تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816137690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش «نقش رهبري مديران در تحقق چشم‌انداز» در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش «نقش رهبري مديران در تحقق چشم‌انداز» در قم برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / فخرالدين يوسف‌پور: دومين همايش مباحث راهبردي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با موضوع تخصصي «نقش رهبري مديران در تحقق چشم‌انداز» امروز سيزدهم خردادماه در دهكده محققين برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، اين همايش با حضور رئيس، معاونان، مديران و كارشناسان دفتر تبليغات اسلامي و دكتر عابدي جعفري عضو هيأت علمي دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتداي همايش حجت‌الاسلام والمسلمين سيد «حسن رباني» رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به سال نوآوري و شكوفائي و تأكيد رهبر معظم انقلاب بر تحول در حوزه‌هاي علميه اظهار كرد: دفتر تبليغات اسلامي با تهيه سند چشم‌انداز مبناي ارزشمندي براي توسعه دفتر در عرصه فرهنگ ديني به وجود آورد و در بين مراكز حوزوي پيشگام بوده است.

وي با بيان اينكه مدل توسعه دفتر در نشست سال گذشته مديران دفتر تعريف و ترسيم شده گفت: خدمت‌گيرندگان، تأمين‌كنندگان، فرآيندهاي داخلي و رشد و توسعه چهار محور اصلي در مدل توسعه دفتر است.

رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم اطمينان سازي را بحث محوري تأمين‌كنندگان دانسته و افزود: در مورد دفتر شناخت بسيار غريبي در مراكز تصميم‌گيري وجود داشت اما خوشبختانه امروز مورد اطمينان بخش عمده نهادهاي فرهنگي، حوزوي و تصميم‌گيري كشور بوده و از ظرفيت‌هاي اين دفتر نسبت به گذشته بيش از پيش استفاده مي‌شود.

وي خدمت‌گيرندگان را بخش مهم توسعه دانسته و با تشكر از تلاش‌هاي فراوان انجام شده گفت: تبليغ تخصصي، تبليغ گروهي، آموزش مبلغان در دوره‌هاي پودماني و ... خدمات ارزنده‌اي است كه درمعاونت فرهنگي تبليغي ارائه ‌شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن رباني نگاه تخصصي به جذب منابع انساني كارآمد در حوزه‌ منابع انساني را يكي از موفقيت‌ها در فرايند داخلي دانست و افزود: 50 هزار ساعت آموزش پرسنل، ايجاد شوراهاي تخصصي و ايجاد ارتباطات منطقي بين اجزاء دفتر از اقدامات موفق در اين بخش است.

وي در ادامه كارهاي انجام شده را مطلوب دانست و گفت: اما اين وضعيت راضي كننده نيست و اگر بنا باشد تأمين‌كننده نيازهاي جامعه و نظام باشيم بايد گام‌هاي روبه رشدي را بپيماييم.

رئيس دفتر تبليغات اسلامي خاطرنشان كرد: در آستانه سي‌امين سالگرد تأسيس اين دفتر مي‌بايست با تكيه بر تجربه 29 ساله و با توجه به نياز به گسترش و ترويج فرهنگ ديني براي ايجاد يك تحول اساسي دست به دست هم گام برداشت.

در ادامه مهندس «بهمني» رئيس گروه مطالعات راهبردي دفتر تبليغات اسلامي گفت: امروز تولد، رشد و بلوغ سازمان‌ها ديگر دغدغه جدي نيست بلكه ماندگاري و خدمت دغدغه‌هاي جدي سازمانها را تشكيل مي‌دهد.

وي با اشاره به سند چشم‌انداز دفتر تبليغات اسلامي ياد‌آور شد: در اين چشم‌انداز دفتر اصلي‌ترين تأمين كننده منابع انساني و نرم‌افزاري فرهنگ جهت توسعه دين‌مداري است و با روند رو به رشد گرايش مردم جهان به اسلام بايد زمينه‌هاي منطقي براي پاسخگويي به اين نيازها فراهم شود.

مهندس بهمني افزود: آينده به گونه غير منتظره‌اي تحول خواهد يافت و بايد براي ماندگاري خدمت آينده‌نگر و واقع‌گرا باشيم.

وي حفظ و ارتقاي ظرفيت انساني، گسترش آگاهي محيطي، بهسازي ساختارها و فرآيندها، توسعه زير ساخت‌هاي تكنولوژيكي ـ فيزيكي و حفظ و ارتقاي ظرفيت محتوايي را از اقدامات راهبردي دفتر تبليغات اسلامي در سال 87 دانست.

در ادامه دكتر «حسن عابدي جعفري» عضو هيأت علمي دانشكده مديريت دانشگاه ‌تهران با بيان اينكه شرايط به شدت دستخوش تغيير است افزود: با مديريت و رهبري مي‌توان با تغييرات ايجاد شده به درستي و روشمند مواجه‌ شد.

وي ادامه داد: رهبري مجموعه فرايندهايي است كه سازمان را در موقعيت برتر قرار مي‌دهد يا آن را به نوعي با تغيير شرايط سازگار مي‌كند.

دكتر جعفري تصريح كرد: رهبري آينده را براي افراد تعريف مي‌كند، با چشم‌انداز آينده، افراد را با يكديگر متحد مي‌كند و انگيزه‌اي را در آن‌ها به وجود مي‌آورد كه علي‌رغم موانع، به آن دست يابند.

وي خاطرنشان كرد: تحول موفقيت آميز 70 تا 90 درصد مرهون رهبري است و فقط 10 تا 30 درصد وابسته به مديريت است ولي امروزه بسياري از سازمان‌ها به دلايل تاريخي، كمتر از نقش رهبري بهره مي‌گيرند.

اين استاد دانشگاه گفت: در بحث آموزش نيز مطالب اندكي در مورد رهبري تدريس شده است و تا حد زيادي آموختن مديريت مورد تأكيد قرار گرفته چرا كه ياد گرفتن آن ساده‌تر بوده است.

وي در پايان با اشاره به اينكه رهبري مي‌تواند ظرفيت‌هاي پنهان را بالقوه قرار دهد، گفت: در وقوع انقلاب اسلامي نيز هيچ مديريتي نقش نداشت و رهبري عامل شكوفايي و ظهور انقلاب بود.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن