محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832945496
گزارش كامل ايسنا از ديدار جوانان و دانشجويان با سيدحسن خميني
واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش كامل ايسنا از ديدار جوانان و دانشجويان با سيدحسن خميني
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي
جمعي از جوانان، دانشجويان، برخي از اعضاي بنياد باران، اعضاي كميته جوانان حزب اعتدال توسعه، شاخه جوانان و دانشجويان حزب كارگزاران، جبهه مشاركت ايران اسلامي، حزب اعتماد ملي و خانه كشاورز وهمچنين برخي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در آستانه نوزدهمين سالگرد ارتحال ملكوتي رهبركبير انقلاب اسلامي شب گذشته(شنبه) با حجتالاسلام و المسلمين سيدحسن خميني در حسينيه جماران ديدار كردند.
از معضلات جامعه ما واژههاي بيتعريف است
توان پاسخ به مردم شرط اساسي تصميمگيري مسوولان از ديدگاه حضرت امام است
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نوه امام راحل در اين نشست با تشكر از حضور جوانان در حسينيه جماران و بيان اين كه اگر امام نبود ما درگير بيديني و طالبانيسم ميشديم گفت: يكي از معضلات جامعه ما واژههاي بيتعريف است كه متاسفانه همه جا به كار برده ميشود بدون اين كه تعريفي از آنها ارائه شود.
وي با تاكيد بر اين كه برخي از كساني كه خود را يك گام به ظواهر شرعي پايبندتر ميدانند ديگران را متحجر خطاب مي كنند، افزود: اگر تحجر را درست تعريف نكنيم مثل صدها واژه ديگر كه تفاهم معنا با آنها نداريم دچار بنبست و بدتر از آن دچار فريبكاري مي شويم و يكي از بزرگترين مغلطهها استفاده از واژههاي دو پهلوست.
فرزند يادگار امام خميني خاطرنشان كرد كه يكي از انتقادات جدي به برخي جريانهاي سياسي اين است كه مراد و هدف برنامهها را عينا مشخص نميكنند و افزود: هيچ كس خود را متحجر نميداند، براي اين كه اين واژه بار مفهومي خوبي ندارد؛ لذا كسي نميپذيرد كه متحجر است.
سيدحسن خميني با بيان اين كه متاسفانه امروز بسياري بر مسلمات ديني انگشت ميگذارند و واژه تحجر را بر آن مينامند، تصريح كرد: برخي از سنتهاي ما خود را پشت بسياري از ضروريات ديني پنهان كرده و براي اثبات خود از قوانين شرع مدد ميگيرند، در حالي كه شرع بر آنها الزامي نميگذارد.
فرزند يادگار حضرت امام يادآور شد: دفاع از سنت بايد با ادبيات، كلام و برهان خاص خود صورت گيرد. دفاع از سنتها صرفا با بيان اين كه ديني هستند ظلم به دين است. به خاطر اين كه مخالفان سنتها با اين روش به مخالفان دين تبديل ميشوند. سنت چون در ميان متدينان رنگ دين ميگيرد، دفاع از آن نيز ادبيات ديني پيدا ميكند.
سيدحسن خميني همچنين با اشاره به اين كه دين اسلام از شرق آسيا تا غربيترين نقطه آفريقا و شرق اروپا با همه سنتها سازگاري داشته است، گفت: به همين دليل است كه ميبينيم اسلام در بسياري جوامع با سنتها و آداب مختلف وجود دارد و مسلمانان در آن جوامع شهادتين ميگويند و به شعائر ديني عمل ميكنند.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم عاشورا به عنوان يك سنت مذهبي در جوامع اسلامي اظهار داشت: نفس احياي عاشورا به عنوان يك سنت مذهبي مسلم است اما با سنتهاي مختلفي كه حتي برخي از آنها ممكن است نادرست هم باشد اجرا ميشود.
سيدحسن خميني ادامه داد: البته خيلي وقتها دينداران در برابر تغيير سنتها ميايستند، براي اين كه تغيير سنتها را به معناي آغاز تخريب دينداري ميپندارند.
وي با بيان مثالي از سيره امام خميني در نحوه مواجهه ايشان با برخي باورها و سنتها گفت: تاكيد روي اين سنت كه خانمها نبايد در عرصه جامعه ظاهر شوند حجت ديني و شرعي نداشت؛ لذا امام با اين طرز فكر مخالفت كرد و ميبينيم كه دختران ايشان در عرصه اجتماعي حضور داشته و اگر تمايل داشتند به تحصيل در دانشگاه پرداختهاند.
سيد حسن خميني به بيان مثال ديگري در اين زمينه پرداخت و افزود: امام در امور مهم كشور بيشتر قائل به تعقل، تدبير و مشورت بودند و من به ياد ندارم كه در چنين مواردي به خواب يا استخاره عمل كرده باشند.
سيدحسن خميني اظهار داشت: يك ديندار بايد براي تمام كارهايش هدف داشته باشد و در انجام هر كاري لحظهاي تامل كند و همواره خود را در معرض محاكمه خويش قرار دهد. اين تعبير ظريفي است كه در آموزههاي ديني ما آمده است "خود را محاكمه كنيد قبل از آن كه ديگران شما را محاكمه كنند". اگر اين گونه عمل كنيم مشكلي نخواهيم داشت.
نوه امام راحل توان پاسخ به مردم را شرط اساسي تصميمگيري مسوولان از ديدگاه حضرت امام دانست و گفت: ايشان به مسوولان تاكيد داشتند كه كاري نكنند كه نتوانند به مردم درباره آن پاسخگو باشند.
سيدحسن خميني در پايان با تاكيد بر ضرورت پاسخگو بودن انسان در برابر خدا گفت: انسان بايد ظرفيت پاسخگويي و پذيرش نقد ديگران را داشته باشد تا بتواند براي اعمال خود توضيح محكمهپسند ارائه كند.
بر اساس اين گزارش پيش از سخنان فرزند يادگار امام راحل تني چند از جوانان حاضر در جلسه در سخنان كوتاهي به بيان ديدگاههاي خود پرداختند.
در ابتداي اين مراسم نماز مغرب و عشا به امامت حجتالاسلام والمسلمين سيدحسن خميني اقامه شد.
اولين و مهمترين پيام امام(ره) خدامحوري بود
دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران گفت: امروز بار ديگر در حسينيه جماران و در محضر روح ملكوتي آن بزرگوار، خط و منش خود را كه همانا خط ومشي امام خميني است براي خود در مرتبه اول به عنوان ميثاق دوباره با آن بزرگوار و براي تمامي دانشجويان و جوانان مسلمان ايراني تبيين مينماييم.
به گزارش خبرنگارايسنا، سيدعباس اشرفواقفي دراين نشست گفت: جمهوري اسلامي ايران در حالي دهه سوم عمر خود را به پايان نزديك ميبيند كه نظامي با آرمانهاي امام (ره) راحل بزرگترين و پيشتازترين مرجع شيعي در قرون معاصر با جسارت مثال زدني و عزمي بيبدليل در برپايي اسلام ناب محمدي و با حضور مجاهدتهاي ايرانيان مسلمان به بار نشست.
اين فعال دانشجويي ادامه داد: امروز و دراين برهه تاريخ و در جايي كه ما ايستادهايم ميتوان نگاهي ژرف را از دل يكي از خردهنظامهاي اساسي و بنيادي جمهوري اسلامي به فردا و ديروز جامعه و حكومت ايران سامان داد. دانشجو و نهاد دانشگاهي در تمام اين دوران و در تك تك روزهاي نهضت ترقي خواهان ملت براي نيل به بستر سياسي و فرهنگي برخاسته از هويت ايراني و اسلامي نقش اساسي را ايفا نموده است.
وي تاكيد كرد: اين نقش درسالهاي دورتر به عنوان پل ارتباطي سنت و تجدد در ايران و در جهت آشنايي فرهنگ ديرپاي اسلامي و ايراني خود را نشان ميدهد و در سالهاي نزديكتر علاوه بر به دوش كشيدن اين رسالت هميشگي به رسالت نقشآفريني و حكومت جمهوري اسلامي و توليد و در برگيري انسانهاي انديشهساز و تقوا پيشه، براي سامان فرداي ايران نيز دست زده است.
وي با بيان اينكه نهاد دانشگاهي از زمان ورود به ايران بستري امن براي حكومت حق و برخاسته از دين مبين اسلام خود را نمايان كرده است، گفت: درسالهايي كه انقلاب اسلامي به وقوع نپيوسته بود پس از حوزههاي علميه كه مامن دين هستند، دانشگاهها به عنوان محلي براي تدبير حكومت ديني نقشآفريني كردند. تشكيل نهادهاي دانشجويي و انجمنهاي گردآورندهي دانشجويان مسلمان، خاطره وقانوني است كه در پهناي آن زيادت و رشد انديشهورزي و دينباوري توامان را براي نسل دانشگاهي مسجل ميكند.
واقفي خاطر نشان كرد: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در پناه اين آرمان بلند و با استعانت از پروردگار و پيغمير عظيمالشان اسلام و خاندان بزرگوار او، در حيطه برنامه و زندگاني عظيمي كه با رسالت رسول الله به بشر آموخته شد و در پرتو قانون اساسي و سه كلمه استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي كه ميثاق ايران است در پناه رهبري امام راحل امروز بار ديگر در حسينيه جماران و در محضر روح ملكوتي آن بزرگوار، خط و منش خود را كه همانا خط ومشي امام خميني است براي خود در مرتبه اول به عنوان ميثاق دوباره با آن بزرگوار و براي تمامي دانشجويان و جوانان مسلمان ايراني تبيين مينمايد.
دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران وعلوم پزشكي تهران در ادامه گفت: بر مبناي اسلام ناب محمدي، امام بزرگوار هيچ ذرهاي از مجاهدت براي برپايي تمام و كمال اسلام عزيز دست نكشيدند از سوي ديگر همان طور كه قانون اساسي جمهوري اسلامي در برگيرنده تضميني است كه برپايه دو ركن جمهوريت و اسلاميت نظام بنيانگذاري شده، توسط مجاهدتهاي بيدريغ ملت، علما و دانشجويان و روشنفكران ايران را تا ابد بيمه مينمايد.
واقفي تاكيد كرد: هر گونه شعار، اظهار و هر اقدام عملي كه هر يك از دو ركن جمهوريت واسلاميت نظام را هدف گرفته و در تضعيف آن بكوشد اقدامي انحرافي و متضاد با انديشههاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي است؛ از اين رو دانشجويان مسلمان ايران در همه تاريخ معاصر و به ويژه پس از انقلاب اسلامي اظهار نمودند كه همواره به اين آرمان خود و صيانت مستدام از قانون اساسي كه همانا صيانت از خون شهداست وفادار مانده و ما نيز چنين خواهيم كرد.
وي در ادامه با اشاره به بخشي از وصايا و رهنمودهاي امام راحل، گفت: شايد بتوان گفت اولين و مهمترين پيامي كه منادي انقلاب و رهبر فرزانهمان به گوش جهان و جهانيان رسانيد چيزي جز خدامحوري و رهايي بيقيد و شرط از سلطهي شياطين نبود كه اين آواي جانبخش بر دلهاي آزادانديشان و مجاهداني كه درد آشناي غربت اسلام و تاريكي انحطاط انديشه بودند، نشست.
واقفي تاكيد كرد: امام راحل همواره حكومت را براي مردم، با مردم و در خدمت مردم ميخواستند وتاكيد فراوان بر استقلال و خودباوري داشتند؛ چرا كه مهمترين عامل موثردر قطع ايادي شرق و غرب و دستيابي به حاكميت واستقلال چيزي جز خدامداري، خودباوري و مردممداري نيست و اين روحيه وقتي به وجود خواهد آمد كه تحول عظيمي را در جان و درون خود به جود آورد. البته منظور ايشان از استقلال در تمام جنبهها بود و در عين حال خودباختگي را مانعي در راه استقلال ميديدند و خودباوري و خودكفايي را شرط استقلال حتي استقلال فكري ميدانستند.
وي با بيان اينكه امام آزادي را بالاترين نعمتي ميدانستند كه از سوي خداوند بر بشريت اعطا شده است، گفت: آنچه كه در انديشه سياسي امام قابل طرح است پيدايش نهال نوپاي دموكراسي ديني در انقلاب اسلامي بود. دموكراسي به معناي تحقق عيني حق تعيين سرنوشت دنياي دين به معناي حضور حق در حيات فردي و جمعي است.
اين فعال دانشجويي در ادامه اظهار كرد: زماني كه امام به ايده حكومت اسلامي مبادرت ورزيدند مهمترين راه اصلاح اين ايده را تقويت نظري عدم جدايي دين از سياست ميدانستند. با وجودي كه شهيد مدرس از جمله پيشگامان مبارزه با انديشه جدايي دين از سياست بود؛ اما اولين كسي كه اين نظريه را عينيت بخشيد امام خميني بود و همواره بر اين باور بودند كه اسلام دين سياست است؛ ديني است كه در احكام آن در مواقف آن سياست به وضوح ديده ميشود.
وي با تاكيد بر اينكه امام با اعتقاد به عينيت ديانت و سياست، اعتقاد به اسلام سياسي داشتند، گفت: اسلام بايستي به عنوان هدف و سياست به عنوان روش و وسيلهي نيل به اهداف مورد توجه قرار گيرد نه اينكه اسلام به عنوان ابزاري سياسي مورد سوءاستفاده برخي از سودانديشان واقع شود.
واقفي در پايان بخشهايي از رهنمودهاي امام كه در نامهاي – كه به نامهي تحكيم برادري معروف است – به محمدعلي انصاري نوشته بودند را قرائت كرد.
اگر امام(ره) نبود دچار شبهطالبانيسم شده بوديم
مسوول شاخه جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: اگر امام نبود اكنون ما دچار شبه طالبانيسم شده بوديم؛ از اين رو ما طرفداران انقلاب و امام (ره) بايد براي نهادينه شدن انديشههاي بينانگذار انقلاب اسلامي، چشمانداز 20 ساله را در كشور محقق كنيم.
به گزارش ايسنا، روحالله اوحدي درادامه اين مراسم گفت: امام حاكميت قانون اساسي، ساختار دموكراتيك در جمهوري اسلامي و حضور سازمانها را با برپايي انقلاب اسلامي محقق ساخت.
اين فعال سياسي تاكيد كرد: اگر در 2 خرداد 76، بخشي از سازمانها از كانديداي خاصي طرفداري كردند و مردم به خاتمي راي دادند اين موضوع چيزي جز دموكراسي و حاكميت راي مردم نيست. از سوي ديگر در 3 تير 84، بخش زيادي از افرادي كه طرفدار هاشمي رفسنجاني بودند تلاش كردند كه ايشان راي آورند ولي دربرابر آن احمدينژاد توانست راي لازم را كسب كرده و رييسجمهور شود. مطئنا اگر نظام دموكراتيك نبود اين طور نميشد.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به ايراني بودن و داشتن امامي همچون امام خميني (ره) و نظام جمهوري اسلامي افتخار كنيم، اظهار كرد: امام (ره) ما را از شبه طالبانيسم نجات داد. وقتي ايشان حكم شطرنج يا احكام ديگري در رابطه با موسيقي و مسائل اجتماعي و غيره را صادر كردند بسياري در اين رابطه موضع گرفتند؛ اما امام پاسخ آنها را با قاطعيت دادند. بنابراين بايد از امام (ره) تشكر كرد كه اگر ايشان نبودند مطئمنا دچار طالبانيسم ميشديم.
مسوول شاخه جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ما طرفداران امام(ره)، انقلاب و جمهوري اسلامي بايد دست به دست هم داده و ايران را بسازيم.
اوحدي در پايان تاكيد كرد: در صورتي كه بخواهيم انديشه امام(ره) براي هميشه نهادينه شود بايد چشمانداز 20 ساله را در كشور محقق كنيم؛ چرا كه در اين چشمانداز ايران به قدرت اول متفكر بر اساس علم و دانش در خاورميانه مطرح ميشود؛ از اين رو اين بزرگترين كاري است كه براي كشورميتوانيم انجام دهيم.
پاسداري از آموزهها و انديشههاي امام (ره) كمترين خونبهاي شهيدان است
يك فعال امور زنان گفت: پاسداري از آموزهها و انديشههاي امام (ره) كمترين خونبهاي شهيدان است؛ بنابراين در حال حاضر افرادي كه قلبشان براي انقلاب ميتپد نبايد در برابر برخي انحرافات سكوت كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، زهرا مبلغ، دراين مراسم گفت: براي ما نسل سوميها زيباترين و پررنگترين تصوير از امام، تصوير يك رهبر ديني است كه سياست، حكومت و جامعه مدرن را با دين و معنويت پيوند داد. امام چهرهي جديد دينداري را به دنيا عرضه كرد كه اين موضوع به سرعت مورد استقبال جهانيان قرار گرفت.
وي در ادامه الگوي امام را در چند مبنا خواند و گفت: اين مباني شامل عقلانيت امام، مبارزه ريشهاي با استبداد تاريخي ملت ايران، تاكيد بر قانونمداري كه حرف اول و آخر در امور كشور بايد قانون بزند و همچينن تاكيد بر نقدپذيري بود.
مبلغ خاطرنشان كرد: احترام ذاتي خاص امام (ره) براي شهروندان به ويژه زنان، قائل بودن از ديگر مباني الگوي رفتاري ايشان در اداره جامعه بود. امام در مقام يك موسس مباني اصلي نهادينه شدن حكومت دموكراتيك را بنيان نهادند، اما جاي تاسف است كه در آموزههاي ترديدناپذير امام (ره) مخاطرات هشدار دهندهاي از سوي برخي نشان داده شده است.
وي معتقد است: امروز در برخي رسانهها، تربيونها به جاي تاكيد بر عقلانيت و دينداري، بر موج احساسات و عواطف سوار شده و متحجراني كه امام (ره) خطر وجود آنها را در عرصه انقلاب دادند امروز وارد شدهاند.
مبلغ تاكيد كرد: پاسداري از آموزهها و انديشههاي امام (ره) كمترين خونبهاي شهيدان است؛ از اين رو افرادي كه قلبشان براي جامعه ديني ميتپبد مسووليت ترديدناپذيري در اين زمينه دارند و نبايد در برابر برخي انحرافات سكوت كنند.
اين فعال امور زنان در پايان تاكيد كرد: خانواده امام (ره) و موسسه نشر و تنظيم آثار امام (ره)، بايد نسبت به شيوهها و اين انحرافات هشدار دهند و اين مسائل را به جامعه گوشزد كنند.
در نظام جمهوري اسلامي همه در بيان عقايد و آراي خويش آزادند
مسوول شاخه جوانان جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: اعتقاد داريم هنوز هم اصلاحات در درون، همچنان گزينهاي بيبديل براي رسيدن به آن چيزهايي است كه قرار بود به آنها برسيم.
به گزارش خبرنگارايسنا، سيدشهابالدين طباطبايي دراين مراسم اظهاركرد: امروز به بهانه سالگرد يك روز تلخ كه ملت عزادار و سياهپوش شد، گردهم آمدهايم. ما اينجا گرد هم آمديم و به بهانه گراميداشت ياد و خاطره آن مرد بزرگ با يادآوري آنچه او براي ايران و جمهوري اسلامي ترسيم كرده بود ديروزمان را مرور كنيم و براي فردا چارهاي بينديشيم. با خود تعهد كنيم كه واقعبين باشيم، كتمان و فرافكني را دور بريزيم و از تعصبهاي كوركورانه دوري كنيم.
اين فعال سياسي در ادامه تاكيد كرد: در جمهوري اسلامي كسي يا چيزي فراتر از قانون اساسي وجود ندارد فرمان يا حكمي بالاتر از قانون نيز نداريم. جمهوري اسلامي نظامي است جمهوري مبتني بر آموزههاي ديني كه در آن به هيچ كس اجازه داده نميشود با استفاده ابزاري و سليقهاي از مفاهيم مقدس اعمال حاكميت كند و يا به بهانه ضديت با آن به حذف رقبا بپردازد.
وي افزود: جمهوري اسلامي نظامي نيست كه در آن كسي به دليل ابراز انديشه و افكارش از زندگي ساقط شود؛ همه در بيان عقايد و آراي خويش آزادند و كسي حق ندارد اين حق را محدود كند و يا از او بگيرد. از سويي ديگر اقتصاد نيز در جمهوري اسلامي ايران بر اساس تامين نيازهاي اساسي همچون خوراك، پوشاك، مسكن، درمان، آموزش و پرورش و امكانات لازم براي تشكيل خانواده استوار شده است.
طباطبايي تاكيد كرد: با آنچه از امام خواندهايم و شنيدهايم اطمينان دارم اگر امام زنده بود و شرايط و وضعيتي كه باعث شود مردم در مضيقه باشند را ميديد، سكوت را جايز نميشمرد و نهيب ميزد و خوابرفتگان يا خود به خوابزدگان را بيدارميكرد.
اين فعال سياسي با طرح اين پرسش كه اگر امام (ره) بود و ميديد بر سر ياران ديرين و نزديكانش چه آوردهاند، چه ميكرد؟ اظهار كرد: امروز سوال اساسي اين است كه آرمانها و مطالبات و وعدههايي كه پدران و مادران ما براي آن انقلاب كردند و با رهبري بينظير امام راحل به پيروزي رسانند تا چه حد محقق شده است؟
وي در پايان گفت: با وجود آنكه فرصتي هم خيلي نمانده اعتقاد داريم هنوز هم اصلاحات در درون، همچنان گزينهاي بيبديل براي رسيدن به آن چيزهايي است كه قرار بود برسيم؛ آنچه امام ميخواست و آنچه پدران و مادران و سخنان آن پير فرزانه ديدند، اما گويا كساني همچنان باور ندارند كه روزي ميرسد و ديگر دير ميشود.
امام سطح علمي و فكري مردم را از تودهها بالا برد
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين ديدار كه به همت موسسه باران و بنياد حفظ و نشر آثار امام برگزار شد؛ پاليزبان يك دانشجوي فعال عرصه محروميتزدايي، گفت: در حال حاضر فعاليت در اين عرصه در دانشگاهها رونق پيدا كرده به گونهاي كه دانشجويان به طور خودجوش دراين زمينه و در جهت رفع محروميت در جامعه تلاش ميكنند. اين موضوع چيزي است كه در انديشه و سيره عملي امام وجود داشت و همواره مسوولان را به اين امر توصيه ميكردند.
وي خاطر نشان كرد: سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي همايشي با حضور 90 گروه دانشجويي فعال در زمينه محروميتزدايي برگزار كرد. اين موضوع نشان از استقبال دانشجويان از فعاليت دراين زمينه و خواست آنها براي از بين رفتن محروميت در كشور است.
پاليزبان تاكيد كرد: رمز بقاي اين گونه فعاليتها خودجوشي آن در بين دانشجويان است. به گونهاي كه افرادي كه در اين فعاليت شركت دارند از لحاظ سليقه و تفكرات نيز داراي نقاط اشتراكي نيستند، اما تنها نقطه اشتراك آنها پيشرفت و اعتلاي كشور است.
وي ويژگي مهم اردوهاي جهادي را خودشناسي و خودسازي دانشجويان و شناخت مستقيم آنها از وضع جامعه عنوان و خاطرنشان كرد: مقوله محروميتزدايي نبايد تنها با ديد اقتصادي نگريسته شود؛ چرا كه اصل محروميت، محروميت فكري، علمي، فرهنگي و اجتماعي است. همانگونه كه امام سطح علمي و فكري مردم را از تودهها بالا برد و با اتكا به آن حركت بزرگ انقلاب اسلامي را رقم زد.
به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم فريد مدرسي به عنوان نماينده جامعه روزنامهنگاران به بازگويي صحبتهاي حجتالاسلام و المسلمين سيدحسن خميني در زمينه اجتهاد در سيره امام پرداخت.
در اين نشست صميمانه كه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجتالاسلام و المسلمين سيدحسن خميني در محل حسينيه جماران برگزار شد، افرادي همچون دكتر معين، معصومه ابتكار، مرتضي حاجي، هادي خانيكي و ... حضور داشتند.
انتهاي پيام
يکشنبه 12 خرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]
-
گوناگون
پربازدیدترینها