تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816691732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح مسكن مهر در كرمانشاه در حال اجرايي شدن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح مسكن مهر در كرمانشاه در حال اجرايي شدن است
پس از گذشت كمتر از يكسال طرح مسكن مهر ويژه تامين مسكن اقشاركم درآمد در استان كرمانشاه بويژه شهر كرمانشاه در آستانه اجرايي شدن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ايرنا اين طرح مي‌رود كه تا ماه آينده با اجرايي شدن بخشي از آن در شهرهاي استان، به آرزوي خانه‌دار شدن اقشار كم درآمد جامه عمل بپوشاند.

شايد كسي در ابتدا باور نمي‌كرد طرحي را كه دولت نهم براي خانه‌دار شدن اقشار كم در آمد تهيه كرده با گذشته يكسال از آن اجرايي شود اما امروز پس از گذشت مراحل مختلف ثبت نام و پالايش با تشكيل تعاوني‌هاي مسكن مرحله اجرايي واگذاري، آماده‌سازي زمين و ساخت واحدهاي مسكوني در حال شروع شدن است.

در اين رهگذر نگاهي داريم به زمان شروع اجراي طرح تا به امروز و آن چه كه در اين يكسال به انجام رسيده است.

در مردادماه سال گذشته بود كه مسوولان استان خبر از طرح تامين مسكن گروههاي كم درآمد در قالب طرح مسكن مهر دادند.

در نهم مردادماه سال گذشته در سومين نشست كارگروه آماده‌سازي اراضي و تامين خدمات زير بنايي طرح تامين مسكن گروههاي كم درآمد تشكيل تعاوني مسكن مهر در كرمانشاه به تصويب رسيد.

در اين نشست مقرر شد كه از افراد كم در آمد كه فاقد مسكن هستند براساس پنج شرط ثبت نام شود تا پس از ثبت نام و پالايش تعاوني مسكن مهر تشكيل شود.

در اين نشست گفته شد كه پس از ثبت نام و تشكيل تعاوني‌هاي ‪ ۵۰۰‬نفري مسكن مهر ليست افراد نيازمند مسكن، از طريق تعاوني‌ها به سازمان مسكن و شهرسازي براي تامين زمين اعلام شود.

در پانزدهم مردادماه سال ‪ ۸۶‬كار ثبت نام اقشار كم درآمد براي تامين مسكن در قالب تعاوني مسكن مهر در سطح استان كرمانشاه شروع شد.

در اين طرح كليه افرادي كه عضو هيچ يك از تعاوني‌هاي مسكن كارمندي، كارگري و اصناف نبودند با ثبت نام اينترنتي عضو تعاوني مسكن مهر شدند.

مديركل تعاون استان كرمانشاه گفت: هر سرپرست خانواري كه عضو هيچ يك از تعاوني‌ها نيست به شرط اينكه تاكنون زمين، خانه و وام يارانه دار براي خريد و ساخت مسكن دريافت نكرده باشد مي‌تواند عضو تعاوني مسكن مهر شود.

"جليل كرم" افزود: پس از ثبت نام مرحله تفكيك متقاضيان براساس مشاغل آنان و احراز شرايط ماده ‪ ۲۲‬دستور العمل اجرايي كه همان داشتن پنج شرط است شروع مي‌شود.

وي گفت: با پايان يافتن اين مرحله شركت تعاوني و اعضاي واجد شرايط آن جهت واگذاري زمين به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي مي‌شوند.

وي افزود: پس از تحويل زمين به اتحاديه تعاوني‌ها و يا تعاوني‌ها مبلغ ‪۱۰‬ ميليون ريال وام آماده‌سازي از طريق مسكن و شهرسازي و ‪ ۱۴۰‬ميليون ريال تسهيلات از طريق بانكها به ازاي هر نفر در اختيار اتحاديه تعاوني‌ها و يا تعاوني‌هاي مسكن قرار مي‌گيرد.

پس از ثبت نام گسترده متقاضيان كه با صف‌هاي طولاني همراه بود مرحله پالايش شروع شد و طي مدت شش ماه تقريبا تا ابتداي سال جديد كار پالايش به انجام رسيد.

مديركل تعاون استان كرمانشاه با اشاره به اينكه ثبت نام طرح مسكن مهر در سال ‪ ۸۷‬هم ادامه دارد گفت: تاكنون ‪ ۱۰۳‬هزار نفر در سطح استان در طرح تامين مسكن مهر ثبت كرده‌اند كه تا امروز ‪ ۸۸‬هزار و ‪ ۱۳۱‬نفر تشكيل پرونده داده‌اند.

وي افزود: در شش ماه گذشته كار پالايش پرونده‌ها در دستور كار قرار گرفت كه حدود پنج تا ‪ ۱۰‬درصد افرادي كه تشكيل پرونده داده‌اند به دليل واجد شرايط نبودن ريزش داشت.

وي گفت: افراد واجد شرايط در گروههاي ‪ ۵۰۰‬نفري در تعاوني‌هايي كه تشكيل شده عضو مي‌شوند كه تاكنون ‪ ۱۷۲‬تعاوني تشكيل شده است.

وي گفت: آدرس تعاوني‌ها اعلام شده، و افرادي كه در هر منطقه پستي ثبت نام كرده به تعاوني مسكن آن محل مراجعه و نسبت به عضويت خود اقدام كنند.

كرم، با اشاره به اينكه از زمان اعلام اسامي تعاوني‌ها، عضوگيري توسط تعاوني‌ها شروع شده افزود: تاكنون ‪ ۱۰‬هزار نفر در كرمانشاه با مراجعه به ‪ ۵۵‬تعاوني عضو تعاوني مسكن مهر شده‌اند.

وي گفت: ‪ ۳۰‬تعاوني ديگر به دنبال تعيين محل هستند كه پس از انتخاب محل آدرس آنها نيز اعلام خواهد شد.

وي افزود: از تعاوني‌هاي تشكيل شده در استان ‪ ۷۲‬تعاوني كارمندي و كارگري هستند.

وي گفت: از مجموع ‪ ۵۶‬هزار واحد مسكوني سهميه استان، ‪ ۳۱‬هزار واحد در شهر كرمانشاه احداث خواهد شد كه تاكنون در شهر كرمانشاه ‪ ۵۳‬هزار نفر ثبت نام كرده‌اند.

وي افزود: سازمان مسكن و شهرسازي براي واگذاري زمين به تعاونيهاي مسكن مهر تشكيل شده هيچ مشكلي ندارد و اينك اين تعاونيها هستند كه با تشكيل اتحاديه و اخذ زمين از مسكن و شهرسازي كار ساخت واحدهاي مسكوني را از طريق انبوه سازان شروع كنند.

تشكيل تعاونيهاي مسكن مهر يعني آخرين مرحله براي تحقق بخشيدن به آرزوي خانه‌دار شدن افراد كم در آمد كه اين تعاوني‌ها در بيشتر شهرهاي استان تشكيل شده است.

با انجام اين كار تقريبا كار اداره تعاون در بخش معرفي افراد به پايان مي‌رسد و اين تعاونيها براي دريافت زمين به سازمان و مسكن و شهرساز معرفي مي شوند.

هم اكنون آدرس محل تعاوني‌ها از سوي اداره تعاون اعلام شده و افراد بايد در همان منطقه پستي كه ثبت نام كرده‌اند مراجعه و نسبت به تشكيل پرونده خود اقدام كنند.

در هر تعاوني ‪ ۵۰۰‬نفر از ساكنان آن منطقه مي‌توانند مراجعه و هرچه سريعتر نسبت به تكميل پرونده خود اقدام كنند.

با انجام اين كار و آماده شدن پرونده‌هاي متقاضيان، ليست كامل افراد يا به صورت يك تعاوني و يا به صورت اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر براي دريافت زمين در اختيار مسكن و شهرسازي قرار مي‌گيرد.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان كرمانشاه گفت: زمين براي ساخت هشت هزار و ‪ ۶۰۰‬واحد مسكوني در اين استان از سوي سازمان مسكن و شهرسازي تامين شد.

"سعيد مرادي" افزود: مسكن و شهرسازي در سال گذشته چهار تفاهم نامه با اتحاديه‌هاي تعاوني مسكن تشكيل شده براي ساخت اين تعداد واحد مسكوني منعقد كرده است.

بر اساس برنامه سازمان مسكن و شهرسازي سهم استان كرمانشاه از ساخت ‪۱/۵‬ ميليون واحد مسكوني شهري و روستايي در كشور در سال جاري ‪ ۴۷‬هزار و ‪۷۰۰‬ واحد است.

وي گفت: ‪ ۸۶/۵‬هكتار زمين به مالكيت سازمان مسكن و شهرسازي براي ساخت هشت هزارو ‪ ۶۰۰‬واحد مسكوني در استان تامين و در اختيار اتحاديه‌هاي تعاوني مسكن قرار گرفته است.

وي افزود: اين قراردادها با اتحاديه تعاوني مسكن كارگري كرمانشاه در زميني به مساحت ‪ ۳۳‬هكتار ، اتحاديه تعاوني مسكن كارمندي و كارگري شهر سنقر به مساحت ‪ ۳۸‬هكتار، تعاوني مسكن فرهنگيان اسلام آبادغرب به مساحت ‪ ۶/۳‬هكتار و تعاوني مسكن فرهنگيان صحنه به مساحت ‪ ۹/۲‬هكتار منعقد شده است.

وي گفت: اراضي براي ساخت واحدهاي مسكوني براي ديگر متقاضيان نيز در شهرهاي استان فراهم شده كه با معرفي تعاونيها زمين در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.

اين در حاليست كه در قالب طرح تامين مسكن مهر كار آماده‌سازي احداث مسكن براي اتحاديه تعاونيهاي كارگري كرمانشاه از سال گذشته شروع شده است.

شهرك كارگري كرمانشاه بزرگترين شهرك مسكوني كارگري كشور است كه آيين كلنگ زني آن با حضور وزير مسكن و شهرسازي و معاون وزير كار و امور اجتماعي شروع شد.

شهرك مسكوني كارگران كرمانشاه با نام شهرك "تلاش" با دو هزار و ‪ ۸۰۰‬واحد مسكوني در زميني به مساحت ‪ ۳۳‬هكتار احداث مي‌شود.ك/‪۴‬
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 516]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن