تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820019968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني از سوي انتشارات سوره مهر منتشرشد؛خاطرات سرهنگ عراقي از جنگ


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني از سوي انتشارات سوره مهر منتشرشد؛خاطرات سرهنگ عراقي از جنگ


تهران- حيات

"راز هاي دوران پرالتهاب" و"حمله بزرگ" جديدترين عناويني است كه از سوي انتشارات سوره مهر براي دومين بار به طبع رسيده است.
"محمد حسين زوار كعبه" مترجم اين دواثر در گفتگو با خبرنگار فرهنگي حيات گفت: كتاب "رازهاي دوران پر التهاب" پرده گشايي از خاطرات تلخ و وحشتناك سروان عراقي، ثامر حمود الخاصي از دوران جنگ تحميلي است كه هنگام سكونت در سوريه نگاشته و درآن به تشريح لحظات زندگي اش در جنگ تحميلي مي پردازد، از قساوت هايش مي گويد و از قرباني كردن دو تن از هم رزمانش كه شاهد فرار او بودند و براي سفيد ماندن كارنامه اش از سوي او متهم به فرار و روانه چوبه دار مي شوند.
زوار كعبه ادامه داد:الخاصي در اين كتاب حوادث را به شكل دقيق ترسيم نموده و در بخشي از اين كتاب به استفاده از سلاح شيميايي در منطقه مهران اعتراف مي كند و از اعطاي مدال شجاعت صدام به افسراني كه از اين تسليحات استفاده كرده اند سخن به ميان مي آورد. رازهاي دوران پر التهاب به همت دفتر ادبيات و هنر مقاومت در 108 صفحه با قيمت 1050 تومان منتشر شده است.
زوار كعبه همچنين در ارتباط با حمله بزرگ گفت: اين كتاب خاطرات سرهنگ دوم عراقي "موفق اسعد الدجيلي" از جنگ هشت ساله ايران و عراق است كه وي لحظه لحظه اتفاقات را كه در طول جنگ رخ داده به تصوير مي كشد تا از اين طريق در خلق مفاهيم تازه اي در ارتباط با ايراني ها سهيم باشد.
وي در فصل آغازين كتاب از اكراه خود و اجبار پدر بر تحصيل در دانشكده افسري مي گويد و در فصل هاي بعدي به تشريح چگونگي ورود به دانشكده افسري و زندگي در اين دانشكده، حضور در نيروي هوايي، برپايي انقلاب اسلامي در ايران، آغاز حمله هوايي عراق به ايران، اوضاع كلي پس از فتح خرمشهر، اتفاقات مهران و .... مي پردازد.
موفق در فصل پاياني كتاب با نام "چگونه به ايران آمدم" از سفر خود به لندن پس از نبرد فاو مي گويد و پس از سفر به ايران و گذراندن تحصيلات عاليه در حوزه علميه سخن به ميان مي آورد.
"حمله بزرگ" از مجموعه كتاب هاي خرمشهر است كه به كوشش دفتر ادبيات و هنر مقاومت و انتشارات سوره مهر در 140 صفحه با قيمت 1400 تومان منتشر و به چاپ دوم رسيده است.
"عبور از آخرين خاكريز" ،" حزب بعث و جنگ و "جنگ سوم" از ديگر آثار ترجمه شده محمد حسين زوار كعبه است.
پايان پيام
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 521]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن