تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815365556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديردرمان دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند هشدار داد: بيشترين ميزان مصرف موادمخدر مربوط به كريستال و شيشه است سن شروع اعتياد روزبه‌روز پايين‌تر مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديردرمان دانشگاه علوم‌پزشكي بيرجند هشدار داد: بيشترين ميزان مصرف موادمخدر مربوط به كريستال و شيشه است سن شروع اعتياد روزبه‌روز پايين‌تر مي‌آيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - بيرجند
سرويس: شهرستان‌ها

كارشناس دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر، در جلسه آموزشي و توجيهي شناخت و نحوه پيشگيري از انواع مواد مخدر در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر سه هدف عمده پيشگيري، درمان و مبارزه را دنبال مي‌كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان‌جنوبي، محمدعلي عابديني، ادامه داد: استانداران به عنوان رؤساي ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان و فرمانده نيروي انتظامي به عنوان معاون و دبير شوراي استان‌ها هستند.

عابديني گفت: استان خراسان جنوبي رتبه سوم را در بين استان‌هاي برتر كشور در زمينه مقابله با عرضه مواد مخدر دارا است.

وي از وجود 14 مركز درمان اعتياد در سطح استان خبر داد و افزود: 4031 نفر تحت پوشش اين مراكز هستند.

وي همچنين به 6 تا 12 تيرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: منافع زياد مواد مخدر باعث شده تا دست‌اندركاران مواد مخدر و مافياي جهاني، از پيشرفته‌ترين تكنولوژي‌ها استفاده كنند تا بازارشان رونق داشته باشد.

عابديني افزود: بعد از نفت و اسلحه، مواد مخدر سومين درآمد را در جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش ايسنا، در ادامه جلسه، غلامرضا ارجمندي، مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند و رئيس ستاد درمان شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اينكه امروز مصرف مواد مخدر از مواد كم‌خطر به پرخطر تبديل شده است، گفت: بيشترين ميزان مصرف مواد مخدر مربوط به كريستال و شيشه است و سن شروع اعتياد روز به روز پايين‌تر مي‌آيد.

وي در ادامه به معرفي نام‌هاي مختلف مواد مخدر كه در جامعه رايج هستند اشاره و اظهار كرد: يخ، آيس، شابو، سولفات، يابا، تينا و ... از جمله اين نام‌ها هستند.

ارجمندي، جوانان و نوجوانان را در معرض خطر اين معضل اجتماعي برشمرد و گفت: بايد زمينه پيشگيري از خانواده ها شروع شود و بايد مهارت زندگي كردن را به فرزندمان آموزش دهيم.

به گزارش ايسنا، احمد دادار، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبي نيز گفت: در سال 86، 34 تن و 331 كيلوگرم انواع مخدر توسط فرماندهي استان خراسان جنوبي كشف و ضبط شد كه اين مقدار در مدت مشابه سال گذشته(85) به ميزان 54 درصد افزايش داشته است.

وي در ادامه گفت: در سال گذشته طرح مبارزه با توزيع كنندگان را در 10 مرحله اجرا كرديم كه طي آن، 1744 نفر از توزيع كنندگان دستگير و مقدار 8 تن و 750 كيلوگرم مواد مخدر كشف و ضبط شد و همچنين 1633 مورد از مكان‌هاي آلوده پاكسازي شد.

وي تصريح كرد:‌ در دو ماهه اول سال 87 مقدار 5 تن و 266 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شده است كه با ميزان مواد كشف شده در مدت مشابه سال گذشته برابر است و در اين رابطه 648 نفر دستگير شدند كه از اين تعداد 146 نفر قاچاقچي و مابقي توزيع كننده بوده‌اند.

دادار در پايان افزود: دوستان ناباب و مطالب مضر اينترنت دو عامل مهم در گرايش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر است و خانواده‌ها بايد مراقب باشند.

انتهاي پيام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن