تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818830456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگاني كه ديگر نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نمايندگاني كه ديگر نيستند


قانونگذاري- گاهي اوقات آنقدر درگير حرف و حديث‌هاي سياسي، مباحث كارشناسي طرح‌ها و لوايح و حاشيه‌هاي خبرساز پيرامون مسئولان اجرايي و قانونگذاري كشور ‌مي‌شويم، كه يادمان ‌مي‌رود، مسئولان نيز از همين مردمند و در همين شهر زندگي مي‌كنند.

آنقدر درگير متن سياست مي‌شويم كه يادمان مي‌رود نمايندگان مردم در مجلس قبل از زمان نمايندگي‌شان مسئول كار در كدام حوزه بوده و در چه اداره‌اي مشغول به فعاليت بوده‌اند.

در هر حال نمايندگان براي چهار سال عضويت در خانه ملت مجبور به استعفا از محل‌هاي كارشان بوده و بعد از عضويت در اين خانه نيز با كوچ به پايتخت، فعاليتشان را آغاز مي‌كنند و بعد از اين چهار سال نيز هر كدام كه از راه يافتن به دوره بعدي مجلس بازمانده باشند يا به شهر و خانه خود بازمي‌گردند و يا در همين تهران مي‌مانند.

در روزهاي پاياني فعاليت مجلس هفتم، به سبك و سياق مجالس گذشته و به‌خصوص مجلس ششم، برخي از نمايندگان عضو هيات رئيسه مجلس با تهيه و انتشار فرم‌هايي، سوابق نمايندگان بازمانده از مجلس هشتم را جهت كاريابي براي آنها در ادارات دولتي بين اين نمايندگان پخش مي‌كردند. فرم‌هايي كه به وسيله محمدرضاباهنر، نايب رئيس اول مجلس و احمد رسولي نژاد نماينده دماوند در بين نمايندگان توزيع شده و از آنها خواسته مي‌شد در مورد سوابق كاري خود و يا فعاليت‌هاي مرتبط به رشته تحصيلي‌شان در آن بنويسند.

انتشار اين فرم‌ها گرچه به سياق كار اعضاي هيات رئيسه مجلس ششم، اقدامي معمولي براي جذب نمايندگان در پست‌هاي دولتي محسوب مي‌شد اما شايعاتي كه درخصوص پست‌هاي مطرح شده براي هركدام از نمايندگان در روزهاي پاياني فعاليت اين مجلس شكل گرفت، نشان داد افكار عمومي چندان هم به كليات اين فرم‌ها خوشبين نيست و يا به تعبيري دوست ندارد ببيند نمايندگان با لابي برخي از اعضاي هيات رئيسه مجلس بعد از چهار سال فعاليت در نهادي كه بايد نظارت مستقيم بر عملكرد دولت مي‌داشت، امروز سعي در كاريابي در همين ادارات دولتي را دارند و ممكن است براي باقي نمايندگان نيز اين تصور پيش بيايد كه در هر صورت بعد از چهار سال فعاليت در اين نهاد ممكن است كارشان به فرم‌هاي كاريابي دولتي نيز بكشد.

همشهري عصر در گفت‌وگو با برخي از نمايندگان دوره هفتم و بازمانده از كاروان هشتمين دوره مجلس از آنها خواست بگويند بعد از پايان دوره كاري‌شان در مجلس در كجا مشغول به كار شده و چه مي‌كنند. البته اكثر نمايندگان به همان محل‌هاي سابق كاري‌شان بازگشته و در همان ادارات مشغول به فعاليت مي‌شوند.

دوباره صدا و سيما

سعيد ابوطالب نماينده تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس هفتم كه قبل از ورود به اين مجلس مستند ساز سازمان صدا و سيما بود، گفت به محل كار سابق‌اش بازگشته و در صدا و سيما مشغول فعاليت خواهد شد.

ابوطالب همچنين در روزهاي پاياني فعاليت مجلس هفتم با دوربين فيلمبرداري كوچك خود وقايع نگار روزهاي پاياني فعاليت اين نهاد بود كه تصميم دارد آن را به‌صورت يك مستند از فعاليت نمايندگان در دوره هفتم منتشر كند كه همين روزها از شبكه پرس تي وي پخش خواهد شد.

شايد وزارت كشور

اسماعيل گرامي مقدم، عضو كميسيون صنايع و معادن و سخنگوي حزب اعتماد ملي نماينده مردم بجنورد و كانديداي تهران در مجلس هشتم كه تا قبل از دوران نمايندگي در وزارت كشور مشغول فعاليت بوده نيز گفت به اين وزارتخانه برمي‌گردد اما همچنان منتظر است ببيند بايد در كدام قسمت اين وزارتخانه به فعاليت خود ادامه دهد.

وي درخصوص ديگر همكارانش نيز گفت: ولي الله آذروش نماينده مردم اردبيل در مجلس هفتم نيز كه قبل از دوران نمايندگي همكار او در وزارت كشور بوده، به محل كار قبلي خود باز مي‌گردد.

ورود به دنياي مطبوعات

امير رضا خادم نيز كه از محيط ورزشي به كميسيون فرهنگي مجلس راه يافته بود، از مجلس به سراغ مطبوعات مي‌رود و مدير مؤسسه غيردولتي نسل آفتاب و مدير مسئول نشريه مشق آفتاب خواهد بود.NGOنسل آفتاب را خادم چندي پيش با همكاري جمع ديگري از فعالان هنري و ورزشي راه‌اندازي كرد.

احتمالا نفتي شوم

حسن مرادي، نماينده اراك و عضو كميسيون انرژي نيز با بيان اينكه نمايندگان حامي دولت كه معمولا اين روزها به‌دنبال پست‌هاي بالا در ادارات و وزارتخانه‌ها هستند، از شانس بيشتري براي كاريابي در پست‌هاي مهم دولتي برخوردارند، گفت: به وزارت نفت و هيات عالي تجديد نظر در قرار دادها در اين وزارتخانه برمي‌گردم.

يا كشتيراني يا دستگاه قضايي

هادي حق شناس و ولي رعيت نيز به‌عنوان كارمندان سازمان بنادر و كشتيراني و سازمان بازرسي كل كشور به اين سازمان‌ها بازمي‌گردند.

اما برخي از نمايندگان نيز كه عضو هيات علمي دانشگاه‌هاي مختلف بوده‌اند هم، بعد از چهار سال فعاليت در مجلس قرار است دوباره به كلاس‌هاي تدريس خود بازگردند. اسماعيل جبارزاده به‌عنوان عضو هيات علمي انستيتو پاستور، رمضانعلي صادق زاده، نماينده رشت به‌عنوان عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصير، محمد آفريده نماينده شيروان به‌عنوان عضو هيات علمي دانشگاه اميركبير، ولي ا... شجاع پوريان به‌عنوان عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي، رسول صديقي نماينده بناب به‌عنوان عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف، محمد خوش چهره به دانشگاه تهران بازگشته و عماد افروغ نيز به‌عنوان عضو هيات علمي پژوهشگاه ادبيات دردانشگاه تهران دوباره به محيط دانشگاهي كشور بازمي‌گردند.

با اين حال نقطه نظرهاي جالبي نيز درخصوص نحوه فعاليت و كاركرد نمايندگان بعد از دوران نمايندگي‌شان وجود دارد:احمد بزرگيان، نماينده سبزوار و از حاميان جدي دولت در صحن علني مجلس با انتقاد از اينكه طرفداران دولت بعد از دوران نمايندگي آواره هستند و مخالفين دولت، همه مسئوليت‌هاي خوبي در دولت بر عهده گرفته‌اند، اين رسم دولت را «برادر كشي» عنوان كرد و با بيان اينكه هم اكنون در بخش خصوصي كار مي‌كند، گفت: نمايندگان بعد از دوران نمايندگي‌شان زندگي زير خط فقر را نيز تجربه مي‌كنند.

مي خواهم نفس بكشم

محمد قمي نماينده مردم پاكدشت در مجلس هفتم نيز در پاسخ به اين سؤال كه بعد از پايان دوران نمايندگي‌تان به چه كاري مشغول هستيد، گفت: بعد از بيست سال بگذاريد نفس بكشيم !

كسي هنوز مرا نخريده‌است

ايرج نديمي، نماينده مردم لاهيجان در مجلس نيز كه شنيده‌ها خبر از اين دارد كه قرار است مسئوليت رياست اداره بازرگاني استان گيلان را بر عهده بگيرد، معتقد است: نمايندگان گل زينتي هستند كه با وجود اينكه همه مي‌گويند خريدني هستيم، اما هنوز كسي ما را نخريده است.

رئيس صدا و سيماي شهركرد

مرتضي تمدن، نماينده شهر كرد نيز كه تا قبل از اين خبرها حكايت از دورخيز وي براي تكيه زدن بر صندلي معاونت رئيس‌جمهور در امور حقوقي و مجلس داشت، با منصوب شدن رحيمي، رئيس سابق ديوان محاسبات در اين سمت، مدتي از خبرهاي مربوط به كاريابي نمايندگان دور ماند اما در حالي‌كه در روزهاي پاياني فعاليت مجلس دوباره شنيده شد وي به سمت رياست صدا و سيماي شهركرد منصوب شده است، در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهري عصر گفت: اينجانب در كوچه و خيابان‌هاي تهران دربه در به‌دنبال خانه‌ استيجاري مي‌گردم و از همكاران و دوستان در مجلس هفتم و هشتم كه مي‌توانند مرا در اين امر ياري كنند، تقاضا مي‌كنم با بنده تماس بگيرند.

اما سمت‌هاي مهم ديگري كه در انتظار نمايندگان است، رياست مؤسسه استاندارد است كه شنيده شده به ابراهيم كارخانه‌اي نماينده همدان در دور هفتم مجلس خواهد رسيد كه البته نرسيد و وي معاون هماهنگي و نظارت راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري شد؛ مديريت عامل يكي از شركت‌هاي زير مجموعه بانك صنعت و معدن كه قرار است به ناصرعاشوري نماينده فومن و شفت و عضو كميسيون اقتصادي مجلس هفتم برسد و مهم‌تر از همه استانداري تهران است كه شنيده شده به احمد رسولي نژاد نماينده دماوند و فيروزكوه خواهد رسيد .

در عين حال اخبار رسمي نيز حكايت از اين دارد كه حسين مظفر نيز نماينده قوه قضائيه در هيات‌نظارت بر صدا وسيما خواهد بود.

تاريخ درج: 13 خرداد 1387 ساعت 12:25 تاريخ تاييد: 13 خرداد 1387 ساعت 13:39 تاريخ به روز رساني: 13 خرداد 1387 ساعت 13:38
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن