تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ‪ ۱۵‬خرداد ‪ ،۴۲‬مردم قم پيام رهايي از سلطه را زمزمه كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در ‪ ۱۵‬خرداد ‪ ،۴۲‬مردم قم پيام رهايي از سلطه را زمزمه كردند
سال‌ها از رخداد سرنوشت ساز ‪ ۱۵‬خرداد ‪ ،۴۲‬آغاز نهضت امام خميني (ره) مي‌گذرد، اما نيمه خرداد هر سال آغازي دوباره بر حركت نجات بخش امام است.

جوانان امروز و ديروز، حوادث تلخ آن سال‌ها را به ياد ندارند، اما سال‌هاست كه " پيام رهايي " آن را با جان و دل درك كرده و همواره در هواي آن زيسته‌اند.

آن روز امام راحل در مدرسه فيضيه و مركز حوزه علميه قم بر دشمنان عزت و سربلندي مردم مسلمان ايران، خشم گرفت وهمگان را به " كلمه توحيد " و تاسي به امام شهيدان حسين بن علي (ع) فراخواندند.

فرياد امام و هوشياري بسياري از آناني كه دل در گرو نان و نام نداشتند ، عرصه را بر حراميان و ارزش ستيزان پهلوي ، تنگ كرد و هر روز تنگ‌تر ، تا ‪ ۲۲‬بهمن ‪" ۵۷‬انفجار نور" اتفاق افتاد.

آن روزها هر چند شمشير ستم، خون عاشقان را در صحن وسراي مدرسه فيضيه و بر سنگفرش خيابان‌هاي تهران بر زمين ريخت ، اما لاله‌هايي بر آمد كه هنوز محرومان و مستضعفان جهان را به مقاومت و مبارزه با ستم و اجحاف فرامي‌خواند.

آن روز امام راحل ، هر چند تنها و بي‌ياور از ميهن اسلامي خود تبعيد شد، اما سربازان او كه جز " كودكاني گهواره‌نشين " نبودند ، سال‌هاي بعد در حوزه و دانشگاه، علم قيام او را چنان برافراشتند كه هنوز الهام‌بخش عزت‌خواهان گيتي است.

بنيانگذار جمهوري اسلامي در ‪ ۱۳‬خرداد ‪ ۴۲‬مصادف با عصر عاشورا در مدرسه فيضيه ريشه‌هاي اصلي حكومت سلطه را كه همانا شاه واسراييل بود به مقابله طلبيد و حكومت شاه را با بني اميه مقايسه و اعلام كرد كه هرچه مشكل براي ملت ايران پديد آمده از شاه و اسراييل است.

و اين چنين ديو صفتان در سحرگاه ‪ ۱۴‬خرداد، بيت امام راحل را درقم مورد هجوم قرار داده و ايشان را دستگير و شبانه راهي تهران كردند تا شايد جلوي نوري برآمده از نور الهي را بگيرند اما زهي خيال باطل.

قيام مردم قم در ‪ ۱۵‬خرداد به خاطر دستگيري رهبري كه قلبشان براي او مي تپيد ، چون بادي سهمگين، حكومت طاغوتيان را به تلاطم انداخت زيرا نه قم بلكه ايران را درنوريد و آنان نيز كه جز خون‌آشامي راهي بلد نبودند، سينه هاي شيفتگان و عاشقان امام راحل را دريدند تا شايد جلوي درياي خروشان نهضت اسلامي را بگيرند.

و امروز مردم قم به اين روزهاي گذشته و افتخارآفريني‌ها براي حفظ اسلام و قرآن و پايه‌ريزي حكومت اسلامي بر خود مي‌بالند وبر تداوم راه واهداف بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي تاكيد دارند.

آنان مي‌گويند كه ما همچون پدران خود، اين گونه جانفشاني‌ها را در راه دين، سرافرازي خود مي‌دانيم و آمادايم بار ديگر سينه‌هايمان را سپر كنيم تا نهضت ادامه داشته باشد، تا حكومت اسلامي تداوم يابد، تا انقلاب مسير خود را مستحكم بپيمايد تا به انقلاب حضرت مهدي(عج) متصل شود.

حضور مردم دراين روزها، نشان از " عهدي" دارد كه سال‌هاست با رهبر و مقتدايشان بسته‌اند و دراين راه از هرگونه فداكاري و ايثار دريغ نكرده و نمي‌كنند.

و حضور امروزشان همچنين لبيكي است به فراخواني‌هاي رهبر معظم‌انقلاب اسلامي كه رهرو آن پير فرزانه است و همگان را به وحدت و همدلي، حفظ ارزش‌هاي انقلاب، آرمان‌هاي امام راحل و كوشش و تلاش بيشتري براي سربلندي و آباداني ايران اسلامي دعوت مي‌كند. ك/‪۴‬
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن