تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820970915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش؛ رئيس جمهوري تمام شده


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بوش؛ رئيس جمهوري تمام شده
خبرگزاري انتخاب : روابط امريكا با اروپا رو به بهبود است و رهبران اروپا خشم خود را در خصوص حمله تحت رهبري امريكا به عراق كنار گذاشته اند.در عين حال كه احساسات ضد بوش در خيابان هاي كشورهاي اروپايي شدت دارد ، هيجان اروپايي ها درباره برگزاري انتخابات در امريكا براي انتخاب جانشين بوش ، اين احساسات را تسكين مي دهد.


جرج بوش رئيس جمهور امريكا هفته اينده از چند كشور اروپايي ديدن مي كند ولي اروپايي ها دوران رياست جمهوري وي را عملا پايان يافته تلقي مي كنند.

بر اساس اين گزارش به نقل از خبرگزاري اسوشيتد پرس از واشنگتن ، روابط امريكا با اروپا رو به بهبود است و رهبران اروپا خشم خود را در خصوص حمله تحت رهبري امريكا به عراق كنار گذاشته اند.

در عين حال كه احساسات ضد بوش در خيابان هاي كشورهاي اروپايي شدت دارد ، هيجان اروپايي ها درباره برگزاري انتخابات در امريكا براي انتخاب جانشين بوش ، اين احساسات را تسكين مي دهد.

اروپايي ها نيز مانند بسياري از امريكايي ها از بوش خسته شده اند و بسياري معتقدند باراك اوباما و جان مك كين دو نامزد انتخابات رياست جمهوري امريكا در مقايسه با بوش در خصوص موضوعات مهم براي اروپا ، مواضع متفاوت و احتمالا مورد قبول تري دارند.

جيمز گولد گير كارشناس مسائل اروپا در شوراي روابط خارجي امريكا گفت اطمينان دارد كه اعتراض هايي به سفر بوش خواهد شد ولي مردم بوش را در اين برهه زماني تمام شده مي دانند و علاقه مند هستند كه ببينند در اينده چه اتفاقي مي افتد.

گولد گير افزود دليلي ندارد كه هيچ رهبري به بوش امتيازي دهد زيرا دوره رياست جمهوري وي رو به پايان است.

ما با رئيس جمهوري روبرو هستيم كه در حال از دست دادن قدرت خود است و تمام فكر و مشغله وي جنگ عراق است.

وي ادامه داد بوش همچنين رئيس جمهوري است كه بويژه در اروپا محبوبيتي ندارد.

ديدار يك هفته اي بوش از اسلووني ، المان ، ايتاليا ، فرانسه و انگليس ديدارهاي خداحافظي با همتايان اروپايي وي محسوب نمي شود.

بوش بار ديگر ماه اينده همتايان خود را در يك نشست ديگر سران در ژاپن ملاقات مي كند.

در حالي كه روزهاي پاياني رياست جمهوري بوش نزديك است ، سفر وي در اروپاي مركزي و غربي يكي از اخرين فرصت هاي وي براي هموار كردن بيشتر روابط اروپا و امريكا براي رئيس جمهور بعد از وي محسوب مي شود.

انتظار نمي رود اين سفر دستاوردهاي تازه اي بدنبال داشته باشد.

بوش خواستار كمك اروپا در خصوص افغانستان و نيز اعمال تحريم هاي شديدتر بر ضد ايران خواهد شد تا مانع از دستيابي اين رقيب امريكا به سلاح هاي هسته اي شود.

مذاكرات بوش همچنين بر كمك هاي بشر دوستانه ، بحران مواد غذايي در جهان ، تغييرات اب و هوايي و نيز يكپارچگي اقتصادي اروپا و امريكا متمركز خواهد بود.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن