تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816202799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم نوشهروچالوس درگفت‌وگوباايسنا: بايد معيار انتخاب عضويت در كميسيون‌هاي مجلس توانايي‌هاي نمايندگان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده مردم نوشهروچالوس درگفت‌وگوباايسنا: بايد معيار انتخاب عضويت در كميسيون‌هاي مجلس توانايي‌هاي نمايندگان باشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم نوشهر و چالوس در خانه ملت تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم كميسيون‌هاي قوي داشته باشيم كه بتواند كارآمدي مجلس را ارتقا بخشد، بايد معيار انتخاب عضويت در كميسيون‌ها، توانايي‌هاي نمايندگان باشد.

انوشيروان محسني‌بندپي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب و يادآوري اين‌كه تنها قسمتي از فعاليت نمايندگان در كميسيون‌هاي تخصصي‌اشان است، گفت: نمايندگان با توجه به تخصص، تجربه و توانمندي كه نشان مي‌دهند در كميسيون‌هاي مجلس عضويت پيدا مي‌كنند، از اين رو با توجه به اين‌كه هفته‌اي دو روز و به ويژه روزهاي دوشنبه، كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شكل مي‌گيرد، هم در بررسي لوايح كه از سوي دولت پيشنهاد مي‌شود و هم در طرح‌هايي كه در مجلس مورد بررسي كارشناسي قرار مي‌گيرد، كميسيون‌ها نقش خود را در تصميمات ايفا مي‌كنند.

وي با اشاره به فعاليتش در كميسيون بهداشت و درمان در مجلس هفتم گفت: اين كميسيون يكي از فعال‌ترين كميسيون‌هاي مجلس بود كه در بحث بيمه درمان روستائيان، تعرفه‌گذاري به خدمات پرستاران، بيمه هاي اجتماعي و مسائلي از اين دست، بررسي كارشناسي و تخصصي انجام داد كه اظهار نظر وبررسي آن در صحن پارلمان را راحت تر و تخصصي تر امكانپذير ساخت.

وي تصريح كرد: هر چه كميسيون‌ها نقش خود را بهتر ايفا كرده و تخصصي تر عمل كنند، لوايح و طرح هايي كه در اين كميسيون ها بررسي و نهايتا به صحن مجلس مي آيد از پختگي لازم و بنيه ي علمي و كارشناسي خوبي برخوردار و باعث مي‌شود كه در مرحله اجرا با مشكل مواجه نشويم .

نماينده نوشهر و چالوس در ادامه اظهار داشت: قطعا كميسيون ها نقش موثر و ويژه‌اي را مي توانند ايفا كنند كه در نهايت به كارآمدي مجلس در بعد نظارتي و تنظيم قوانين منجر شود.

محسني بندپي در ادامه افزود: متاسفانه بدعت بسيار بدي در مجلس ايجاد شده است به طوري كه تقسيم بندي هايي صورت گرفته است و در آن بعضي كميسيون را لوكس و ويژه مطرح كرده اند، از جمله كميسيون امنيت ملي، برنامه بودجه و يا كميسيون صنايع؛ و براين اساس نماينده اي كه در بدو ورود كار در مجلس است، سعي مي كند پشتوانه و تجربه و توان علمي خود را معيار تصميم گيري خود براي عضويت در كميسيون ها قرار ندهد و به سراغ كميسيون هاي لوكس مي رود و در صورت عضويت ديگر فردي نيست كه بتواند اظهار نظر كارشناسي خود را قاطعانه و يا با ادله علمي و كارشناسي بيان كند.

وي تصريح كرد: ما بايد معيار انتخاب افراد دركميسيون ها را با دقت مورد بررسي و سوابق تحصيلي ،تجربي ، كار و پيشينه‌ي نمايندگان را معياري براي انتخاب افراد در كميسيون ها قرار دهيم و اجازه ندهيم بعضي كميسيون‌ها به عنوان كميسيون هاي درجه يك مطرح شوند.

وي همچنين با تاكيد بر لزوم ائتلاف كميسيون ها با مراكز پژوهشي و تحقيقاتي، تصريح كرد: ما در طول مجلس هفتم و ششم در كميسيون ها ازنقطه نظرات علمي مركز پژوهش ها هرجا كه لازم بود، استفاده هاي علمي خوبي برديم و لازم است اين مركز به عنوان نهادي پويا، علمي و فعال از دانش روز برخوردار باشد تا در همياري نمايندگان، خوراك و داده هاي علمي را در اختيار مجلس قرار دهند.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن