تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816753902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفيرعراق در تهران: مالكي اوايل هفته آينده به تهران سفر مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفيرعراق در تهران: مالكي اوايل هفته آينده به تهران سفر مي كند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سفير عراق در ايران گفت : نوري المالكي نخست وزير عراق اوايل هفته آينده براي يك ديدار دو روزه به تهران سفر مي كند.


"ابوحيدر الشيخ " روز دوشنبه و در آستانه سفر مالكي به تهران در مصاحبه با خبرنگاران در سفارت عراق در تهران افزود: اين سفر تاثير زيادي در توسعه و گسترش بيش از پيش روابط سياسي ، اقتصادي دو كشور خواهد داشت و موجب مي شود تا اين روند سرعت بيشتري بخود بگيرد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، الشيخ با بيان اين كه با روي كار آمدن نظام سياسي جديد در عراق صفحه جديدي در روابط و مناسبات دو كشور گشوده شده است ، گفت : عراق امروز عراق محبت ، صلح و آزادي است و ما مي خواهيم با كشورهاي همسايه به ويژه جمهوري اسلامي ايران با در نظر گرفتن منافع آنها و دخالت نكردن در مسايل داخلي اين كشورها روابط خوبي داشته باشيم .
وي با بيان اينكه مالكي را در سفر به تهران، وزراي دفاع ، برق و منابع آب عراق همراهي مي كنند، خاطر نشان كرد : در اين سفر ،بعضي موانع فني و اداري موجود در سر راه اجراي توافق نامه هاي قبلي ايران و عراق مورد بررسي قرار خواهد گرفت و اميدواريم بتوانيم اين موانع را با هدف اجراي سريع تر موافقت نامه ها ، برطرف كنيم .
سفير عراق در تهران با بيان اين كه در اين سفر چند موافقت نامه بين دو كشور امضا خواهد شد، افزود: در سفر مالكي به تهران همچنين برخي مسايل و مشكلات عراقي ها در ايران، نظير افتتاح مدرسه براي فرزندان آنان مطرح و بررسي خواهد شد.
الشيخ با مهم خواندن ديدار هاي مسوولان دو كشور و با اشاره به سفر احمدي نژاد به عراق گفت : اين ديدارها در راستاي تقويت روابط و مناسبات فرهنگي و سياسي ومنافع دو كشور، است و در ديدار آتي مالكي از تهران، مذاكراتي در ارتباط با فعال تر شدن اجراي موافقت نامه هاي قبلي انجام خواهد شد.
به گفته سفير عراق در تهران، همكاري در زمينه انرژي و انتقال برق از ايران به عراق و عملي شدن توافقات قبلي از جمله موضوعاتي است كه در ديدار نخست وزير عراق با مقامات جمهوري اسلامي ايران مطرح خواهد شد.
الشيخ افزود: امروز جمهوري اسلامي 200 مگاوات برق از طريق مرز شلمچه، 150مگاوات از طريق منظريه در غرب ايران و 120مگاوات برق نيز از طريق مرز كردستان به عراق صادر مي كند و توافقي صورت گرفته است تا ميزان برق صادراتي از منظريه از 150 مگاوات به 450 مگاوات افزايش يابد .
وي اقدام به ساخت نيروگاه برق در شهرك صدر عراق توسط ايران با ظرفيت توليد 250 مگاوات برق و همچنين تصميم براي احداث نيروگاه برق در شهرهاي نجف و كربلا توسط ايران را از جمله همكاري هاي مشترك دو كشور در زمينه نيرو و برق اعلام كرد .
وي در پاسخ به سوالي در ارتباط با گفت و گوي احتمالي مالكي با مقام هاي ايراني در ارتباط با موضوع توافق نامه امنيتي بين عراق و آمريكا گفت : نخست وزير عراق در سفر به تهران با رهبري انقلاب و رييس جمهوري ديدار خواهد كرد و در اين ديدارها توضيحاتي نيز در ارتباط با توافق نامه امنيتي بين عراق و آمريكا ارايه خواهد شد.
سفير عراق در تهران افزود: مالكي در ديدارها ي خود با مقامات جمهوري اسلامي ايران مسايلي را در خصوص توافق نامه مزبور ، تشريح و اطلاع خواهد داد و بايد دانست كه در اين ارتباط جاي نگراني و واهمه وجود ندارد.
*** تاثير موافقت نامه بر ادامه مذاكرات بين ايران ، آْمريكا و عراق
الشيخ تاخير در مذاكرات سه جانبه بين عراق ، امريكا و ايران را با توافق نامه مزبور بي ارتباط دانست و گفت : توافقنامه امنيتي بين عراق و آمريكا تاثيري در ادامه مذاكرات سه جانبه ندارد بلكه علت تاخير آن برخي مسايل فني بوده است و پيشتر قرار بود تا دو روز پس از سفر دكتر احمدي نژاد به عراق مذاكرات از سر گرفته شود ولي اقدامات فني مناسب نبود و باعث تاخير در آن شد.
وي افزود: در پي چنين تاخيري طرف عراقي گفت و گوهايي با طرف ‍آمريكايي و ايراني انجام داد و در آنها تاكيد شد كه اين گفت و گوها بايد صورت گيرد چرا كه هيچ راهي جز ادامه مذاكرات براي به نتيجه رسيدن آن وجود ندارد.
سفير عراق در تهران خاطر نشان كرد: يكي از علت هاي تاخير مذاكرات به سبب اعتراض دوستان ما به بمباران شهرك صدر بود و ما در اين ارتباط توضيح لازم را ارايه كرديم و فكر مي كنيم اين مذاكرات در آينده نزديك از سر گرفته شود.
*** احتمال تمديد حضور نيروهاي خارجي در عراق براي يك سال ديگر
سفير عراق در تهران درارتباط با نزديك شدن زمان پايان حضور نيروهاي خارجي در عراق گفت : اين نكته بايد براي همه روشن شود كه نيروهاي خارجي تا ابد در عراق نخواهند ماند اما در صورت نياز به مدت يك سال ديگر حضور انها درعراق تمديد خواهد شد و در اين زمينه هيچ سقف زماني وجود ندارد .
*** تاكيد بر تبديل مطالب از حرف به عمل
الشيخ در ارتباط با برخي بيانيه هاي پاياني در نشست هايي در مورد عراق گفت : انتظار ما به عنوان دولت عراق اين است كه اين بيانيه ها از حرف به عمل تبديل شود و كشورهاي همسايه به جلوگيري از رخنه كردن برخي افراد و سلاح ها به عراق كمك كنند .
وي افزود: كشورهاي همسايه در گذشته همكاري خوبي در اين زمينه داشتند و انتظار ما ادامه اين همكاري ها است .
*** حضور منافقين در عراق
سفير عراق در ارتباط با ادامه حضور منافقين در عراق گفت : دولت عراق هرگز به هيچ شخص يا سازماني اجازه فعاليت عليه يك كشور همسايه را نمي دهد و امروز موضوع حضور اعضاي سازمان مجاهدين در عراق به زمان قبل از سقوط صدام باز مي گردد و تصميم قطعي دولت عراق اخراج آنها است، ولي بايد در نظر گرفت كه هيچ كشوري آنها را نمي پذيرد.
وي خاطر نشان كرد: اگر كشوري آنها را بپذيرد دولت عراق بلافاصله آنها را اعزام خواهد كرد و ما نمي توانيم آنها را به ايران تحويل بدهيم ولي اگر كسي در اين زمينه داوطلب باشد با هماهنگي كميته بين المللي صليب سرخ آنها را به ايران تحويل خواهيم داد.
ادامه دارد..
سيام/ 1436** 1701
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن