تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير عراق:خواب آمريكايى‌ها براى عراق تعبير نمى‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير عراق:خواب آمريكايى‌ها براى عراق تعبير نمى‌شود
رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير عراق، نقش كنونى امريكا در عراق را همچون نقش انگليس در ايجاد اختلاف در عراق پس از استقلال اين كشور دانستند و افزودند: البتهآمريكايى‌ها با وقاحت بيشترى مانع وحدت كلمه در عراق هستند.

به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانى دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديروز در ديدار آقاى نورى مالكى نخست وزير عراق و هيئت همراه، مهمترين و اصلى ترين مشكل كنونى عراق را حضور نيروهاى اشغالگر دانستند و تاكيد كردند: ما يقين داريم مردم عراق با وحدت و همت خود ضمن عبور از اين شرايط دشوار، به جايگاه شايسته خود خواهند رسيد و قطعا خوابآمريكايى‌ها براى عراق تعبير نخواهد شد. ايشان با تاكيد بر اينكه جمهورى اسلامى ايران كمك به دولت و مردم عراق را يك وظيفه دينى مى داند، اظهار اميدوارى كردند: سفر نخست وزير عراق به تهران و توافق هاى انجام گرفته، پيوند ناگسستنى ايران و عراق را مستحكم‌تر كند.

رهبر انقلاب اسلامى با اشاره به سخنان آقاى نورى مالكى درخصوص حركت اقوام و مذاهب مختلف در عراق به سمت وحدت كلمه و شنيده شدن سخن واحد در اين كشور، افزودند: به وجود آمدن سخن و حركت واحد در عراق موفقيت بزرگى است اما اين وحدت كلمه دشمنانى دارد كه در واقع دشمنان دولت و ملت عراق هستند. حضرت آيت الله خامنه اي، حضور اشغالگران در عراق بويژه نظاميان آمريكايى و قدرت آنان براى برهم زدن هر توافقى را از موانع اصلى وحدت كلمه برشمردند و خاطرنشان كردند:‌ اشغالگرانى كه با قدرت نظامى و امنيتى خود در امور عراق دخالت مى كنند و بدون داشتن حقي، از همه اعم از دولت، ملت و نخبگان عراق نيز طلبكار هستند بزرگترين مشكل به شمار مى آيند.

ايشان نقش كنونيآمريكا در عراق را همچون نقش انگليس در ايجاد اختلاف در عراق پس از استقلال اين كشور دانستند و افزودند: البتهآمريكايى‌ها با وقاحت بيشترى مانع وحدت كلمه در عراق هستند.

رهبر انقلاب اسلامى با تاكيد بر اينكه همه عناصر موثر عراقى بايد به فكر چاره انديشى براى رهايى از اين مشكل اصلى باشند، افزودند: دولت، مجلس و مسئولان عراقى كه با راى واقعى مردم برسر كار آمده‌اند بايد امكان تسلط بر همه امور عراق و تصميم‌گيرى در مورد مسائل مختلف را داشته باشند.

حضرت آيت الله خامنه اى خاطرنشان كردند: اينكه يك عامل خارجى بخواهد به تدريج در همه امور عراق دخالت كند و سلطه خود را بر شئون مختلف اين كشور گسترش دهد، مهمترين مانع در راه پيشرفت و سعادت ملت عراق خواهد بود.

در اين ديدار كه آقاى داودى معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاى نورى مالكى نخست وزير عراق ضمن ابراز خرسندى فراوان از ديدار مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامى و همچنين قدردانى از حمايت‌هاى بى دريغ ايران در شرايط گوناگون از ملت عراق تاكيد كرد: عراق خواستار بهترين روابط و همكاريها با جمهورى اسلامى ايران است.

وى با ارائه گزارشى از آخرين وضعيت اين كشور و تلاشهاى دولت عراق براى فائق آمدن بر مشكلات بويژه ناامنى‌ها، گفت: با وجود آنكه برخى مشكلات از جمله كشتارهاى روزمره در عراق تا حد زيادى كاهش پيدا كرده است هنوز مشكلات ديگرى باقى است، ولى دولت و مجلس عراق مصمم به بازگرداندن عزت و استقلال مردم عراق هستند. نخست وزير عراق خاطرنشان كرد: مسئولان عراقى از اقوام و مذاهب مختلف درخصوص لزوم حركت در مسير سعادت و پيشرفت مردم عراق و بازگرداندن عزت و استقلال آنان، به تفاهم و زبان مشترك رسيده اند.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن