تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816520169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاخ اليزه در مقابل آنكارا


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: كاخ اليزه در مقابل آنكارا
حامد رشيدي

رئيس جمهور فرانسه سعى دارد به هر نحو ممكن مانع از تداوم كاهش محبوبيت خود در كاخ اليزه شود.ساركوزى طى ماههاى اخير به عنوان اصلى ترين عامل مولد بحرانهاى پايدار در فرانسه شناخته شده است و همين مسئله ضربات جبران ناپذيرى را به حزب متبوع وى وارد ساخته است.در صورت ادامه اين روند ساركوزى نيز مانند گوردون براون و تونى بلر محكوم به شكست خواهد بود.

نبايد فراموش كرد كه هم اكنون معادلات سياسى و اجتماعى پاريس به ضرر رئيس جمهور فرانسه ترسيم گرديده است و همين مسئله مى تواند به نقطه آسيب وى تبديل شود.همچنين افرادى مانند بايرو و رويال نيز فرصت مناسبى را جهت تداوم انتقادهاى خود از ساركوزى و كاخ اليزه پيدا نموده اند.

رئيس جمهور فرانسه كه محبوبيتش در بين مردم به شدت پايين آمده است اكنون به هر راهى براى جلب حمايت مردمى متوسل مى شود. ساركوزى اين روزها با رفتن به بازار گرفته تا شركت در برنامه هاى تلويزيونى پر بيننده استفاده مى كند تا نظر مردم را به خود جلب كند.وى در يكى از برنامه هاى تلويزيونى به سوالات زيادى از بينندگان درباره موضوعات مختلف از جمله گرانى ، ماليات بر رسانه هاى صوتى و تصويري، افزايش قيمت سوخت و‌... پاسخ داد. رئيس جمهور در همين باره از تشكيل صندوقى كه با مازاد ارزش افزوده محصولات نفتى تامين مالى مى شود براى كمك به اشتغالزايى و كمك به خانوارهاى كم درآمد خبر داد.

ساركوزى در زمينه سياست خارجى نيز كارنامه مطلوبى از خود به جاى نگذاشته است.از اين رو بيشتر سياستمداران اروپايى وى را فردى ناتوان و افراطى مى دانند و به طرحهاى وى توجه زيادى نمى كنند.يكى از اصلى ترين شكستهاى ساركوزى در عرصه سياست خارجي،رد پيشنهاد اتحاديه مديترانه اى وى توسط اعضاى اتحاديه اروپا بود.لازم به ذكر است كه ساركوزى موضع منفى و تندى در قبال پيوستن تركيه به اتحاديه اروپا دارد و همين مسئله روابط آنكارا-پاريس را با تنشهايى روبه رو ساخته است.

اخيرا رئيس جمهور فرانسه دوباره مخالفت خود با عضويت تركيه در اتحاديه اروپا را اعلام كرد و به عدم تغيير موضع قبلى‌اش در قبال تركيه تاكيد كرد.

“نيكولا ساركوزي” كه براى انجام سفر رسمى به “وين” پايتخت اتريش رفته در نشست مطبوعاتى مشترك با “آلفرد گوسنبائور” نخست وزيرى اتريش گفت: در ديدار با آلفرد درباره موضوع هاى مختلفى درباره آينده وحدت اروپا و عضويت تركيه در اتحاديه اروپا بحث و گفتگو شد. وى به جزئيات مسئله عضويت تركيه در اتحاديه اروپا نپرداخت.

در همين حال رئيس جمهور فرانسه اظهار داشته است:

“ من به ضرورت داشتن مرزهاى اروپا معتقدم، چون كه اين تنها در مفهوم اقتصادى يك اروپا نيست بلكه در مفهوم سياسى حقيقى هم براى يك اروپا شرط است. “

رئيس جمهور فرانسه اين امر را رد كرد كه موضعش در خصوص تركيه به مفهوم اين است كه وى به آينده مشترك تركيه با اتحاديه اروپا معتقد نيست.

وى تصريح كرد : تركيه و اتحاديه اروپا علاوه بر همجوارى با همديگر همپيمان و حتى مى‌توانم بگويم كه دوست هستند، به همين دليل ادامه اين روند نزديكى براى ايجاد ارتباط تا حد ممكن فشرده بين تركيه و اتحاديه اروپا ضرورى است.

“ساركوزي” قبل از اين به روزنامه “دزينيك” در لهستان گفته بود: اگر چه دولت تركيه لائيك است اما چنين كشورى را به علت اين كه اكثر مردم آن كشور را مسلمانان تشكيل مى‌دهند اروپايى نمى‌بينم. رئيس جمهورى فرانسه در اظهارات قبلى‌اش بنا به دلايلى نظير “تفاوت فرهنگي” و “ خارج بودن تركيه از مرزهاى جغرافيايى اروپا” با عضويت اين كشور در اتحاديه مخالفت كرده بود.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن