تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816665321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجات برنامه توسط مجري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نجات برنامه توسط مجري


تلويزيون- اميرحسين مدرس، مجري بسياري از برنامه‌هاي مناسبتي معتقد است كه انتخاب مجري براي برنامه‌هاي مناسبتي خيلي مهم است، چرا كه او حتما بايد در اين حوزه تخصص داشته و حداقل اينكه با تاريخ و مذهب آشنايي داشته باشد.

هر چقدر اين مطالعه و آشنايي بيشتر باشد مخاطب هم احساس همدلي بيشتري با او و برنامه‌اش مي‌كند. او سواد مجري را در اين‌گونه برنامه‌ها تا‌حدي مي‌داند كه اگر نويسنده هم دچار خطا شده باشد مجري بتواند آن را اصلاح كند و بپوشاند و اگر مطلب رسا نبود او بتواند با انتخاب لحن و رفتار مناسب آن را تفهيم كند.

او كه خيلي با تقسيم‌بندي مجريان براي حيطه‌هاي مختلف برنامه‌سازي موافق نيست،‌ معتقد است: «اگر مجري‌اي توانايي حضور در چندين برنامه با موضوعات مختلف را داشته باشد هيچ مشكلي به وجود نمي‌آيد. چه بسا مجري‌اي كه به ادبيات واقف است بتواند بهتر يك برنامه مناسبتي و عزاداري را اجرا كند تا كسي كه مطالعات ديني دارد اما نمي‌تواند يك بيت شعر را درست بخواند. به نظر او بايد تقسيم‌بندي مجريان براي حضور در برنامه‌هاي مختلف براساس توانايي‌هاي آنها سنجيده شود.»

اما مدرس به نكته ديگري هم در اين باره اشاره مي‌كند و آن وجود يك شوراي معارف در صدا و سيماست كه سال‌هاست تركيبش تغيير نكرده است.

اين شورا با تصويب قوانيني براي ساخت برنامه‌هاي مناسبتي تا‌حدي دست تهيه‌كننده‌ها را براي خلاقيت و نوآوري بسته‌ است و به اين ترتيب يك مجري مجبور است گاه متن‌هاي بسيار ضعيف، شتاب‌زده و كم عمق را بخواند؛ متن‌هايي كه حتي حالت چالشي ندارند و بحث‌هاي معارفي را ايجاد نمي‌كنند. آن وقت چطور مي‌شود انتظار داشت كه تعداد مخاطبان برنامه‌هاي مناسبتي هر روزافزايش يابد.»

در ادامه،‌ مدرس به حضور مهمانان برنامه‌هاي مناسبتي اشاره مي‌كند و معتقد است كه در دعوت از مهمانان حتما بايد اصول زيباشناسي رعايت شود و بيان شيوا، ظاهر آراسته، ادب، مخاطب‌شناسي و حتي داشتن اطلاعات تازه و به روز براي يك مهمان بسيار مهم است در حالي كه مديران گروه حتي به اين مسئله نه اشراف دارند و نه معتقد به انجام آن هستند.

مدرس در پايان به برنامه راديويي «اينجا چراغي روشن است» كه در ماه مبارك رمضان سال گذشته از راديو جوان پخش مي‌شد اشاره مي‌كند و مي‌گويد: « اين برنامه ثابت كرد كه مي‌توان با بهره‌گيري از متون ادبي و غنا بخشيدن به بيان يك مجري راز و نيازي را با خدا داشت كه اشك مخاطب را دربياورد و او را چند درجه روحاني‌تر كند. حتي اگر يك برنامه معارفي و مناسبتي در تلويزيون فقط بتواند براي لحظه‌اي مخاطب را درگير كند و قلب او را بلرزاند ثواب آن بيش از ساخت چندين برنامه مناسبتي كم محتوا اما پرهزينه و آنتن پركن است.»

تاريخ درج: 12 خرداد 1387 ساعت 08:55 تاريخ تاييد: 12 خرداد 1387 ساعت 12:31 تاريخ به روز رساني: 12 خرداد 1387 ساعت 12:26
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن