تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821037174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژمان درستكار: رئيس فدراسيون حق توهين به خانواده كشتي را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: پژمان درستكار: رئيس فدراسيون حق توهين به خانواده كشتي را ندارد
دارنده دو مدال طلاي كشتي آزاد قهرماني آسيا در سال هاي 2001 و 2003، در ابتداي گفتگو با سرويس ورزشي خبرگزاري برنا، ضمن رخصت خواهي از خانواده بزرگ كشتي ايران گفت: دقيقاً دو سال و دو ماه است كه محمدرضا يزداني خرم مسئوليت كشتي ايران را برعهده گرفته، طي اين مدت هرگز درخصوص عملكرد فدراسيون حرفي به زبان نياورده ام و به خودم اجازه ندادم كه در ميان اين همه قهرمان و پيشكسوت در ورزش اول كشورمان، بخواهم اظهار نظر كنم. امروز هم از خانواده بزرگ كشتي ايران رخصت مي طلبم تا به عنوان عضوي كوچك از اين خانواده بزرگ، گوشه اي از معضلاتي كه اينك گريبانگير ورزش ملي كشورمان شده است را بازگو نمايم.


گفت و گوي خبرنگار سرويس ورزشي برنا با پژمان درستكار در ادامه مي آيد:

نقش كميته هاي مختلف چيست؟

نفر چهارم جهان در سال 1998 گفت: منعي در بيان انتقاد وجود ندارد. زيرا اين انتقادات در خصوص فدراسيون كشتي است و انتقاد از كشتي گيران نيست كه عده اي بگويند در آستانه المپيك هستيم و نبايد انتقاد كرد. به اعتقاد من، در اين 26 ماه، فدراسيون يزداني خرم تقريباً در تمام ابعاد دچار پسرفت و عقبگرد بوده. نگاهي گذرا به كارنامه و بيلان كاري انستيتو كشتي يا كميته هايي مثل كميته مربيان، كميته استعداديابي، كميته داوران، كميته روابط بين الملل، كميته روابط عمومي، كميته ليگ و ... گواهي بر اين ادعاست. مهم ترين دليل افت چشمگير در روند حركتي كشتي ايران، حضور فردي كارنابلد و بيگانه با كشتي در راس اين مجموعه است. همچنين اطرافياني كه تبديل به بلندگوهاي بي منطق شده اند و كاري جز تاييد دائمي گفتار و رفتار رييس فدراسيون كشتي بلد نيستند.

امثال اوليا،همه كاره كشتي شده اند

عضو تيم ملي كشتي آزاد ايران در المپيك سيدني در توضيح اين مطلب گفت: من نمي دانم اين آقاي جعفر اوليا ناگهان از كجا پيدا شده كه اين گونه براي خودش جولان مي دهد و حتي به خودش اجازه مي دهد كه كشتي گيران را كوچ كند! او كجاي كشتي ايران بوده كه حالا در تمام مسابقات بايد همراه تيم ملي باشد؟ آيا يزداني خرم با امثال او مي خواهد كشتي ايران را به جايگاه واقعي اش برساند؟ يا فرد ديگري به نام شهسواري كه چند سال قبل حتي از اداره كردن تيم فوتبال پيكان هم عاجز بود، حالا براي خودش در كشتي برو بيايي پيدا كرده و به خودش اجازه اظهار نظر در خصوص ورزش اول كشورمان را هم مي دهد.

نفر سوم جام جهاني اسپوكن و دارنده مدال برنز مسابقات نوجوانان جهان افزود: در كشتي فرنگي هم با خانه نشين شدن بزرگان زحمتكشي مثل حسن بابك و محمد بنا و احد پازاج يا حسن يوسفي افشار و عليرضا لرستاني، اينك فردي به نام دليريان همه كاره شده و متاسفانه دو سهميه را هم از كف داده ايم. يزداني خرم آمده بود اَبروي كشتي را درست كند اما اينك اهالي كشتي بايد مراقب باشند كه او چشم كشتي را از حدقه درنياورد!

او بايد در كلاس درس طالقاني شركت كند

دارنده دو مدال طلاي جام تختي گفت: جايگاه كشتي در ايران با تمام ورزش ها متفاوت است. اخلاق در كشتي هرگز شعار نبوده و آيين جوانمردي با تار و پود كشتي در هم تنيده شده است. افرادي مثل يزداني خرم بايد در كلاس درس اساتيدي مثل محمدرضا طالقاني بنشينند و رموز مردم داري و اخلاق مداري در ورزش پهلواني كشتي را از او بياموزند. نتيجه 26ماه مديريت يزداني خرم اين بوده كه شاهد مهره سوزي هاي بي رويه در كشتي هستيم. بزرگان كشتي كه عمرشان را در اين ورزش گذاشته اند، امروز يكي پس از ديگري دارند از صحنه خارج مي شوند. نتيجه اش هم اين شده كه حالا فردي بايد هدايت تيم ملي در المپيك را برعهده بگيرد كه تا همين المپيك آتن، حضور در دهكده بازي ها هم برايش آرزو بود و با آي دي كارت تقلبي وارد سالن مي شد. فردي كه به خاطر همين تقلب، حتي از سوي پليس آتن بازداشت شد. به اعتقاد من، هر 12 كشتي گير اعزامي به پكن، اگرچه به درستي تحت نظر و حمايت قرار نگرفتند؛اما همگي استحقاق كسب مدال را دارند. متاسفانه سرمربي كشتي آزاد به جاي برانگيختن ملي پوشان و ارتقاي اعتماد به نفس آنها، دائماً فرافكني مي كند و اين فرافكني ها را در اظهارات تكراري و خسته كننده رييس فدراسيون هم شاهد هستيم.

قهرمان دانشجويان جهان و عضو تيم ملي در بازي هاي آسيايي بوسان ادامه داد: رسانه هاي گروهي اعم از صداوسيما و مطبوعات، هميشه پشتيبان و مددكار كشتي بوده اند. آن ها هميشه بدون كمترين چشمداشتي به كشتي خدمت كرده اند، اما متاسفانه كم جنبه بودن فدراسيون كشتي باعث فروكش كردن اقبال رسانه ها به ورزش ملي شده. فدراسيون كشتي حتي به كوچكترين انتقاد دلسوزانه اي هم واكنش منفي نشان مي دهد. شخصاً بسيار متاسف شدم وقتي ديدم يزداني خرم به جاي پاسخگويي به سوالات منطقي رضا جاوداني مجري محترم برنامه دايره طلايي، فقط طفره مي رفت و همان حرف هاي تكراري را به زبان مي آورد. يا در جاي ديگري به استاد منوچهر لطيف كارشناس برنامه كه نيم قرن است به كشتي خدمت مي كند، توهين كرد. در موارد متعددي هم اقدام به ارسال جوابيه هاي باورنكردني به زحمتكشان كشتي نموده كه نتيجه اي جز دلسرد كردن رسانه ها نداشته است. كشتي تا قبل از رياست يزداني خرم، زينت بخش تلويزيون بود اما حالا شاهد هستيم كه پخش اكثر مسابقات كشتي به ساعت سه و نيم بامداد موكول شده. برخوردهاي غيرمحترمانه با اصحاب قلم و رسانه هاي جمعي، باعث برچيده شدن تدريجي بساط كشتي از صداوسيما و مطبوعات گرديده است.

يزداني خرم،برادران محبي را مي شناسد؟

پژمان درستكار كه در كارنامه اش سابقه پيروزي بر ستاره هاي نامداري مثل عليرضا حيدري، جو ويليامز، ريواز ميندوراشويلي، گنادي لالي يف، شاميل علي يف و ... ثبت شده، توهين به منتقدين را در راستاي توهين به كشتي گيران و مربيان دانست و گفت: كدام رييس فدراسيون در تاريخ كشتي ايران، صحبت هايي مشابه آن چه يزداني خرم درباره سعيد ابراهيمي به زبان آورد را مطرح كرده؟ يا برخوردهاي دور از ادب و جوانمردي كه نمونه اش را دركرمانشاه نيز شاهد بوديم. به راستي يزداني خرم مي داند برادران محبي چه بودند و چه كردند؟ آيا با شرح دلاوري هاي آن ها آشنايي دارد؟ به اعتقاد من همان طور كه عمر قهرماني يك ورزشكار به سر مي رسد و عمر مفيد مربيگري هم روزي از خط پايان مي گذرد، مديريت هم دوراني گذراست و عمر مفيد مديريتي يزداني خرم هم مدتي است كه سپري شده.

علم فدراسيون،علم "چرتكه"است!

عضو تيم ملي جوانان در مسابقات جهاني 1994 بوداپست در ادامه مي گويد: معني علم در اين فدراسيون چيست؟ من كه چيزي جز علم چرتكه نديدم. كدام كار آموزشي و پايه اي انجام شد؟ كدام حركت علمي و هدفمند ارائه شد؟ من وزن خودم را مثال مي زنم. وزني كه دوبنده اش در اختيار رضا يزداني است. جوان رعنايي كه آسيب هاي فراواني از بي برنامگي هاي فدراسيون كشتي ديده است. آيا اين رضا يزداني همان رضا يزداني دوسال قبل است كه حريفانش را به تشك مي چسباند؟ لطفاً به من بگوييد طي دوسالي كه يزداني خرم آمده، يزداني و ابراهيمي و بذري و مراد محمدي و ... پيشرفت كرده اند يا پسرفت؟!

پژمان درستكار در پايان گفت: ايشان دائماً پولي كه آورده را به رخ خانواده كشتي مي كشد و منت مي گذارد. پولي كه متعلق به بيت المال است و متاسفانه صرف اعزام همراهان غير ضروري به كشورهاي دور دست مي شود. سوال اين جاست كه يزداني خرم براي حميد سوريان برنده سه مدال طلاي پي در پي جهان چه كرده است؟ من خبر دارم كه حميد سوريان الان هم زانويش مصدوم است وبا پول خودش رفته "ام آر آي" گرفته. واقعاً يزداني خرم براي سوريان چه كار كرده است؟ چه تجليلي از او به عمل آورده؟ مگر نه اين كه در اردوي باكو افراد نا آگاهي كه توسط همين فدراسيون به كار گمارده شده اند، سوريان را تا آستانه اخراج از اردوي تيم ملي هم پيش بردند. من در ختم گلايه هاي دلسوزانه اي كه مدت هاست گلويم را مي فشردند، ضمن يادآوري دوران مسئوليت روساي قبلي فدراسيون بايد بگويم:

تكيه بر جاي بزرگان نتوان زد به گزاف مگر اسباب بزرگي همه آماده كني
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 696]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن