تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816455691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال جام ملتهاي اروپا لهستانيها روياي انتقام از آلمان را در سر مي‌پرورانند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوتبال جام ملتهاي اروپا لهستانيها روياي انتقام از آلمان را در سر مي‌پرورانند
ملي پوشان لهستان قصد دارند، در نخستين ديدار خود در مسابقات قهرماني اروپا كه آن هم در برابر آلمان خواهد بود، طلسم را بشكنند و بر آلمان ها غلبه كنند. به ويژه شكست يك بر صفر لهستان از آلمان در مسابقات جام جهاني ‪ ،۲۰۰۶‬كابوسي است كه هنوز هم مزاحم بازيكنان لهستان است و از اين روست كه آنان، روياي انتقام را در سر دارند.

لهستان در كنار تيم ملي فوتبال اتريش، يكي از دو ميزبان بازي ها، تنها تيمي است كه براي اولين بار قدم به دور نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا مي‌گذارد و اين در حالي است كه ملي پوشان لهستان در برخي دوره‌هاي جام جهاني فوتبال حرفي براي گفتن داشته و به موفقيتي نسبي دست يافته اند تيم ملي لهستان بزرگترين موفقيت‌هاي خود را در بين سال‌هاي ‪ ۱۹۷۴‬تا ‪۱۹۸۶‬ جشن گرفته است، البته فقط و فقط در مسابقات قهرماني جهان.

ملي پوشان لهستان در جام جهاني ‪ ۱۹۷۴‬آلمان، به مقام سوم دست يافتند، در جام جهاني ‪۱۹۷۸‬آرژانتين، به دور نيمه مياني صعود كردند، در جام جهاني ‪۱۹۸۲‬اسپانيا، بار ديگر سوم شدند و در جام جهاني ‪ ۱۹۸۶‬مكزيك، توانستند به مرحله يك هشتم نهايي راه يابند.

از آن زمان تا كنون، فوتبال لهستان در عرصه بين‌المللي روزگار چندان خوشي را به چشم نديده است، در دو دوره اخير جام جهاني، ‪ ۲۰۰۲‬در كره و ژاپن و ‪ ۲۰۰۶‬در آلمان، لهستاني‌ها در همان مرحله گروهي، رقابتها را وداع گفتند و راهي خانه شدند.

تيم ملي فوتبال لهستان در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا علاوه بر كرواسي و اتريش با آلمان نيز هم گروه است اين تيم همواره تجربه تلخ و ناگواري با ملي پوشان آلمان داشته است.

آلمان و لهستان در طول تاريخ خود، ‪ ۱۵‬بار روياروي هم قرار گرفته‌اند كه هيچ يك از اين ديدارها به سود لهستان خاتمه نيافته است، ‪ ۱۱‬پيروزي براي آلمان‌ها و ‪ ۴‬تساوي ميان دو تيم، حاصل اين پيكارها بوده است.

در سال ‪ ۲۰۰۶‬در ديدار بين لهستان و آلمان اليوور نوويل ، مهاجم ريزاندام تيم ملي فوتبال آلمان موفق شد، لحظاتي پيش از به صدا درآمدن سوت پايان، گل پيروزي را وارد دروازه لهستان كند و صعود تيمش را به دور يك هشتم نهايي مسجل نمايد.

از آن گذشته لهستان در مرحله نيمه نهايي جام جهاني ‪ ۱۹۷۴‬هم يك بر صفر مغلوب آلمان، ميزبان بازي ها، شده و به همين خاطر هم مسئله تسويه حساب با آلمان ها، هميشه مشغله ذهني ملي پوشان لهستان بوده است.

لئو بينهاكر، سرمربي هلندي تيم ملي لهستان و ستاره واقعي تيم ملي بعد از حضور ناموفق لهستان در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان، سكان كشتي اين تيم بحران زده را به دست گرفت.

البته فدراسيون فوتبال لهستان در آن زمان ناگزير بود، براي بهره بردن از خدمات بينهاكر ‪ ۶۶‬ساله، بهاي سنگيني را بپذيرد.

تا آن زمان، ميزان درآمد سالانه سرمربي تيم ملي لهستان بر حدود ‪ ۱۲۰‬هزار يورو بالغ مي‌شد، اين در حالي است كه بينهاكر سالانه پنج برابر مبلغ مذكور حقوق مي‌گيرد و بدين ترتيب، حقوق او ‪ ۶۰۰‬هزار يورو است. درخور توجه آن كه فدراسيون فوتبال لهستان براي تامين اين مبلغ، ناگزير است از كمك هاي مالي يك شركت آبجوسازي ياري گيرد.

بينهاكر كه مانند بسياري از مربيان هلندي، رينوس ميشل اسطوره‌اي را سرمشق خود مي‌داند، تا كنون در كشورهاي مختلف جهان فعاليت داشته است، از جمله در ترينيداد و توباگو، مكزيك، عربستان سعودي، تركيه، سوئيس و اسپانيا.

ياچك چينووك يكي از مهره‌هاي كليدي لهستان در خط مياني او نخستين مربي خارجي‌اي است كه سرمربيگري تيم ملي فوتبال لهستان به او محول شده. زماني كه فدراسيون فوتبال لهستان تصميم گرفت اين وظيفه سنگين را به او بسپارد، شك و ترديد صاحب نظران در داخل آن كشور زياد بود. در اين ميان اما، بينهاكر به همان اندازه نزد بازيكنان لهستان محبوب است كه نزد طرفداران فوتبال در لهستان.

والدمار ماتيسيك ، ملي پوش سابق لهستان كه خود زماني در باشگاه آلماني هامبورگ توپ مي‌زده، درباره نقش لئو بينهاكر مي‌گويد: -او با توجه به وجهه و تجربه‌اش و نيز انضباط و نظم تاكتيكي‌اي كه ميان بازيكان جا انداخته، جايگاه بسيار مهمي دارد. بينهاكر براي ملي پوشان به يك پدر مي ماند و بازيكنان نيز از آنچه او مي‌گويد، پيروي مي‌كنند.>
بينهاكر بعد از آنكه سرمربيگري تيم ملي لهستان را بر عهده گرفت، دست به تغيير و تحولات مهمي زد و كوشيد كه در كنار استفاده از مهره‌هاي قديمي و كاركشته، به استعدادهاي جوان لهستان نيز فرصت دهد تا توانايي‌ها و قابليت هاي خود را به نمايش گذارده و در خدمت تيم ملي كشورشان قرار دهند.

رتور بوروتس، دروازه بان شماره يك لهستان در جام ملت‌هاي اروپا است كه در خدمت باشگاه اسكاتلندي سلتيك گلاسكو قرار دارد و يكي از درواز بانان كامل اروپا محسوب مي‌شود.

در خط دفاع چهره‌هايي قديمي چون ياچك باك (‪ ۹۲‬بازي ملي) و ميشائل تسولاكوو (‪ ۷۵‬بازي ملي) نقش مهمي در سازماندهي و استحكام ديوار دفاعي لهستان بازي مي‌كنند.

در ميانه ميدان نيز بايد از ياچك چينووك (‪ )Krzynowek‬ياد كرد كه براي باشگاه آلماني ولفسبورگ توپ مي‌زند. اين هافبك با تجربه كه تا كنون ‪۷۷‬ بازي ملي براي لهستان انجام داده، نه تنها در نبرد تن به تن قدرتمند است و بازيكني خلاق به حساب مي‌آيد، بلكه در كنار گل ساختن، خود نيز مي‌تواند خطرآفرين باشد و گل بزند.

ياكوب بوشچيكووسكي ، هافبك تهاجمي ‪ ۲۲‬ساله تيم ملي لهستان از باشگاه آلماني بوروسيا دورتموند، از استعدادهاي جواني است كه در دريبل زني و بازي‌سازي مهارت خاصي دارد و توانايي‌هاي خود را هم در رقابت‌هاي باشگاهي و هم در بازي‌هاي ملي به نمايش گذاشته است.

از ميان مهاجماني كه از تجربه بين‌المللي برخوردارند، بايد از ابي اسمولارك نام برد كه در ليگ دسته اول اسپانيا توپ مي‌زند و تا كنون گل‌هاي مهمي براي تيم ملي لهستان به ثمر رسانده است.

مربي تيم لهستان اميدوار است با استفاده از تجارب خود و بهره‌گيري از بازيكناني با استعداد رويايي پيرزوزي را به واقعيت نزديك كند.

مسابقات فوتبال جام ملتهاي اروپا يورو ‪ ۲۰۰۸‬از روز شنبه ‪ ۱۸‬خرداد ماه در كشورهاي سوييس و اتريش آغاز مي‌شود.
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن