تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813285091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرامش به تونس بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آرامش به تونس بازگشت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران_ در پي استقرار نيروهاي ارتش در جنوب غرب تونس، آرامش به مناطق بحراني اين كشور بازگشت.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني "ژون آفريك" روز يكشنبه نوشت: با استقرار نيروهاي ارتش در منطقه "ردييف" در 350 كيلومتري جنوب غرب تونس كه تا بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) ادامه داشت، آرامش به مناطقي از تونس كه در پي تظاهرات مردم اين كشور در اعتراض به بيكاري و ساير مطالبات اجتماعي، به صحنه بروز ناآرامي تبديل شده بود، بازگشت.
برپايه اين گزارش، تجمع اعتراض آميز مردم ردييف با دخالت پليس كه سبب كشته شدن يكي از معترضان و زخمي شدن 28 تن از آنان شد، به خشونت انجاميد.
در حالي كه "عدنان حاجي" سخنگوي اين جنبش اعتراض آميز، ماموران دولتي را به غارت اموال ساكنان و تجار منطقه متهم مي كند، "بشير تكاري" وزير دادگستري و حقوق بشر تونس اين اتهام را رد و از بروز تنش و ناآرامي در اين كشور ابراز تاسف كرده است.
تكاري همچنين با اشاره به وجود اكثريت مسلمان در منطقه، بروز چنين مشكلاتي را در تونس بي سابقه عنوان كرد.
بنابر گزارش، سه روز پيش مردم ردييف كه منطقه اي غني از معادن فسفات محسوب مي شود، در اعتراض به بيكاري، افزايش هزينه هاي زندگي و اعتراض به عملكرد يكي از شركت هاي استخراج فسفات منطقه، دست به تظاهرات زدند.
در همين حال، برخي از ساكنان منطقه، برگزاري مراسم خاكسپاري تنها قرباني تظاهرات را دليل برقراري موقت آرامش در منطقه عنوان مي كنند.
ردييف 30 هزار نفر جمعيت دارد و قديمي ترين معدن فسفات تونس در اين شهر قرار دارد.
صوير**ف.ط**1549
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن