تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتقد سرشناس ايتاليايي رئيس جديد جشنواره فيلم رم شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: منتقد سرشناس ايتاليايي رئيس جديد جشنواره فيلم رم شد
جان لوئيجي روندي منتقد سالخورده ايتاليايي كه سابقه رياست دوسالانه ونيز را در كارنامه دارد، به عنوان رئيس جديد جشنواره فيلم رم جايگزين جوفردو بتيني شد كه اوايل اين هفته از مقام خود كناره‌گيري كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورايتي اعلام كرد روندي 86 ساله كه رئيس جوايز ديويد دوناتلو ايتاليا است، اخيرا با جاني آلمانو شهردار جديد و راستگراي رم ديدار كرد و قرار است خبر انتخاب او به عنوان رئيس جديد بنياد سينمايي رم دوشنبه اين هفته در يك نشست مطبوعاتي به طور رسمي اعلام شود.

پس از به قدرت رسيدن دولت سيلويو برلوسكني در انتخابات آوريل گذشته و انتخاب آلمانو به عنوان نخستين شهردار راستگراي رم پس از 15 سال، تغييرات در حوزه فرهنگ اجتناب‌ناپذير به نظر مي‌رسيد.

از اين رو كناره‌گيري بتيني چپگرا را مي‌توان به عنوان نوعي مصالحه در برابر آلمانو تعبير كرد كه از ابتداي انتخاب به عنوان شهردار جديد رم، جشنواره سينمايي شهر و سياست‌هاي آن را مورد حمله قرار داده است. بتيني 56 ساله در نامه استعفاء خود نوشت: تنها دغدغه من نجات جشنواره سينمايي شهر رم است كه سه سال كاري زيباي خود را وقف آن كردم و به همين دليل مي‌خواهم براي رهايي از شائبه تقلب‌هاي سياسي از نقش رياست اين جشنواره كناره‌گيري كنم.

بتيني يكي از اعضاء حزب مخالف دولت و متحد اصلي والتر ولتروني شهردار سابق رم است. اين جشنواره سه سال پيش به همت ولتروني راه‌اندازي شد كه خود از طرفداران سينماست و كساني چون جرج كلوني و تام كروز را "دوستان خود خطاب مي‌كند.

حضور ولتروني باعث شد جشنواره نوپاي شهر رم خيلي زود جايگاه خود را در نقويم سينمايي و به خصوص ميان چهره‌هاي سرشناس هاليوود باز كند، اما آلمانو از زمان انتخاب به عنوان شهردار جديد به دفعات درباره تغيير اولويت‌ها و برگزاري جشنواره رم به دور از زرق و برق هاليوودي صحبت كرده است.

از سوي ديگر ارتباط روندي با هاليوود هميشه خوب بوده است. او در فاصله 1983 تا 1986 مدير هنري جشنواره ونيز بود و آن زمان فيلم‌هاي هاليوودي پاي ثابت اين جشنواره بودند. روندي از 1993 تا 1997 نيز رئيس دوسالانه ونيز بود و در اين مدت جيلو پونته‌كوروو به عنوان مدير هنري جشنواره ارتباط قوي ميان ونيز و هاليوود به وجود آورد.

در اين مقطع، نمي‌توان با قاطعيت درباره روند آتي جشنواره رم پس از انتخاب روندي صحبت كرد، هرچند ارتباط بيشتر اين جشنواره با جوايز سينمايي ديويد دوناتلو كه بالاترين نشان سينمايي ايتاليا است، اجتناب‌ناپذير به نظر مي‌رسد.

پائولو سورنتينو ايتاليايي كه اخيرا براي فيلم "ستاره" جايزه هيئت داوران جشنواره كن 61 را برد، درباره انتخاب روندي گفت: "اميدوارم او با وجود سن زياد خود مانند بتيني تصميم‌هاي خلاقانه اتخاذ كند." روندي از دوستان قديمي جوليو آندروتي سياستمدار كهنه‌كار ايتاليايي است كه سورنتينو در فيلم خود به تصوير كشيده است.

در حالي كه انتخاب روندي به عنوان رئيس جديد جشنواره فيلم رم قطعي به نظر مي‌رسد، برخي منابع از اتفاقات ديگر در آخرين لحظه‌ها خبر دادند. روندي روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت علاقه‌اي به پذيرش اين مقام ندارد، اما به گفته مقامات شهرداري رم، آلمانو موافقت او را كسب كرده است.

70 درصد از بودجه 25 ميليون دلاري جشنواره فيلم رم از محل اسپانسرهاي خصوصي تامين مي‌شود. در اين بين نهادهاي عمومي مانند مانند استانداري رم و شهرداري نيز رقمي در حدود 7/7 ميليون دلار به برگزاري جشنواره رم كمك مي‌كنند. سومين دوره جشنواره فيلم رم از 23 تا 31 اكتبر (دوم تا 10 آبان) برگزار مي‌شود.
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن