تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816164288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان: فرهنگ دوچرخه‌سواري بايد احيا شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان: فرهنگ دوچرخه‌سواري بايد احيا شود
خبرگزاري فارس: معاون حمل‌ و ‌نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اشاره به گرايش شهروندان به استفاده از وسايل نقليه موتوري جهت انجام سفرهاي شهري بر احياي فرهنگ دوچرخه‌سواري در شهر اصفهان تاكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شهرداري اصفهان، مصطفي نوريان با اشاره به حجم تراكم خودروها و افزايش بيماري‌هاي قلبي و ريوي در ميان شهروندان افزود: گسترش دوچرخه‌سواري و نهادينه كردن آن در فرهنگ عبور و مرور شهروندان از ارزش‌هاي ماندگار و تاثيرگذار در جامعه شهري است.
وي رشد سريع وسايل نقليه موتوري دركشور و كاهش ايمني و امنيت لازم براي دوچرخه‌سواران و بي‌توجهي و عدم اهميت طراحان فضاهاي شهري و مديريت شهرداري‌ها در گذشته را موجب كاهش استقبال از دوچرخه به عنوان وسيله نقليه دانست و اظهار داشت: در دهه 60 بالغ بر 4/15 درصد از سفرهاي شهري به وسيله دوچرخه انجام مي‌گرفت كه در حال حاضر به كمتر از 8 درصد تقليل يافته است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اشاره به پيشينه تاريخي اين شهر در استفاده از دوچرخه تصريح كرد: وضعيت توپوگرافي مناسب شهر اصفهان، آب و هواي معتدل و ساختار فرهنگي شهروندان از عوامل موثر گسترش استفاده از دوچرخه در دهه‌هاي گذشته بوده است.
وي با اشاره به پيش‌بيني و احداث بيش از 6 كيلومتر ويژه دوچرخه‌سواري در خيابان‌هاي چهارباغ بالا، چهارباغ عباسي و چهارباغ خواجو در گذشته اضافه كرد: شأن و جايگاه فرهنگ دوچرخه‌سواري با توجه نقش مطلوب آن بر سلامتي جامعه و اثر آن بر كاهش معضلات و مشكلات مربوط به تراكم خودروها و بهبود وضعيت ترافيك، مشاركت و همكاري تمامي نهادهاي فرهنگي از جمله صدا و سيما، تربيت بدني، آموزش و پرورش و موسسات و تشكل‌هاي غيردولتي را مي‌طلبد.
نوريان محدوده مركزي شهر اصفهان را به عنوان اصلي‌ترين و مهمترين مركز جذب و توليد سفر دانست و گفت: بر اساس تحقيقات و پژوهش‌هاي مديريت مطالعات و برنامه‌ريزي حوزه حمل و نقل و ترافيك طرح اجرايي شبكه مسيرها و ايستگاه‌هاي دوچرخه در محدوده مركزي شهر آماده و قابل اجرا است.
وي با تاكيد بر سهم آموزش و پرورش در گسترش و ترويج فرهنگ دوچرخه‌سواري افزود: تعبيه مكاني جهت پارك دوچرخه در داخل مدارس و تشويق دانش آموزان به استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله نقليه پاك، نقش بسزايي در امر ارتقاء فرهنگ دوچرخه‌سواري دارد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اشاره به انجام مطالعات و برنامه‌ريزي براي ارائه پيشنهاد گسترش استفاده از دوچرخه براي كاركنان ادارات و سازمان‌ها اظهار داشت: در آينده نزديك در خيابان‌ها و معابر مركزي شهر، باند ويژه دوچرخه ايجاد خواهد شد و دوچرخه‌سواران با ايمني بيشتري تردد خواهند كرد.
وي از ديگر طرح‌ها و برنامه‌هاي معاونت حمل و نقل و ترافيك براي افزايش كاربرد دوچرخه در سفرهاي شهري را ايجاد ايستگاه‌هاي دوچرخه كرايه عنوان كرد و گفت: با راه‌اندازي ايستگاه‌هاي كرايه دوچرخه در نقاط مختلف و ارائه آن با كارت اشتراك الكترونيكي، شهروندان مي‌توانند دوچرخه را از ايستگاه مبداء اخذ و با طي كردن سفر، آن را در ايستگاه مقصد تحويل دهند.
انتهاي پيام/ف
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن