تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815690199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمايل‌مردم به خريد نان بجاي برنج‌


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تمايل‌مردم به خريد نان بجاي برنج‌
افزايش قيمت برنج و برخي مسائل ديگر تمايل مردم براي خريد نان را در برخي مناطق افزايش داده است.
افزايش قيمت برنج و برخي مسائل ديگر تمايل مردم براي خريد نان را در برخي مناطق افزايش داده است. يكي از خريداران حاضر در صف نانوايي بر اين باور است كه با توجه به تورم موجود در جامعه و كاهش قدرت خريد، مصرف برنج كه در گذشته يك وعده تا دو وعده در روز معمول بود ديگر به صرفه نيست. با وجود افزايش قيمت نان به نظر مي‌رسد استفاده از اين محصول به صرفه‌تر از مصرف برنج است.
به نظر مي‌رسد اوايل امسال در پي افزايش قيمت جهاني برنج و سودجويي برخي افراد بخشي از مردم با كاهش وعده‌هاي غذايي برنجي مواد غذايي ديگري چون غذاهاي ناني و ماكاروني را جايگزين برنج كرده‌اند. هر چند در ماه‌هاي اخير نان نيز از رشد قيمت برخوردار بوده اما در مقايسه با قيمت برنج مصرف آن به صرفه‌‌تر به نظر مي‌رسد.
طولاني‌تر شدن صف‌هاي مردم در برخي نانوايي‌ها نشان مي‌‌دهد كه مردم مصرف نان را در وعده‌هاي غذايي خود افزايش داده‌اند.
يكي از خريداران حاضر در صف نانوايي بر اين باور است كه با توجه به تورم موجود در جامعه و كاهش قدرت خريد، مصرف برنج كه در گذشته يك وعده تا دو وعده در روز معمول بود ديگر به صرفه نيست.
وي مي‌‌افزايد: با وجود افزايش قيمت نان به نظر مي‌رسد استفاده از اين محصول به صرفه‌تر از مصرف برنج است براي همين از يك ماه اخير استفاده از برنج را در وعده‌هاي غذايي كاهش داده و پخت غذاهايي كه با نان مصرف مي‌شوند را جايگزين كرده‌ايم.
يوسف احمدي، دبير انجمن نانوايان نيز مي‌گويد: گزارشاتي كه به ما مي‌رسد نشان مي‌دهد گرايش مردم به مصرف نان در پي افزايش قيمت برنج رو به افزايش نهاده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با افزايش تقاضا براي نان، نانوايي‌ها با كمبود آرد مواجه نشده‌اند ، گفت: نانوايي‌هاي موجود در مناطق بالاي شهر چون سهميه كمتري براي آرد با قيمت يارانه‌اي دارند مجبورند آرد مورد نياز خود را با قيمت آزاد يعني كيلويي 400 تومان تهيه كنند، در نتيجه قيمت نان آنها بالاتر است و با افزايش مصرف نان خريد آزاد آنها نيز طبيعتا افزايش مي‌يابد.
اما در مناطق پايين‌تر شهر تهران به دليل تعدد زياد نانوايي‌ها افزايش متقاضيان تاثير چنداني نداشته و اگر در برخي مناطق با كمبود آرد سهميه‌اي مواجه شوند آرد مورد نياز خود را به صورت آزاد خريداري مي‌كنند. وي با اشاره به اين كه خريد نان از سوي مردم در ارديبهشت با افزايش مواجه شده است، گفت: در حال حاضر كمبودي براي آرد در بازار وجود ندارد.
وي گفت: در حال حاضر در تهران 4 هزار و 200 نانوايي و در استان تهران 8 هزار نانوايي فعال هستند كه از اين تعداد 400 نانوايي فانتزي‌پز هستند و بقيه سنتي‌پز است.
وي در پاسخ به اين سوال كه قيمت جديد نان كه قرار بود به صورت رسمي در خرداد تعيين شود در چه مرحله‌اي است ، گفت: قرار بود نرخ انواع نان در خرداد امسال از سوي دولت اعلام شود كه هنوز اعلامي صورت نگرفته است و اميدواريم تا پايان خرداد هرچه زودتر نرخ‌هاي جديد امسال اعلام شود تا ناهماهنگي‌هاي موجود از بين رفته و زمينه سوءاستفاده برخي افراد كه از بازار آشفته به نفع خود سودجويي مي‌كنند از بين برود و نظارت بر نانوايي‌ها آسان‌تر شود.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن