تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820814901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبرمعظم انقلاب در اجتماع عظيم و پرشور مردم در حرم مطهر امام خمينى (ره :)مسئولان و مردم وصيت‌نامه امام (ره) را بازخوانى كنند


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: رهبرمعظم انقلاب در اجتماع عظيم و پرشور مردم در حرم مطهر امام خمينى (ره :)مسئولان و مردم وصيت‌نامه امام (ره) را بازخوانى كنند
غ‌هيچ فرد و جريان و طبقه‌اى جز ملت، مالك و صاحب انقلاب نيست

ملت قدرشناس ايران، مراسم نوزدهمين سالگرد رحلت امام خمينى (ره) را به عرصه تجلى وفادارى ملى به آرمان‌هاى امام و انقلاب تبديل كرد.

به گزارش ايسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع عظيم و پرشور مردم در حرم مطهر امام خميني(ره) تاكيد كردند: انقلاب اسلامي، به فرموده امام راحل عظيم‌الشان متعلق به همه قشرها و نسل‌هاى حال و آينده ايران است و اين ملت بزرگ، اين امانت سنگين الهى را در پرتو عمل به وصيتنامه راهگشاى امام خميني، حفظ «شعارها، جهت‌گيرى‌ها، ارزش‌ها و مباني» انقلاب و در سايه پيشرفت و نوآورى و تعالي، حفاظت خواهد كرد.

رهبرانقلاب اسلامى با اشاره به گذشت نوزده سال از ارتحال امام (ره) و عشق و ارادت مستمر ملت ايران به امام خمينى (ره) به ويژه جوانانى كه دوران آن امام بزرگوار را درك نكرده‌اند، افزودند: اين عشق و ارادت مخصوص ملت ايران نيست بلكه مردم مناطق مختلف جهان به ويژه كشورهاى اسلامى داراى همين احساس و ارادتند و اين حقيقت، ناشى از دو عامل اساسى يعنى عظمت امام خمينى (ره) و عظمت انقلاب اسلامى است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به تاثير بى‌نظير شخصيت استثنايى امام خمينى (ره)‌در پيروزى و استمرار انقلاب افزودند: انقلاب اسلامى ايران همانند اسلام داراى ابعاد گوناگون سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، معنوى و ديگر ابعاد است و با نيازهاى بشر متوازن و همراه است و اين، راز ماندگارى انقلاب اسلامى ايران و گسترش روزافزون آن در منطقه و جهان است.

رهبر انقلاب اسلامى وصيت‌نامه امام خمينى (ره) ‌را از قويترين و بهترين مواريث معنوى آن امام و راهنماى ملت در همه مسائل و رويدادها دانستند و تاكيد كردند: قشرهاى مختلف مردم به ويژه جوانان، مسئولان قواى سه گانه و مسئولان همه دستگاهها اين وصيت‌نامه را بازخوانى و در بخش‌ها و نكات فراوان آن تامل و تدبر كنند؛ چرا كه اين وصيتنامه در واقع دستورالعملى ملى براى پيشرفت و توسعه و سرافرازى ايران است.

ايشان تعلق انقلاب به ملت را از جمله نكات بارز وصيتنامه امام دانستند و افزودند: هيچ فرد و جريان و طبقه‌اى جز ملت، مالك و صاحب انقلاب نيست و مردم نيز اين دارايى عظيم و اين امانت الهى را با حفظ هويت و جهت‌گيرى‌هاى انقلاب حفظ خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به برخى تلاش‌ها براى تغيير شعارهاى انقلاب، افزودند: برخى با انگيزه‌هاى متفاوت و به بهانه عوض شدن اوضاع جهان درصددند ابعاد ديني، عدالتخواهانه، ضد سلطه و يا ضد استبدادى انقلاب را حذف كنند اما ملت به عنوان صاحب انقلاب اجازه اين كار را نخواهد داد.

ايشان ثبات قدم را از عوامل ضرورى استمرار انقلاب دانستند و خاطرنشان كردند: تزلزل در حركت و سستى در حفظ ارتباط با انقلاب، نوعى بى وفايى است كه ممكن است برخى به آن مبتلا شوند و به همين علت امام بزرگوار به جوانان توصيه مى كنند با چشم واقع بين به «اصل انقلاب» نگاه كنند نه به مواضع اشخاص و جريانها.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پيش‌بينى صحيح امام خمينى مبنى بر گسترش انقلاب را از ديگر نكات مهم وصيت‌نامه ايشان خواندند و تاكيد كردند: گسترش انقلاب به معناى ايجاد فتنه در كشورها، لشكركشى و گسترش تروريسم نيست بلكه از راه الگوسازى جمهورى اسلامي، ترويج معارف اسلامى و ايستادگى در راه آرمان‌هاى انقلاب بويژه دفاع از مظلومان صورت مى‌گيرد كه امروز به فضل الهى اين هدف امام محقق شده است.

ايشان، شعارهاى ضد استكبارى و دفاع مسلمانان از مظلومان جهان بويژه ملت فلسطين و مقابله امت اسلامى با شبكه اختاپوسى صهيونيسم را از جمله نشانه‌هاى گسترش آرمان‌هاى امام و انقلاب دانستند و خاطرنشان كردند: امروز حتى شعار انرژى هسته‌اى ملت ايران در كشورهاى اسلامى و عربى به خواستى عمومى تبديل شده و اين واقعيت نشان مى‌دهد كه ملتهاى مسلمان به ايده‌ها و اهداف ملت ايران، به چشم عزت و احترام مى‌نگرند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به اعتراف دوست و دشمن به فراگير شدن آرمان دفاع از ملت فلسطين، افزودند: امروز ملتهاى مسلمان نيز مانند ملت بزرگ ايران، اسرائيل را رژيمى جعلى و تحميلى مى‌دانند اما متاسفانه دولتها با اين خواست ملتها همراهى ندارند.

ايشان در همين زمينه خاطرنشان كردند: اسرائيل قدرت و توانايى ايستادگى روى پاى خود را ندارد اما حمايت وقيحانه و بى قيد و شرط آمريكا از اين رژيم و حمايت نكردن دولتهاى عربى و اسلامى از ملت فلسطين مانع ايجاد تغييرات در منطقه شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى تاثير اساسى انقلاب اسلامى در «پيشرفت و خلاقيت و نوآوري» ملت ايران را سومين نكته مورد تاكيد وصيت‌نامه امام خمينى (ره) دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و ايران، در طول دهها سال، ديندارى را مانع پيشرفت، و غربزدگى را عامل رشد و توسعه تبليغ مى‌كردند اما امام بزرگوار و مقتدر، تاكيد مى‌كرد و در عمل نيز نشان داد كه روح انقلابي، روح پيشرفت و ابتكار و نوآورى است و ملت ايران، امروز اين حقيقت روشن را در ميدان‌هاى مختلف از جمله عرصه‌هاى علم و سياست به اثبات رسانده و جوانان ملت با همين اعتقاد همچنان به پيش خواهند رفت.

ايشان اتكاى‌ملت ايران به توانايى‌هاى درونى و حركت در مسير «خلاقيت، قطع وابستگى و كسب استقلال» را از علل دشمنى سلطه‌گران جهانى با جمهورى اسلامى ايران دانستند و خاطرنشان كردند: علت مخالفت استكبار با بهره‌مندى ملت ايران از انرژى هسته‌اى نيز اين است كه جوانان ايرانى با اتكاء به دانش، نوآورى و نيروى درونى خود و بدون وابستگى به قدرت‌هاى زورگو توانسته‌اند به دانش هسته‌اى دست يابند.

رهبر انقلاب اسلامى افزودند: البته اگر بهره‌مندى از انرژى هسته‌اى موجب وابستگى يك ملت به قدرت‌هاى زورگو شود، آنها هيچ مخالفتى نخواهند كرد؛ همان گونه كه امروز همين قدرتها با برخى كشورها كه از لحاظ پيشرفت علمى و توانايى از ملت ايران بسيار عقب هستند، قرارداد ساخت نيروگاه هسته‌اى منعقد مى‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به تهمت‌زنى مكرر آمريكا و برخى كشورها به ملت ايران درخصوص تلاش براى دستيابى به سلاح هسته‌اى تاكيد كردند: ملت ايران همان گونه كه بارها اعلام كرده به دنبال سلاح هسته‌اى نيست وآمريكايى‌ها نيز اين مسئله را مى‌دانند؛ ولى چون نمى‌توانند صريحا حقوق بديهى ملت ايران را انكار كنند براى توجيه افكار عمومى دنيا، اتهام زنى مى‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى يكى ديگر از نكات مهم وصيت‌نامه امام خمينى (ره) را توجه ايشان به عمليات روانى استكبار براى نااميد كردن ملتها دانستند و افزودند: هنگامى كه زورگويان جهانى در ميدان عمل از مقابله با يك ملت عاجز مى‌مانند به جنگ روانى متوسل مى‌شوند و به همين علت است كه دشمن در طول سى سال گذشته از شيوه‌هاى مختلف عمليات روانى برضد ملت ايران استفاده كرده كه البته ناكام مانده است.

ايشان با اشاره به تلاش دشمن براى نااميد كردن جوانان و انكار پيشرفتهاى عظيم ملت ايران تاكيد كردند: دشمن مى‌خواهد به جوان ايرانى القاء كند كه بدون وابستگى به قدرتها به جايى نخواهد رسيد و از اين طريق انگيزه حركت و پيشرفت را از ملت و جوانان ايران بگيرد اما موفق نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامى خطاب به جوانان دانشگاهى و حوزوي، و جوانان فعال در عرصه هاى صنعت، علم، هنر و كشاورزى تاكيد كردند: جوانان عزيز، شما كه نيمه راه را با همه مشكلات و موانع پشت سرگذاشته‌ايد بايد نيمه اصلى و باقيمانده راه را نيز با عزم راسخ طى كنيد و بدون ترديد همان‌گونه كه قبلا هم ثابت كرده‌ايد از اين توانايى برخورداريد.

ايشان با يادآورى توصيه امام خمينى (ره)‌ در وصيت‌نامه خود در خصوص توطئه‌هاى سازمان‌يافته براى دور كردن جوانان از ايمان و انگيزه دينى و گرفتن روحيه نشاط و كار و تلاش افزودند: دشمن سعى مى‌كند با اقدامات سازمان يافته و در توطئه‌اى بسيار خطرناك جوانان را به مواد مخدر، سرگرمى‌هاى جنسى و مسائل شهوانى مشغول كند و ملت ايران را از حركت در مسير پيشرفت بازدارد كه لازم است آحاد ملت بويژ جوانان در مقابل اين توطئه هوشيار باشند و مسئولان نيز تلاش جدى و قاطعانه‌اى را براى مقابله با اين توطئه‌هاى سازمان يافته انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامى ايستادگى در مقابل زورگويان و قدرت‌هاى سلطه‌گر را از نكات اساسى وصيت‌نامه امام خمينى (ره)‌ برشمردند و افزودند: تسليم در برابر زورگويان موجب گستاخى بيشتر آنان مى‌شود و اگر ملتى مى‌خواهد از شر زورگويى زورگويان و آمريكا نجات پيدا كند بايد با تمام قدرت در مقابل آنان بايستد.

ايشان رفتار و سخنان نامتعادل و خارج از چارچوب عقل و تدبير زمامدارانآمريكا را، به رفتار و گفتار افراد روانى تشبيه كردند و افزودند: رئيس‌جمهور آمريكا و گروه همراه وي، برخى مواقع تهديد مى‌كنند، گاهى دستور ترور مى‌دهند، گاه تهمت مى زنند، گاهى از سر ناچارى و استيصال درخواست كمك مى‌كنند و گاه ثبات و امنيت يك ملت را هدف قرار مى دهند كه بخش مهمى از اين رفتارها و سخنان نامتعادل، در واقع نتيجه ناكامى‌هاى گروه حاكم بر آمريكا در مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان و عراق است.

رهبر انقلاب اسلامى همچنين با اشاره به تاكيد مجموعه‌هاى گوناگون سياسى كشور به پيروى از خط و راه امام خاطرنشان كردند: تاكيد مجموعه‌هاى سياسى كشور بر خط امام پديده مباركى است، اما يكى از برجسته‌ترين نقاط خط امام، لزوم ايستادگى قاطع در مقابل طمع‌ورزان و مستكبران است، بنابراين همه مجموعه‌هاى سياسي، نخبگان كشور و آحاد ملت كه به افكار و انديشه امام خمينى (ره) وفادار هستند بايد ايستادگى در مقابل زورگويان جهان را حفظ و تقويت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به اينكه امام (ره) هيچ گاه به دليل ملاحظه زورگويان، از دفاع از مظلومان دست نكشيد، افزودند: دفاع صريح از حقوق ملت‌هاى مظلوم بويژه مردم فلسطين در سرلوحه روش و خط امام خمينى (ره) قرار دارد كه خوشبختانه ملت ايران و مسئولان در طول سى سال گذشته اين روش را دنبال كرده‌اند و در هر ميدانى كه با استكبار جهانى مواجه شده‌اند، پيروز ميدان بوده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامى با تاكيد بر اينكه دشمن با وجود ناكامى‌ها، همچنان به عمليات روانى و سياسى خود از جمله تهمت‌زنى ادامه مى‌دهد، خاطرنشان كردند: امروز آمريكايى‌ها و صهيونيست‌ها كه سياه‌ترين پرونده را درخصوص نقض حقوق بشر دارند به جمهورى اسلامى ايران تهمت نقض حقوق بشر مى‌زنند، در حالى كه اين تهمت‌ها ديگر خريدارى ندارند و هيچ‌كس در دنيا آنها را باور نخواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى در پايان سخنانشان با اشاره به اينكه امام خمينى (ره)، يادآور عزت و بيدارى ملت ايران و اميد بخش امت اسلامى و ملتهاى مستضعف است تاكيد كردند: عزت و امنيت پايدار، رشد و توسعه، و اعتلاى معنوى و اخلاقى ملت ايران در گرو عمل مسئولان و مردم به توصيه‌ها و وصيت‌نامه امام خمينى (ره) است و اين واقعيت نبايد هيچ‌گاه فراموش شود.

غ‌در شب شهادت ام‌الائمه حضرت صديقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله عليها، مراسم سوگوارى و عزادارى آن حضرت، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامي، در حسينيه امام خمينى (ره) برگزار شد.

در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم و مسئولان نظام حضور داشتند، سخنران و مداح اهل بيت عليهم السلام به تبيين شخصيت والاى بانوى برگزيده دو عالم حضرت زهرا عليها السلام و ذكر مصائب و مناقب ايشان پرداختند.

اين مراسم عزادارى و سوگوارى كه از چهارشنبه پانزدهم خرداد آغاز شده است تا يكشنبه نوزدهم خرداد مصادف با شب پنجم جمادى الثانى در حسينيه امام خمينى (ره) ادامه دارد.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن