تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی باشگاه های بزرگ جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: معرفی باشگاه های بزرگ جهان

این هفته: بایرن مونیخ آلمانباشگاه: بایرن مونیخF.C.bayern

رئیس باشگاه: فرانس بکن باوئر

استادیوم: المپیک مونیخ



سایت رسمی باشگاه :www.f.c.bayernپیراهن: قرمز و سفید



سرمربی: اوتمارهیتزفیلد

شهر زیبای مونیخ مهد فوتبال کشورآلمان به شمار می آید . این شهر پر جمعیت که به نام  باواریا مشهور است المپیک سال 1972 را برگزار نموده است و از جمله مراکز صنعتی آلمان محسوب می شود .

دو تیم بزرگ بایرن و مونیخ 1860 همیشه در رقابت های متعدد درخشیده و کسب افتخار نموده اند.

کار اجرایی باشگاه بایرن را پیشکسوتان این باشگاه برعهده دارند.



اعجوبه فوتبال آلمان، فرانس بکن باوئر( بازیکن ، کاپیتان و مربی اسبق بایرن و تیم ملی) اینک به عنوان رئیس باشگاه ، کارل هاینس رومینیگه نایب رئیس، اولی هوینس مدیرفنی و سپ مایر در سمت مربی مشغول به کار هستند.







روی نیمکت بایرن مربیانی همچون تراپاتونی( ایتالیایی)، ریبک ( آلمانی) و بکن باوئر( آلمانی) نشسته اند. اکنون رهبری کادر فنی بایرنی ها برعهده اوتمارهیتزفیلد مربی خوش فکر و زیرک سوئیسی است .

بایرن در کلکسیون افتخارات خود جامهای متعددی را داراست به طوری که پرافتخارترین تیم آلمانی محسوب شده و از نظر کسب جام و افتخار در اروپا ، پس از رئال مادرید و آث میلان در رتبه سوم قرار دارد.

بایرن در سالهای 1969، 1972، 1973، 1974، 1980، 1981، 1985، 1986، 1987، 1989، 1990، 1994، 1997، 1999، 2000، 2001 و 2003 به جام قهرمانی باشگاه های آلمان (بوند سلیگا) دست یافته است.

از یک رستوان شروع شدباشگاه بایرن مونیخ در تاریخ فوریه سال 1900 توسط "فرانتس جان" در یک رستوران به نام "گیسلا" واقع در شهر مونیخ تاسیس شد. هسته اولیه بایرن ازافرادعلاقه مندی که ازتیم ام. تی. وی 1879 جدا شده بودند تشکیل شد. آنها ابتدا نام شوابینگر - محله ای که رستوران مذکور در آن واقع شده بود- را  برای تیم تازه تاسیس انتخاب کردند . بازیکنان این تیم از روی کلاه هایی ازجنس کاه که برسرمی گذاشتند به سادگی قابل شناسایی بودند . آنها برای دستیابی به موفقیت تا سال 1932 و فتح جام قهرمانی آلمان انتظار کشیدند و جام بعدی بیست و پنج سال بعد یعنی در سال 1957 که قهرمانی جام حذفی بود به آنها رسید. اما با وجوداستارت دیرهنگام مونیخی ها برای کسب جام، این تیم به یکی از قدرتمندترین تیم های تاریخ فوتبال تبدیل شد.





قیصر وارد می شودبایرن تا سال 1963 در بوندس لیگا محلی از اعراب نداشت. اما تنها دو سال بعد برای رسیدن به صدر جدول با تیم های مطرح آن زمان شانه به شانه سایید. در همین دوران بود که بازیکن افسانه ای و جاودانی آلمان یعنی فرانس بکن باوئر ظهور کرد. سپ مایر درون دروازه قرار می گرفت. قیصربکن باوئر و گردمولر آهسته و پیوسته این تیم را به سمت قدرت مطلق پیش می بردند.

در واقع از سال 1966 استارت واقعی زده شد و هر سال جام پشت جام بود که به ویترین افتخارات بایرن اضافه می شد: 18 مقام قهرمانی لیگ به علاوه یازده جام حذفی  دستاورد پایه های محکمی بود که نسل قیصر ساختند، بازیکنانی مثل اولی هوینس، کارل هاینس رومینیگه و لوتارماتئوس در همین تیم به بازیکنان اسطوره ای بدل شدند.

فتوحات اروپاییدستاوردهای  بایرن در سطح قاره حتی از موفقیت های داخلی آنها چشمگیرتر است: سه مقام قهرمانی جام باشگاه های اروپا در فاصله سال های 76-1974 و تکرار این عنوان در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا درسال 2001، به علاوه جام برندگان جام سال 1967 که با پیروزی یک برصفر دررنجرز گلاسکو به دست آمد و جام یوفا در سال 1996 که با پیروزی پنج بر یک مقابل اف سی بوردو( با بازیکنانی مثل زیدان و لیزارازو) در مجموع دو دیدار رفت و برگشت کسب شد.

بایرن یکی از معدود باشگاهای اروپایی است که هر سه جام معتبر اروپایی را فتح کرده است.

سال های قحطی جامبین " هت تریک"  بایرن مونیخ درجام قهرمانی باشگاههای اروپا  که در دهه هفتاد رخ داد و جام بعدی اروپایی که توسط این تیم فتح شد دو دهه فاصله افتاد. تیم رویایی دهه هفتاد در فینال سال 1974  اتلتیکو مادرید را شکست داد ، دوسال بعدی در برابر فینالیست های اروپا از جمله "لیدز یونایتد" و "سن اتین" با پیروزی تیم آلمانی همراه بود. اما آلمانی ها تاسال 1996 که به جام یوفا رسیدند ، سال های پیاپی در مسابقات نهایی جام های اروپایی با شکست از حریفانی چون استون ویلا( جام برندگان جام 1982)، اف سی پورتو( 1987) و منچستر یونایتد( لیگ قهرمانان 1999) در حسرت جام ماندند. فینال سال 1999 از همه خاطره انگیزتر بود، تیم باواریایی تا دقیقه پایانی جام را در دست داشت، اما دو گلسولشایر وشرینگهام در زمان تلف شده بازی ، همه چیز را به هم ریخت.

انتقام سختبایرن حتی در سال 2000 با شکست در مرحله نیمه نهایی در برابر رئال مادرید از کسب افتخاری دیگر باز ماند ،  تا اینکه یک سال بعد "اوتمارهیتزفیلد" ماموریت انتقام از تیم های اسپانیایی و انگلیسی را به بهترین شکل به انجام رساند. آنها در مرحله یک چهارم نهایی تیم منچستر یونایتد را حذف کردند و آنگاه نوبت به حذف رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی رسید .

باواریایی ها در مسابقه فینال ، ابتدا از روی نقطه پنالتی از والنسیا عقب افتادند امااشتفان افنبرگ در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند تا در ضیافت ضربات پنالتی که چهارده بازیکن از دو تیم در آن شرکت داشتند، این تیم آلمانی باشد که با درخششاولیورکانیک بار دیگر جام را به خانه می برد.








































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 651]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن