تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821103780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني استاد ارتباطات در گفتگو باحيات :ارزش هاي ترويج فرهنگ ايثار مختص جنگ تحميلي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني استاد ارتباطات در گفتگو باحيات :ارزش هاي ترويج فرهنگ ايثار مختص جنگ تحميلي نيست


تهران – حيات

يك استاد ارتباطات گفت: ارزش هاي موجود در زمينه فرهنگ ايثار و شهادت فقط مختص به جنگ ايران و عراق نيست ولي در حال حاضر تنها نشانه هايي كه از اين ارزش ها وجود دارد به اين جنگ مربوط مي شود.
حسين افخمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي حيات گفت: در شرايط صلح، از خودگذشتگي، سلامت و جهاد نفس كمتر از ايثار و شهادت در جبهه نيست. اگر در زمان جنگ افراد حاضر بودند جانشان را براي حفظ كشور بدهند در شرايط كنوني و صلح نيز اگر جلوي نفس خود را بگيرند كمتر از آن اقدام را نكرده اند.
وي با بيان اين كه جايگزيني ارزش هاي جديد به جاي ارزش هاي قبلي به معناي فراموشي و بي توجهي به ارزش هاي گذشته نيست گفت: نقش وسايل ارتباط جمعي ترويج فرهنگ ها ، انديشه ها و انتقال سنت ها است و تعدادي از ارزش ها در جوامع متبلور مي شود و رسانه ها نيز همانند آينه اي براي تكرار اين ارزش ها فعاليت مي كنند.
افخمي ادامه داد: از زمان پايان جنگ تاكنون يك نسل مي گذرد و يك فاصله تاريخي در اين ميان به وجود آمده است پس نهاد خانواده و مدرسه و ساير نهادهاي ديگر بايد به انتقال اين ارزش ها به نسل جديد بپردازند.
افخمي تصريح كرد: رسانه ها نيز موازي اين نهادها در تغيير و تثبيت ارزش ها نقش موثري دارند و بر همين اساس نمي توان نقش آن ها را در ترويج اين فرهنگ به طور جداگانه بررسي كرد.
اين استاد ارتباطات با بيان اينكه در زمان صلح رسانه ها فقط داستان سرايي مي كنند افزود: اگر رسانه ها تنها در عرصه توليد خبر باشند در زمان صلح نمي توانند كاري جز داستان سرايي و دادن درس اخلاقي انجام دهند ولي در شرايط جنگ كل رسانه ها در اختيار طرح مساله قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: زماني كه يك ارزش توسط فردي جايگزين ارزش هاي قبلي مي شود نمي توان عنوان كرد كه اين اقدام وي بي توجهي و يا فراموشي ارزش هاي گذشته وي است.
وي اظهار كرد: نمي توان انتظار داشت جواني كه در شرايط جنگ قرار ندارد مانند كسي فكر كند كه آن شرايط را از نزديك لمس كرده است.
پايان پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن