تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بررسي تاثير انديشه هاي امام خميني(ره) در جهان معاصر در كوالالامپور برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش بررسي تاثير انديشه هاي امام خميني(ره) در جهان معاصر در كوالالامپور برگزار شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كوالالامپور - در آستانه سالروز ارتحال ملكوتي بنيانگذار انقلاب اسلامي، همايشي با عنوان بررسي تاثير انديشه هاي امام خميني (ره) در جهان معاصر با حضور صدها تن از ايرانيان مقيم و اتباع خارجي عاشق و دلسوخته رهبر كبير انقلاب اسلامي در كوالالامپور برگزار شد.


در اين همايش كه شنبه شب به همت سفارت جمهوري اسلامي ايران و جمعي از ايرانيان مقيم مالزي در محل تالار "فلامينگو" كوالالامپور برگزار شد، شماري از انديشمندان و روشنفكران مالزيايي در مورد ويژگي هاي شخصيتي حضرت امام و فلسفه انقلاب اسلامي ايران و نيز تاثير انديشه هاي امام راحل در جوامع معاصر به سخنراني پرداختند.
يكي از بانوان فعال اجتماعي مالزي در اين همايش با بررسي ابعاد شخصيتي حضرت امام خميني(ره)، ايمان، اعتقاد راسخ و علاقه به اهل بيت(ع) را از جمله مهمترين ويژگي شخصيتي و مورد تاكيد ايشان برشمرد.
"قطران ندا احمد" با اشاره به توسعه موج اسلامگرايي و رشد برنامه هاي اسلامي در جامعه مالزي در دو دهه اخير، اين روند را ناشي از پيامدهاي انقلاب ايران به رهبري امام خميني(ره) دانست.
وي اضافه كرد: پس از انقلاب اسلامي ايران، نقش دين و گفتمان اسلامي در مالزي به صورت كاملا ملموسي برجسته شد و مورد توجه ويژه قرار گرفت.
يك نويسنده و روشنفكر معاصر مالزيايي نيز در اين همايش، امام خميني (ره) را نمادي از تمامي امامان معصوم برشمرد.
سيد "حسين العطاس" افزود: امام خميني(ره) اين ابر شخصيت تاريخ، بحق كه عدالتش نماد علي، شجاعتش نماد كربلا، دانشش نماد امام جعفر صادق(ع) و سجودش نماد امام سجاد(ع) بوده است.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي نهضت اسلامي در ايران به رهبري امام راحل به شدت شيفته انقلاب اسلامي و شخصيت برجسته امام خميني(ره) بوده است، ادامه داد: ايشان با زنده كردن شعار "الله اكبر" بار ديگر يكتاپرستي و عظمت خداي تبارك و تعالي را اثبات و تحولي شگرف در جهان معاصر بويژه جهان اسلام ايجاد كرد كه هم اكنون آثار آن در فلسطين، لبنان، افغانستان، عراق و ساير نقاط پيداست.
اين انديشمند مالزيايي شعار "نه شرقي و نه غربي" حضرت امام راحل را از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران برشمرد و خاطرنشان ساخت: ايشان به جهانيان نشان داد كه راه سومي نيز وجود دارد و آن توجه به دين مبين اسلام است كه مي تواند انسان ها و جامعه بشريت را به سعادت ابدي برساند.
در ادامه اين همايش مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل نيز با اشاره به ابعاد شخصيتي حضرت امام خميني(ره)، ايشان را بزرگترين شخصيت تاريخ اسلام پس از دوران غيبت امام زمان (عج) برشمرد.
"علي اكبر ولايتي" افزود: تاريخ پس از آغاز غيبت امام زمان (عج) هرگز چنين شخصيتي را به خاطر نداشته است.
وي با اشاره به استعمار ايران از سوي كشورهاي آمريكا و انگليس و وابستگي رژيم پهلوي به غرب، احياي اسلام، احياي ايران و احياي نقش دين در جهان را مهمترين دستاوردهاي امام برشمرد كه عزت، شرف و سربلندي را براي ايران و جهان اسلام به ارمغان آورده است.
وزير خارجه پيشين كشورمان نفوذ انقلاب اسلامي ايران در ديگر كشورهاي منطقه را يكي ديگر از نشانه هاي بي نظير بودن شخصيت امام راحل برشمرد و افزود: شكست شوروي در افغانستان، مقاومت مردم عراق در برابر اشغالگري هاي آمريكا، شكست رژيم اشغالگر قدس از حزب الله لبنان و شكست اخير اين رژيم از انتفاضه مردم فلسطين، همه نشانه هاي نفوذ انديشه و تفكر انقلابي امام در منطقه است و اين انديشه ها چنان نفوذ و گسترش يافته كه ديگر امكان بازگشت آن وجود ندارد.
از ديگر بخش هاي اين همايش، نمايش فيلمي از ايام ارتحال امام راحل در سال 1368 خورشيدي بود كه تاثر خاطر حاضران بويژه اتباع كشورهاي ديگر از جمله مالزي، اندونزي، پاكستان، تايلند، افغانستان و ديگر مهمانان خارجي اين همايش را به همراه داشت.
آساق**2201**335**1071**1366
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 678]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن