تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806906905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه 3 و پاياني درخواست مسئولان ايتاليايي براي ديدار با رئيس جمهور بررسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه 3 و پاياني درخواست مسئولان ايتاليايي براي ديدار با رئيس جمهور بررسي مي‌شود
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه گفت: در صورتي كه مسئولان ايتاليايي درخواستي براي ديدار با رئيس جمهور در سفر وي براي حضور در نشست فائو داشته باشند، اين درخواست مورد توجه و بررسي قرار مي‌گيرد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت خارجه در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران در خصوص اظهارات "اولي‌هاينونن" معاون پادمان‌هاي آژانس در مورد سند فلز اورانيوم گفت: موضوع سند فلز اورانيوم بين جمهوري اسلامي ايران و آژانس حل و فصل شده و آژانس نيز كتباً و رسماً آن را به كشورمان اعلام كرده است.
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص ادعاي هوشيار زيباري مبني بر حضور صدر در ايران نيز خاطرنشان كرد كه در اين خصوص پاسخ جديدي ندارد.
وي همچنين با اشاره به سفر نوري المالكي به ايران در هفته آينده گفت: مقدمات اين سفر در حال فراهم شدن است و روابط خوب و دوستانه بين دو كشور ايران و عراق مي‌طلبد كه هر از گاهي در سطوح مختلف شاهد سفر بين مسئولين دو كشور باشيم و اميدواريم كه اين مقدمات فراهم و سفر به زودي انجام شود.
حسيني خاطرنشان كرد كه مسائل مختلف و متنوعي از جمله مسائل منطقه‌اي و ارتقاء مناسبات دو كشور مي‌تواند در اين سفر مورد توجه قرار گيرد.
سخنگوي وزارت خارجه در ارزيابي خود از اقدام اخير بوش كه سازمان سيا را مامور بي‌ثباتي در ايران كرده است نيز گفت: سياست دولت آمريكا در اين خصوص جديد نيست و اين موضوع ماهيت عملكرد و سياست‌هاي خصمانه دولت آمريكا عليه منافع ملت ايران را بيش از گذشته نشان مي‌دهد و قطعاً محكوم است.
وي در خصوص موضع جمهوري اسلامي درباره گفتگوهاي مستقيم سوريه و رژيم صهيونيستي نيز گفت: ما از باز پس گيري بلندي‌هاي جولان توسط سوريه حمايت مي‌كنيم و از موضوع مذاكرات غيرمستقيمي ادعايي بين سوريه و رژيم صهيونيستي هم اطلاعي نداريم.
حسيني در عين حال گفت: آنچه كه از اظهارات سردمداران رژيم صهيونيستي بر مي‌آيد مواضع متناقضي است كه بيان كننده مشكلات و اختلافات داخلي بين مسئولين اين رژيم و هم سردگردمي در اين قضيه است.
خبرنگاري پرسيد با توجه به نتايج مثبت همكاريهاي ايران و كشورهاي عربي در حل بحران لبنان آيا ايران و كشورهاي عربي برنامه‌اي براي برگزاري اجلاس مشابهي براي حل اختلافات گروه‌هاي فلسطيني دارند يا خير؟ كه حسيني پاسخ داد: ما از تلاش‌هايي كه در جهت نزديك كردن و وحدت بين گروهها و كشورهاي اسلامي باشد همواره حمايت كرديم و در جريان مسائل مربوط به لبنان هم جمهوري اسلامي در اين زمينه پيشگام بود و از اقداماتي كه در اين جهت صورت گرفت حمايت كرد.
وي با بيان اينكه در مورد قضيه فلسطين و گروههاي مختلف فلسطيني هم موضع جمهوري اسلامي ايران همين موضع ثابت و اصولي است، تاكيد كرد: معتقديم كه كشورهاي اسلامي بايد از ظرفيت خود براي ايجاد تفاهم و وحدت ملي بين گروههاي مختلف فلسطيني استفاده كنند.
سخنگوي وزارت خارجه در ارزيابي خود از اقدام اخير فرانسه در اعطاي جايزه به نويسنده ضداسلامي عليرغم موج گسترده اعتراضات به روند اسلام ستيزي در غرب نيز گفت: ما در مورد برخي از اقداماتي كه در كشورهاي غربي بعضاً صورت مي‌گيرد و گروه‌ها و پيروان مذاهب مختلف را عليه يكديگر تحريك مي‌كنند معتقديم كساني كه در اين جهت حركت مي‌كنند قطعاً وابسته به كساني هستند كه گفتگوي بين اديان و تفاهم بين آنها را بر نمي‌تابند و تلاش مي‌كنند از فضايي كه در اختيار آنها گذاشته شده استفاده و عليه مقدسات اسلامي و اديان الهي توطئه چيني كنند.
وي ابراز اميدواري كرد كه مسئولين كشورهاي اروپايي در يك تصميم منسجم اقدامات قانوني را عليه كساني كه اين عمل را انجام مي‌دهند به مرحله اجرا بگذارند.
خبرنگاري در مورد سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري به ايتاليا از حسيني پرسيد كه گفته مي‌شود وي در اين سفر بسته پيشنهادي ايران را به مقامات ايتاليا ارائه خواهد داد و از طرفي نيز گفته مي‌شود كه اين ملاقات برنامه ريزي نشده و درخواستي هم صورت نگرفته است، آيا دكتر احمدي نژاد در اين سفر ملاقاتي با مقامات ايتاليا خواهند داشت؟ كه وي در پاسخ گفت: سفر دكتر احمدي نژاد به رم به منظور حضور در اجلاس سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد (فائو) است و در صورتي كه مقامات آن كشور بخواهند ديداري با ايشان داشته باشند مورد توجه قرار خواهد گرفت.
حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا سولانا در سفر به تهران پيشنهاد بهتري براي ايران خواهد داشت؟ اظهار داشت: اجازه دهيد كه سولانا خود اين پيشنهاد را ارائه دهند چرا كه ما هنوز در مورد بسته پيشنهادي نكته‌اي را به صورت رسمي دريافت نكرديم و ايشان به صورت رسمي پيشنهاد را به مقامات مسئول ارائه مي‌دهند.
وي در خصوص اظهارات عبدالقديرخان مبني بر اينكه تحت فشار دولت مشرف مدعي شد به ايران اطلاعات هسته‌اي فروخته است؟ گفت: فكر نمي‌كنم نيازي به توضيح باشد، آنچه كه وي مطرح كرد اين بود كه تحت فشار، برخي مسائل را مطرح كرد و الان به كلي منكر است و اذعان دارد كه اطلاعاتي را به كشوري واگذار نكرده و سفري در اين خصوص به كشوري نداشته است. اين موضوع در روند فعاليت‌هاي هسته‌اي ما هيچ تاثيري نداشته و نمي‌گذارد.
خبرنگاري با اشاره به اظهارات متكي وزير خارجه مبني بر اينكه مردم آمريكا منتظر اصلاح سياست خارجي آمريكا هستند گفت: اين اظهاراتي است كه اوباما نيز مطرح مي‌كند.
از سخنگوي وزارت خارجه پرسيده شد كه آيا ايران از كانديداتوري اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا حمايت مي‌كند؟ كه وي پاسخ داد: آن تغيير يكي از شعارهايي است كه در آنجا (آمريكا) مطرح است و خيلي از سياستمداران و گروههاي مختلف مردمي هم نسبت به آن پرداختند. ما اعلام مي‌كنيم كه از هيچ كانديدايي در اين خصوص حمايت نمي‌كنيم و معتقديم كه سياست‌ها و رفتارهاي عملي رئيس جمهوري آمريكا مشخص كننده سياست اين كشور در آينده و بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در واكنش به اظهارات يكي از مقامات وزارت خارجه امارات در مورد جزاير سه گانه كه ايران و اسرائيل را با يكديگر مقايسه كرده بود نيز با بيان اينكه مالكيت و حاكميت اين جزاير براي ايران قطعي و انكارناپذير است، تصريح كرد: ما بارها اعلام آمادگي كرديم كه در خصوص سوءتفاهم احتمالي كه ممكن است در نزد برادران اماراتي ما وجود داشته باشد پيرامون برخي از مسائل در مورد جزيره ابوموسي آماده گفتگو و مذاكره مستقيم هستيم و فكر مي‌كنيم كه از اين طريق مي‌توانيم اين سوتفاهم را حل و فصل كنيم.
وي افزود: ما نبايد اجازه دهيم كه دشمنان دو كشور از اين موضوع سوءاستفاده كنند و به نيات شوم خود برسند و نبايد شاهد اظهارنظرها و مواضع غير مسئولانه‌اي باشيم. معتقديم عليرغم اين سوتفاهم روابط و مناسبات جمهوري اسلامي ايران و امارات در سطح بسيار خوبي قرار دارد و رو به رشد است، البته برخي در تلاشند روزنه‌اي پيدا كنند و به اين روابط آسيب برسانند.
حسيني در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس مبني بر شايعه تغيير سخنگوي وزارت خارجه نيز گفت:‌ در اين خصوص فعلاً جوابي ندارم، فعلاً در خدمتتان هستيم.
سخنگوي وزارت خارجه در در خصوص فرآيند استرداد تاجيك ديپلمات ايراني نيز گفت: ما اين موضوع را با جديت و از نزديك در تهران و لندن پيگيري مي‌كنيم و اميدواريم كه به نتيجه مطلوب برسيم، علاوه بر اين گفتگوهايي را با طرف انگليسي داشتيم و تاكيد كرديم كه نبايد اين روند قضايي تحت تاثير فشارهاي سياسي قرار گيرد.
خبرنگار ديگري از حسيني پرسيد آيا با رفتن آقاي لاريجاني از شورايعالي امنيت ملي سياست هسته‌اي ايران از شورايعالي امنيت ملي خارج شده است و اينكه با توجه به رياست لاريجاني در مجلس هشتم محوريت سياست هسته‌اي ايران در دست پارلمان خواهد بود؟ كه وي پاسخ داد: تمركز اصلي تصميمات در موضوع هسته‌اي در شورايعالي امنيت ملي است و دكتر لاريجاني هم در مصاحبه اخير خود به اين موضوع اشاره كردن، همان روند سابق در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي ادامه دارد.
حسيني در خصوص سفر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عربستان نيز گفت: سفر ايشان به دعوت مسئولين عربستان سعودي انجام مي‌گيرد و در آنجا اجلاسي با حضور علما و انديشمندان اديان الهي برگزار خواهد شد كه از آقاي هاشمي هم در اين ارتباط دعوت شده است.
خبرنگاري پرسيد با توجه به اينكه واكنش غرب عليه ايران تندتر شده است موضع ايران در قبال اين تهديدات چيست؟ كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: برخي از اظهارات و مواضع دو سه كشور شناخته شده غربي بلافاصله بعد از انتشار گزارش البرادعي مطرح شد، در صورتيكه اين كشورها روزنه و فرصتي پيدا كنند به همان خواهند پرداخت و آن را بزرگنمايي مي‌كنند و اگر دستشان كوتاه باشد مطالبي را هم مي‌سازند و در تبليغات خودشان استفاده مي‌كنند.
وي در خصوص موضع ايران نسبت به توافقنامه امنيتي بين عراق و آمريكا و اينكه عادل عبدالمهدي معاون رئيس جمهور عراق در سفر به ايران راجع به اين موضوع صحبتي داشته است؟ گفت: مذاكراتي كه ايشان داشتند مجموعه مسائل منطقه‌اي و دوجانبه را شامل شد و آنچه كه در مورد اين موافقتنامه امنيتي مطرح است اينكه ملت، انديشمندان، دولت و نمايندگان منتخب مردم عراق هستند كه در خصوص آينده خود تصميم مي‌گيرند و سرنوشت خود را تعيين مي‌كنند، البته آنچه كه مورد توجه ايران است مخالفت با سياست‌هاي نيروهاي آمريكايي در مورد عراق است.
حسيني با بيان اينكه نبايد به حاكميت ملي، استقلال سياسي و تماميت ارزي ملت عراق خدشه وارد شود، تصريح كر: اين موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال تصميماتي است كه رژيم آمريكا در اين خصوص اتخاذ مي‌كند اما تصميم گيرنده نهايي ملت عراق هستند.
وي در خصوص سفر احمدي نژاد به لبنان نيز گفت: ‌در سفر آقاي متكي وزير خارجه به لبنان و ديدار وي با ميشل سليمان دعوت متقابلي صورت گرفت كه موضوع سفر دكتر احمدي نژاد در دستور كار قرار دارد.
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص موضع گيري اخير مصر مبني بر اينكه ايران در ناامني‌هاي خارطوم پايتخت سودان دخالت دارد، يادآور شد: اين موضعگيري‌ها در صورتيكه صحت داشته باشد منطبق بر سياست‌هاي منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران نبوده و نيست.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در همه مراحل در كشورهايي كه نا آرامي داشتند تلاش كرد كه از ظرفيت بالاي خود استفاده كند و بخش عمده و موثري از راه حل و فصل اختلافات در منطقه باشد.
خبرنگاري از حسيني پرسيد در نشست همسايگان عراق توافقنامه‌اي صورت گرفت كه ايران يك كمك مالي 10 ميليارد دلاري با بازپرداخت 40 ساله به عراق داشته باشد، آيا اين موضوع صحت دارد كه وي توضيح داد: اين رقم دقيق نيست، مبلغي براي كمك به بازسازي عراق تعيين شد كه با مشاركت شركت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور اجرايي خواهد شد و بخشي از صدور خدمات فني و مهندسي است كه مورد توجه مسئولين ايران است و در چارچوب اين توافق هم ايجاد اشتغال و هم صدور اين خدمات فني و مهندسي صورت مي‌گيرد.
وي در ادامه تاكيد كرد: آنچه به صورت رسمي از سوي 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا منتشر شد دلالت بر اين داشت كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران داراي انحرافي نبوده و بخشي از اين گزارش دقيقاً تاييد نظراتي بود كه ما در گزارشات آژانس هم مشاهده كرديم.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي در خصوص دستگيري گروه ريگي در ايران و همكاري پاكستان در اين زمينه نيز گفت: در اين خصوص مذاكراتي در سطوح مختلف با مسئولين پاكستاني داشتيم و مشخصات كاملي را به آنها ارائه داده و جرائمي كه مرتكب شدند وعده هاي مساعدي هم مسئولين پاكستاني دادند مبني بر استرداد اينها كه اميدواريم كه بزودي اين امر صورت گيرد.
انتهاي پيام/ي
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن