارگزاران: اقتصاد صلح‌گرا ديپلماسي تهاجمي
روزنامه كارگزاران در مطلبي با عنوان "اقتصاد صلح‌گرا ديپلماسي تهاجمي " مي نويسد: تصميم اخير دولت درخصوص انتقال دارايي‌هاي خارجي به بانك‌هاي آسيايي يك تصميم ژئوپلتيك ارزيابي مي‌شود كه به وخيم‌تر شدن پرونده هسته‌اي ايران و تهديدهاي غرب مربوط مي‌شود. با افزايش روزانه ذخاير ارزي، بهتر است اين ذخاير هرچه بيشتر پراكنده شود ولي انتقال اين ذخاير ارزي به بانك‌هاي آسيايي، تصميم به مراتب بدتري است. اين موضوع از اينجا نشات مي‌گيرد كه شرايط اقتصادي ايران با موقعيت ژئوپلتيك و سياسي كشور تعارض دارد. بايد در نظر گرفت ايران به لحاظ ژئوپلتيك كشوري منزوي است اما از نظر اقتصادي سياست ادغام‌گرايانه در پيش گرفته‌ايم. افزايش واردات در بخش كالاهاي استراتژيك مثل سوخت در تعارض جدي با شعارهاي سياسي است. استراتژي اقتصادي ما صلح‌جويانه ولي ديپلماسي ما جنگ‌طلبانه است و اين تضاد، آسيب جدي به كشور محسوب مي‌شود. اخيرا بحث تحريم بنزين ايران در دنيا مطرح شده است و طرح‌هايي كه هر روزه به منظور كاهش مصرف بنزين در دستور كار قرار مي‌گيرد جهت كاهش تهديدها ارزيابي مي‌شود. متاسفانه اقتصاد ايران به‌شدت وابسته به دنياست و اين حكايت از فاصله قابل توجه با ديپلماسي جنگي دارد. ارقام نشان‌دهنده وابستگي محض اقتصاد ايران به خارج است. در مدت هفت سال توليد ناخالص داخلي حدود 40 درصد افزايش داشته كه به عبارتي به ازاي ايجاد هر واحد توليد ناخالص داخلي بين سه تا چهار برابر وابستگي بيشتري به واردات پيدا كرده‌ايم ولي در همين مدت ديپلماسي ايراني گرايش بيشتري به سياست‌هاي جنگ‌طلبانه يافته است. درحالي شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست سر داده مي‌شود كه روزانه 20 ميليون ليتر بنزين به كشور وارد مي‌شود.
لذا تعارض سياست اقتصادي و ديپلماسي ايراني زمينه همين مشكلات فعلي است، يا بايد اقتصاد ادغام‌گرايانه در جهت استقلال گام بردارد يا ديپلماسي ما به طرف صلح گرايش پيدا كند. ارزيابي اقدام اخير دولت در همين راستا نشان مي‌دهد كه چنين حركتي مسائل و مشكلات پيش‌روي اقتصاد را حل نمي‌كند چون نمي‌توان گفت بانك‌هاي آسيايي مطمئن‌تر و معتمدتر از بانك‌هاي اروپايي هستند. در حال حاضر دارايي‌هاي خارجي ايران روزبه‌روز بيشتر مي‌شود و نه اين امكان وجود داردكه اين دارايي‌ها به داخل كشور منتقل شود و نه به بانك‌هاي آسيايي. اگر دولت براي رفع تعارض در بخش سياست‌هاي اقتصادي و ديپلماسي ايراني چاره‌اي بيندشد خودبه‌خود اين مشكلات مرتفع خواهد شد.

**مردم سالاري: برنامه هاي اقتصادي دولت و بي خبري مردم
روزنامه "مردم سالاري" در سرمقاله خود تحت عنوان "برنامه هاي اقتصادي دولت و بي خبري مردم "
نوشت: مسائل، مشكلات و موانع اقتصادي جامعه هر روز ابعاد تازه تري به خود مي گيرد، صندوق بين المللي پول تورم 20/7 درصدي را براي سال 1387 ايران پيش بيني مي كند، اكونوميست كه قبلا از تورم حدود 17 درصدي خبر داده بود حرف خود را پس مي گيرد و تورم 25درصدي را براي سال 87 ايران اعلا م مي كند، رويدادهاي بنزين، برنج، قند و چاي و مسكن هم كه يكي پس از ديگري چهره ويژه اي از خود را به نمايش مي گذارند و بر نگراني ها مي افزايند، در چنين شرايطي رئيس جمهور، وزرا و استانداران و مديران ستادي دولت را فرا مي خواند و برنامه اقتصادي كه قرار است اول تير اعلا م شود را براي آنها تشريح و آنچنان كه در خبرها آمده است، سه سوال را با آنها طرح و مي خواهد آنها در اين مورد نظر بدهند، اما جامعه متخصص و جامعه هدف اين برنامه از كم و كيف موضوع هيچ اطلا عي ندارند، در اقوال گفته مي شود، روح حاكم بر اين برنامه توزيع ثروت به قشرهاي محروم و پرداخت نقدي يارانه ها است،
سياست هاي برابري طلبانه تاكنون به حذف تورم كمك نكرده است. اگر برنامه هاي جديد اقتصادي دولت بتواند سرمايه ها را براي توليد عادلا نه ثروت هزينه كند و چرخ هاي توسعه را به چرخش بيندازد و ارزش افزوده ايجاد كند به طوري كه درآمد سرانه افزايش يابد، اين سياست به توزيع عادلا نه ثروت نيز منتهي خواهد شد. بنابراين آيا بهتر نيست، برنامه هاي اقتصادي قبل از ابلا غ و اجرا اعلام و نقد شود تا وضع را بدتر از اين كه هست نكند. با اميد كه چنين شود.

**اعتماد ملي :اين تنها مشكل دولت نيست
روزنامه اعتماد ملي در مطلبي زير عنوان "اين تنها مشكل دولت نيست" نوشت: تصميم ايران براي انتقال دارايي‌هايش از بانك‌هاي اروپايي به بانك مركزي جمهوري اسلا‌مي مي‌تواند خبر مهمي ارزيابي شود. بايد هشيار باشيم كه هر تصميمي مبتني با منافع بلندمدت و با تكيه بر خرد اقتصادي صورت پذيرد. به نظر مي‌رسد چنين اقدامي نبايد از چشمان دولت‌هاي غربي دور مانده باشد.لذا بايد با تدبير تامل كرد كه نكند ناخودآگاه به مسيري برويم كه در نهايت خواست دشمنان اين ملت باشد.
يكي از استراتژي‌هاي آمريكا در اعمال تحريم‌ها و كنار نهادن راهبرد استفاده از گزينه‌هاي نظامي، استفاده از اهرم‌هاي راحت‌تر و البته متنوع‌تر عليه ايران است. مطالعه مجموعه ديدگاه‌هاي استراتژيست‌هاي دشمن ما را به اين نتيجه مي‌رساند كه آنها اميد زيادي به ناكارآمدي و ناتواني حاكميت در مهار فشارهاي اقتصادي بسته‌اند. از نظر آنها چنانچه دامنه تحريم‌ها گسترش يابد و اوضاع اقتصادي از كنترل خارج گردد مي‌توانند به بهترين نتيجه و البته با كمترين هزينه دست يابند. ‌
. انتقال حجم بالا‌ي دارايي‌هاي ايران ممكن است ما را در آستانه اين تهديدات قرار دهد. ضمن آنكه به نظر مي‌رسد امكان فشار آمريكا بر اين بانك‌ها و دولت‌ها بسيار بيشتر از دولت‌هاي اروپايي است. اگر قرار است در اين رابطه اقدامي صورت پذيرد تمام جوانب امر بايد سنجيده شود. ‌ مشكل ديگر در رابطه با اين اقدام كاهش اعتبار بين‌المللي ايران در زمينه‌هاي اقتصادي در جهان است.
اين تصميم مستقيماً به كاهش سرمايه‌گذاري خارجي در ايران منجر خواهد شد، در حالي كه اقتصاد ايران نيازمند سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف اقتصادي از جمله در بخش نفت و گاز است. تبعات اين تصميم نيازمند ارزيابي‌هاي غيرشتابزده است. برخي نگراني‌ها از كاهش توان ايران در حفظ جايگاه خود در كورس رقابت با كشورهاي توليدكننده نفت در سال‌هاي آينده حكايت دارد. لذا به نظر مي‌رسد اين تنها يك تصميم ساده كارشناسي و اقتصادي نيست و بايد اركان اصلي كشور نسبت به اين تصميم توجيه باشند. ‌ مشكل ديگر به انتقال اين مقدار پول به بانك مركزي برمي‌گردد. اقتصاد امروز ايران به شدت از نقدينگي بالا‌ و تورم مهارگسيخته در رنج است. دولت نشان داده كه توان كنترل نقدينگي و تورم بالا‌ را ندارد. متاسفانه مجموعه تصميم‌هاي دولت در اين راستا نه تنها به كاهش مشكلا‌ت منجر نشده بلكه حوزه‌هاي جديدي را نيز درگير اين معضل ساخته است. دولت احمدي‌نژاد به تنهايي حدود 200ميليارد دلا‌ر از درآمدهاي نفتي در سه سال گذشته را وارد اقتصاد ايران كرده است. اين حجم نقدينگي نه‌تنها از مشكلا‌ت مردم نكاسته؛ بلكه آنها را آسيب‌پذيرتر ساخته است. حال نكند كه اين حجم بالا‌ي پول دولت را وسوسه كند تا مستقيما بخش‌هايي از آن را وارد بازار نمايد. با توجه به نزديك بودن انتخابات رياست‌جمهوري و علا‌قه دولتمردان به استمرار خدمات خود! اين نگراني جاي تامل دارد. لذا از همه كارشناسان، اساتيد، اصحاب علم اقتصاد و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلا‌مي دعوت مي‌شود با ارائه راهكارهاي علمي و عملي، به دولت نهم در اين راستا مساعدت كنند. اين تنها مشكل دولت احمدي‌نژاد نيست مشكل همه ايرانيان است.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن