تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814694948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضرت زهرا (س) الگويي ممتاز براي همه انسانهاست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حضرت زهرا (س) الگويي ممتاز براي همه انسانهاست


دين- همشهري‌آنلاين:
رئيس مؤسسه بين‌المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها با اشاره به برخي از موازين اخلاقي حضرت زهرا (س) گفت:

او يكي از برجسته‌ترين الگوها به شمار مي‌رود نه تنها براي زنان، كه براي همه انسانها.
حجت‌الاسلام سيد محمد خاتمي رئيس مؤسسه بين‌المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها در مجلس سوگواري شهادت حضرت زهران (س) در موزه ملي قرآن كريم با اشار به اينكه در عظمت شخصيت حضرت زهرا (س) ترديدي نيست و به اين شخصتيها كه جنبه تقدس دارند، بايد به دو صورت نگاه كرد، اظهار داشت:

يكي اين است كه بايد آنها را داراي صورت انسان دانسته و جان و سيرت آنها را برتر از انسان بدانيم. زيرا اينها موجوداتي دست‌نيافتني، در حد اعلي و فرشته اي در صورت انسان هستند كه دسترسي به آنها ميسر نيست چرا كه در بينش قرآني انسان از فرشته برتر است.

وي در ادامه ياد آور شد: اين بزرگواران را بايد انسان بدانيم اما برتر از انسان. زيرا داراي موهبت ويژه‌اي در كسب علم بوده‌اند و به صورت انسانهايي در آمده‌اند كه هر كس مي‌خواهد به مراحل بالايي برسد، بايد به آنها تأسي كند و از آنها پيروي كند.

رئيس مؤسسه بين‌المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها با اشاره به اينكه حضرت زهرا (س) انساني مؤمن، بيدار، انديشمند، مسئوليت‌پذير براي انسان و پايبند به موازين اخلاقي بود، تصريح كرد: در اين صورت حضرت زهرا (س) يكي از برجسته‌ترين الگوها به شمار مي‌رود كه نه تنها براي انسان بلكه براي زنها نيز الگو محسوب مي‌شود.

رئيس جمهور سابق كشورمان با بيان اينكه تاريخ شخصيت حضرت زهرا (ص) همگي حكايت از والايي شخصيت او دارد و كسي نمي‌تواند در آن ترديد كند، افزود: زندگي او كوتاه و غرق در بحران بوده است. او از شخصيتهايي است كه براي انسانها الگوپردازي شده است و او الگويي براي همه انسانها به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اينكه پيامبران الهي در رابطه مستقيم با وحي هستند و كار پيامبران الهي الگوسازي است يادآور شد: در ميان شخصيتهايي كه در محضر پيامبر اكرم (ص) تربيت شده‌اند حضرت زهرا (س) برجسته‌ترين آنهاست كه الگو براي همه انسانهايي است كه مي‌خواهند به كمال برسند و اوج سعادت را درك كنند. بايد همه ببينند كه شخصيتهايي مثل حضرت زهرا (س) چگونه الگويي هستند هرچند الگو بودن آن حضرت براي زنان پررنگتر است.
حجت‌الاسلام خاتمي در ادامه اظهار داشت: در گذشته بسياري از كشورهاي اسلامي و غير اسلامي زن را يك موجود فرعي توصيف مي‌كردند و معتقد بودند كه زن براي مرد خلق شده است و مرد براي زندگي خلق شده است، اين طرز تلقي در دنياي قديم در مورد زن در روابط عمومي او، اخلاق، حقوق، رفتار و ويژگيهاي اجتماعي او تأثير بسياري داشته است. اما در دنياي جديد و در غرب زمان زيادي نمي‌گذرد كه زنان حق رأي دادن و رأي گرفتن دارند.
وي افزود: پس از انقلاب اسلامي تحول عظيمي از اين جنبه در ايران ايجاد شده است كه ناشي از نگرشهاي امام خميني بوده است. زن امروز مي‌تواند رئيس جمهور باشد و پيشرفتهاي بزرگي داشته باشد. در اين ديدگاه معيار انسان بودن است و نه مرد يا زن بودن، اينكه مرد بخواهد جاي زن و يا زن بخواهد جاي مرد باشد جفا به هر دوي آنها به شمار مي‌رود و جايگاه هريك با ديگري اشتباه مي‌شود.

حجت‌الاسلام خاتمي با تأكيد بر اينكه آزادي با ولنگاري نبايد اشتباه گرفته شود، اظهار داشت: اگر چه برهنگي زشت و ناپسند است اما براي زنان بدتر و ناپسندتر است. ولنگاري و رهاشدگي به معناي آزادگي نيست. ديدگاه واقعي اسلام درباره انسان اين است كه مرد و زن نمي‌شناسد و فضيلت و انسانيت مورد توجه است. بنابراين حضرت زهرا (س) الگو براي همه انسانها است و هم الگو براي انسان مؤنث.

تاريخ درج: 18 خرداد 1387 ساعت 16:17 تاريخ تاييد: 18 خرداد 1387 ساعت 16:25 تاريخ به روز رساني: 18 خرداد 1387 ساعت 16:30
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن