تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816935045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در آلمان:نخبگان جهان برمبناي بسته پيشنهادي ايران مسير صلح بين المللي را همواركنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سفير ايران در آلمان:نخبگان جهان برمبناي بسته پيشنهادي ايران مسير صلح بين المللي را همواركنند
سفير ايران در آلمان در " نشست دين باوران و مومنان صلح دوست" ابراز اميدواري كرد انديشمندان و سياستمداران مجرب جهت تحقق آرمانهاي مومنان و معتقدين واقعي اديان الهي بر مبناي بسته پيشنهادي ايران ، مسير برقراري صلح و آرامش در عرصه بين المللي را هموارتر كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، سيزدهمين نشست دين باوران و مومنان صلح دوست در برلين تحت عنوان مسئوليت در قبال خدا و مردم در برلين با حضور ميهمان ويژه نشست امسال و مهدي آخوند زاده سفير جمهوري اسلامي ايران در آلمان برگزار شد.

دراين نشست كه حدود 400 نفر از انديشمندان، سياستمداران ، سفرا و نمايندگان ارشد مقيم آلمان حضور داشتند، ديدگاهها و نقطه نظرات سخنرانان مختلف از اقصي نقاط جهان در خصوص راهكارهاي برگرفته از باورها و آموزه هاي اديان مختلف الهي به ويژه دين مبين اسلام براي برقراري صلح و آرامش در عرصه بين المللي مطرح شد.

رئيس اين نشست دكتر "رودلف دكر" كه از سياستمداران مجرب آلماني و انديشمندان بنام اروپايي و مسيحي است با اشاره به حضور سفير جمهوري اسلامي ايران در نشست ، به جايگاه و موقعيت ويژه جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي بويژه در منطقه خاورميانه اشاره و تصريح كرد: ترديدي نيست در عصر فعلي چنانچه قرار باشد بر اساس آموزه ها و باورهاي اصيل اديان الهي طرحي نوين در خصوص برقراري صلح و آرامش در عرصه بين المللي بكار گرفته شود، جمهوري اسلامي ايران از منزلت و جايگاه ويژه اي براي مشاركت در طرح مزبور برخوردار است.

آخوندزاده سفير جمهوري اسلامي ايران نيز در اين نشست با اشاره اجمالي به مباني فكري و عقيدتي نظام جمهوري اسلامي ايران كه مبتني بر آموزه هاي اصيل دين مبين اسلام و مذهب شيعه است تاكيد كرد : بر اين مبنا برقراري صلح و آرامش عادلانه براي عموم ابناء بشري از جمله اهداف راهبردي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.

سفير ايران افزود : عملكرد و حضور سازنده ايران در خلال سه دهه گذشته در نقاط مختلف جهان بويژه در نقاط محروم و بحران زده از جمله حضور ايران در نقاط بحراني خاورميانه ؛ در كشورهاي عراق، افغانستان ؛ و تلاش مجدانه براي حل و فصل عادلانه بحران ديرينه خاورميانه و رفع محروميت از ساكنان سرزمين هاي اشغالي فلسطين از نمونه هاي بارز تلاش و عملكرد فعالانه جمهوري اسلامي ايران براي نيل به هدف ياد شده است.

وي برگزاري نشست اخير ميان انديشمندان و صاحب نظران جمهوري اسلامي ايران با رهبران و صاحب نظران جهان مسيحيت جهت تعميق سازوكارهاي گفتگو و تعامل سازنده ميان رهبران اديان مختلف الهي با هدف يافتن راهكارهاي مناسب براي برقراري صلح و آرامش را به عنوان نمادهاي ديگري از مشاركت فعالانه ايران در اين زمينه برشمرد.

آخوندزاده گفت : در عرصه اجرايي و كاربردي نيز با ارائه پيشنهاد جامع راهكارهاي سازنده براي برقراري صلح و امنيت در نقاط مختلف جهان به رهبران و روساي كشورهاي مختلف از جمله اعضاي دائم شوراي امنيت ، دبير كل سازمان ملل و مسئوليت سياست خارجي اتحاديه اروپا، جمهوري اسلامي ايران آمادگي خويش براي گفتگو با طرفهاي مقابل جهت يافتن راهكارهاي مناسب و ايجاد صلح و آرامش عادلانه در نقاط مختلف جهان به ويژه نقاط بحراني اعلام كرده است.

سفير ايران در آلمان همچنين ياد آور شد : بسته پيشنهادي ايران ظرف روزهاي اخير در اختيار طرفهاي مقابل قرار گرفته است و اميدواريم انديشمندان و سياستمداران مجرب جهت تحقق آرمانهاي مومنان و معتقدين واقعي اديان الهي و با هدف برقراري صلح و آرامش عادلانه، بر مبناي پيشنهادات ارائه شده توسط جمهوري اسلامي ايران مسير برقراري صلح و آرامش در عرصه بين المللي را هموارتر نمايند.

آخوندزاده تصريح كرد : از جمله موضوعاتي كه رهروان واقعي اديان الهي در شرايط كنوني بايد به آن توجه نمايند، مسئله برقراري صلح و آرامش عالانه در منطقه اشغالي فلسطين است.

وي خواستار آن شد كه رهروان واقعي اديان مسيحي و يهودي با ايفاي نقش سازنده جهت رفع محروميت از ساكنان واقعي سرزمين هاي اشغالي، شائبه همراهي پيروان جهان مسيحيت و يهودي با اقدامات تجاوزكارانه و ظالمانه دولت اشغالگر اسرائيل را از بين ببرند.

پس از سخنراني سفير جمهوري اسلامي ايران در اين نشست تعدادي از حضار از جمله معاون سابق رئيس جمهور سودان ضمن تاييد نقطه نظرات سفيرايران تصريح كرد: شخصا معتقدم در طول سالهاي اخير جمهوري اسلامي ايران نقش سازنده و فعالي در قاره آفريقا داشته و همواره براي رفع محروميت از نقاط بحراني در اين قاره و برقراري صلح و آرامش تلاش كرده است.

به گزارش مهر ، رودلف دكررئيس نشست فوق الذكر ضمن تمجيد از ابتكارات جمهوري اسلامي ايران براي تعميق سازوكارهاي گفتگو ميان نمايندگان ارشد اديان مختلف الهي، اضافه كرد : تلاش ايران براي بازسازي خاورميانه و برقراري صلح عادلانه در مناطق بحراني اين منطقه قابل ستايش است و اين مهم به ويژه پيشنهادات مطروحه ايران در بسته پيشنهادي اين كشور بايستي مورد توجه دست اندركاران ذيربط قرار گيرد.

برخي از حضار نشست مزبور از جمله كاردار اسبق آلمان در ايران، وزيرفرهنگ بروندي ، معاون رئيس جمهور كنگو و رئيس پارلمان روسيه سفيد سئوالاتي در خصوص اقدامات و حضور فعالانه و سازنده ايران در نقاط بحراني جهان مانند عراق و افغانستان مطرح كردند كه سفير ايران به آنها پاسخ داد.

شايان ذكر است نشست فوق الذكر به ابتكار سياستمداران برجسته و رهبران سابق حزب دموكرات مسيحي (CDU) آلمان و با مشاركت فعالانه برخي از نمايندگان ارشد پارلمان اين كشور از جمله رئيس كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي پارلمان آلمان "روبرشت پولنز" به مدت سه روز در برلين برگزار شد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن