تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن مطبوعات نيمه اول آبان ماه برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: جشن مطبوعات نيمه اول آبان ماه برگزار مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: پانزدهمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات متفاوت از دوره هاي گذشته در نيمه اول آبان ماه در مصلي تهران برگزار مي شود.


علي رضا ملكيان در نشست خبري كه صبح امروز در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شده بود، با بيان اين مطلب اظهار داشت: چهاردهمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات را درحالي برگزار كرديم كه مستقل از نمايشگاه كتاب بود و طبق نظرسنجي بيش از 60 درصد موافق اين امر بودند.
وي افزود: چهاردهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات را به دليل حفظ جايگاه و شأن مطبوعات مستقل و جدا از نمايشگاه كتاب برگزار كرديم.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: ميزگرد و نشست هاي جانبي و بحث پرسش و پلاسخ را در اين دوره از نمايشگاه همچون دوره هاي گذشته شاهد خواهيم بود.
وي عنوان كرد: پانزدهمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات نيمه اول آبان برگزار شده و پيش بيني مي شود كه محل برگزاري اين دوره از نمايشگاه و جشنواره در مصلي تهران باشد.
ملكيان تصريح كرد: محل حجاب براي برگزاري نمايشگاه مناسب و مطلوب بوده اما كمتر از 50 درصد رضايت كافي را براي اين محل داشتند به همين دليل محل را به مصلي تهران تغييرداديم.
به گفته وي محل خيابان حجاب براي برگزاري نمايشگاه به دليل مساحت كمترمطلوب نبود.
معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: البته پيش بيني ما اين است كه محل مصلي محل خوبي براي برگزاري باشد چرا كه خطوط مترو و خطوط اتوبوسرني به علاقه مندان به اين حوزه سرويس مي دهد.
وي افزود: تعداد حضور كشورهاي خارجي در اين دوره از نمايشگاه مطبوعات افزايش يافته به اين معنا كه سال گذشته 15 كشور شركت كرده بودند و امسال اين تعداد به 25 كشور افزايش يافته است.
ملكيان تأكيد كرد: پانزدهمين دوره از جشنواره مطبوعات به سه بخش سراسري، محلي و خبرگزاري داخلي تقسيم بندي شده است.
وي عنوان كرد: مطبوعات سراسري به 9 رشته سرمقاله، مقاله، عكس، گزارش، مصاحبه، خبر، تيتر، طنز، طراحي و صفحه آرايي و 10 گرايش تقسيم بندي شده كه در بخش مقالات داراي گرايش سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و هنري، بخش عكس و گزارش داراي گرايش خبري و غيرخبري، گرايش طنز داراي طنز تصويري و كاريكاتور و طنز مكتوب است.
ملكيان اظهار داشت: مطبوعات خبرگزاري هاي داخلي به چهار رشته مصاحبه، گزارش، خبر و عكس و مطبوعات محلي به هفت رشته سرمقاله، مقاله، مصاحبه، گزارش، خبر، عكس و صفحه آرايي تقسيم بندي شده است.
وي با اشاره به بخش جنبي گفت: هرساله علاوه بر شاغلان حرفه اي مطبوعات كساني هستند كه به صورت غيررسمي مقالات را براي مطبوعات مي نويسند و د رجشنواره شركت مي كنند به همين دليل براي حفظ حقوق شاغلان حرفه اي و غيرحرفه اي بخش جداگانه راتحت عنوان مقالات جنبي درنظر گرفتيم.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بخش ويژه را در چهارموضوع دانست و تأكيد كرد: نوآوري و شكوفايي، سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، شش دهه پايداري در مقابل اشغالگران و ترويج ارزش هاي معنوي(نماز، فرهنگ ايثار و شهادت و امربه معروف و نهي از منكر) از جمله موضوعات بخش ويژه به شمار مي رود.
وي افزود: علاقه مندان به شركت در پانزدهمين جشنواره مطبوعات مي توانند آثار خود را از تاريخ فروردين 86 تا اسفند 86 به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
ملكيان اظهار داشت: علاقه مندان براي شركت در بخش ويژه هيچ گونه محدوديتي نداشته و آثار خود را مي توانند از فروردين 86 تا مهر 87 به دبيرخانه ارسال كنند.
وي عنوان كرد: شعار جشنواره پانزدهم مطبوعات ارتقاء محتواي نشريات و خبرگزاري ها و تقويت روزنامه نگاري حرفه اي است.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: كشورهايي همچون عراق، عربستان، پاكستان، لبنان، سوريه، تركيه، افغانستان، تاجيكستان، مالزي، هندوستان، انگلستان، فرانسه، روسيه، ونزوئلا، برزيل، مصر، قطر، بحرين و كويت از جمله كشورهايي هستند كه در اين دوره از نمايشگاه مطبوعات شركت خواهند كرد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن