تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816815180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت امورخارجه اعلام كرد: دريافت غرامت جنگ تحميلي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سخنگوي وزارت امورخارجه اعلام كرد: دريافت غرامت جنگ تحميلي
جام جم آنلاين: حسيني ادعاهاي مطرح شده در آژانس مستند به اطلاعات جاسوسي عليه فعاليت هاي هسته اي ايران را غير قابل اعتنا دانست و تاكيد كرد كه اين ادعاها معتبر نيست. وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در مذاكرات ايران با مقامات عراقي موضوع به دريافت غرامت هاي مربوط به هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه كشورمان مطرح مي شود ، گفت: مجموعه مسائل مربوط به غرامت و مسائل مشابه در دستور كار مذاكرات ما قرار دارد و اين موضوع چيزي نيست كه مغفول مانده باشد.


به گزارش مهر، سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت خارجه در بخشي از نشست خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي درباره سفر احتمالي خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران و پيشنهاد هسته اي او براي كشورمان، گفت: اجازه دهيد پيشنهاد سولانا ازسوي خودشان مطرح شود چرا كه ما هنوز درباره بسته پيشنهادي غرب موضع رسمي در اين باره دريافت نكرده ايم.

وي مواضع اخير عبدالقدير خان معروف به پدرعلم هسته اي پاكستان در رد سخنان پيشينش مبني بر انتقال تكنولوژي هسته اي به ايران را بر روند فعاليت هاي هسته اي كشورمان بي تاثير دانست و گفت: فكر نمي كنم اين موضوع نياز به توضيح داشته باشد.

يكي از خبرنگاران از حسيني پرسيد آيا مواضع رئيس جمهور ايران در حمايت از باراك اوباما به معناي حمايت تهران از رياست جمهوري اين نامزد انتخابات آتي ايالات متحده است؟ كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ با يادآوري موضع پيشين كشورمان در اين باره گفت: ما پيش از اين نيز اعلام كرده ايم كه از هيچ كدام از كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا حمايت نمي كنيم.

حسيني در عين حال سياست هاي عملي رئيس جمهور آتي آمريكا را نمايانگر و معرف رويكرد آتي اين كشور در خصوص جمهوري اسلامي ايران دانست.

سخنگوي وزارت خارجه در واكنش به مواضع يك مقام وزارت امور خارجه امارات عربي متحده درباره جزاير سه گانه ايراني مقايسه عجيب ايران با رژيم صهيونيستي در اين باره گفت: موضوع مالكيت و حاكميت ايران بر جزاير ابوموسي و تنب بزرگ و كوچك مسئله اي انكار ناپذير است ضمن آنكه ما بارها براي رفع سوء تفاهمات موجود در اين خصوص جهت گفتگو با برادران اماراتي اعلام آمادگي كرده ايم.

وي با تاكيد مجدد بر آمادگي تهران جهت گفتگوي مستقيم با مقامات امارات در خصوص سوء تفاهم اين كشور درباره جزاير سه گانه ايراني، گفت: نبايد اجازه دهيم كه دشمنان ما از اين قبيل سوء تفاهمات به سود خويش استفاده كنند و در عين حال شاهد اظهارات غير مسئولانه نيز در اين خصوص نبايد باشيم.

حسيني گفت: عليرغم وجود اين سوء تفاهمات روابط ما با امارات در سطح خوبي در جريان است و اين روابط روندي رو به رشد را طي مي كند كه البته برخي از دشمنان تعميق اين روند، از روزنه هاي مختلف براي ايجاد خلل در مناسبات دو كشور سوء استفاده مي كنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در واكنش به انتشار برخي شايعات مبني بر احتمال كناره گيري اش از سمت سخنگويي وزارت امور خارجه نيز، اظهار داشت: در اين باره توضيحي ندارم و فعلا در خدمت شما هستم.

وي در ارتباط با انتشار اخبار مبني بر قوت گرفتن احتمال تحويل نصرت الله تاجيك به ايران از سوي انگليس اظهار داشت: ما اين مسئله را با جديت و از نزديك در تهران و لندن پيگيري مي كنيم اميدواريم اين مسئله هر چه زودتر به نتيجه برسد.حسيني ابراز اميدواري كرد كه روند قضايي مربوط به اين پرونده تحت تاثير فشارهاي سياسي قرار نگيرد.

از حسيني سئوال شد كه آيا رياست دكتر لاريجاني در مجلس شوراي اسلامي را مي توان به معناي انتقال مديريت موضوع هسته اي از شوراي عالي امنيت ملي به مجلس شوراي اسلامي دانست؟ كه وي در پاسخ با رد اين موضوع افزود: تمركز اصلي تصميمات مربوط به موضوع هسته اي در شوراي عالي امنيت ملي است و دكتر لاريجاني نيز در مصاحبه اخيرشان به اين مسئله اشاره كرده اند و مديريت موضوع هسته اي همان روند سابق خود در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي را خواهد داشت.

سخنگوي وزارت خارجه در خصوص سفر آيت الله هاشمي رفسنجاني به عربستان سعودي و اهداف آن نيز، گفت: اين سفر به دعوت مسئولان عربستان انجام مي شود و قرار است آقاي هاشمي رفسنجاني در اجلاسي كه از علما و انديشمندان مختلف اديان الهي كه در آن كشور برگزار مي شود شركت كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره آنچه كه يكي از خبرنگاران حاضر در اين نشست تهديدات جديد غرب عليه ايران پس از گزارش اخير محمد البرادعي مي خواند، تصريح كرد: ما تهديدات جديدي دريافت نكرده ايم؛ البته برخي اظهارات و مواضع چند كشور شناخته شده غربي كه بلافاصله پس از صدور گزارش البرادعي مطرح شد، مسئله اي تكراري است.

حسيني گفت: كاملا مشخص است كه اين چند كشور اگر روزنه اي در گزارش مدير كل آژانس بيابند به آن پرداخته و اگر دستشان در اين خصوص بسته باشد به ساختن مطالب جديد براي فشار به ايران روي خواهند آورد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سئوالي ديگر در خصوص مذاكرات عراق و آمريكا جهت امضاي توافقنامه امنيتي و اينكه آيا سفر اخير عادل عبدالمهدي به تهران با اين موضوع مرتبط بوده، گفت: آنچه در سفر اين مقام عراقي به ايران مورد گفتگو قرار گرفت مجموعه مسائل منطقه و موضوعات مربوط به مناسبات دو جانبه ايران و عراق بود.

وي افزود : ملت عراق، انديشمندان، دولت آن كشور و نمايندگان منتخب ملت عراق هستند كه بايد در خصوص آينده خود تصميم گيري نمايند البته آنچه كه در اين خصوص و موارد مشابه مورد نظر جمهوري اسلامي ايران بوده مخالفت با سياست هاي كشورهاي خارجي در عراق در مواقعي كه به تماميت ارزي و منافع ملي آن كشور خدشه وارد آورد.

حسيني مجددا تاكيد كرد كه تصميم گيرنده نهايي در خصوص مسائل مربوط به عراق دولت منتخب اين كشور و ملت آن هستند.

سخنگوي وزارت خارجه درباره انتشار برخي اخبار مبني بر احتمال سفر احمدي نژاد به لبنان نيز اظهار داشت: در جريان سفر اخير وزير خارجه به لبنان و ديدار با ميشل سليمان دعوت متقابلي از ايشان براي حضور در تهران صورت گرفت كه البته اين مقام لبناني نيز براي سفر به كشورش از رئيس جمهور ايران دعوت نمود و اين موضوع در دستور همكاري هاي مشترك دو كشور قرار گرفته است.

وي درباره اتهامات اخير يك مقام مصري عليه ايران و طرح اتهام دخالت كشورمان در ناآرامي هاي سودان، افزود: چنانچه اين مواضع صحت داشته باشد به هيچ وجه بر سياست هاي منطقه اي جمهوري اسلامي ايران منطبق نبوده و نيست.

حسيني تصريح كرد: ايران در تمام مراحل و در كشورهايي كه با ناآرامي هايي مواجه بوده اند تلاش خود را براي بهره گيري از ظرفيت هاي مختلف جهت حل و فصل مشكلات و رفع ناآرامي ها انجام داده است.

يكي از خبرنگاران نيز از حسيني درباره آنچه كمك 10 ميليارد دلاري ايران به عراق مي خواند سئوال كرد كه وي در اين باره افزود : البته رقم دقيق اين كمك مشخص نيست چرا كه پيش از اين در اخبار اين رقم در حد يك ميليارد دلار مطرح شده بود به هر حال مبلغي براي كمك به بازسازي عراق اختصاص داده شده كه قرار است با مشاركت شركت هاي ايراني در آن كشور و صدور خدمات فني ومهندسي به عراق مورد استفاده قرار گيرد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در مذاكرات ايران با مقامات عراقي موضوع به دريافت غرامت هاي مربوط به هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه كشورمان مطرح مي شود گفت: مجموعه مسائل مربوط به غرامت و مسائل مشابه در دستور كار مذاكرات ما قرار دارد و اين موضوع چيزي نيست كه مغفول مانده باشد.

حسيني ادعاهاي مستند به اطلاعات جاسوسي عليه فعاليت هاي هسته اي ايران را نيز غير قابل اعتنا دانست و گفت: اين ادعاها معتبر نيست و آنچه كه از سوي 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا منتشر شد بر اين مسئله دلالت داشت كه فعاليت هاي هسته اي ايران انحرافي نداشته است.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين با اشاره به مذاكرات مفصل ايران با مسئولان پاكستاني جهت انتقال دستگيرشدگان مرتبط با باند تروريستي عبدالمالك ريگي، گفت: مقامات پاكستاني در اين باره وعده هايي داده اند كه اميدواريم به زودي محقق شود.

وي درباره سرنوشت محموله سوخت نيروگاه اتمي بوشهر كه از سوي آذربايجان توقيف شده بود، گفت: اين محموله، محموله تجهيزات مربوط به تكميل اين نيروگاه بود كه آزاد شد و به مقصد رسيد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن