تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815673219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تيم ملي سوئيس، با امتياز ميزباني به تابستاني رويايي مي انديشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تيم ملي سوئيس، با امتياز ميزباني به تابستاني رويايي مي انديشد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تيم ملي فوتبال سوئيس، با امتياز ميزباني در رقابت‌هاي جام ملتهاي اروپا، به تابستاني رؤيايي مي‌انديشد. تيمي كه بزرگترين افتخارش در فوتبال اروپا، نتايج مساوي در رقابت‌هاي 1996 و 2004 است، به دنبال شگفتي‌اي از جنس دانمارك و يونان است.


تيم ملي فوتبال سوئيس در طول تاريخ حدوداً نيم قرني جام ملت‌هاي اروپا، تنها دو بار در مرحله‌ي پاياني حاضر بوده است: 1996 انگلستان و 2004 پرتغال. اين تيم هر دو بار هم تنها با كسب يك امتياز در پايان بازي‌هاي گروهي به خانه بازگشت. حتي "استفان چاپيوزا"، ستاره‌ي خط حمله‌ي سوئيس هم نتوانست در اين راه باري از دوش تيم ملي كشورش بردارد.
استفان چاپيوزا اين مهاجم پيشين تيم بروسيا دورتموند آلمان، در 5 بازي‌اي كه در چارچوب رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا انجام داد، موفق نشد حتي يك گل براي سوئيس به‌ثمر برساند. او ديگر بازي نمي‌كند و اينك به ديگراني چون "ترانكيلو بارنتا" در خط مياني يا "الكساندر فراي" در نقش مهاجم نوبت رسيده، تا به رؤياي قهرماني سوئيس جامه‌ي عمل بپوشانند.
"خلاقيت" به خرج دادن در واقع به معناي گل زدن است. تيم سوئيس در تاريخ جام ملت‌هاي اروپا تاكنون در هر دو حضور خود توانسته تنها يك گل به ثمر برساند. تساوي بدون گل در برابر كرواسي (1996 انگلستان) و يك بر يك در برابر انگلستان (2004 پرتغال) ، بهترين نتايجي هستند كه سوئيس در اين پيكارها كسب كرده است.
*** بازيكن ملي در نقش قهرمان ملي
تيم سوئيس به مربيگري "ياكوب كوهن" در جام جهاني 2006 آلمان انتظارات هواداران خود را تا حد زيادي پاسخ گفت، تا مرحله‌ي يك‌هشتم نهايي خود را بالا كشيد و پس از 390 دقيقه گل نخوردن، در ضربات پنالتي مغلوب تيم اوكراين شد. كوهن كه مطبوعات او را در زمان بازي در باشگاه زوريخ، «بهترين فوتباليست تاريخ سوئيس» مي‌ناميدند، با اين موفقيت جاي خود را در تيم ملي محكم‌تر كرد.
ياكوب كون، مربي تيم ملي سوئيسوي تغييرات بسياري در تركيب تيم ملي سوئيس ايجاد كرد. به تصميم او "ديگو بناگليو"ي 25 ساله به جاي "پاسكال تسوبربولر" ، 37 ساله در چارچوب دروازه قرار گرفت؛ "يوهان فوگل" ، هافبك دفاعي تيم نيز كنار گذاشته شد و بازوبند كاپيتاني به بازوي "الكساندر فراي" افتاد. "گوكهان اينلر" 24 ساله و "گلسون فرناندز" 22 ساله، نيز از ديگر جواناني هستند كه در حال حاضر از اميدهاي تيم ملي سوئيس در رقابت‌هاي قهرماني اروپا به شمار مي‌روند.
كوهن 65 ساله سيستم 4-4-2 را برگزيده است. دو مدافع كناري خصوصيات حمله‌اي هم خواهند داشت و دامنه‌ي فعاليت فراي در پيشاني خط حمله بسته به تركيب تيم مقابل، متفاوت خواهد بود. وي كه در اتمام جام ملتهاي اروپا 2008، تيم ملي سوئيس را به "اوتمار هيتسفلد" تحويل خواهد داد، در اين جام براي هر پست تقريباً دو بازيكن در اختيار دارد؛ البته به جز فراي.
"بناگليو" از وولفسبورگ، "ماريو اگيمان" از كارلسروهه و بارنتا از لوركوزن، در كنار اينلر از اودينزه و فرناندز از منچسترسيتي، قطعاً تجربه‌ي كافي براي حضور در تورنمت مهمي هم‌چون قهرماني اروپا را دارند. "ارن درديوك" 19 ساله هم البته در تركيب تيم حضور دارد.
ترانكيو بارنتا مربي تيم ملي سوئيس زماني هدايت تيم زير 21 سال و زير 17 سال اين كشور را بر عهده داشت و در واقع خود تربيت‌كننده‌ي سرمايه‌هاي آينده‌ي فوتبال كشورش بود.
در زمان 7 سال مربيگري او، تيم ملي فوتبال سوئيس همواره در مسير پيشرفت بوده است. وي 386 بازي براي تيم زوريخ در خط مياني انجام داد، 6 بار قهرمان باشگاه‌هاي اين كشور شد و 5 بار جام حذفي را تصاحب كرد. او همچنين 63 بازي ملي انجام داد و در جام ‌جهاني 1966 هم حضور داشت.
ياكوب كوهن كه با نام "كوبي" هم خوانده مي‌شود، در 17 دسامبر 2006 به‌عنوان مربي سال سوئيس و در 13 ژانويه‌ي 2007 به‌عنوان "شهروند نمونه‌ي سوئيس" انتخاب شد. پس از صعود تيم سوئيس تا مرحله‌ي يك‌هشتم نهايي جام جهاني 2006 آلمان هم در شهر "ويديكوهن" ، زادگاه كوبي، ميداني به نام "كوبي كوهن پلاتز، جام‌جهاني 2006" ناميده شد.
***مشكلات سوئيس در جام ملتهاي اروپا ي 2008
مشكل اصلي تيم ملي سوئيس اما در وحدت بازيكنان است. به اين معني كه مربي اين تيم 41 يازيكن را انتخاب كرد و در طول 17 بازي تداركاتي، تركيب مورد نظر خود را انتخاب كرد. بسياري از بازيكن‌ها در چند بازي غايب بودند و پس از اين‌كه انتخاب شدند در واقع به اندازه‌ي كافي با هم ‌تيمي‌هاي خود تمرين نكرده بودند. اين عامل بازدهي تيمي را تضعيف كرده است.
فيليپ دگن، در بازي ملي مقابل تيم توگو علاوه بر آن جاي خالي بازيكناني كه تيم را هدايت كنند همان‌قدر به چشم مي‌آيد كه كمبود گلزن. "ليشت‌اشتاينر" ، اگيمان و اينلر بدون تجربه‌ي كافي در عرصه‌ي فوتبال ملي پا به اين تورنمت مي‌گذارند. "فيليپ دگن" و "لودويك مانيا" با مصدوميت دست به گريبان بوده‌اند و بار بيش از حد بر دوش "فيليپ ساندروس" بوده است. "هاكان ياكين" 31 ساله مي‌تواند جوان‌ترها را هدايت كند حضورش در ميانه‌ي ميدان مورد ترديد است.
البته كوهن براي گلزني اميد بسياري به فراي بسته است. مهاجم 28 ساله‌اي كه پس از مصدوميت طولاني‌ مدت، دوم فوريه‌ي گذشته نخستين بازي خود را در بروسيا دورتموند جشن گرفت. وي 26 مارس بود كه پس از يك‌سال دوري، در برابر تيم فوتبال آلمان به ميدان رفت. فراي خود گفته كه مي‌خواهد همراه تيم سوئيس قهرمان اروپا شود.
كوهن بازيكن سال سوئيس در سال‌هاي 2005 و 2007 شد و در نخستين فصل خود (2006/2007) در بروسيا دورتموند 16 گل به ثمر رساند. او نخستين بازي ملي خود را در سال 2001 در برابر تيم يوگوسلاوي (يك بر يك) انجام داد و بازي اخير سوئيس در برابر آلمان پنجاه ‌وهفتمين بازي ملي او بود. او تا كنون 32 گل ملي به ثمر رسانده و با دو گل ديگر به "كوبيلاي توركيلماز" ترك‌ تبار خواهد رسيد. توركيلماز، مهاجم اسبق تيم ملي سوئيس، 64 بازي و 34 گل ملي در كارنامه‌ي خود دارد. او ركورددار تعداد گل ملي در سوئيس است.
آلكساندر فراي، مهاجم تيم ملي سوئيس كه بازوبند كاپيتاني اين تيم را هم بر بازو دارد سوئيس كه در سيزدهمين جام ملت‌هاي اروپا به‌عنوان يكي از ميزبان‌ها (در كنار اتريش) بدون بازي‌هاي انتخابي به جمع تيم‌هاي پاياني پيوسته، در گروه اول و در كنار پرتغال، نايب‌قهرمان دوره‌ي قبل، تركيه و جمهوري چك قدرتمند قرار دارد. اين تيم در روز هفتم ژوئن در ورزشگاه "سن‌ياكوب پارك" شهر بازل، بازي افتتاحيه‌ي خانگي را در برابر جمهوري چك انجام خواهد داد.
استفان چاپيوزا خوش‌بين است. او به امتياز ميزباني اشاره مي‌كند كه : «بازي افتتاحيه در برابر چك را مي‌توان با پيروزي پشت سر گذاشت. در بازي‌هاي خانگي و با پشتيباني تماشاگران خيلي كارها مي‌توان انجام داد. شكي نيست كه گروه ما گروه مشكلي است اما به اعتقاد من گروه آساني در جام ملت‌هاي اروپا وجود ندارد. »
*** تركيه و سوئيس؛ پوست و دباغ‌خانه؟
شايد حساس‌ترين ديدار گروهي سوئيس در مقابل تيم فوتبال تركيه باشد. ديداري حساس پس از يك جنجال. آخرين صف‌آرايي اين دو تيم در چارچوب بازي‌هاي انتخابي جام‌جهاني 2006 آلمان، انجام شد. در بازي رفت، سوئيس حريف را در خانه با نتيجه‌ي 2 بر صفر شكست داد. در بازي برگشت در تركيه، اگر چه ترك‌ها تيم سوئيس را 4 بر 2 بردند، اما سوئيس در مجموع و به‌خاطر دو گل زده در خانه‌ي حريف، به جام جهاني راه پيدا كرد.
تماشاگران خشمگين تركيه، سوئيسي‌ها را با پرتاب اشيا به رختكن فرستادند. جايي كه ميان بازيكنان دو تيم درگيري رخ داد.
فوگل، فراي و بارنتا، از دست تماشاگران ترك به رختكن مي‌گريزندجدالي سخت در داخل زمين و البته جوي آرام در استاديوم. اين آرزويي است كه چاپيوزا نه تنها براي بازي تركيه و سوئيس كه براي تمام اين رويداد دارد. و البته يك آرزوي ديگر كه بهتر است آن‌را كمي رؤيا بناميم: «ايستادن بر قله‌ي اروپا». وي مي‌گويد: «اين رؤيايي است كه پيش‌تر به تحقق پيوسته است، براي دانمارك در سال 1992 و يونان در سال 2004. پس چرا براي ما نه؟ البته اين بسيار دشوار خواهد بود.»
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن