تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799180695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش از مكان هنری


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: « خانه عکاسان ایران»

« خانه عکاسان ایران» در 23 شهریور سال 1373 با هدف تحکیم و تقویت مبانی فرهنگ و ارتقا کیفی هنر عکاسی و سواد بصری، فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان و برانگیختن ذوق عکاسی در افراد علاقمند جامعه، فعالیت خود را آغاز کرد.این مرکز با برخورداری از معاونتهای فرهنگی، آموزش و پژوهش ، تولید و دفاتر ستادی چون روابط عمومی و بین الملل ، دفتر کودکان  و نوجوانان و خود کفائی ، مجری فعالیتهای فرهنگی - هنری مرتبط با اهداف یاد شده می باشد.( معاونت فرهنگی)نمایشگاهها ، مسابقات و جشنواره ها ، انجمنها و مجامع و مرکز خدمات رایانه ای ، از  زیر مجموعه های این معاونت می باشد.( نمایشگاهها)خانه عکاسان ایران ، اولین مکان دائمی و مستمر نمایشگاهی عکس در کشور است . برپائی نمایشگاههای دائمی از عکاسان ایرانی و خارجی در این محل و نمایشگاههای سیار در مراکز فرهنگی - هنری تهران و شهرستانها از فعالیتهای این بخش می باشد. تالارهای مختلف « خانه» با ظرفیت نمایش یک صد قاب ، زمینه مناسبی برای برپایی نمایشگاههای عکس عکاسان حرفه ای ، آماتور و مراکز متقاضی برپایی نمایشگاه عکس می باشد.

( نشست های عکاسی)گردهمائی و نشست علاقمندان به هنر عکاسی در طول برپایی نمایشگاههای« خانه»، ارتقاء سواد بصری و آشنایی با عکاسان و هنرمندان معاصر را به همراه دارد.( مسابقات و جشنواره ها )بر پایی هفت دوره جشنواره سراسری و بین المللی عکس کودک و نوجوان سوره و سه دوره مسابقه سالانه عکاسی، تجربه ای ارزشمند در راستای اهداف « خانه» به شمار می آید.این بخش از « خانه» با انتقال تجربیات و اطلاعات خود ، بستر مناسبی را برای برپا کنندگان مسابقات و جشنواره های عکس فراهم آورده است. (ایستگاههای عکاسی)محلی برای اولین تجربه عکاسی، و پلی است بین کودکان و نوجوانان و دنیای نور و تصویر، ایستگاههای عکاسی به دو دسته ثابت و سیار تقسیم می شود که نوع ثابت آن در محل نمایشگاههای « خانه عکاسان ایران » و سیار آن در مراسم ملی - مذهبی و مکانهای فرهنگی بر پا می گردد.در این ایستگاهها ، کودکان و نوجوانان کمتر از 17 سال زیر نظر مربی به طور رایگان اقدام به عکاسی می کنند.تجربه برپایی ایستگاههای عکاسی با موضوعات مختلف ، زمینه مساعدی برای ارائه این حرکت فرهنگی در جامعه، از سوی مراکز مختلف می باشد.

( مرکز خدمات رایانه ای )سایت سبز، امکانات لازم را برای خدمات رایانه ای اعم از اسکن، پردازش ، ارسال و دریافت عکس و دیگر موارد مرتبط را برای عکاسان ، خصوصاً عکاسان حرفه ای فراهم کرده است . همچنین سایت سبز با آدرس WWW.IranIPC.com ضمن اطلاع رسانی در مورد « خانه» ، به نمایش همزمان نمایشگاههای « خانه» اقدام کرده است . وEmail:[email protected] آماده دریافت نقطه نظرات خانواده هنر کشور، در ارتباط با فعالیتهای مختلف « خانه» می باشد.( دفتر کودکان و نوجوانان)محلی برای بروز استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان که از دو بخش انجمن عکاسان فردا و ایستگاههای عکاسی تشکیل شده است .( کتابخانه)انگیزه تشکیل این کتابخانه ، دسترسی آسان به کتب تخصصی و مرتبط با هنر عکاسی، برای اساتید ، دانشجویان و علاقمندان به این رشته هنر ، بوده است .«خانه» امید دارد در آینده نزدیک، با ارتقاء کمی و کیفی کتب خود و ارتباط وسیع با کتابخانه های داخل و خارج کشور ، سعی دارد زمینه مساعدی را برای دستیابی علاقمندان به اطلاعات تخصصی عکاسی فراهم سازد.

( انجمن عکاسان فردا)ایجاد بستر مناسب برای جذب و هدایت نوجوانان مستعد و شناسایی تواناییهای نهفته در این گروه پر نشاط ، انگیزه ای قوی برای تشکیل انجمن عکاسان فردا شد.انجمن عکاسان فردا با برنامه های متنوعی از قبیل تشکیل جلسات در زمینه های مختلف مربوط به هنر عکاسی، سفرهای گروهی ، برپایی نمایشگاههای انفرادی و گروهی و .. پایگاه آن دسته از نوجوانانی است که به هنر عکاسی عشق می ورزند ؛ « خانه عکاسان ایران» تلاش می کند تا این گروه  را برای ورود به جامعه عکاسی آماده نماید.( معاونت آموزش و پژوهش )آموزش ، کتابخانه و دفتر مطالعات عکاسی از بخشهای فعال این معاونت می باشد.( آموزش)اعتقاد به آموزش به عنوان یکی از مبانی ارتقاء دانش در تمامی علوم، موجب تشکیل کلاسهای آموزش « خانه» شده است . این بخش ، تلاش می کند با استفاده از تجارب علمی اساتید و ترکیب آن با فن آوری جدید، کلاسها را با شیوه ای نوین و در عالی ترین سطح بر پا کند.آموزش مکاتبه ای از برنامه ریزیهای آینده این بخش است .(دفتر مطالعات عکاسی)جمع آوری و تمرکز اطلاعات نظری از نیازهای اولیه تحقیق و پژوهش است . دفتر مطالعات عکاسی با وظیفه گردآوری و ساماندهی اطلاعات کاربردی و پاسخگویی به متقاضیان تشکیل شده است .( معاونت تولید)این معاونت با هدف ارائه خدمات به اعضا و افراد مرتبط با « خانه» تشکیل شده و خود کفائی این مرکز در زمینه اجرای فعالیتهای فرهنگی از وظائف مهم آن به شمار می آید.انتشارات ، لابراتوارهای رنگی و سیاه و سفید، آژانس عکس و استودیو عکاسی از فعالیتهای خدماتی این معاونت می باشد.( انتشارات)انتشارات«خانه عکاسان ایران» به منظور جاودانه کردن آثار هنرمندان عکاس و افزایش سواد بصری جامعه، اقدام به چاپ آثار عکاسی در قالبهای مختلف از جمله کتاب ، کارت پستال، کاتالوگ ، پوستر و ... کرده است .کلیه مراحل اجرایی انتشارات اعم از طراحی ، صفحه آرائی ، نظارت و چاپ ، توسط همین بخش صورت می گیرد.( آژانس عکس)آژانس عکس« خانه عکاسان ایران» در مرحله اول فعالیت خود ، عملیات ساماندهی و رایانه ای کردن آثار موجود در« خانه» را پیش رو داشته است ، این آرشیو با برخورداری از آثار منحصر به فرد عکاسان حرفه ای در زمینه هایی چون: جنگ تحمیلی، شخصیتهای مذهبی، سیاسی و اجتماعی ، جاذبه های طبیعی ایران، ابنیه تاریخی ، فرهنگی و .. آمادگی دارد ضمن حفظ و نگهداری آثار هنرمندان عکاس ، نسبت به بازاریابی و فروش این آثار درداخل و خارج از کشور اقدام نماید، این آژانس همچنین با برخورداری از تجربه عکاسان حرفه ای متعدد ، نسبت به انجام پروژه های عکاسی اعم از صنعتی و تبلیغاتی اقدام می کند.

( خود کفائی)فعالیتهای درآمدزا در محدوده اهداف « خانه عکاسان ایران» ، با توجه به توانایی بخشهای زیر مجموعه « خانه» به منظور تقویت بهینه امور فرهنگی ، از وظایف این بخش محسوب می شود.( لابراتوارهای رنگی و سیاه وسفید) « خانه عکاسان ایران» با برخورداری از لابراتوارهای تخصصی رنگی وسیاه وسفید ، طی مراحل مختلف با کنترل کیفیت و نظر سنجی از مراجعین ، مکانی مناسب برای ارائه خدمات به عکاسان حرفه ای و دوستداران کیفیت عکس می باشد.( فروشگاه لوازم و تجهیزات عکاسی)نیاز به مرکزی دور از غوغای بازار ، مطمئن و آشنا به روحیات هنرمندان عکاس، « خانه» را مصمم به تشکیل یک فروشگاه لوازم و تجهیزات عکاسی کرد. این فروشگاه شرایط ویژه ای را جهت ارائه ملزومات عکاسی به عکاسان حرفه ای ، اساتید و دانشجویان رشته عکاسی مهیا کرده است.( استودیو عکاسی)فضایی مناسب جهت استفاده علاقمندان با تجهیزات حرفه ای ، اعم از دوربین قطع بزرگ، کوچک، متوسط ، دیجیتالی و سایر ملزومات حرفه ای مهیا شده است .( روابط عمومی و امور بین الملل)انعکاس رویدادها و اخبار بخشهای مختلف، نظر سنجی و انعکاس نظرات مخاطبین و برقراری ارتباط بخشهای مختلف « خانه عکاسان ایران» با خارج از مجموعه، از اهم وظایف این بخش به شمار می آید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 672]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن