تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804111988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبرنگار اعزامي جام‌جم به مدينه منوره دستور پادشاه عربستان عليه بدرفتاري با ايرانيان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گزارش خبرنگار اعزامي جام‌جم به مدينه منوره دستور پادشاه عربستان عليه بدرفتاري با ايرانيان
جام جم آنلاين: آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرنگان رهبري اعلام كرد كه «امير عبدالله» پادشاه عربستان در حضور وي دستور داده است در صورتي كه رفتار نامناسبي با زائران ايراني صورت گيرد، با افراد خاطي برخورد شود.وي افزود: ما نبايد بگذاريم افراد نادان اتفاقي را كه چند سال پيش افتاد تكرار كنند.در يك خانواده اختلاف طبيعي است، اما بايد مواظب باشيم كه هدف اصلي عبادت و حج را حفظ كنيم.


به گزارش خبرنگار اعزامي جام‌جم به عربستان، هاشمي رفسنجاني با اشاره به برخوردهاي نامناسبي كه در فضاي حج اتفاق مي‌افتد، از مذاكراتش در اين زمينه با مسوولان كشور سعودي خبر داد و اظهار داشت: من با مسوولان سعودي و شخص ملك عبدالله صحبت كردم و ايشان در حضور من دستور داد كه چنانچه كسي با ايرانيان بدرفتاري كند، با افراد خاطي در آن كشور با عزل و زندان و مجازات برخورد شود.

رئيس مجلس خبرگان به حضور خود در اجلاس سران و رهبران اسلامي اشاره كرد و گفت: در حالي كه مسلمانان يك چهارم جمعيت دنيا و آراي سازمان ملل را دارند، چرا مستكبران بايد بتوانند بين آن‌ها تفرقه بيندازند و حكومت كنند؟ اين با روح قرآن سازگار نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در جمع روحانيون كاروان‌ها، نمايندگان بعثه آيات عظام، مسوولان ستاد عمره، مديران ثابت و راهنما و رابطين فرهنگي هتل‌ها و هيات پزشكي در مدينه منوره سخن مي‌گفت اظهار داشت: شما خدمتگزاران حج بايد قدر اين نعمت را كه در خدمت زائران خانه خدا هستيد بدانيد و متوجه باشيد كه اين امكان براي همه فراهم نمي‌شود.

وي به اهميت موضوع حج اشاره كرد و افزود: حج يكي از عبادات بسيار مهم اسلام است و به تعبير قرآن خانه خدا با اهداف خاصي ساخته شد و همه اديان دعوت شدند تا اين خانه را زيارت كنند.

هاشمي رفسنجاني افزود: اگر همه به دستوراتي كه در حج معين شده عمل كنند، ميليون‌ها انسان پاك و ممتاز و متحد خواهيم داشت و اين، جهان اسلام را مثل دانه‌هاي تسبيح به هم متصل مي‌كند، اما متاسفانه برخي اوقات اختلافات بين كشورها و دولت‌ها باعث مي‌شود كه كفار بتوانند از آن استفاده كنند.

وي با اشاره به صبوري علي و فاطمه در بيان اسرار و همچنين دستور آيه شريفه قرآن مبني بر چنگ زدن به ريسمان الهي تاكيد كرد كه زوار ايراني در برخورد با مسائل ناگواهري كه مي‌بينند بايد با استدلال برخورد كنند و به آتش اختلافات دامن نزنند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش به بيان نكاتي درباره شهادت حضرت فاطمه پرداخت و گفت: بعد از رحلت پيامبر با اين بانوي بزرگوار و شخصيت ممتاز جهان اسلام خوب رفتار نشد و عمر مبارك ايشان در خانه اي كه مركز معنويات اسلام بود، به پايان رسيد.

وي افزود: با اين حال، رفتار شيرمردي هم چون علي (ع) نشان مي دهد كه ايشان مايل نبودند جوري حرف بزنند يا رفتار كنند كه وحدت و يكپارچگي مسلمانان لطمه بخورد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: تاريخ مي‌گويد هنگام تدفين حضرت زهرا پيكر مبارك ايشان در طول 75 يا 90 روز پس از آن واقعه تبديل به سايه شده بود، اما بخش عجيب ماجرا اين جا است كه علي ازپيامبر (ص) درخواست مي كند كه خود ايشان از دخترش سوال كند كه چه اتفاقي افتاده است.

هاشمي رفسنجاني اظهار اميدواري كرد كه روزي قبر مطهر حضرت زهرا شناسايي شود.

تشريح اقدامات انجام شده براي زائران حرم نبوي

مسوول بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره نيز در اين مراسم به تشريح كارها و اقدامات انجام شده براي زائران حرم نبوي در مدينه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در اين مراسم كه در هتل قصرالدخيل برگزار شد، با اشاره به حضور موثر هاشمي رفسنجاني در اجلاس سران و رهبران اسلامي از سخنان روشنگرانه و سرنوشت‌ساز وي در اين اجلاس قدرداني كرد.

نجفي روحاني با ذكر اين نكته كه ساليانه بيش از 625 هزار زائر ايراني به حج عمره مشرف مي‌شوند، اين اتفاق را زمينه‌ساز يك تحول فرهنگي و معنوي بزرگ در كشور دانست و گفت: در اين زمينه با تلاش بعثه مقام معظم رهبري و همكاري مستمر مسوولان عمره همگام با سند چشم‌انداز و با مخاطب‌شناسي، نيازشناسي و آسيب‌شناسي، روند مطلوب و رو به رشدي آغاز شده است.

مسوول بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، در ادامه به بيان برخي از كارها و اقدامات انجام شده پرداخت كه برخي از آن‌ها بدين شرح است:

* برگزاري محافل هم انديشي پيرامون آسيب شناسي وحدت اسلامي، با حضور علما و زائرين اهل سنت، در جهت انسجام و اتحاد و خنثي سازي توطئه هاي گسترده دشمنان.

* تشكيل گردهمايي هاي كوثر شناسي و كوثر گرايي به منظور تعميق در حوزه معرفتي دانشجويان

* تدوين طرح جامع آمار و اطلاعات جهت بالا بردن كيفيت برنامه ها

* تشكيل محافل انس و معرفت با حضور مبليغين و مبلغات برجسته كشوري در هتل ها

* برگزاري جلسات روحانيون كاروانها به منظورايجاد وحدت رويه و بيان مسائل و تذكرات لازم و نيز جلسات نقد و بررسي مديران و رابطين فرهنگي.

* برنامه ريزي بازديد از اماكن تاريخي و مذهبي مدينه منوره.

* ترويج فرهنگ انس با قرآن و قرآن شناسي

* برگزاري دعاي پر فيض كميل و ندبه در هتلها

* راه اندازي برنامه نظارتي و ارشادي روحانيون، حراست و رابطين فرهنگي در بقيع و بين الحرمين به منظور پيش گيري از امور موهن و تنش زا.

* زيارت حرم مطهر نبوي

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و هيات همراه شب گذشته بعد از سخنراني در حضور جمعي از دست اندركاران برگزاركنندگان عمره و همچنين مسوولان بعثه رهبر معظم انقلاب در مدينه منوره، براي دومين بار با حضور در حرم نبوي و قبرستان بقيع به زيارت حرم حضرت پيامبر (ص) و قبور متبرك ائمه بقيع پرداختند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبري اين بار نيز در فاصله بين الحرمين با استقبال پرشور زائران حرم نبوي روبه‌رو شد.

هنگام ورود وي به قبرستان بقيع ماموران سعودي از حضور شيعيان و عاشقان ائمه به داخل جلوگيري كردند اما آيت‌الله رفسنجاني اعلام كرد كه تا همه حاضران و علاقمندان وارد نشوند، ايشان نيز داخل بقيع نخواهند شد
بنابراين فرصتي فراهم شد تا جمعي از شيعيان ايراني و همچنين بانوان بعد از مدت‌ها در شام شهادت فاطمه زهرا (س) از نزديك به زيارت امامان بقيع مشرف شوند.

اين مراسم با قرائت زيارت و مداحي تا پاسي از شب ادامه يافت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبري براي حضور در همايش گفتگوي مذاهب اسلامي به عربستان سفر كرده است.

ديدار از احد

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و هيات همراه صبح امروز يك شنبه از منطقه احد در مدينه زيارت كردند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و هيات همراه صبح امروز يك شنبه با حضور در منطقه احد در مدينه به زيارت قبر حمزه سيد الشهداء –عموي بزرگوار پيامبرـ‌ و ساير شهداي اين واقعه مهم صدر اسلام پرداختند و در ادامه از منطقه جنگ احزاب و مساجد سبعه ديدن كردند.

بازديد از طرح توسعه اطراف حرم نبوي

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و هيات همراه صبح امروز يك شنبه همچنين از طرح توسعه اطراف حرم نبوي در مدينه منوره بازديد كرد.

اين ديدار در ادامه حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان رهبري در عربستان براي حضور در همايش گفتگوي مذاهب اسلامي صورت گرفت.

جابر تواضعي
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن