تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819518832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطلاعيه‌ي مؤسسه‌ي تاريخ ادبيات كودكان براي درگذشت نادر ابراهيمي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اطلاعيه‌ي مؤسسه‌ي تاريخ ادبيات كودكان براي درگذشت نادر ابراهيمي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

مؤسسه‌ي پژوهشى تاريخ ادبيات كودكان با انتشار اطلاعيه‌اي درگذشت نادر ابراهيمي را به خانواده‌ى او و همه‌ي دوستداران ادبيات و ادبيات كودكان ايران تسليت گفت.

به گزارش بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در متن اين اطلاعيه آمده است: « نادر ابراهيمى، نويسنده، مترجم، ويراستار كتاب‌هاى كودكان و كارشناس ادبيات كودكان، بعدازظهر روز پنج‌شنبه، 16 خرداد، در تهران درگذشت. او كه در 14 فروردين سال 1315 در تهران زاده شده بود، نويسندگى را از 16سالگى با توشه‌اى كه از خواندن كتاب‌هاى كلا‌سيك ادب فارسى اندوخته بود، آغاز كرد و هرگز رها نكرد.

نادر ابراهيمى در نخستين اثرش براى كودكان با نام دور از خانه (1347) زبانى تازه به كار برد و كوشيد شيوه‌ي نوشتار را با موضوع و هيجان كتاب هماهنگ كند و از واژه‌هاى كوتاه و تك‌بخشى براى رسيدن به اين هدف بهره ببرد. او كار جدى خود را در گستره‌ي ادبيات كودكان در سال 1350 با راه‌اندازى مؤسسه‌ي همگام با كودكان و نوجوانان در كنار همسرش، فرزانه منصورى، آغاز كرد. نادر ابراهيمى ويراستار برخى از كتاب‌هاى كودكان بوده و چند كتاب نيز براى كودكان و بزرگسالا‌ن از زبان‌هاى ديگر به فارسى برگردانده است. شمارى از آثار او به زبان‌هاى گوناگون ترجمه شده‌اند. برخى از آثار ابراهيمى از سوى سازمان‌ها و نهادهاى فرهنگى و ادبى جهان و ايران مانند يونسكو، شوراى كتاب كودك و كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان به عنوان كتاب برگزيده ‌جايزه گرفته‌اند.

ابراهيمى نزديك به 50 اثر براى كودكان و نوجوانان نوشته است كه از ميان آن‌ها مي‌توان به سنجاب‌ها (1353)، قصه‌ي‌ گل‌هاى قالى (1352)، پهلوان پهلوانان پورياى ولى (1352)، باران، آفتاب و قصه‌ى كاشى (1353)، بزى كه گم شد (1353) و من راه خانه را بلد نيستم (1353) اشاره كرد.

نادر ابراهيمى افزون بر نگارش آثارى در زمينه‌ي شيوه‌هاى نويسندگى، به تدريس در اين گستره هم پرداخته است.

ابراهيمى در تصويرگرى شمارى از كتاب‌هاى كودكان همچون راه دور (1351)، گل هفت‌رنگ (1351)، قصه‌ى پيرزنى كه دلش مي‌خواست تميزترين خانه‌ى دنيا را داشته باشد (1353) و ما بوته‌ى گل سرخ را از خواب بيدار كرديم (1356) نيز با هنرمندان ديگر همكارى داشته است. مقدمه‌اى بر فارسي‌نويسى براى كودكان (1353)، مقدمه‌اى بر مراحل خلق و توليد ادبيات كودكان (1363)، مقدمه‌اى بر مصورسازى كتاب كودكان (1367)، مقدمه‌اى بر آرايش و پيرايش كتاب‌هاى كودكان (1368) و ده‌ها مقاله و سخنرانى، ا‌ز جمله آثار نظرى درباره‌ي ادبيات كودكان هستند كه ابراهيمى منتشر كرده است.»

مراسم يادبود نادر ابراهيمي روز چهارشنبه، 22 خرداد، از ساعت 16:45 در مسجدالرضا (ع) واقع در خيابان خرمشهر، خيابان عشق‌يار، ميدان نيلوفر برگزار مى‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن