تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804799678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد:8 پيشنهاد ايران براي رفع فقر در جهان / سوداگري انرژي ممنوع شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي نژاد:8 پيشنهاد ايران براي رفع فقر در جهان / سوداگري انرژي ممنوع شود
رئيس جمهور اصلاح و رفع مشكلات امروز جهان را مستلزم تغيير در انديشه و نظامات حاكم بر جهان دانست و هشت راهكار و پيشنهاد براي رفع فقر و سر و سامان بخشيدن به وضعيت حاكم بر جهان ارائه كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمود احمدي‌نژاد روز سه شنبه در سخناني در اجلاس اضطراري سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد ( فائو) در مقر اين سازمان در رم ضمن ارائه پيشنهادات خود بر ضرورت بيش از پيش ترويج انديشه ديني و انساني و ارزشهاي اخلاقي و حاكميت مديران صالح و عدالت گستر تاكيد كرد.

رئيس جمهور در ابتداي سخنراني خود ياد و خاطره امام خميني(ره) بنيانگذار جمهور اسلامي ايران را گرامي داشت و گفت : امام خميني (ره ) راه آزاد، عزتمند، پاك و زيبا زيستن و مسير برون رفت بشريت امروز از بن بست انديشه مادي و استيلاي خودخواهي، تبعيض و كينه ورزي را به سوي بيكران نور، مهرورزي، آزادگي و برادري گشود.

رئيس جمهور در ادامه به تشريح وضعيت اقتصادي و فقر در جهان پرداخت و خاطرنشان كرد : در حالي كه بيش از 25 درصد مردم فقير جهان بيش از 75 درصد درآمد خود را صرف مواد غذايي مي‌كنند، عدم تعادل در توليد و مصرف مواد غذايي تشديد مي‌شود حدود نيمي از محصولات كشاورزي در 10 كشور جهان توليد مي‌شود، سرانه مصرف در كشورهاي برخوردار بيش از دو برابر و در كشورهاي فقير بسيار كمتر از نصف ميانگين جهاني مي‌باشد و خود اين مسئله زمينه ساز بحرانها است.

احمدي نژاد گسترش نابسامانيهاي امروز بازار مواد غذايي در جهان را به عنوان حياتي ترين نياز براي تداوم بقاي انسان هشدار دهنده دانست و گفت : در يك دوره كوتاه قيمت برخي محصولات كشاورزي به بيش از دو برابر افزايش و به همين نسبت قدرت خريد فقيران كاهش يافته است.

وي اضافه كرد : بدون ترديد ادامه اين وضع به گسترش فقر و مرگ و مير ناشي از آن و همچنين تحولات سريع اجتماعي و سياسي در بسياري از نقاط و برهم خوردن موازنه‌هاي موجود جهاني منجر خواهد شد و چشم اندازي نيز براي برون رفت از آن وجود ندارد.

رئيس جمهور بررسي و شناخت دقيق علل بروز اين پديده را منطقي ترين راه براي دستيابي به راه حل مناسب دانست و گفت : عده اي علت را در مسابقه بي فرجام براي افزايش رشد اقتصادي در بسياري از كشورها افزايش قيمت مواد اوليه صنعتي، افزايش قيمت انرژي، استفاده از محصولات كشاورزي براي توليد سوخت، كاهش ارزش دلار و تورم جهاني جستجو مي‌كنند وعده اي ديگر تغييرات زيست محيطي و خشكسالي، افزايش مصرف، نامناسب بودن شيوه‌هاي كشاورزي و پايين بودن بازدهي توليد و ضعف كشاورزان را عامل اصلي مي‌دانند.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: با فرض درست بودن اين تلقي‌ها سوال اين است كه علت ريشه اي همين عوامل در جهان چيست؟ آيا چنين شرايطي نتيجه طبيعي مدل توسعه جاري در جهان و مكانيسم بازار است، يا اينكه عواملي خارج از آن با دخالتها و يااعمال سياستهايي باعث اين وضعيت نگران كننده شده است.

وي هر دو عامل را موثر و مكمل يكديگر دانست و اظهار داشت : اصولا نظام توسعه و مكانيزم بازار بدون يك كنترل قوي و تعيين كننده مسلط كه روابط را به صورت عادلانه در جهان تنظيم كند، فاقد اعتبار و دوام است و امروز از وجود چنين كنترل كننده اي بي بهره هستيم و مهمتر از همه دخالتهاي سازمان يافته، هدفمند و البته مخرب برخي قدرتهاي سياسي و اقتصادي در موازنه‌هاي اقتصادي و در بازار است.

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه كاهش ارزش برابري دلار و افزايش قيمت انرژي كه از عوامل نابسامانيهاي اخير معرفي مي‌شوند دو روي يك سكه هستند پرسيد به راستي علت چيست؟

وي بخشي از كاهش ارزش دلار را انعكاسي و بخشي ديگر را ارادي دانست و گفت: امروز برنامه ريزان برخي قدرتهاي بزرگ به ناچار براي كاهش تبعات عملكرد ديروز خود و از سوي ديگر براي تحميل اراده خود بر بازار اقدام به كاهش ارزش دلار مي‌كنند.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: سالهاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي برخي از قدرتها از طريق تزريق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهاني، به ساير ملتها تحميل شده است و امروز كه ظرفيت جذب اقتصاد جهاني كاهش يافته و ديگران نيز وارد اين ميدان شده اند اين آسيبها به كانون اصلي توليد آن بازگشت كرده است.

وي ادامه داد : به منظور تامين هزينه جنگها و اشغالگريها، جبران مصارف سنگين و اسراف گونه و همچنين براي پر كردن جيب سرمايه داري جهاني از جيب ملتها، به طور گسترده اي دلار بدون پشتوانه تزريق شده است. به نحوي كه امروز انعكاس آن در كاهش روز افزون ارزش دلار به خوبي قابل مشاهده است. پديده اي كه همه روابط اقتصادي جهان را در معرض خطر قرار داده است.

رئيس جمهور دخالتهاي غير مسوولانه در موضوع انرژي را نيز در وضعيت نابسامانيهاي جهاني مشهود دانست و گفت: در حالي كه رشد مصرف، كمتر از رشد توليد است و بازار انباشته از نفت است، قيمتها روند تصاعدي خود را طي مي‌كند و اين وضعيت كاملا مصنوعي و تحميلي است. بسيار روشن است كه دستهاي پيدا و پنهان و با اهداف سياسي و اقتصادي قيمت را به صورت كاذب كنترل مي‌كند.

وي با طرح اين سوال كه به راستي چرا برخي از قدرتمندان و سرمايه سالاران بين المللي چنين مي‌كنند، گفت: آيا هدف آنان توجيه پذير كردن سرمايه گذاري روي منابع جديد انرژي در عمق درياها در قطب شمال و يا ساير مناطق است يا مسايل ديگري در كار است.

وي اضافه كرد: از يك سو به صورت مصنوعي قيمت نفت و انرژي و ماليات بر مصرف آن را بالا نگه مي‌دارند و از سوي ديگر استحصال سوخت از مواد پايه كشاورزي را ترويج مي‌كنند و همين را بهانه افزايش قيمت مواد غذايي قرار مي‌دهند و بدتر از آن در برابر توسعه توليد و استفاده از انرژي پاك و ارزان هسته اي صف آرايي مي‌كنند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: به نام تجارت آزاد از يك سو مقرراتي مانند كاهش تعرفه واردات كشاورزي را به ملتها تحميل مي‌كنند و از سوي ديگر با اعطاي يارانه به بخش كشاورزي خود بسياري از كشاورزان ضعيف در ديگر كشورها را از پاي در مي‌آورند.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين با طرح اين سوالات كه چرا عده اي غذاي مردم را وسيله سوداگري و تحصيل منابع نامشروع مالي قرار مي‌دهند و با تحميل مناسبات ناعادلانه صدها ميليون انسان را در فقر نگه مي‌دارند؟ و چرا عده اي براي كسب ثروت و سلطه بر جهان همه مرزهاي انساني و ارزشهاي اخلاقي را در مي‌نوردند و به راستي چرا عده اي چنين رفتاري دارند؟ و اينكه آيا با سازوكارهاي موجود مي‌توان زياده خواهي بي پايان و اشتهاي سيري ناپذير آنها را كنترل كرد؟ تصريح كرد: با سازوكار سازمان ملل در حالي كه برخي از اين قدرتها براي شوراي امنيت كه بالاترين نهاد تصميم گيري است تكليف تعيين مي‌كنند و از آن استفاده ابزاري مي‌نمايند، چگونه مي‌توان شرايط را بسامان كند.

رئيس جمهور اظهار داشت : اصولا در حالي كه هر كشوري سياست‌هاي خاص و مبتني بر منافع خود را دنبال مي‌كند وهمزمان اراده‌هاي مختلف و انگيزه‌هاي گوناگون و بعضا شيطاني و با امكانات وسيع دست اندركار اعمال سياستهاي ناعادلانه در مناسبات جهاني هستند سازوكارهاي موجود چگونه قادر به حل مسايل هستند.

وي افزود: اگر قادر به اصلاح بودند آيا وضعيت جهان به اينجا مي‌رسيد كه آمارهاي رسمي از بيش از يك ميليارد فقير در جهان خبر دهد در حالي كه فقط سرانه جهاني توليد سالانه غلات بيش از 400 كيلوگرم به ازاي هر نفر است.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: كاملا روشن است كه وضع موجود حاصل انديشه و مديريت ناسالم و سازوكارهاي حاكم است و اصلاح آن تغيير در انديشه و مديريت و نظامات حاكم بر جهان است.

رئيس جمهور تاكيد كرد: در چنين شرايطي ترويج انديشه ديني و انساني و ارزش‌هاي اخلاقي و حاكميت مديران صالح و عدالت گستر بيش از پيش ضرورت مي‌يابد، مديريتي كه بر پايه سلامت، عشق به انسان‌ها و خدا پرستي استوار باشد.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: رقابتها براي قدرت و ثروت بايد به رقابت براي خدمت و دوستي تبديل شود و سازوكارهاي عادلانه جانشين مناسبات يك سويه و ظالمانه شود.

پيشنهادات و راهكارهاي رئيس جمهور در اجلاس فائو

رئيس جمهور در ادامه سخنراني خود خاطرنشان كرد: اينك با وجود گسترش ياس در عموم ملتها از كارآمدي ساز وكارهاي موجود حاكم بر جهان، به علت فوريت و اهميت مواد غذايي در حفظ حيات انسان‌ها پيشنهاداتي ارائه مي‌شود.

وي پيشنهاد كرد كه يك نهاد مستقل و قدرتمند براي تنظيم عادلانه بازار مواد غذايي تشكيل شود و هم مناسبات را از توليدات مصرف سازمان دهي كند و همه كشورها از آن تبعيت كنند.

دومين پيشنهاد رئيس جمهور اين بود كه سهم مناسبي از هزينه نظامي كشورها صرف بهبود توليد مواد غذايي و يارانه غذا براي فقيران شود. چرا كه بدون گسترش سلاحهاي مرگبار و با مهرورزي مي‌توان امنيت را برقرار كرد، اما بدون غذا نمي‌توان زندگي كرد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه پيشنهاد كرد كه كشورهاي برخوردار موظف به مسووليت پذيري بيشتري در قبال تحولات جهاني و مشاركت در تنظيم مناسبات غذا شوند.

وي بازتعريف نظام تعرفه و يارانه در مواد غذايي در جهت توليد و توزيع عادلانه را به عنوان چهارمين پيشنهاد خود در اين اجلاس مطرح كرد.

رئيس جمهور در پنجمين پيشنهاد خود عنوان كرد كه قدرتهاي بزرگ براي حفظ محيط زيست انساني و جلوگيري از توسعه آلودگي و تخريب جو به كنوانسيونهاي مربوطه بپيوندند تا از انهدام بيشتر زمينهاي كشاورزي و گسترش خشكسالي جلوگيري شود.

دكتر احمدي‌نژاد در ديگر پيشنهاد خود گفت كه اين به نفع همه است كه قدرتهاي زورگو وادار شوند به جاي اشغالگري و جنگ، به صلح و دوستي روي آورند و هزينه‌هاي نظامي گري را خرج اصلاح وضع كشاورزي جهان و كمك به مردم فقير كشورهاي خود و ساير كشورها كنند.

رئيس جمهور در هفتمين پيشنهاد خود نيز گفت : سوداگري و تقلب در موضوع انرژي كنترل و ممنوع شود و برنامه جامع براي توليد و توزيع انواع انرژي تنظيم و اجرا شود.

دكتر احمدي‌نژاد به عنوان آخرين پيشنهاد خود دراين اجلاس خاطرنشان كرد: همه با هم براي انتشار و حاكم شدن ارزشهاي اخلاقي و انساني و مديران پاك و يكتا پرست تلاش كنيم.

وي در پايان سخنان خود با قدرداني از مدير كل فائو و دست اندركاران اين اجلاس تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آماده است تجربيات خود را دراختيار بگذارد و دراين روند مشاركتي فعال و سازنده داشته باشد.
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن