تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798634821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش فلش


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: STAYWITHME12-09-2005, 08:08 AMبچه لطفا اگه آموزش دارید بزارید (در سطح حرفه ای چون متوسط رو بلدم) بدلیل در خواست بچه ها از سطح مقدماتی شروع به آموزش کردم(خودم) STAYWITHME14-09-2005, 11:32 AMسلام اول باید به اون دوستی که گفته بود بعضی ها حوصله ی مقاله نویسی رو ندارن باید بگم که من عاشق این کارم ولی به 4 دلیل زیاد نمی تونم مقاله بنویسم اول اینکه دستم ضخمه دوم اینکه سرم زیادب شلوغه سوم اینکه باید نرم افزار جلوم باز باشه تا بتونم مقاله رو بنویسم چون حضور ذهن خوبی ندارم و چهارم اینکه املا م خوب نیست . یه چیز دیگه این که من واسه این گفتم در سطح متوسط آموزش بزارید چون که 2سالی میشه با فلش کار نکردم و خیلی چیزاش یادم رفته وگرنه من 2 دوره آوزش فلش رفتم و در سطح حرفه ای بلد بودم ولی حالا ...... اول بگم که فلش یه کمکی شبیه فتوشاپه و اینقدر متحرک سازی توش آسونه که فکرشم نمیکنید >> ؟؟ وقتی فلش رو اجرا میکنید یه فریم با اندازه ی 500 در 400 پیکسل رو به روتون قرار میگیره که هر چیز خارج از اون باشه در طراحی آخری و آخر کار به نمایش در نمی آد . واسه تغییر اندازه ی اون ساده ترین روش رو میگم رو فریم یه کلیک کنید ...... در پنجره ی Properties که زیر فریم شما به نمایش در اومده و از اول کار هم بوده یه دگمه هست که اسمش همون اندازه ی صفحه ی شماست اگه رو اون کلیک کنید یه پنجره باز میشه که اونجا میتونید اندازه ی صفحه رو تغییر بدین دگمه ی روبه روییش که بک گراند نام داره رنگ رو مشخص میکنه و زیریش هم صفحه رو با فرمت های مختلف مثل گیف پابلیش میکنه که واسه اینکار اول باید طراحی خودتون رو سیو کرده باشین . در فلش ما چند نوع متحرک سازی داریم اولیش فریم به فریم ه که یه مقدار مشکله و شما باید در این طراحی هر فریم رو به صورت دستی مشخص کنید . برای شروع متحرک سازی شما به صفحه ی تایم لاین نیاز مندید به احتمال زیاد این گزینه فعال هست ولی اگه فعال نیست به پنجرهی پایین افتادنیه ویندوز رفته و فعالش کنید: Window>Timeline در تایم لاین تمام فریم های شما به نمایش در می آید . به مثال زیر توجه کنید : می خواهیم به روش shape یک مربع را به یک دایره تبدیل کنیم حال کافیست در فریمی که در آن هستید یک مربع بکشید ....... در تایم لاین یک فریم دیگر به طور مثال فریم 15 را انتخاب کنید روی آن راست کلیک کرده و Insert blank keyframe را انتخاب کنید و در فرایم خالی ایجاد شده یک دایره بکشید حال کلییه فریم های 1 تا 15 را انتخاب کنید و در پراپرتیز در قسمت tween گزینه ی shape را انتخاب کنید حال باید از سمت فریم یک به فریم 15 یک فلش ایجاد شده باشد . Roozedidar14-09-2005, 12:48 PMسلام اول باید به اون دوستی که گفته بود بعضی ها حوصله ی مقاله نویسی رو ندارن باید بگم که من عاشق این کارم ولی به 4 دلیل زیاد نمی تونم مقاله بنویسم اول اینکه دستم ضخمه دوم اینکه سرم زیادب شلوغه سوم اینکه باید نرم افزار جلوم باز باشه تا بتونم مقاله رو بنویسم چون حضور ذهن خوبی ندارم و چهارم اینکه املا م خوب نیست . یه چیز دیگه این که من واسه این گفتم در سطح متوسط آموزش بزارید چون که 2سالی میشه با فلش کار نکردم و خیلی چیزاش یادم رفته وگرنه من 2 دوره آوزش فلش رفتم و در سطح حرفه ای بلد بودم ولی حالا ...... اول بگم که فلش یه کمکی شبیه فتوشاپه و اینقدر متحرک سازی توش آسونه که فکرشم نمیکنید >> ؟؟ وقتی فلش رو اجرا میکنید یه فریم با اندازه ی 500 در 400 پیکسل رو به روتون قرار میگیره که هر چیز خارج از اون باشه در طراحی آخری و آخر کار به نمایش در نمی آد . واسه تغییر اندازه ی اون ساده ترین روش رو میگم رو فریم یه کلیک کنید ...... در پنجره ی Properties که زیر فریم شما به نمایش در اومده و از اول کار هم بوده یه دگمه هست که اسمش همون اندازه ی صفحه ی شماست اگه رو اون کلیک کنید یه پنجره باز میشه که اونجا میتونید اندازه ی صفحه رو تغییر بدین دگمه ی روبه روییش که بک گراند نام داره رنگ رو مشخص میکنه و زیریش هم صفحه رو با فرمت های مختلف مثل گیف پابلیش میکنه که واسه اینکار اول باید طراحی خودتون رو سیو کرده باشین . در فلش ما چند نوع متحرک سازی داریم اولیش فریم به فریم ه که یه مقدار مشکله و شما باید در این طراحی هر فریم رو به صورت دستی مشخص کنید . برای شروع متحرک سازی شما به صفحه ی تایم لاین نیاز مندید به احتمال زیاد این گزینه فعال هست ولی اگه فعال نیست به پنجرهی پایین افتادنیه ویندوز رفته و فعالش کنید: Window>Timeline در تایم لاین تمام فریم های شما به نمایش در می آید . به مثال زیر توجه کنید : می خواهیم به روش shape یک مربع را به یک دایره تبدیل کنیم حال کافیست در فریمی که در آن هستید یک مربع بکشید ....... در تایم لاین یک فریم دیگر به طور مثال فریم 15 را انتخاب کنید روی آن راست کلیک کرده و Insert blank keyframe را انتخاب کنید و در فرایم خالی ایجاد شده یک دایره بکشید حال کلییه فریم های 1 تا 15 را انتخاب کنید و در پراپرتیز در قسمت tween گزینه ی shape را انتخاب کنید حال باید از سمت فریم یک به فریم 15 یک فلش ایجاد شده باشد . عزيز ممنون از شما كه شروع كردي. از شما به خاطر استارتي كه زديد بي نهايت ممنونم. اميدوارم به زودي زخم دست شما بهبود پيدا كنه و مشكلات ديگه هم برطرف بشه تا بيشتر در خدمت شما باشيم. اميدوارم به آموزشهاي خوبتون ادامه بديد چون خيلي ساده و عالي توضيح داده بوديد. ما مشتاقانه منتظر آموزشهاي بعدي شما هستيم... STAYWITHME14-09-2005, 01:40 PMخواهش میکنم روز دیدار امید وارم که بتونم مفید واقع بشم Roozedidar14-09-2005, 01:47 PMخواهش میکنم روز دیدار امید وارم که بتونم مفید واقع بشم مفیدی عزیز. اینم نتیجش ببین (http://www.roozedidar3.persiangig.com/video/convert.swf) لطفا و بدون من به شخصه دنبال می کنم آموزشهات رو... STAYWITHME14-09-2005, 03:23 PMمتحرک سازی به روش motion : این روش برای عکس ها به کار میرود که این روش نیز بسیار ساده است همانند روش shape ولی تفاوت ها و برتریهایی دارد : به مثال فوق توجه کنید : هدف از این مثال چرخاندن عکس حول محوری در عمق و جابه جایی آن است : ابتدا یک عکس را وارد فریم میکنیم برای این کار از کلید های ترکیبی ctrl + r استفاده کرده یا مراحل زیر را دنبال میکنیم : File > import اگر این گزینه خاموش بود یا اینکه کلید های ترکیبی کار نکردند به احتمال زیاد شما یک فریم ایجاد نکرده اید برای این کار روی اولین فرم در تایم لاین راست کلیک کرده و insert blank keyframe را انتخاب میکنید با این کار یک فریم خالی ایجد میکنید . حال که عکس را وارد فریم کرده اید کافیست یک کیی فریم ایجاد کنید برای این کار روی یک فریم دیگر به طور مثال 15 کلیک کنید( لازم به ذکر است که هر چه تعداد فریم ها بیشتر باشد سرعت انیمیشن پایین می آید ) و insert keyframe با این کار فریم شما پاک نخواهد شد و عکس در فریم باقی می ماند ، حال عکس را به جای دیگر فریم برده و در تایم لاین تمام فریم ها را انتخاب کنید و در قسمت tween در پراپرتیز حالت motion را انتخاب کنید . حال باید یک فلش در تایم لاین ایجاد شده باشد اگر به جای فلش خط چین ایجاد شود یک جای کارتون میلنگه . اگر می خواهید عکس در حین جا به جایی حول محوری در عمق بچرخد باید rotate را از حالت اتو به یکی از حالات زیر تغییر دهید : cw Ccw حالا میتوانید کلید های ترکیبی ctrl + enter را بزنید تا نتیجه ی کار خود را ببینید . ابزار های فلش هم شباهت بیش از حدی به فتوشاپ داره اون آقایی که گفته بود اکثرا فتوشاپیستند بچه های پی سی ورد باید بگم اگه اینجوری بشه فلش هم واسشون ساده تر میشه همون طور که گفتم متحر سازی با فلش واقا سادست من در آینده سعی میکنم روش ایجاد یک کلید تو فلش رو یاد بدم البته 5 از کلید های کیبوردم هم همین الان به بخش سی سی یو وارد شدند Roozedidar14-09-2005, 09:24 PMامید وارم بتونم اری کنم که از فلش لذت ببرید البته اگه یکی پیدا شه که در سطح حرفه ای به من یاد بده خیلی بهتره دوست عزيز بدون كه داري همين كار رو مي كني. امروز بعد از كارم مي شينم پاي تمرين دومي كه دادي. انشاا... خودم حرفه اي ميشم يادت ميدم در سطح حرفه اي رو ;) STAYWITHME15-09-2005, 08:17 AMاستفاده از کتابخانه ، ایجاد یک دگمه ، صدا گذاشتن بر روی دگمه ی ایجاد شده : برای ایجاد یک دگمه در فلش شما باید در کتابخانه ی فلش یک سمبل درست کنید و آن سمبل را از نوع باتن تعریف کنید برای باز شدن کتابخانه میتوانید کلید F11 را فشار دهید یا از پنجره ی ویندوز ، لایبراری را انتخاب کنید : Window > Library حالا از پایین سمت چپ پنجره ی کتابخانه علامت + را انتخاب کنید حال یک سمبل جدید ایجاد میشود ولی ابتدا باید نوع سمبل را باتن و آدرس آن را نیز مشخص کنید در پنجره ی باز شده گزینه های زیر را می بینید : Name , Behaviors , Advanced شما در قسمت اول یعنی نیم باید نام سمبل خود را وارد کنید و در قسمت دوم باید نوع سمبل را Button مشخص کرده ( کلید رادیو ای را روی باتن قرار دهید ) و در قسمت Advanced آدرسی که کلید باید باز کند را وارد کنید . O.K کنید ...... حال در بالا ی صفحه در کنار scence 1 نامی که برای سمبل خود وارد کرده اید را میبینید و در تایم لاین هم گزینه های جدید : Up , Over , Down , Hit Up شکل کلید شماست که کلید به این نام دیده میشود . Over وقتی موس روی آن میرود به آن شکل در می آید . Down وقتی موس از روی کلید کنار می رود به آن شکل در می آید . Hit تاثیری ندارد ( قسمت داون را کپی نید در این قسمت) . حال کلید شما آماده است اگر می خواهید برای هر یک از قسمت ها صدایی در نظر بگیرید می توانید صدای مورد نظر را وارد کتابخانه کنید و از کتابخانه به بخش مورد نظر به طور مثال آپ بکشانید و رها کنید ویا میتوانید این کار را با صدا های موجود در کتابخانه بکنید برای وارد کردن صدا به کتابخانه مراحل زیر : File > Import to Library و برای استفاده از صدا های موجود مراحل زیر را دنبال کنید : Window > Common libraries > Sounds توجه کنید اگر صدا به درستی در فریم وارد شود خطوطی روی فریم ایجاد می شود آقا شاهین اجازه ی ما هم دست شماست STAYWITHME15-09-2005, 08:32 AMبرای فارسی نویسی تو فلش باید از نرم افزار فارسی نویس مریم استفاده کنید ( که من سی دی ش رو گم کردم هر وقت پیدا شد یه جا آپلودش میکنم) Kolubive15-09-2005, 09:31 AMآموزش فلش (بخش اول ) ماکرومديا فلش ( Macromedia Flash) يکي از بهترين نرم افزار هايي است که شما ميتوانيد جهت افزودن افکت های مخصوص و انیمیشن های کامپیوتری به وب سایت از آن استفاده کنید .در این جزوه سعی شده تمامی نکات با ذکر مثال و انیمیشن برای شما ارائه گردد . امید است این منبع جهت استفاده ی شما عزیزان مفید واقع شود. برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند . ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد : - حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233 - 16 مگابایت Ram - حدود 600 مگا بایت فضای آزاد - کارت گرافیکی 64 گیگا بایت کاربردهای Flash زماني که با یک صفحه ی وب برخورد ميکنيم ایده های مختلفی برای ساختن یک وب سایت جالب ،در ذهنمان ايجاد ميشود. با وجود بخشهاي گوناگون در يک وب سايت در مورد تصاوير و رنگها قانونی کلی وجود دارد. در Flash ابزارهايي وجود دارد که به وسیله ی آنها ميتوان به راحتي تصاوير مختلفي خلق کرد. تصاوير برداري خيلي بهتر از نقشه های بيتي هستند. تصوير برداري نه تنها از لحاظ اندازه کوچکتر است بلکه در هنگام کوچک و بزرگ شدن به هيچ وجه کيفيت خود را از دست نميدهد. ولي زماني که يک نقشه بيتي را بزرگ ميکنيم تصاوير مات به نظر ميرسند. تصاویر Flash همانند یک فیلم بر روی صفحه ی وب گذاشته می شود . هرگاه که مرورگر وب شما با يک فيلم Flash روبرو ميشود به طور اتوماتيک Flash player را اجرا می کند. نكته به ياد داشته باشيد که فيلم هاي Flash به واسطه برداري بودنشان کم حجم تر از تصاویر نقشه بیتی خواهند بود. متحرک سازي در سايت وب در گذشته در سايتهاي وب به علت اينکه انيميشن نداشتند ، بسیار خسته کننده به نظر می رسیدند. ولي نرم افزار Flash به آساني انيميشن را توسط فرآیندی به نام Tweening ايجاد ميکند. در اين مرحله شما به Flash نقطه آغاز و پايان ميدهيد و تصاوير بين اين دو نقطه به طور اتوماتيک به صورت فريم ( Frame ) ايجاد خواهند شد. مثلاً اگر يک تصوير کامپيوتري براي کامل شدن احتياج به 10 فريم داشته باشد تنها لازم است به آن دو فريم شروع و پايان را بدهيم ( فريم 1 و فريم 10) ، خود نرم افزار Flash فريم هاي ما بين آن را ميسازد. علاوه بر آن ميتوانيد يک Motion Tween براي آن شيء بسازيد. ساخت فيلم هاي محاوره اي : در Flash علاوه بر انيميشن هاي ساده ميتوانيد وب سايتهاي محاوره اي نیز بسازید. به عنوان مثال ميتوان فيلم فلشي را ايجاد کنيد که در آن فيلمهاي کوتاه و Track هاي موسيقي متعدد قابل انتخاب وجود داشته باشد زيرا Flash کاملاً شيء گرا ميباشد. نکته : در يک فيلم Flash منظور از محاوره اي بودن اين است که کاربر قادر به انتخاب کليپ هاي ويدئويي يا Track موسيقي دلخواه باشد. تغيير شکل اشياء و متون متحرک : يکي از تکنولوژي هاي انيميشن در Flash این است که به شما اجازه ی تغییر يک شکل به شکل ديگر را ميدهد ،به اين فرآیند Shape tween ميگويند. بدون شک متون متحرک را در سايت هاي مختلف مشاهده کرده ايد. اين متون درون یک جعبه از نقطه اي به نقطه ديگر حرکت ميکنند. از اين Effect در سرفصل روزنامه ها و تبليغات فروشگاهها استفاده ميشود. ايجاد يک متن متحرک در Flash کار بسیار ساده ای است . بدين منظور جهت رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید تکنیک های فیلم سازی Flash را با هم ترکیب کنیم ، به این صورت که ابتدا یک Motion Tween ایجاد کرده ، بوسیله آن متنی را داخل جعبه از این سمت به آن سمت برده و سپس یک Mask اضافه می کنیم. توسط اين ماسک ميتوانيم متن داخل جعبه را کنترل کنيم. اين بدان معني است که شما قادر خواهيد بود هر قسمت از متن دلخواه خود را قابل مشاهده کنيد. درک و يادگيري اصول پايه اي Flash Flash داراي يک سري عناصر اوليه است که در طول کارتان شما را همراهي ميکند. شکل زير نماي اوليه اي از عناصر اوليه Flash ميباشد. صفحه کاري ( Work Place ) در Flash : صفحه کاري منطقه اي است که در آن قلم هاي Flash را ايجاد ميکنيد. این صفحه ی کاری در واقع آن منطقه سفيد رنگي است که در قسمت مياني پنجره Flash واقع شده است. نکته : به طور پيش فرض اندازه اين صفحه 550*400 پيکسل ميباشد. اطراف صفحه کاري بوسيله يک حاشیه خاکستري که محيط کاري است پوشانده شده است. اشياء روي محيط کاري ظاهر میشوند، مگر اينکه آنها را بر روي صفحه کاري منتقل کنيد. Timeline : Timeline ( خط زمان ) يکي از ابزار هاي Flash است که فريم هاي درون آن را کنترل ميکند. شکل زير قسمتهاي مختلف Timeline را به تصوير ميکشد. Play head : براي ديدن گزینه های Flash مورد نظر Play head را بوسيله اشاره گر ماوس بر روي این Flash بکشيد. بدين منظور شما ميتوانيد يک Frame دلخواه را بر روي Timeline کليک کنيد که آن به صورت اتوماتيک Play head ميشود. Frame Number : همان نما هاي شما براي کار کردن در Timeline ميباشند. Frame line شما را قادر ميسازد تا مکان صحیح اشیاء در فریم را مشخص کنید. Timeline Menu : از طريق اين متد ميتوان به تعداد گزينه هايي که براي تنظيم چگونگي مشاهده Timeline استفاده ميشوند دسترسي پيدا کرد. Center Frame : قسمت مرکزي قابل ديد در Timeline ميباشد. onion Skin View : توسط اين گزينه ميتوان فريم هاي مختلف يک انميشن ترتيبي را مشاهده کرد. در واقع ميتوان تشکيل فريم هاي مياني را ملاحظه نمود. onion Skin Outline view : اين گزينه نيز مانند onion Skin View ميتواند تعداد فريم هاي اول تا آخر را نشان دهد .اما این گزینه بیشتر براي منحني ها استفاده ميشود. Edit Multiple Frames : اين گزينه شما را قادر ميسازد تا هر بخش از يک انيميشن را که بر فريم هاي مختلفی تقسيم شده اند ، ويرايش کنيد. Modify onion Markers : منويي را نمايش ميدهد که توسط آن شما ميتوانيد تعداد فريم هاي دلخواه را در onion Skin View نمايش داد. Current Frame : در اين قسمت ساده فريم جاري نمايش پيدا ميکند. Frame Rate : این گزینه تعداد فريم هاي نمايش داده شده را نشان ميدهد. Playback Time : این گزینه مدت زمان سپري شدن فيلم را نشان ميدهد. Scroll Bars : بوسيله این گزینه ميتوان فريم هاي لايه هاي قبلي را مشاهده نمود. Kolubive15-09-2005, 09:32 AMآموزش فلش (بخش دوم ) لايه ها لايه ها به مانند صفحات شفافي بر روي صفحه کاري قرار گرفته اند . اشياء بر روي اين لايه ها به صورت مستقل عمل ميکنند. به اين صورت شما ميتوانيد هر کدام از اشياء روي لايه هاي مختلف را دستکاري کنيد و يا اينکه يک لايه را به جلو يا پشت لايه مورد نظر انتقال دهيد ،بدون اینکه اشیاء دیگر خراب شوند . با توجه به شکل زير به اجزاي لايه نگاهي دقيقتر بيندازيد : Layer Names : در اينجا نام لايه ها را مشاهده ميکنيد. براي تغيير نام یک لایه است روي آن دو بار کليک کرده و نام آن را عوض کنيد. Add a layer : براي ايجاد يک لايه جديد از اين گزينه استفاده ميشود. Add a Motion Guide Layer : اين گزينه شما را قادر ميسازد تا يک لایه ی راهنما ايجاد کنيد.بنابر اين ميتوان اشياء را در يک مسير حرکت داد که اين مسير الزاماً مستقيم نميباشد. Add a Layer Folder : توانايي شما را در افزودن پوشه هايي به سازماندهي لايه ها افزايش ميدهد. Delete a Layer : به وسيله اين آيکون ميتوان لايه مربوطه را حذف کرد. Show or Hide Layer : با کليک کردن روي جعبه ها ، لايه ها قابل مشاهده ميشوند. اگر فقط ميخواهيد لايه خاصی را امتحان کنيد بر روی همان لايه کليک کنيد. Lock or Unlock Layer : با کليک کردن در اين ستون تمام لايه ها قفل شده و براي لايه ها و Frame ها امکان هيچ ويرايشي وجود ندارد. ( ميتوان تک تک لايه ها را نيز قفل کرد ) Show Layer as Outline : با کليک بر روي اين ستون ، اشياء بصورت يکپارچه در مي آيند. اهمیت این حالت را زمانی درک خواهید کرد که مشاهده کنید اشیاء مختلف از لایه های متفاوت چگونه با هم پیوند می خورند . جعبه ابزار جعبه ابزار Flash مجموعه ای از ابزار ترسیم و انتخاب اشکال است . با کمک شکل زیر می توان با عملکرد هر کدام از ابزارها آشنا شد . Arrow Tool : اين ابزار براي انتخاب اشکال به کار ميرود و بوسیله ی آن می توان قسمتي از شکل يا تمام آنرا جابجا کرد. Sub Select Tool : به وسيله اين ابزار ميتوان خطوطي که توسط ابزار Pen ترسیم شده اند را ويرايش و يا ترميم نمود. Line Tool : بوسيله اين ابزار ميتوان خط هاي گوناگون با نوع قلم متفاوت رسم کرد. ( اگر هنگام کار با اين ابزار کليد Shift را نگه داريم ميتوانيم خطهاي کاملاً عمودي و يا حتي 45 درجه رسم کنیم. Lasso Tool : برای انتخاب یک ناحیه ی نامنظم می توان از این ابزار استفاده نمود. Text Tool : به وسيله اين ابزار ميتوان به Flash متن هايی را اضافه نمود. Oval Tool : به وسيله اين ابزار ميتوانيم بيضي رسم کنیم و اگر هنگام رسم کليد Shift را پايين نگه داريم ميتوانيم دايره رسم کنیم. Rectangle Tool : به وسيله اين ابزار ميتوان مستطيل رسم نمود ، اگر در هنگام رسم کليد Shift پايين نگه داشته شود ميتوان مربع رسم نمود. Pencil Tool : با استفاده از اين ابزار ميتوان سه نوع خط نامنظم و شکسته رسم کرد . Brush Tool : با استفاده از این ابزار می توان اشکال خاصی نظیر پیکر انسان و غیره ترسیم نمود . نکته : با استفاده از ابزارهاي ديگری نیز می توان عملیات فوق را انجام داد ، ولی این ابزار کار را ساده تر انجام می دهد . Free Transform Tool : به کمک این ابزار می توان تصویر را کوچک یا بزرگ نمود و یا آنرا چرخاند . Fill transform Tool : اين ابزار براي عوض کردن طيف اشيایی که توسط Flash رسم ميشوند به کار ميروند. Ink Bottle Tool : با استفاده از این ابزار می توان خطوط موجود در اشیاء Flash را رنگی نمود . Paint Bucket Tool : با استفاده از این ابزار می توان اشیایی که توسط Flash رسم شده اند را رنگی نمود و یا رنگ آنها را تغییر داد . Eyedropper Tool : به کمک اين ابزار ميتوان رنگ دلخواه خود را از يک تصوير يا شيء انتخاب نمود. Eraser Tool : این ابزار برای پاک کردن قسمتی از یک شی ء بکار می رود ، توسط Option های این ابزار می توان حالت پاک کردن را انتخاب نمود . Hand Tool : به کمک اين ابزار امکان جابجا کردن Work Space وجود دارد . Zoom Tool : با استفاده از این ابزار کادر فیلم Flash را کوچک و بزرگ می کنیم . Stroke Color : با انتخاب اين گزينه جعبه رنگ باز ميشود و رنگ خطوط اشیاء به رنگ دلخواه در می آید . Black and White : با انتخاب اين گزينه خود Flash به طور اتوماتيک رنگ Stroke را مشکي و رنگ Fill را سفيد ميکند. No Color : با استفاده از اين گزينه در واقع هيچ رنگي براي کار خود انتخاب نميکنيد. Swap Color : با کمک اين گزينه ميتوان جاي Stroke را با جاي Fill عوض کرد. Tools / Options : در اين مکان کارايي و حالت مختلف بعضي از ابزار ها نمايش داده میشود که از بین آنها می توان مورد خاصی را انتخاب نمود . Panels : در واقع يک پانل يک جعبه محاوره اي است که نياز به بسته شدن ندارد. زماني که در پانل هاي Flash تغییراتی ايجاد ميکنيد، نیاز به بستن پانل ها نیست ، تغييرات فوراً اعمال ميشوند. نکته : ممکن است بعضي از پانل ها مخفي باشند ، توسط منوي Window ميتوان آنها را فعال نمود. Properties Panel : توسط اين پنل ميتوان مشخصات ابزار انتخاب شده را تعيين کرد. مثلاً در شکل زير ، پانل خصوصيات Text Tool را ميبينيد. Color- Mixer Panel : توسط اين Panel ميتوان رنگهاي دلخواه خود را براي استفاده در خطوط و داخل سطوح ايجاد نمود. زماني که رنگ مورد نظر خود را انتخاب ميکنيد اشياء جديد به اين رنگ در خواهند آمد. Color Swatches Panel : اين Panel محدوده ی رنگ بیشتری را به ما نشان می دهد . Components Panel : توسط اين Panel ميتوان عناصر واسطه اي را به فيلم اضافه نمود ،اين عناصر توسط يکسري کد اسکريپت کنترل ميشوند. اين عناصر به شما کمک ميکنند تا بتوانيد به سادگی فيلمهاي Flash تهيه کنيد. Action Panel : توسط اين Panel ميتوان جهت استفاده از اشیاء ، کد اسکريپت مورد نظر را به فريم هاي Timelines اضافه نمود. همچنین توسط اين زبان برنامه نويسي ميتوان حرکات اتوماتيک را به Flash اضافه کرد. Kolubive15-09-2005, 09:32 AMآموزش فلش (بخش سوم) Frame چيست ؟ هر فريم در Flash نشان دهنده چشم اندازي از فيلم است که در يک فاصله زماني نمايش پيدا ميکند . اگر شما به طور پيش فرض از 12 فريم در ثانيه استفاده کنيد هر فريم در يک دوازدهم فاصله زماني نمايش پيدا ميکند. يادگيري انواع Frame : نرم افزار Flash داراي دو نوع Frame است. فريم هاي معمولي و فريم هاي کليدي. اختلاف و شباهت بين دو نوع به شرح زیر می باشد: - در زمان نمايش فيلم کليه فريم ها در زمانهاي مساوي نمايش داده ميشوند. ( مگر اينکه شما با نوشتن قطعه کد اسکريپت مشخص کنيد که يک فريم چه زماني طول بکشد تا نمايش يابد). - آيتم هاي مختلف را فقط به فريم هاي کليدي ميتوان اضافه نمود. اين اهميت ندارد که چه چيزي را مي خواهيد اضافه کنيد، بلکه باید به یاد داشت که به فريم هاي کليدي ميتوان آيتم نيز اضافه نمود. کليد هاي ميانبر براي Form ها : دستور کليد ميانبر شرح Frame F5 اضافه کردن يک يا چند فريم معمولي به محل مورد نظر Remove frames Shift + F5 حذف فريم هاي انتخاب شده از Timeline Key Frames F6 اضافه کردن يک فريم کليد که محدوديت فريم قبلي را دو برابر ميکند Blank Key Frame F7 اضافه کردن يک فريم کليدي که محد� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 708]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن