تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815445026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب جمعه تهران: پيروزي ايران اسلامي در انرژي هسته‌اي محصول اقتدار امام‌گونه مقام معظم رهبري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: خطيب جمعه تهران: پيروزي ايران اسلامي در انرژي هسته‌اي محصول اقتدار امام‌گونه مقام معظم رهبري است
گروه سياسي: خطيب جمعه تهران پيروزي مردم شريف ايران اسلامي در موضوع انرژي هسته‌اي را محصول اقتدار و ايستادگي امام‌گونه مقام معظم رهبري در برابر دشمنان دانست.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، نماز عبادي سياسي جمعه تهران اين هفته تهران به امامت آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان اقامه شد.

آيت‌الله احمد جنتي، در خطبه دوم نماز، با اشاره به مناسبت‌هاي ايام من‌جمله رحلت امام خميني(ره) اين مصيبت بزرگ را به عالم اسلام تسليت گفت.

وي در تبيين ويژگي‌هاي برجسته امام (ره) گفت: امام در دوران جواني، همه استعداد خود را به ‌كار بست تا كسي شود كه جز از خدا از كسي نترسد و در همه سختي‌ها مقاومت كرده و از پا در نيايد و با توكل بر خدا در هر ميداني وارد شود.

خطيب جمعه اين هفته تهران ادامه داد: انقلاب اسلامي ميوه شيرين دوران خودسازي امام(ره) است. امام در مدت كوتاهي با مردمي كه رژيم شاه كوشيد تا آنها را از خدا دور كند، كاري كرد كه در سال 42 به ميدان بيايند و خون خود را نثار اسلام كنند.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به تأثير خون شهداي 15 خرداد در استحكام ريشه انقلاب اسلامي، براي بازماندگان اين شهدا طلب صبر جزيل كرد.

آيت‌الله جنتي ادامه داد: امام (ره) از راه دور انقلاب را رهبري كرد و به ثمر رساند و روز به روز ضعف دشمن و قوت انقلابيون بيشتر شد تا اينكه حكومت اسلامي را براي اولين بار در تاربخ، پس از امام علي(ع) تشكيل داد. حكومتي صد‌در‌صد مردمي كه مردم در آن نشان دادند كه دائما در مسير انقلابند.

وي تصريح كرد: در اوايل انقلاب كه عده‌اي اصل ولايت فقيه را زير سؤال مي‌بردند، امام در مقابل آنان ايستاد و به همه فهماند كه اگر ولايت فقيه از بين برود، همه‌چيز ازبين رفته و اين ولايت فقيه است كه بايد دشمن را پس بزند.

خطيب جمعه اين هفته تهران گفت: هر فتنه‌اي را كه روشن مي‌شد، امام‌(ره) به سرعت خاموش مي‌كرد. امام(ره) قدم به قدم انقلاب را‌ پيش برد تا جنگ پيش آمد و توانست به نحوي قدرتمند جنگ را فرماندهي كند. كدام فرمانده نظامي مي‌توانست خرمشهر را آزاد كند كه امام با يك پيام آن را آزاد كرد؟

دبير شوراي نگهبان با اشاره به آيه «و ما رميت اذرميت ولكن الله رمي» تأكيد كرد: امام خميني(ره) بر همين اساس تصريح كرد كه خرمشهر را خدا آزاد كرد.

آيت‌الله جنتي با اشاره به درايت امام (ره) در شناخت افراد تصريح كرد: امام(ره) وقتي كه برخي دسيسه‌ها را ديد، براي اينكه آينده اسلام و انقلاب به خطر نيفتد، دستور داد كه كسي را كه مي‌گفتند گزينه اصلي رهبري پس از امام است را كنار بزنند كه اگر اين نمي‌شد، مسئله همان بود كه منافقين مي‌خواستند.‌

وي تصريح كرد: امام(ره) آيت‌الله خامنه‌اي را با تعبير اينكه او مثل خورشيد مي‌درخشد به عنوان رهبر معرفي كرد و بحمد‌الله اين مهم محقق شد. در حالي كه در دنيا همواره بر سر قدرت، جنگ است، مجلس خبرگان ايشان را در شرايطي كه خود با تمام وجود مخالف بود، به رهبري برگزيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بيانات قاطع مقام معظم رهبري خطاب به نمايندگان مجلس هشتم، از آنان خواست در اجراي منويات مقام معظم رهبري لحظه‌اي كوتاهي نكرده و همواره در تصميم‌گيري‌هاي خود خداوند را مد‌نظر داشته باشند.

وي پيروزي مردم شريف ايران اسلامي در موضوع انرژي هسته‌اي را محصول اقتدار و ايستادگي امام‌گونه مقام معظم رهبري در برابر دشمنان دانست.

آيت الله جنتي با اشاره به موافقت‌نامه مطروحه در عراق از سوي آمريكا گفت: من از آيت‌الله سيستاني تشكر مي‌كنم كه گفت «تا من زنده هستم، نمي‌گذارم اين موافقتنامه امضاء شود». اگر قرار است حكومت اسلامي در عراق باشد، با‌يد در مقابل اين موافقت‌نامه ايستاد و از آمريكا نترسيد.

خطيب جمعه تهران در خطبه اول نماز با عرض تسليت ايام شهادت حضرت صديقه طاهره و گراميداشت 14 خرداد، سالروز ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و سالروز قيام 15 خرداد، به تبيين زندگي دختر گرامي اسلام و شهادت ايشان پرداخت.

وي با بيان اينكه حضرت عمري را در سختي و مشقت گذراند، اضافه كرد: از آن زمان كه حضرت رهرا چشم به جهان گشود، پدرش تحت فشار مشركين، كفار و كساني بود كه نمي‌خواستند كلمه توحيد اعتلا پيدا كند.

آيت الله جنتي به دوران زندگي حضرت در مكه اشاره كرد و گفت: با تمام سختي‌هايي كه حضرت زهرا در دوران ابتداي طلوع اسلام تحمل مي‌كرد، پدر شب‌ها و گاه و بي‌گاه آيات مقدس قرآن را مي‌خواند و قلب حضرت فاطمه را با اين آيات روشن مي‌كرد.

وي ادامه داد: در دوران مكه اين مصيبت‌ها بود و بعد هم مسئله مهاجرات از مكه به مدينه پيش آمد و در آنجا چند صباحي تا قبل از آغاز جنگ‌هاي بدر و احد آرامش داشتند.

دبير شوراي نگهبان افزود: چندي نكشيد كه جنگ‌ها آغاز شد و سختي‌ها از نوع ديگر آغاز شد. در جنگ احد، حضرت حمزه سيدالشهدا و تعدادي ديگر از مسلمانان به شهادت رسيدند و اينها غم‌هايي بود كه بر قلب حضرت فاطمه وارد مي‌شد ولي در تمامي اين حالات سير الهي خود را از دست ندادند.

آيت‌اله جنتي با اشاره به آيات سوره مريم تصريح كرد: با اينكه مريم(س) در زمان خود سيده‌النساء بود ولي حضرت زهرا مقاماتش بالاتر از حضرت مريم است و طبيعي است كسي كه پدري چون خاتم‌الانبياء و شوهري چون سيدالاوصياء و فرزنداني چون ائمه هدي دارد كه يكي از آنها حضرت مهدي (عج) است، بايستي چنين مقامي نيز داشته باشد.

وي سپس به حديثي از صديقه طاهره اشاره كرد و گفت: حضرت مي‌فرمايند از دنياي شما به سه‌چيز علاقمندم كه اين سه شامل انفاق، تلاوت آيات خدا و سوم نگاه كردن به صورت پدرم حضرت محمد(ص) است.

آيت الله جنتي با تأكيد بر اين نكته كه در آيات مقدس قرآن كريم بالاترين مقام را به صابران داده است، به مقام صبر حضرت اشاره و اضافه كرد: فاطمه(س) همه سختي‌ها را تحمل كرد و لي آن سختي كه حضرت را از پاي درآورد، رحلت پدر بود. از آن روزي كه پدر ايشان مريض شد و حضرت احساس كرد كه اين بيماري ، بيماري آخر پيامبر است ، ديگر گريه امانش نمي‌داد.

وي مصيبت‌هاي بعدي حضرت را مصيبت‌هاي جسماني خواند و گفت: بالاخره آن ايام پاياني رسيد و به نقلي 95 روز پس از رحلت پدر اين بانو در بستر بيماري افتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به وصايايي كه از حضرت نقل شده است اشاره و افزود: ايشان به حضرت امير وصيت كرده‌اند كه مرا شب هنوطم كن، غسلم بده و و شب كفنم كن و خودت بر جنازه‌ام نماز بخوان و احدي را خبر نكن.

وي تصريح كرد: به اولاد هيچ پيغمبري به اندازه حضرت فاطمه (س) ظلم و ستم نشد، آنهم ازطرف كساني كه در اذان نماز خود نام پدر وي را مي‌بردند.

وي در پايان گفت: اينها سؤالاتي است كه تاريخ بايستي به آنها پاسخ دهد؛ اينكه چرا حضرت زهرا در جواني فوت كرد و چرا محسن‌اش سقط شد؟
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن