تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819967773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش سهم قرآن در فضاي مجازي/ 37فعاليت‌هاي گروهي قرآني در جذب مخاطبان اينترنتي كارگشاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: افزايش سهم قرآن در فضاي مجازي/ 37فعاليت‌هاي گروهي قرآني در جذب مخاطبان اينترنتي كارگشاست
گروه وبلاگ و IT: يكي از راه‌كارهاي جذب مخاطبان در فضاي مجازي فعاليت‌هاي گروهي است كه در آن گروهي متشكل از تمام متخصصان در كليه حوزه‌هاي هنر، فرهنگ، ادبيات، قرآن و غيره در آن مشاركت داشته باشند تا نيازهاي مخاطبان به صورت كامل برآورده شود.
شاهين فرهنگ در همايش پيام‌هاي ديني و اينترنت به بررسي چگونگي جذب مخاطبان و كاربران فضاي مجازي به مباحث و مسائل ديني با استفاده از رهنمود‌هاي كتاب آسماني مسلمانان قرآن پرداخت.

وي در ابتدا به نوع ارتباط پيامبر اكرم(ص) و مخاطبان آن‌ زمان اشاره كرد و گفت: در زمان رسول خدا شايد ماهواره ، اينترنت و از اين قبيل چيزها نبوده و شايد مصاديق عوض شده‌باشد. ولي روش جذب عوض نمي‌شود و با همان روشي كه دين و قرآن براي جذب افراد به دينداري به ما داده‌اند مي‌توان در اينترنت بيش از هزاران كاربر جذب كرد.

فرهنگ در ادامه افزود: دين اسلام مدام اصرار دارد بر كار جمعي يد‌الله مع الجماعه، ما مسلمانان با دغدغه‌هاي كار ديني در فضاي مجازي نبايد اين مهم را از ياد ببريم.

وي يادآور شد: اوج هنري كه در اينترنت توسط متخصصان براي كار جمعي انجام شده‌، همان است كه در سخنراني قبلي همايش ذكر شد و آن wiki بوده‌است كه حتي در آن نيز همسويي و همپويي وجود ندارد و هر كسي برداشت و نظر خود را ارائه مي‌دهد، بدون هيچ‌گونه تعامل و بدون هيچگونه تاثيرگذاري كه در فضاي مجازي حتي درباره مباحث ديني كار شايسته و قابل ذكري نخواهد بود.

اين جامعه‌شناس پس از آن به آياتي از سوره نهر و بقره اشاره كرد كه در آن خداوند مي‌فرمايد: اي رسول ما با فرزانگي و روش‌هاي نيكو مردم را به سوي پروردگارت دعوت كن. همچنين در سوره بقره آيه 83 آورده‌شد: اي پيامبر با مردم به سخن خوش سخن بگو.

وي با الهام از اين آيات نوع روش‌هاي تبليغ و پيام‌رساني را بسيار حائز اهميت عنوان كرد و افزود: يكي از نكات مهمي كه پيامبران در زندگي خود داشته‌اند تواضع و فروتني بوده و در زندگي معمولي هيچ فرقي با ديگران نداشته‌اند، مديران پايگاه‌ها و سايت‌هاي اطلاع‌‌رساني نيز بايد به اين مسئله توجه كنند و كاربران را در مطالب خود شريك گردانند.

مبحث ديگري كه در اين سخنراني به‌آن اشاره شد، نام سايت و يا صفحه وب و طراحي صفحه اصلي بود، فرهنگ دراين باره اظهار داشت: اين عناوين از اهميت زيادي برخوردار است، نام نبايد به گونه‌اي باشد كه افراد را دچار سوءتفاهم كند و براي همه فرهنگ‌ها پسنديده باشد. يعني در يك فرهنگ نام نيكو و برگزيده و در فرهنگي يا زباني ديگر نام زشت و با معاني نادرست باشد كه اين خود باعث عدم جذب مخاطب خواهد شد.

وي هر گونه ارائه المان‌هاي ديني و قرآني را در وبلاگ‌هاي ديني و قرآني حتي در انتخاب اسامي اين صفحات وب غير ضروري دانست و حتي انتخاب اسامي كه به صورت غير مستقيم اين مفاهيم را منتقل سازد بسيار كاراتر و مفيدتر اعلام كرد.

جذب كاربران موجود در فضاهاي گفت‌و‌گو و شناسايي آنها از طريق صفحه اطلاعات شخصي آنها از راه‌كارهاي موجود در اين باره است كه فرهنگ در همايش پيام‌رساني ديني و اينترنت به‌آن‌ها اشاره كرد.

وي در ادامه گفت: احترام به افراد از ديگر راه‌كارهاي جذب و تبليغ افراد به دين است كه بايد در فضاي مجازي نيز رعايت شود.

همايش «‌پيام‌رساني ديني و اينترنت» با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از فضاي مجازي در ارائه محتواي ديني ديروز با حضور دبير شوراي عالي اطلاع رساني كشور در سالن شهيدقندي وزارت مخابرات از سوي مدرسه علميه حضرت خديجه (س) برگزار شد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن