تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805788956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
0645 - روشنايي از كرج:

چــــو دلــــم بــــه دام زلــــف تــــو بـــرفـــت در اســـارت

هـمــــه شــــاد بــــود و خــــرم بـــه قـــرار در جـــوارت

صنما چه بود جرمش كه بخستي اين شكارت

8/3)

1145- از گـنـبـد تـمـاس مي‌گيرم. مي‌خواستم ببينم چرا شما براي محافظه‌كاران، اصطلاح كلي عام اصولگرايي را به كار مي بريد مگر اصلاح‌‌طلبان معتقد به اصول اوليه اعتقادي، ‌ديني، ‌اخلا‌قي سياسي نيستند؟ ‌پيشنهادم اين است كه شما هر‌‌‌جا كلمه اصولگرايي را به كار برديد حتما داخل پرانتز كلمه محافظه‌كاران را بياوريد.(8/3)

1038- در زمان آقاي خاتمي كه توسعه سياسي را در اولويت و توسعه اقتصادي را در رديف دوم قرار داده بود اين همه گراني و انواع مافيا وجود نداشت ولي در زمان اصولگرايان- دولت و مجلس- كه توسعه اقتصادي را در اولويت سياست‌هاي خود قرار داده‌اند آه و ناله مردم به دليل افزايش لجام گسيخته قيمت‌ها و مافياي ريز و درشت به آسمان رسيده است. همچنين در زمان آقاي خاتمي كه در رابطه با كم اهميت بودن پيدا بودن چند تار موي خانم‌ها و نوع لباس آنان صحبتي نكرده بود اين همه بحث و پيگيري در جامعه وجود نداشت ولي آقاي احمدي‌نژاد كه گفته بودند مگر مشكلا‌ت مملكت ما بيرون بودن چند تار موي خانم‌ها و يا نوع لباس آنان است، الان بيشتر از سابق به اين مسائل پرداخته مي‌شود؟(8/3)

1312- از تبريز تماس مي‌گيرم. در مراسم افتتاحيه مجلس جاي خيلي از بزرگان و نخبگان كشور خالي بود به خصوص مهندس ميرحسين موسوي، دكتر حبيبي و سيد محمد خاتمي و فرزند يادگار امام. (8/3)

آفتاب يزد: لابد شنيديد كه آقاي پورمحمدي- به عنوان متولي برگزاري انتخابات اخير- به جلسه افتتاحيه دعوت نشد، درحالي كه خود ايشان براي شركت در اين جلسه، ابراز تمايل كرده بود.

1234- پيامي داشتم راجع به صحبت‌هاي آقاي جنتي در افتتاح مجلس هشتم كه فرموده بودند بعضي از نمايندگاني كه انتخاب شدند از زير دست ما در رفتند. من خيلي تعجب كردم با اين تشكيلا‌ت عريض و طويل و با اين همه متخصص و حقوقدان و افرادي كه در شهرستان‌ها به عنوان ناظر، حقوق بگير اينها هستند چطور بعضي از زير دست اينها رد مي‌شوند، 4 مرجع اساسي هم كه نظر دادند، يكي از نمايندگان هم كه گفته بود بعضي‌ها با پول ، راي‌ها را خريدند اين هر دو نظر ، توهين به مردم آن شهرستان است.(8/3)

آفتاب يزد: البتهآقاي جنتي به تنهايي تصميم گير نيستند اما اين سوال قابل طرح است كه آيا فقط در تاييد صلاحيت‌ها امكان اشتباه وجود دارد يا اين اشتباه، در مورد ردصلاحيت‌ها هم، ممكن است؟

1911- خواستم عرض كنم وضعيتي كه ما داريم مطمئن باشيد كه بهتر نخواهد شد اگر بسياري از ما به همين منوال باشيم كه مثلا‌ خيلي در لفافه صحبت مي‌كنيم و خيلي وسط لحاف مي‌خوابيم كه نه سردمان بشود و نه گرممان، نمي‌توانيم به اميد اصلاح بعضي از امور باشيم مثلا‌ همه ما مي‌دانيم خود شما هم مي‌دانيد كه شما اصلاح‌طلبيد، طرفدار اصلاح‌طلبان و روزنامه‌ دوم خردادي هستيد، ‌ولي هيچ موقع نميآييد قاطعانه دفاع كنيد، هميشه هرجا صحبت مي شود خيلي ولرم رفتار مي‌كنيد. تا موقعي كه اين خصلت‌ها بين ما هست هميشه وضع ما همين خواهد بود. هيچ موقع محكم نيستيم كه از خواسته و منطق و تزمان دفاع كنيم.(8/3)

آفتاب يزد: شايد در دفاع از بعضي اصلاح طلبان، رفتار ما داغ نباشد و به قول شما داراي روش باشيم. اما ادعا داريم در انتقاد از كساني كه رفتار و گفتار آنها، بر سرنوشت مردم و كشور موثر است، هيچ‌گونه مسامحه‌اي نمي‌كنيم. سرمقاله‌ها و برخي خبرهايي كه در روزنامه چاپ مي‌شود بهترين گواه بر اين مدعاي ماست.

1632- به غير از گراني و تورم كه به صورت يك بيماري مسري و خطرناك، عموم مردم ايران را گرفتار كرده است متاسفانه در پايتخت ايران وضعيت دارو و درمان و برق و تلفن و ترافيك به صورت نامناسبي درآمده است و جالب اينكه با اين اوضاع و احوال مي خواهيم دنيا را هم اصلا‌ح كنيم . (8/3)

1942- استدعا مي‌كنم پاسخ دهيد. اخيرا اعلام شد در سال 85، دو هزار ميليارد ريال يا 35 ميليارد دلا‌ر از درآمدهاي نفتي به حساب دولت واريز نشده، خواهش مي كنم پيگيري فرمائيد ببينيم كه آيا اين خبر درست است يا نه و اگر درست هست مسئولا‌ن آن مشخص شوند . 35 ميليارد دلا‌ر يعني سه برابر بودجه سال 1354 ايران ، اگر ما دلار را هزار تومان حساب كنيم به هر نفر از 70 ميليون ايراني، 5 ميليون مي رسد.(8/3)

آفتاب يزد: ما هم منتظر توضيح دستگاههاي ذيربط در اين مورد هستيم. البته دو سال قبل هم يكي از نمايندگان اصولگراي تبريز، چنين ادعايي را مطرح كرد، اما هيچ‌كس آن را پيگيري نكرد. در ضمن سهم هر ايراني از 35 ميليارد دلار معادل پانصد هزار تومان است، نه 5 ميليون تومان.

2321- آقاي علي اكبر ناطق نوري كه سالها رئيس مجلس بودند فرموده‌اند كه هيچ مقامي نمي‌تواند مصوبات مجلس را وتو كند، فرق وتو كردن مصوبه مجلس با انجام ندادن و به اجرا در نياوردن مصوبات مجلس در چيست؟ وتو كردن، با يك كلمه مصوبات مجلس را باطل مي‌كند كه تكليف مردم و مجلس و قواي مجريه و قضاييه مشخص مي‌شود، ولي اجرا نكردن مصوبات مجلس در حقيقت نوعي وتو همراه با بي‌احترامي است كه در اين فعل مردم و مجلس را معطل مي‌كنند، اميد است مجلس هشتم بتواند مجلس را به قدرت واقعي خود برساند.(8/3)

1222- مي‌خواستم خدمت آقاي باهنر عرض كنم كه اگر يادتان باشد در ابتداي رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد، آقاي حدادعادل از تريبون مجلس با حالت طنز به ايشان گفتند كه (آمدي جانم، ولي حالا‌ چرا) مي‌خواستم خدمت آقاي باهنر عرض كنم كه شما (گفته‌ايد جانم ولي حالا‌ چرا) الان موقع اين صحبت بود اين را دو سال پيش مي‌گفتيد كه يك سري از آقاياني كه در جبهه خاصي قرار ندارند بدانند كه جريان از چه قرار است و شايد همان موقع مجلس اقدام مي‌كرد و جلوي بعضي سياست‌ها مي‌ايستاد و اقتصاد كشور به اينجا نمي‌كشيد. (8/3)

2031- اينكه در روزهاي آخر مجلس هفتم بعضي اصولگرايان اشكالات دولت را اعلام مي‌كنند درحالي كه قبلا‌ به قول خودشان به خاطر حفظ وحدت جبهه اصولگرايي، بعضي مشكلات را اعلام نمي‌كردند در حقيقت اعتراف به ناديده گرفتن حقوق ملت 70 ميليوني ايران به خاطر جبهه اصولگرايي است،‌ اين جزو كدام يك از اصول است كه ما از آن بي خبر هستيم؟ (8/3)

2021- سوالي دارم از مدير محترم روزنامه ... شما از مردم چچن چه مي دانيد؟ آيا مي‌دانيد از روزي كه سايه شوم كمونيسم بر سر كشورهاي آسياي ميانه كه همگي مسلمان هستند افتاده از جمله در چچن كه بين 20 تا 25 ميليون جمعيت زندگي مي‌كردند و با سخت‌ترين وضع قتل عام شدند و نسل كشي كه تاريخ كمتر ديده، در آنجا اتفاق افتاد، خانه و مزارع آنان بر سرشان خراب شد، تعداد كمي باقي مانده يك عده پيرمرد و پير زن بدون قوت، غذا و دارو بودند اندكي هم جوان به كوهها پناه برده و به مبارزه خود ادامه دادند، چرا به جاي اينكه شب و روز سنگ بعضي كشورها را بر سينه مي‌زنيد، يكبار هم شده كه ياد مردم چچن كنيد و خيانت و نسل كشي روسها را محكوم كنيد.

ترسم نرسي به كعبه اي اعرابي

اين ره كه تو مي روي به تركستان است (7/3)

1326- مسئولان وزارت نيرو، تا چند وقت قبل مرتبا مي‌گفتند كه ما اصلا‌ً در تهران كمبود برق نداريم، دو سه شب است كه برق‌ها قطع مي‌شود، چرا برق را به پاكستان مي‌دهيد، اين برق هم پول بيت‌المال است؟ ذخيره ارزي را به كشورهاي ديگر مي‌دهيد ديگر برق هم مثل آن است؟ چرا برق را به پاكستان مي‌دهيد در حالي كه خود ما بي برق هستيم، مگر خدا را خوش مي‌آيد. (7/3)

1939- بنده روزنامه آفتاب يزد مورخ 7/3 را مي‌خواندم كه در بخش سياست خارجي در آن روزنامه چشمم به قسمتي از تيتر چاپ شده افتاد كه رئيس جمهور نيكاراگوئه چند روز ديگر جهت پيگيري وعده‌هاي دولت و نه ملت ايران- گرفتن كمك‌ مالي از سوي آقاي احمدي نژاد كه خود مردم بيشتر نيازمند هستند - به ايران مي‌آيند، اينجانب از طرف خودم و كساني كه آه در بساط ندارند از جناب دانيل اورتگا خواهشمنديم زحمتي نكشند يك شماره حساب به دولت اعلا‌م كنند انشاءالله ضرب الا‌جل واريز مي‌گردد، چرا كه با آمدنشان ترس بر اين داريم كه هزينه سنگين اياب و ذهاب ايشان مجدداً بر گراني اجاره مسكن و شكستن كمر اجاره نشينان بيفزايد. (7/3)

1800- باز هم كه اين آقاي اورتگا مي‌خواهد بيايد از ايران پول بگيرد، من به سهم خودم اگر يك ده شاهي هم به اين آقا بدهند راضي نيستم.(7/3)

2050- خواننده‌اي پيام داده‌اند كه از آزادسازي سواحل درياي خزر چه خبر، بنده در تكميل فرمايش ايشان اضافه مي كنم كه از باقي صحبتها و وعده ها چه خبر؟ (7/3)

2356- من سوالي از مشاور مطبوعاتي رياست جمهوري داشتم، آيا زماني كه عراق جوانان بيگناه ما را مثل برگ خزان به زمين مي ريخت آيا بعضي گروههاي لبناني و فلسطيني كوچكترين كمكي به ما كردند يا دست روي دست گذاشتند؟ در ضمن حزب الله در مقابل اسرائيل از مملكت خودش دفاع مي كند نه از ما. (7/3)

2020- جناب آقاي خالد مشعل به ايران تشريف آوردند و قدم بر چشم ما گذاشتند و فرمودند برادران ما در ايران و كل جهان بدانند كه ما به هيچ كس اعتماد نمي كنيم ما فقط به خدا و بعد به خودمان اعتماد داريم بعد از خدا نيز تنها به خودمان و جنبش مقاومت ديكته مي كنيم، كاملا‌ً حرفهاي ايشان حق است و حرف حق جواب ندارد، من فقط از ايشان خواهش مي‌كنم در موقع دريافت كمك هم، همين فرمايش را بگويند.(8/3)

1142- سلا‌م به آفتاب تابان، در‌‌‌‌اخبار تلويزيون صحنه‌اي از مصاحبه آقاي متكي وزير محترم امور خارجه را ديدم، به چند كشور ودولت امر و نهي مي‌كردند.(8/3)

0021- با تشكر از روزنامه فوق العاده دلسوزتان مي‌خواستم پس از خير مقدم به نمايندگان مجلس هشتم‌ بگويم لطفا شما منافع ملت و مردم ايران را در وهله اول مورد نظر قرار بدهيد و فكرهاي جهاني‌تان را انشاءالله پس از گلستان شدن ايران به انجام برسانيد چون عمر ما كفاف درست شدن جهان و بعد معيشت ملت ايران را نمي‌دهد.(8/3)

0946- به طوري كه اخيراً يكي از معاونين رياست جمهوري درباره كمك هاي خارجي ايران گفته است انصاف نيست نيروهاي مقاومت را كه با اسرائيل درگير هستند، تنها بگذاريم. اين سخن را مي‌پذيريم، اما كمك‌هاي خارجي به كشورهاي آفريقايي و افغانستان و نيكاراگوئه و ديگر كشورها كه اخيراً اريتره و غنا هم اضافه شده است برچه اساسي است؟ از طرف ديگر يكي از مقامات امارات گفته است اشغال، اشغال است از طرف هر كشور باشد چه از طرف اسرائيل باشد و چه از طرف ايران. در مورد جزاير سه‌گانه ايراني، در اين موردنظر شما و برخي سياستمداران طرفدار كشورهاي عربي در ايران چيست؟ (8/3)

آفتاب يزد: اين سوال را بايد از كساني پرسيد كه مدعي هستند در يكي دو سال اخير، روابط ايران و امارات به بهترين سطح خود رسيده است.

1214- مي‌خواستم بدانم نظر اين برادري كه بعضي شبها در شبكه يك سخنراني مي‌كنند و مدام دموكراسي را به مسخره مي‌گيرند و به چالش مي‌كشند، در رابـطـه بـا ايـنـكه 50 شهر فرانسه بر عليه ساركوزي وارد تظاهرات و راهپيمايي‌هاي ميليوني شده چيست؟ آيا اين يكي از خصيصه‌ها و خوبي‌هاي دموكراسي نيست؟ من فكر مي‌كنم كه بهتر است بعضي افراد از اين زاويه هم دموكراسي را نگاه كنند . (8/3)

1957- مي‌خواستم در پاسخ به ادعاي مسخرهآميز كشورهاي عربي كه جزاير سه گانه ايران را به زعم خود از آن عرب مي دانند بگويم كه اگر شما دولتمردان و مردم كشورهاي عربي اينقدر غيرت و تعصب داشتيد پس چرا گذاشتيد اسرائيل فلسطين را اشغال كند و آمريكا عراق را؟ (8/3)

1802- پيام از كرج. در پاسخ به پيام 1028 گفته بوديد كه كره شمالي در مرحله پيشرفته‌تري از لحاظ هسته اي قرار دارد نسبت به كره جنوبي، سوال اينكه آيا مردم كره شمالي بيشتر پيشرفته تر هستند از نظر خدمات اجتماعي و اقتصادي يا مردم كره جنوبي، ما اطلاع داريم كه مردم كره جنوبي از هر نظر پيشرفته‌تر هستند خواستم نظر شما را جويا شوم و بدانم كه نظرتان چيست. (8/3)

آفتاب يزد: از لحاظ رفاه، مردم كره‌جنوبي در وضعيت بسيار بهتري از اهالي كره شمالي قرار دارند.

0317- خواستم ببينم چرا در اجلا‌س دوحه قطر ايران حضور نداشت به عنوان يكي از كشورهاي ذي‌نفع در منطقه و لبنان؟ دوم اينكه يكسره در راديو و تلويزيون ما گفته مي‌شود كه آمريكا از موضوع قطر و به نتيجه رسيدن اين اجلا‌س ناراضي و ناراحت است، در صورتي كه آقاي بوش و سخنگوي كاخ سفيد اين مساله را تاييد و حمايت كردند؟ كدام خبرگزاري جهان اين مسائل را گفته است؟(9/3)

آفتاب يزد: مجموعه اخباري كه در هفته‌هاي اخير در سطح جهان منتشر شد نشان مي‌دهد آنچه در لبنان اتفاق افتاد موجب رضايت امريكا نيست. ولي به نظر ما، نارضايتي امريكا در حدي هم نيست كه بعضي رسانه‌هاي رسمي ما اعلام كردند.

0850- در ايران گندم محصولي است مهم و استراتژيك كه در چند دهه گذشته كم يا زياد شدن آن وزراي كشاورزي زيادي را معزول و يا در مسند وزارت نشانده است، هر چند كم يا زياد شدن گندم ارتباط چنداني با وزارت كشاورزي ندارد و عمدتاً تابع شرايط اقليمي و نزولا‌ت آسماني و تعداد سدها و مقدار آب پشت آنها است، در عين حال گندم شده است توپ گرد وزارت كشاورزي، ترسي كه اكنون مسئولا‌ن وزارت كشاورزي از خشكسالي دارند بي مورد است، سابقه دارد كه در سالهاي پرباران، صادر كننده گندم و در سال‌هاي كم باران ماوارد كننده گندم بوده‌ايم. گراني‌هاي بي مورد خوب است از هم اكنون به فكر سيلو، بازارهاي خريد و ذخيره سازي اين محصول استراتژيك باشيد. (7/3)

0846- متأسفانه در حق مديران دفاتر خدمات ارتباطي كم لطفي مي‌كنند، به علت عدم حمايت از اينها بايد خون گريه كرد. با سرمايه هنگفتي كه در امر ارتباطات سرمايه‌گذاري شده متاسفانه به علت عدم حمايت ايشان بعد از گذشت 5 سال اين دفاتر آيين‌نامه اجرايي ندارند اين واقعاً ظلم است، 10 هزار خانوار از آن ارتزاق مي‌كنند. (7/3)

0835- با تشكر از شما آفتابيان عزيز و گرامي و زحمتكش و تشكر ويژه از آقاي واحدي، از مقاله ديروز مورخ 6/3 بي نهايت متشكريم و از شما درخواست مي‌كنيم در مورد ايران خودرو كه هنوز 15، 16 ماه است ثبت نام كرده براي تندر نود چرا به تعهداتش عمل نمي‌كند و ماشين‌ها را تحويل نمي‌دهد؟ (7/3)

0835- ديروز يكي از پيام دهندگان گفته بودند كه چاي ايراني را از كجا بايد پيدا كرد، من خاطرم است كه ده سال است صحبت از چاي ايراني مي‌شود كه در انبارها مي‌ماند و كشاورزان چايكار دارند ضرر مي‌دهند اين مسئله حل نشده و سازمان چاي درست كردند در دولت‌هاي مختلف. (7/3)

1317- از تهران تماس مي‌گيرم. صبح ساعت 9 داشتم اخبار گوش مي‌دادم برق رفت، ساعت 12 برق آمد، به آقاي وزير بفرماييد اين مردم بدبخت كه يك كيلوگوشت را 9 هزار تومان مي‌خرند و مي‌گذارند در يخچال و فريزر، در اين مدت خراب مي‌شود و نمي‌شود از آن استفاده كرد، يك فكري به حال مردم بكنند به جاي اينكه برق را به پاكستان بدهيد به خودمان بدهيد، ما كه مستحق‌تر از آنها هستيم. (7/3)

1649- از همدان تماس مي‌گيرم. قابل توجه پليس راهنمايي و رانندگي استان همدان. متاسفانه به دليل نصب چند سرعت‌گير غيركارشناسي در كمربندي آيت الله نجفي، هر روز شاهد تصادفات شديد در اين ناحيه هستيم به دليل سرعت بالاي خودروهاي عبوري، با توجه به پيگيري‌هاي پليس و جوابيه‌هاي ارسالي به شما، اميد آن مي‌رود كه در اين مورد نيز شاهد اقدامات مقتضي باشيم، جهت صحت پيام مي‌توان سوابق تصادفات در اين ناحيه را بررسي نمود. (7/3)

1857- من يك راننده تاكسي هستم، مي‌خواستم از مسئول مربوطه سوال كنم تمام كارهاي مملكت روبه راه شده فقط مانده روكش سفيد صندلي‌هاي تاكسي‌ها؟ مگر تاكسي تخت بيمارستان است كه بايد ملا‌فه سفيد رويش پهن كنيم؟ آخر چرا اين قدر مردم را اذيت مي‌كنيد يكي از آفتاب يزد برود تاكسيراني، اگر يك نفر راضي درآمد! مسئولي ده ماه پيش قول داده بود كه 561 جايگاه در كل كشور درست مي‌كنيم حالا‌ اين چند تا جايگاه CNG فعلي هم يكي در ميان كار مي‌كند، ما صاحبان تاكسي چه گناهي كرديم، تاكسيمتر نرخ خرد مي‌دهد، مردم پول خرد مي‌دهند، ما 135تومان را چطور بقيه‌اش را بدهيم، والله به داد ما صاحبان تاكسي‌ها هم برسيد، اين همه تاكسي تو شهر ريخته. (7/3)

1810- امروز سه‌شنبه 7 خردادماه روزنامه آفتاب يزد در تهرانپارس پيدا نشد، به بسياري از دكه‌هاي روزنامه فروشي تهرانپارس فلكه دوم، سوم و اطراف آن مراجعه كردم گفتند كه امروز روزنامه آفتاب يزد را سهميه بسيار اندكي برايمان آوردند كه در همان ساعات اوليه تمام شده، جهت اطلا‌ع عرض شد، ما امروز روزنامه گيرمان نيامد. (7/3)

1906- از لرستان تماس مي گيرم، با اين پودر شوينده كه گران شده همه مغازه‌ها پودر دارند ولي نمي‌فروشند، ما شير نمي‌خوريم حداقل از كثيفي مريض نشويميك فكري به حال اين موضوع بكنند، همش دم از جهاني شدن مي‌زنند.(7/3)

1151- از همدان تماس مي‌گيرم. به اين مسئولان بگوييد مگر مي شود قيمت پودر رختشويي هم به هزار تومان برسد؟ فكري به حال مردم بكنند. (8/3)

1128- لطفا از قول من به آقاي واحدي بفرماييد يك تيتر در روزنامه بزنند كه اداره برق اعلام كند كه چه ساعت‌هايي برق قطع مي‌شود، به خدا ميلياردها تومان وسايل برقي سوخت. (8/3)

0928- با اين همه قيمت‌هاي سرخودي كه همه مملكت را فرا گرفته است صحبت از تعرفه ويزيت پزشكان چه مفهومي دارد كه بيمه‌ها و رفاه و بهداري اين همه راه انداخته‌اند؟ چرا تعرفه‌ در چيزهاي ديگر نيست؟ (8/3)

1155- از خوانندگان بسيار قديمي شما هستم. چند بار در رابطه با مساله گاز مايع LPG و CNG پيام دادم، متاسفانه چاپ نكرديد، اعلام كرديد كه سازمان بهينه‌سازي، مصرف سوخت بنزين بعضي خودروها را تعديل مي‌كند و گاز CNG را گران و LPG را از حالت رايگان خارج مي‌كند، از اول خردادماه سهميه‌اي كه ما داشتيم قطع شده، چندين بار مراجعه كرديم هيچ جوابي به ما ندادند. (8/3)

1741- حقيقتا شما باورتان مي‌شود كه من ديروز پودر لباسشويي را بگيرم 400 تومان امروز كه رفتم بگيرم 1200 تومان شده، آيا باورتان مي‌شود؟ (8/3)

آفتاب يزد: دلمان نمي‌خواهد خيلي چيزها را باور كنيم. اما متاسفانه حقيقت دارد و تاسف بالاتر آنكه، بعضي دستگاههاي دولتي، تقصير در مورد ناياب شدن و گراني ناگهاني پودر رختشويي را به گردن يكديگر مي اندازند.

1744- از تهران تماس مي‌گيرم. يك نانوايي در خيابان ... است. نانوايي سنگكي كه اين قدر نانش كوچك شده كه وقتي اعتراض مي‌كنيم مي‌گويند هر كاري دلتان خواست بكنيد.(8/3)

آفتاب يزد: آدرس نانوايي موردنظر در روزنامه موجود است.

1653- با گران شدن مواد شوينده خواهش مي‌كنم از الان سفارش د.د.ت و شپش كش را به كشورهاي خارجي بدهند.(8/3)

1745- ياد روزهاي خيلي دور بخير. وقتي يك نفر كار خلافي مي‌كرد مي‌گفتند سه نكن يا مي‌گفتند سه كردي، حالا‌ چشم شركت مخابرات و دولت مهرورز روشن كه يك خط موبايل 0912 با 7 تا سه در مزايده به بيش از 44 ميليون تومان فروخته شد،در مملكت اسلامي فردي كه اين مبلغ را براي يك خط موبايل پرداخت مي‌كند حتما آنچنان زندگي مي‌كند كه من بازنشسته فرهنگي و فرزندان تحصيلكرده بيكار من نمي‌توانند در خواب هم‌چنين رويايي براي اينگونه زندگي كردن متصور شوند.

كاش مي‌شد زندگي را دنده معكوس زد

رنگ شب را رنگ اقيانوس زد

كاش مي‌شد رفت تا پيش خدا

در كنار هر دل تاريك يك فانوس زد (8/3)

1107- از گيلان تماس مي‌گيرم. رياست مجلس هشتم را به آقاي لاريجاني تبريك مي‌گويم، اميدوارم با هماهنگي مجلس بودجه‌اي را براي نظام هماهنگ كه شوراي نگهبان آن را تاييد كرده وحدود 8 ماه از تصويب آن گذشته اختصاص بدهند تا از گرفتاري نجات پيدا كنيم. (8/3)

0936- اگر بخواهم وظيفه انجام بدهم بايد هر روز تلفن كنم و از آقاي واحدي به خاطر اين سرمقاله‌هايشان تشكر كنم كه البته اين مزاحمت فراهم مي‌كند، اما خواهش مي‌كنم اين پيام را درج بفرمائيد، اگر شخصي براي اداره كردن پست و مقامي داراي شرايط لازم نباشد بركناري او مانعي ندارد، آقاي مظاهري رئيس كل بانك مركزي كه به نظر اقتصاددانان بانكي و ساير افراد با اطلاع بنا به تجربه گذشته واجد كليه شرايط بوده و مي‌باشند، چرا بايد ايشان را بركنار كنند. اين عمل مي‌رساند كه در برخي موارد نظر شخصي غالب بر شرايط لازم براي آن پست و مقام مي‌باشد بسيار بسيار متاسفم. (7/3)

1133- از شهرستان شوش تماس مي‌گيرم. با توجه به خشكسالي كه در منطقه ما هست دام زنده نصف قيمت شده، اما همچنان گوشت را قصابي‌ها همان قيمت قبلي عرضه مي‌كنند، خواهشمنديم به گوش مسئولان برسانيد. (7/3)

0949- با تجربه چند هزار ساله به نظر مي‌رسد اگر دولت روستائيان و عشاير را به حال خودش بگذارد و دخالتي در گله‌داري و كاشت و برداشت آنها ننمايد و بگذارد آنها به صورت سنتي به كار خودشان برسند و دولت فقط به فكر فراهم كردن وسايل كاري آنها باشد گمان مي‌كنم گندم‌، برنج، گوشت، روغن و ساير مايحتاج مردم فراهم شود. مثل اينكه كشاورزي كردن با وسايل مدرن امروزي به ما نيامده، با اين وسايل سرمايه و كشاورزي را از بين برديم، اما امام راحل فرمودند اين مملكت نيم ميليارد جمعيت را جواب مي‌دهد مي‌شود محصولا‌ت كشاورزي هم صادر كرد، اما افسوس عده‌اي فقط مي‌خواهند وكيل بشوند. (7/3)

1041- از اروميه تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم 7 خرداد را به بعضي مسئولان تبريك بگويم، امروز 7 خرداد است پودر لباسشويي از 220 تومان شده هزار تومان و در اروميه هم پيدا نمي‌شود، مي‌خواستم بگويم دستتان درد نكند اصلا‌ تورمي وجود ندارد و وضع معيشتي مردم بهتر هم شده است، خودشان مي‌گويند 20 درصد تورم داريم ، الان اگر حساب كنيد در مورد پودر، 400 درصد تورم است، نمي‌دانم بانك مركزي و خود دولت چه طور حساب مي‌كنند. (7/3)

2208- از طرف عده‌اي از بازنشستگان فرهنگي سال 79 و بالاي 60 سال، انتخاب آقاي لاريجاني را به رياست مجلس شوراي اسلامي تبريك عرض مي‌كنم، اميد است كه با وجود خلوص نيتي كه نسبت به بازنشستگان دارند به اين قشر زير خط فقر توجه بيشتري داشته باشند. (6/3)

2159- وقتي برخي مسئولان دولتي قوانين مجلس را يا اجرا نمي‌كنند و يا گزينشي اجرا مي‌كنند و يا راي ديوان عدالت اداري را به سليقه خود تعبير و تفسير مي‌كنند و از اجراي آن ابا دارند، ديگر از مردم عادي توقعي نيست وعدول از قوانين و يا اجراي آن به طور دلخواه از طرف دولت بدعتي است كه در درازمدت مردم را به هر سه قوه بي‌اعتنا و بي اعتماد خواهد كرد. (6/3)

2201- از سياهكل تماس مي‌گيرم. كشاورزي گيلان محصول درجه يكش برنج است كه پس از نان غذاي اصلي مردم ايران است و چندين سال است كه مردم گيلان مشكل آب براي زراعت دارند و سرزمين پرآب گيلان و كشاورزانش با مشكل بيآبي دست و پنجه نرم مي‌كنند و سدي كه در منجيل در زمان رژيم گذشته ساخته شده با پايان يافتن عمر مفيدش ديگر بازدهي آنچناني ندارد، ولي با كمال تاسف دست‌اندركاران آب در گيلان به جاي ساختن سدي جديد در منطقه به فكر سهميه‌بندي آب زراعي افتادند به اين ترتيب كه 5 روز آب را براي شرق و 5 روز آب براي غرب گيلان در نظر گرفته‌اند، اين درحالي است كه آن 5 روزي كه آب در اين دو منطقه جاري نيست مشكلات عديده‌اي براي كشاورزان گيلان به وجود آورده و در چنين شرايطي است كه بايد وزارت نيرو و وزارت كشاورزي به عنوان متوليان آب و زراعت وارد عمل شده و قدمي محكم و اصولي در اين راه بردارند تا كشاورزي گيلان يا بهتر بگويم برنج گيلان كم‌كم نابود نشود. (6/3)

2106- از اروميه تماس مي‌گيرم. قبض برق براي دو ماه آخر 86 آمده 11 هزار تومان، حدودا 11 هزار و خرده‌اي هم ما به التفاوت اضافه مصرفي ماههاي قبل از ما گرفتند، اين چه وضعي است، اگر مي‌خواهندبرق را گران كنند هر ماه بگيرند، 11 هزارتومان مصرف برق داريم 11500 تومان هم بايد اضافه مصرفي بدهيم، خواهش مي‌كنم بنويسيد به اين موضوع رسيدگي كنند. (6/3)

2059- از زنجان تماس مي‌گيرم. ما هم قبول داريم كه وضعيت معيشتي مردم بهتر شده و اين را هر روز در جامعه با عمق وجود احساس مي‌كنيم، ولي خواهش مي‌كنم كاهش سرانه آرد مصرفي مردم را تا ده كيلوگرم در برنامه‌هايتان نگذاريد فكر مي‌كنم اين خيلي وضعيت معيشتي مردم را بهتر كند و موجب كوتاه شدن صف‌هاي نانوايي شود. (6/3)

2042- از بندر تركمن تماس مي‌گيرم. نمي‌دانم مشكل پودر لباسشويي چيست كه اصلا‌ در منطقه ما ناياب شده، با دو هزار تومان هم پيدا نمي‌شود، لطفا درج كنيد. (6/3)

آفتاب يزد: يك مقام مسئول در وزارت بازرگاني اعلام كرده است ناهماهنگي وزارت صنايع در نحوه اعلام حذف يارانه پودر، باعث سوءاستفاده دلالان و جمعآوري پودرهاي شوينده از بازار و گراني آن شده است.

1923- از خرمشهر تماس مي‌گيرم. خواستم بگويم با روزي 5 هزار تومان دستمزد در اين مملكت مي خواهيم چه كار كنيم؟ چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است ما بايد به چه كسي بگوئيم، كسي نمي‌داند؟ (6/3)

0608- قلم چون ذوالفقار علي (ع) است، بنويسيد كه بخش‌هايي از منطقه اختياريه ناامن است. (7/3)

0655- به نام خداوند جان و خرد. با سلام و آرزوي سلامتي تك تك شما سروران قلم و روشنگر جامعه. از مازندران شهرستان نور تماس مي‌گيرم. مطلبي داشتم كه در طول اين چند سال خواندن مطالب آن روزنامه وزين كمتر مواجه با آن شدم و آن اينكه درباره واگذاري زمين‌هاي 99 ساله كه اميد است 99 سال طول نكشد اين طرح‌هاي مصوب رئيس‌جمهور كه سبب خوشحالي بسياري از مردم و اقشار بي مسكن و مستاجر شده آب پاكي هم روي دست ما ريخته شده و آن پرداخت مقدار پول ميليوني به حساب بانك تعاون است: اين كه چه آنهايي كه با قرض و وام و نزول و ساير موارد پرداخته و چه آنها كه توان پرداخت حتي يك دهم آن را ندارند چه وقت خير اين دولت فوق ثروتمند به مردم اين كشور كه صاحبان واقعي اين منابع و منافع هستند مي‌رسد؟ آقاي رئيس‌جمهور محرمانه نه به گفته اطرافيان تحقيق كنيد اين جمعيت كه 31 هزار وخرده‌اي كساني هستند كه پولش را داشته باشند و بخواهند شانه خالي كنند آن هم با اين اجاره بهاي كمرشكن و اين رنگ و روي مردم كه از امكانات اوليه خورد و خوراك هم محروم هستند، همانند سلف خود مرحوم شهيد رجايي، نام نيك از خودبه جاي بگذاريد كه هم خود خوشايند خدا و هم خلق خدا مي‌باشد. (7/3)

0907- هرچند كه گاهي ادعا مي‌كنيم كه قوي‌ترين كشور جهان هستيم و مي‌خواهيم در مديريت دنيا سهيم شويم، وزير نيرو و چهره ماندگار مي گويند به عراق، پاكستان، تركيه، افغانستان و آذربايجان برق صادر مي‌كنيم و در چند كشور جهان مي‌خواهيم نيروگاه برق بسازيم، ولي به نظر مي‌رسد حتي توانايي تامين برق پايتخت خود را نداريم و هنوز كولرها كاملا‌ راه‌اندازي نشده مرتبا برق قسمت‌هايي از شهر قطع مي‌گردد. (7/3)
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 572]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن