تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در رثاي ريحانه النبي/ زهره‌اي كه مهر به نورش منور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در رثاي ريحانه النبي/ زهره‌اي كه مهر به نورش منور است
در اين غروب دلگير بر كدامين سنگ نانوشته دست نهم و بخواهم به خود وا نرهاندم.

شايد قبري و سنگي نباشد اما زيارت كنندگانش به شمار تمامي انسان‌هاي پاك ، خالص و دوستداران نيكي‌ها، خوبي‌ها و اهل بيت عصمت و طهارت (ه) است.

نه فقط بقيع ، نه فقط مدينه ، نه فقط شبه جزيره عربستان كه همه جا عطر و نشان او را دارد، بانوي بي‌نشاني كه از سيطره جفاها و ظلم‌ها در غربت غريبانه مدينه سر بر دامن ابرمرد تاريخ نهاد و به جوار حق شتافت.

او عصاره عصمت، آيينه پاكي، كوثر ولايت، رايحه صبح صادق ، ام مهرباني، ترنم صداقت، جاري مرضيه و سرچشمه درخشان فضيلت و تقوا است كه در طول تاريخ انسانيت نواي مادرانه و درخشش رحمت وجود مباركش به عنوان برترين زنان عالم بر بلنداي عرش و تارك تاريخ انسانيت طنين انداز بوده و خواهد بود.

فاطمه فاطمه است بي‌آنكه براي اثبات بزرگي‌ها و عظمت‌هاي وجودي‌اش نيازي به عناويني چون دختر نبي الله، همسر علي ولي الله، مادر حسنين و سلسله نوراني امامت باشد.

هر چند داشتن تمامي اين عناوين خود يعني آنكه بايد انساني برجسته با ارزشهاي والاي الهي بود تا بتوان دختر خاتم پيامبران و همسر اسطوره خوبي‌ها ، ارزش‌ها و مادر بزرگي‌ها و نيكي بود.

آري فاطمه فاطمه است اين انسيه حورا، اين گوهر درخشنده عالم وجود ، اين مادر فضيلت‌ها و پاكي‌ها، او كه وجودش سايه‌اي از رحمت و مغفرت، رافت و لطافت نيكي‌ها بر آدميان است.

فاطمه فاطمه است از آن جهت كه در طول عمر كوتاه اما گرانسنگ خود سندي از حقانيت اسلام و امير المومنين علي (ع) بزرگترين حامي و پيشواي مظلوم دين بود كه دشمنان در لباس اسلام ظلم‌ها و جفاها در حق آن حضرت روا داشتند.

زهراي اطهر (س) با خون خويش مظلوميت علي (ع) يعني اسلام ناب را مهر كرد و جاودانگي بخشيد آنچنان كه بهنگام خواندن خطبه در مسجد نبوي از عظمت و هيبت كلام‌اش نه فقط ستون‌هاي مسجد كه عرش الهي به لرزه آمد اما دل اسلام نماهاي دنيا پرست چنان در ظلمت تيرگي‌هاي شيطاني پنهان شده بود كه لطافت و هيبت سخنان بانوي آسماني در آنان اثري نكرد.

آن حضرت در آن هنگام كه دنياپرستان صداها را در حنجره‌ها خفه مي‌كردند حقايق مظلوميت علي و خاندان پيامبر (ص) و حقوق پايمال شده آنان را بعد از رحلت جانگداز محمد مصطفي (ص) در چهره مسلمانان فرياد كرد :"اي بندگان خدا شما پرچمداران امر و نهي و حاملان دين و وحي او هستيد، شما امانتداران خدا بر خويشتن بوده و مامور رسانيدن احكام دين او به ملل ديگريد.

به سوي شما از ميان خودتان پيامبري آمد كه رنج و ناراحتي شما بر او دشوار بود و بر ايمان آوردن شما اصرار مي‌ورزيد و به مومنين دلسوز و مهربان بود.

و هنگامي كه خداي تعالي خانه جاوداني انبيا و جايگاه برگزيدگان را براي پيغمبرش اختيارنمود، كينه‌هاي دروني و نفاق شما ظاهر گشت و جامه دين مندرس و فرسوده شد، گمراهان خاموش به سخن درآمدند و گمنامان فرومايه دعوي نبوغ كردند.

شتر باطل گرايان به صدا درآمد و در صحن خانه‌هايتان جولان نمود، شيطان از كمينگاه خود درحالي كه شما را به سوي خود مي‌خواند سركشيد و ديد كه چه زود دعوتش را پذيرفتيد.

كجا مي‌رويد در حالي كه كتاب خدا پيش روي شما است كتابي كه مطالب و امورش هويدا و احكامش درخشان و نشانه‌هايش روشن و نواهي‌اش آشكار و اوامرش واضح است و شما آن را پشت سر خود انداخته‌ايد آيا قصد اعراض از قرآن را داريد و يا به غير قرآن مي‌خواهيد داوري كنيد؟ و حكم غير قرآن براي ستمكاران چه بد جزايي است!
هر كه جز اسلام دين ديگري اختيار كند از او پذيرفته نشود و در قيامت جزو زيانكاران خواهد بود."
فاطمه صديقه از همان لحظه نخستين حيات كه در مظلوميت تمام ديده به جهان گشود تا دوران خردسالي كه سه سال را همپاي پدر و مادر در شعب ابي‌طالب در محاصره گذراند تا ازدواج با علي ابن ابي طالب و لحظه شهادت همواره بيداري و هوشياري مسلمانان و پيروي از خط اصيل دين را فرياد كرد.

آنچنان كه قبل از شهادت، مظلوميت اميرالمومنين علي (ع) و حق پايمال شده او كه نشانه زير پا نهادن دين خدا بود را در كنار همه غم و اندوه ناشي از رحلت پدر، بارها بر مردمان كور و كر آن روزگار يادآوري نمود.

و اينبار دشمنان كه اهدافشان را نقش برآب مي‌ديدند از خشم و كينه خود بر خانه محقر و ساده بانوي دو عالم هجوم بردند و او را به زخم كين خود ضربه زدند اما آن حضرت در دفاع از اسلام از پاي ننشت و تا آخرين نفس‌ها هم از اسلام و دليل خلقت حضرت علي ابن ابي طالب حمايت كرد.

و اينك كه روي در نقاب خاك كشيده و مي‌رود تا به پدر بپيوندند علي (ع) تاب و توان خود را از دست داده گويي جان شيرينش از بدن پر كشيده و مي‌رود.

علي (ع) ابر مردي كه هيچ چيز در برابرش تاب تحمل ندارد ، تحملش را از دست داده و گويي صبر نتواند كرد امااستوار مي‌ماند تا وصيت نجيب‌ترين و مطهرترين زنان عالم را اجرا كند.

شب هنگام علي با چند صحابه و فرزندان در تيرگي شب در كوچه‌هاي بي‌قرار مدينه در سكوتي غمبار به آرامي مي‌برندش تا دشمنان و ظالمان بر جسد مطهرش نماز نخوانند و قبرش را ندانند.

و چه سخت و دشوار است كه ياس را در خاك دفن كرد و دشوارتر براي علي (ع) كه تنها همسر و همراز و همتراز خود را مي‌خواهد وانهد و برود.

ابرها مي‌گريند بر حال علي مي‌رود در خاك آمال علي
اشك من زين گل شده گلفام تر هستي‌ام را مي‌بريد آرام تر
اين تن آزرده باشد جان من جان فدايش، او شده قربان من وسعت اشكم به غير از ابر نيست چاره‌اي غير از نماز صبر نيست مرهمي خرج دل چاكم كنيد همرهان همراه او خاكم كنيد
و اينك اسطوره خلقت ، ابر مرد تاريخ بر بورياي ساده فاطمه (س) به تمنا مي‌نشيند و صبر پيشه مي‌كند.

آري او ندارد همراز اينك و غريب وار تر از هميشه بايد تنهايي‌اش را در نخلستان‌هاي مدينه و چاه فرياد كند تا آن هنگام كه سپيده روشن از وراي ابرهاي تيره و تار بر بلنداي قامت رشيدش نشيند و او را همنشين پيامبر (ص) و كوثر ولايت فاطمه (س) نمايد.ك/‪۴‬
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن