تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816593954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران تاكيد كرد: هرگونه ساخت و ساز در اراضي سرخه حصار خلاف قانون است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار تهران تاكيد كرد: هرگونه ساخت و ساز در اراضي سرخه حصار خلاف قانون است
خبرگزاري فارس: شهردار تهران تاكيد كرد: منطقه سرخه حصار، پارك طبيعي و ثبت شده جهاني است و هرگونه احداث بنا در آنجا غيرقانوني است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر قاليباف ظهر امروز در حاشيه مراسم افتتاح بزرگراه شهيد سروري ( تقاطع بزرگراه شهيد كاظمي – آيت الله سعيدي )، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه ديوان عدالت اداري هفته پيش حكمي مبني بر الزام شهرداري تهران به دادن مجوز ساخت در اراضي سرخه‌حصار داده است و هنوز اين حكم به دست شهرداري تهران نرسيده، ولي ظرف 7 _ 8 روز گذشته تقريباً 60 واحد در سرخه حصار به صورت آلونك ساخته شده و شهرداري منطقه 13 در اين خصوص دايما درگير شده است؟ گفت: بحث سرخه حصار به 2 دهه قبل بر مي‌گردد و مشكلات خاص خود را دارد.
به گفته قاليباف، منطقه سرخه حصار، پارك طبيعي و ثبت شده جهاني است و هرگونه احداثات در آنجا غيرقانوني است.
شهردار تهران اضافه كرد: ما اين موضوع را به ديوان عدالت اداري هم گفته‌ايم و بعيد مي‌دانم ديوان عدالت اداري آنجا حكمي مبني بر ساخت و ساز صادر و آن را نهايي كند.
قاليباف اضافه كرد: البته ممكن است در مراحلي اين حكم در دستور كار باشد، ما هم اين موضوع را شنيده‌ايم ولي چيزي به دست ما نرسيده است.
شهردار تهران تاكيد كرد: حتما با ساخت و ساز در سرخه حصار مخالف هستيم و اين كار خلاف قانون است.
وي اضافه كرد: ولي واقعيتي است كه تعداد قابل توجهي از شهروندان زميني را ظرف چند دهه گذشته از دولت خريداري كرده‌اند و به مردم واگذار كرده‌اند طبيعتا بايد مشكلات مردم در اين زمينه برطرف شود. نمي‌شود بگوييم چون در اين محدوده مجوز ساخت و ساز وجود ندارد شما هم بلاتكليف خواهيد بود.
وي افزود: من فكر مي‌كنم دولت چون اين زمين‌ها را واگذار كرده است امروز بايد زمين‌هاي معوض به مردم بدهد و مردم بايد جايگزين زمين‌هاي خود را در جاي ديگر قبول كنند.
وي افزود: اين موضوع در شوراي شهر مطرح شده و 2 نفر از اعضاي شوراي شهر مشخص شدند تا با تيمي از شهرداري و با هماهنگي دولت اين مشكل را برطرف كنند.
شهردار تهران اضافه كرد: هرگونه‌ ساخت و ساز در اين محدوده خلاف قانون است.
قاليباف در خصوص انتقال خطوط راه‌آهن از منطقه 17، 18 و 19 شهرداري گفت: انتقال خطوط راه‌آهن به زير زمين وظيفه شهرداري نيست و اين مسئوليت برعهده دولت است.
وي ادامه داد: قرار است دولت خطوط ريلي راه‌آهن را به زيرزمين منتقل كرده و مشكلات موجود در آن منطقه را برطرف كند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا عمليات عمراني در اين بخش متوقف است؟ گفت: پروژه توسط دولت انجام مي‌شود، من از جزئيات كار آگاه نيستم و نمي‌دانم كه علت توقف كار چيست؟
شهردار تهران اضافه كرد: هيچ وظيفه‌اي براي احداث تونل راه‌آهن بر عهده شهرداري تهران نيست و اگر موردي باشد و آنها به ما منعكس كنند ما حتما انجام خواهيم داد. اين خواسته شهرداري تهران و مردم است كه خطوط راه‌آهن از وسط شهر به زير زمين منتقل شود.
وي در خصوص پياده‌راه سازي خيابان وليعصر گفت: در حاشيه خيابان ساخت و ساز انجام مي‌شود و تقريبا بايد دو سوم پياده رو را گرفته و بقيه را براي رفت و آمد آزاد كنند ولي متاسفانه در يك سوم باقيمانده نيز مصالح ريخته و امكان رفت و آمد وجود ندارد و اين خود معضل بزرگي است.
قاليباف افزود: در 20 روز گذشته كارها را در اين محدوده به گونه‌اي ساماندهي كرده‌ايم تا تردد شهروندان قدري آسان‌تر شود.
به گفته شهردار تهران شهروندان در حال حاضر نيز به سختي از اين محدوده عبور مي‌كنند اما به زودي كار ساماندهي به اتمام مي‌رسد.
وي در ادامه گفت: مجموعه مديريت شهري، امروز در حوزه آموزشي، تربيتي و اجتماعي حركت معني‌داري را در سطح شهر انجام مي‌دهد.
وي اضافه كرد: در عرصه مسائل مختلف عمراني و خدماتي، به هر جاي شهر كه نگاه مي‌كنيم كه از محله گرفته(كه كارها بر اساس محله‌محوري است) تا اجراي پروژه‌هاي سنگين در مقياس منطقه‌اي، شهري، ملي و فراملي ، فعاليت‌هاي زيادي صورت گرفته است، هرچند كه اين وظيفه ماست و هيچ منتي بر سر كسي نيست.
شهردار تهران با اشاره به اينكه مجموعه شهرداري بر خلاف بقيه مجموعه‌هاي دولت بايد هم پول در بياورد و هم هزينه كند، گفت: پول آماده نيست كه فقط كار كنيم و وظيفه پول در آوردن ، تاًمين مصالح و از همه مهم‌تر هزينه كردن پول را بايد خودمان انجام دهيم.
به گفته شهردار تهران، فعاليت‌هاي انجام شده در بخش مترو در طول 25 سال گذشته بي‌سابقه بوده است و در هيچ مقطعي مانند امروز احداث 15 كيلومتر خط عملياتي مترو در سال، سابقه نداشته است.
شهردار تهران با اشاره به اينكه امروز در تهران به همان اندازه كه روي زمين كار انجام مي شود در زيرزمين نيز در بخش تونل‌‌هاي مترو، حمل و نقل، آب‌هاي زير سطحي و در آينده نزديك در زمينه تونل‌هاي تاسيسات شهري كار انجام مي شود، گفت: هنگامي آرامش روي سطح زمين برقرار مي‌شود كه زير زمين و تاسيسات به درستي آماده شده باشد.
قاليباف ادامه داد: عمليات احداث تونلي شرقي – غربي تا حدود 3 ماه آينده در ادامه بزرگراه صدر از زير پارك ملت و خيابان ولي عصر به سمت نيايش آغاز مي‌شود و در لاين تونلي ديگر از غرب به شرق رسيدن به بزرگراه‌هاي مدرس و صدر را به يك‌ديگر امكان‌پذير مي‌كند.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن