تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804127864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي مشروح مهر بافرهاد رهبر/ايجاد دوره دكتري پيوسته در دانشگاه تهران / نحوه تعيين رؤساي دانشكده ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوي مشروح مهر بافرهاد رهبر/ايجاد دوره دكتري پيوسته در دانشگاه تهران / نحوه تعيين رؤساي دانشكده ها
رئيس دانشگاه تهران در گفتگوي مشروح با خبرگزاري مهر جديدترين سياستهاي آموزشي دانشگاه تهران، نحوه تعيين روساي دانشكده هاي دانشگاه تهران، ديدگاه دانشگاه تهران نسبت به بازنشستگي اساتيد، نحوه ارتباط اين دانشگاه با صنعت و ... را تشريح كرد.

دكتر فرهاد رهبر در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار مهر در حالي كه توجه به نخبگان را يكي از مهمترين برنامه هاي دانشگاه تهران عنوان كرد، گفت: قصد شعار دادن نداريم و فرصت براي عمل مي خواهيم، هرگاه برنامه ها به نتيجه رسيدند به طور حتم نتيجه عمل اعلام خواهد شد. اصولا برنامه هاي دانشگاه در دراز مدت به نتيجه مي رسد و اگر در حال حاضر عنوان شود فقط در حد يك خط (چند كلمه) مي شود اما ممكن است براي نتيجه گرفتن از آن برنامه ها به يك دهه پيگيري نياز داشته باشيم.

سياست جديد آموزشي دانشگاه تهران

رئيس دانشگاه تهران به سياست دانشگاه تهران براي ايجاد دوره هاي دكتري پيوسته اشاره كرد و گفت: اين سياست دانشگاه تهران از رشته بيوتكنولوژي شروع مي شود. بايد علاوه بر تقويت رشته بيوتكنولوژي در دانشگاه تهران در شيوه آموزش آن نيز بازنگري شود به اين تربيت كه دانشجويان از ديپلم تا مقطع دكتري به صورت پيوسته جذب شوند. در صورتي كه اين تجربه در بيوتكنولوژي موفق باشد به اين سمت حركت خواهيم كرد كه جذب دانشجو براي رشته هاي مختلف به صورت پيوسته از ديپلم تا كارشناسي ارشد انجام شود و حتي براي برخي رشته ها كه امكانش وجود دارد دانشجو به صورت پيوسته از ديپلم تا دكتري پذيرش شود.

وظيفه گروههاي دانشگاه تهران براي توسعه رشته اي

وي در خصوص برنامه توسعه رشته هاي دانشگاه تهران به مهر گفت: مديران گروههاي آموزشي موظف هستند برنامه هايي درباره راه اندازي رشته هاي بين رشته اي داشته باشند. هر گروه آموزشي در دانشگاه تهران حداقل يك مورد تدوين رشته بين رشته اي را در دستور كار دارد و شناسايي اين رشته ها با توجه به نيازهاي جامعه انجام مي شود. تدوين سرفصلهاي دروس رشته هاي بين رشته اي نيز توسط اعضاي هيئت علمي صورت مي گيرد و گروههاي آموزشي بايد در اعلام آنها فعال باشند.

نحوه تعيين مديران گروههاي آموزشي دانشگاه تهران

فرهاد رهبر در پاسخ به اين سوال كه "تعيين روساي گروهها و دانشكده ها در دوران رياست وي با برگزاري انتخابات ميان اعضاي هيئت علمي صورت مي گيرد يا اينكه به شكل انتصاب مستقيم از سوي رياست دانشگاه انجام مي شود؟" اظهار داشت: آئين نامه مديريت داخلي دانشگاه در خصوص نحوه تعيين روساي گروههاي آموزشي تصريح مي كند كه اعضاي هيئت علمي گروهها بايد با راي مخفي به انتخاب دو نفر از ميان خودشان اقدام كنند و اين دو نفر را به رئيس دانشگاه معرفي كرده و رئيس دانشگاه نيز يكي را از ميان آن دو به عنوان رئيس گروه منصوب كند.

رئيس دانشگاه تهران افزود: يك سنتي در دانشگاه تهران ايجاد شده كه تصريح مي كند روساي دانشكده ها انتخابي باشند، البته اين موضوع يك سري مسائل و مشكلاتي را در دانشگاه ايجاد كرده است اما همچنان در تعيين روساي دانشكده‌ها بحث نظرخواهي از اساتيد را خواهيم داشت و سعي مي كنيم افرادي انتخاب شوند كه هم در جمع مقبوليت داشته باشند و هم اينكه بتوانند سياست هاي مدنظر دانشگاه را عملياتي و اجرايي كنند.

بازنشستگي اساتيد

دكتر فرهاد رهبر درباره بحث بازنشستگي استادان دانشگاه تهران نيز به مهر گفت: قانون مي گويد اساتيدي كه بيش از 70 سال سن و 30 سال سابقه خدمت دارند بايد بازنشسته شوند. دانشگاه براي رعايت قانون در موارد اينچنيني موظف مي شود كه حكم قانون را اجرا كند. اجراي اين قانون بحث بازنشستگي استادان را بوجود مي آورد اما به هيچ وجه نمي خواهيم از خدمات استادان دانشگاه محروم بمانيم. دانشگاه از خدمات آن دسته از استاداني كه توانايي تدريس دارند و آنهايي كه در مشاورت دانشگاه موثر واقع مي شوند به طور حتم بهره خواهد برد.

وي افزود: قطعا از تجارب استادان بازنشسته استفاده خواهيم كرد زيرا آنها سرمايه هاي دانشگاه هستند و نمي توان گفت به دليل رسيدن به سن بازنشستگي بايد خانه نشين شوند. به هر ترتيب قانون مي گويد كه ممكن است دانشجو از كلاس درس استادي كه بر طبق قانون در موقعيت بازنشستگي قرار دارد بهره كمتري بگيرد لذا كلاس درس اين استادان را محدود كرده اما در جاي ديگري از آنها استفاده مي كنيم.

آيت الله عميد زنجاني شرايط بازنشستگي ندارد

رئيس دانشگاه تهران در حالي كه بر احترام به استادان تاكيد مي كرد در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد بازنشستگي آيت الله عباسعلي عميد زنجاني عضو هيئت علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و رئيس پيشين اين دانشگاه گفت: آيت الله عميد زنجاني 70 سال سن دارد اما سابقه وي 30 سال نبوده و مشمول بحث بازنشستگي نيستند.

دستگاهها را بايد متقاعد كرد

دكتر فرهاد رهبر به بحث ارتباط دانشگاه با صنعت و حل مسئله جامعه از طريق دانشگاه و برقراري ارتباط و ايجاد اعتماد بين جامعه و دانشگاه پرداخت و گفت: قراردادهايي ميان دانشگاه تهران با دستگاههاي مختلف از جمله وزارت نفت، وزارت صنايع، پتروشيمي، مخابرات و كشاورزي در شرف انعقاد است. در آن طرف (صنعت و دستگاهها) يك راههايي بسته است كه بايد براي باز كردن راهها تلاش كرد و آنها را متقاعد كرد و نشان داد كه اگر با دانشگاه همكاري كنند ضرر نمي كنند.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن