تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818910893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميرعلايي در گفتگو با مهر:بازگشت تاريخ معاصر را از زاويه‌اي تازه براي نسل جوان روايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ميرعلايي در گفتگو با مهر:"بازگشت" تاريخ معاصر را از زاويه‌اي تازه براي نسل جوان روايت مي‌كند
تهيه‌كننده فيلم تلويزيوني "بازگشت" معتقد است بايد تاريخ معاصر را از زاويه تازه براي نسل جوان روايت كرد و "بازگشت" در ساختاري جديد به ارتحال امام (ره) و 15 خرداد پرداخته است.

سيداحمد ميرعلايي درباره پذيرش تهيه‌كنندگي "بازگشت" كه در قالب يك قصه معمايي به ارتحال حضرت امام (ره) و اتفاقات 15 خرداد مي‌پردازد به خبرنگار مهر گفت: با توجه به كمبود فيلمنامه‌هاي خوب از سه سال پيش كارگاههاي فيلمنامه‌نويسي را در دفتر تشكيل داديم و سوژه "بازگشت" هم نتيجه فيلمنامه‌هاي اين كارگاه به نويسندگي شاهد سلطاني آزاد و حميد سليمي است.

وي در ادامه افزود: بايد تاريخ معاصر را از زواياي جديد براي نسل جوان روايت كرد تا با كار ارتباط خوبي برقرار كنند و فيلم "بازگشت" سعي كرد در قالب يك قصه معمايي به ارتحال حضرت امام (ره) و 15 خرداد بپردازد. شخصاً از ابتداي شكل‌گيري قصه در جريان آن بودم و به توليد اين پروژه علاقه داشتم.

ميرعلايي درباره انتخاب علي غفاري براي كارگرداني "بازگشت" گفت: ابتدا قرار بود مجيد جوانمرد فيلم را بسازد و پيش‌توليد را نيز با او آغاز كرديم و چند بازيگر اصلي هم انتخاب شدند، اما او به دليل بيماري پدرش عذرخواهي كرد. تا اينكه غفاري را براي كارگرداني انتخاب كردم و چون نمي‌خواستم سلايق كارگردان قبلي به او تحميل شود، بازيگران اصلي دوباره انتخاب شدند.

آتيلا پسياني در نمايي از فيلم "بازگشت"

اين تهيه‌كننده ادامه داد: غفاري كارگرداني جوان است و به نظرم توانست يك فيلم ارزشي خوب بسازد. ژيلا ايپكچي براي تدوين و محمد ميرزماني براي ساخت موسيقي متن خيلي زحمت كشيدند، حتي ميرزماني چند بار موسيقي متن را با نظر كارگردان تغيير داد تا كار خوبي شود.

ميرعلايي درباره انتخاب بازيگران "بازگشت" افزود: بازيگران اصلي چند بار تست گريم شدند تا به نقش‌ها كاملاً نزديك شوند. براي انتخاب نقش پدر زحمت زيادي كشيديم تا از پشت سر به عكس ماموري شبيه باشد كه راننده خودرو حامل حضرت امام (ره) در 15 خرداد بود. اين عكس پلي شد تا ما نقبي به 15 خرداد بزنيم.

وي درباره اينكه چرا الهام (حديث فولادوند) بعد از چند سال دوري از ايران در بازگشت نشاني از روزهاي دوري ندارد، گفت: اتفاقاً اين موضوع تعمدي بود، چون اگر قرار بود با لهجه صحبت كند كمي لوس مي‌شد و ما براي حفظ وقار فيلم تصميم گرفتيم او زبان فارسي را به خوبي تكلم كند و احساس كرديم اينگونه ايراني بودن او بيشتر نمود پيدا مي‌كند و قابل باور است.

ميرعلايي درباره ضعف تروكاژهاي ابتداي فيلم كه روايتگر زندگي الهام در لندن است گفت: قبول ندارم تروكاژها ضعيف بود، چون شما خيلي تخصصي و موشكافانه فيلم را ديده‌ايد. در حالي كه اين بخش‌ها با زحمت زياد در استوديو گرفته شد تا مخاطبان عام متوجه تصوير روي تصوير نشوند. حتي واكنش مردم نشان مي‌دهد فكر كرده‌اند اين بخش‌ها در لندن گرفته شده است.

اين تهيه‌كننده درباره بخش‌هاي مستند پايان فيلم توضيح داد: تدوين اين تصاوير در فيلم به اندازه تدوين يك فيلم سينمايي زمان برد و اپيكچي و غفاري هنگام تدوين زحمت زيادي كشيدند. اين تصاوير روايتگر يكي از صفات رحماني حضرت امام (ره) است. بنابراين كليپي از زندگي ايشان تا روزهاي پاياني و زماني كه با حال وخيم نماز مي‌خواندند را در پايان فيلم قرار داديم.

ميرعلايي در پايان گفت: سعي داشتيم فيلمي بسازيم كه مردم حضور حضرت امام (ره) را در آن احساس كنند. فيلم تلويزيوني "بازگشت" به تهيه‌كنندگي سيداحمد ميرعلايي و كارگرداني علي غفاري چهارشنبه 15 خرداد ساعت 15:45 از شبكه اول پخش شد.

"بازگشت" به روايت بخش‌هايي ناديده از تاريخ معاصر مي‌پردازد و آتيلا پسياني، حديث فولادوند، رامبد شكرآبي، سميرا سياح، هرمز سيرتي، زهرا سعيدي، جواد شيدائيان و كامبيز دارابي در آن بازي كرده‌اند. جليل فرجاد و محسن زهتاب هم نقش‌هايي كوتاه در فيلم داشتند.

"بازگشت" در سيمافيلم ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده: يك راز، رازي قديمي و سر به مهر، الهام در هراس هرگز نديدن پدر، پدر در هراس هرگز بخشيده نشدن، قصه‌اي جا مانده از سال‌هاي خاكستري تاريك. راهي باريك به سوي نور و حقيقت، سفري سخت و شيرين، تا آنجا كه فريب رنگ مي‌بازد و حقيقت چهره مي‌نمايد.

از ديگر عوامل فيلم مي‌توان به مهدي مجدوزيري مدير تصويربرداري، مهدي بشكوفه مجري طرح، حسين كشاورزي مدير توليد، محمد امامي صدابردار، محسن بابايي طراح گريم، فرهاد عزيزي‌فرد طراح صحنه و لباس و كامبيز دارابي دستيار كارگردان اشاره كرد.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن