تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816414995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنكراني: 40درصدسيگاري‌ها،قليان راجايگزين آن كردند سالانه80هزارنفردركشورقرباني سيگارمي‌شوند پارسال70ميلياردتومان ازمحل ماليات سيگاردراختياروزارتخانه قرارگرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لنكراني: 40درصدسيگاري‌ها،قليان راجايگزين آن كردند سالانه80هزارنفردركشورقرباني سيگارمي‌شوند پارسال70ميلياردتومان ازمحل ماليات سيگاردراختياروزارتخانه قرارگرفت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

وزير بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر مصرف دخانيات در كشور حدود 50 ميليارد نخ در سال است كه از اين ميزان حدود 12 تا 13 ميليارد نخ سيگار توليد داخل و مابقي توليدات خارجي است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر كامران باقري لنكراني در حاشيه مراسم روز جهاني «بدون دخانيات» با اشاره به 10 درصد سهم وزارت بهداشت و سازمان تربيت بدني از محل فروش سيگار، به خبرنگاران گفت: در سال گذشته در مجموع 70 ميليارد تومان از اين محل در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت. به طور كلي وزارت بهداشت به اين موضوع به عنوان محلي براي كسب درآمد نگاه نمي كند بلكه اين امر به عنوان يك نماد براي نشان دادن عوارض مصرف سيگار است كه فرد سيگاري بايد از جيب خود براي حل عوارض سيگار كمك كند. اين در حالي است كه ساليانه حدود پنج برابر اين مبلغ صرف درمان مستقيم افراد سيگاري مي شود.

لنكراني گفت: در حال حاضر با فرهنگ سازي و همكاري نيروي انتظامي و مجامع صنفي، حدود 90 درصد مكان‌هايي كه قليان عرضه مي كردند به طور داوطلبانه نسبت به جمع آوري قليانها اقدام كردند. تنها يك يا دو استان از مشكلات اقتصادي آن ابراز نگراني كردند كه دولت به آنها فرصت داد تا نسبت به جايگزين قليان اقدام كنند. اين فرصت تنها به مكانهايي داده شد كه از قبل مجوز ارائه قليان را داشتند.

وي با بيان اينكه در تهران با همكاري حدود 300 واحد صنفي كه از قبل مجوز ارائه قليان را داشتند، توزيع قليان حذف شد، گفت: وزارت بهداشت سعي دارد با همكاري خوب مجامع صنفي، حذف ارائه قليان در اماكن عمومي را به نتيجه مناسبي برساند.

به گفته لنكراني ، حدود 40 درصد از افرادي كه دخانيات مصرف مي كنند، سيگار را تبديل به قليان كردند. در مجموع استفاده‌كنندگان از مواد دخاني افزايش پيدا نكرده اند اما با اين تغيير استفاده از سيگار به قليان مواجه هستيم.

وزير بهداشت با بيان اينكه آمارها نشان مي دهد تمايل به سيگار كشيدن در بين غيرسيگاري ها حدود 40 درصد كاهش يافته با ابراز نارضايتي از افزايش استعمال سيگار در نسل جوان گفت: اميدواريم با حركتهاي نمادين و اطلاع رساني بيشتر و با استفاده از ساير اهرم ها بتوان موج حركت ضد سيگار را تقويت كرد.

وي گفت: طبق قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات، عرضه دخانيات به افراد زير 18 سال ممنوع است. براي عرضه دخانيات داشتن پروانه ويژه لازم است. همچنين استعمال دخانيات در كليه اماكن عمومي حتي فضاهاي حمل و نقل عمومي ممنوع است. در اين زمينه سال گذشته آيين نامه اي به تصويب دولت رسيد و تلاش اين آيين نامه بر آن است كه مفاد قانون را اجرايي كند.

به گزارش ايسنا، وزير بهداشت با اشاره به همكاري آموزش و پرورش مناسب در مبارزه با استعمال دخانيات گفت: امروزه اطلاعات نسل جوان نسبت به مصرف مواد دخاني بهتر از گذشته است. آموزش و پرورش مفاد آموزشي مناسبي را در اين زمينه تهيه و در بعضي مقاطع تحصيلي توزيع مي كند. اين در حالي است كه هنوز تا نقطه آرماني فاصله زيادي داريم. اميدواريم با همكاري تمام ارگان‌هاي ذيربط به نقطه‌اي برسيم كه ديگر افراد سيگاري نداشته باشيم.

وي با اشاره به تصويب قانون ماليات سيگار در سال 85 به منظور افزايش قيمت سيگار گفت: با حمايت مجلس در سال 85 قانون ماليات بر سيگار تصويب شد. با تصويب اين قانون، 20 درصد ماليات براي سيگار وارداتي و 10 درصد براي سيگار توليد داخل در نظر گرفته شد. همچنين در اين قانون ذكرشده كه ساليانه حداقل 10 درصد بايد به ماليات سيگار اضافه شود. امسال نيز 3 تا 20 درصد ماليات بر سيگار خارجي و 3 تا 10 درصد به سيگار توليد داخل افزوده شد.

وي در رابطه با سيگارهاي قاچاق و نرخ پايين آنها در بازار گفت: به اين منظور فعال تر شدن ستاد مبارزه با قاچاق در آيين‌نامه در نظر گرفته شده است.

لنكراني گفت: در سال 86 از محل 20 درصد ماليات سيگار وارداتي و 10 درصد ماليات سيگار داخلي، حدود 70 ميليارد تومان در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت كه حدود نيمي از اين مبلغ صرف خريد تجهيزات و ساختن مراكز بهداشتي - درماني به ويژه در روستاها و نيمي ديگر صرف توسعه شبكه ها و برنامه هاي نرم افزاري شد.

وزير بهداشت با بيان اينكه ساليانه حدود 80 هزار نفر بر اثر استعمال سيگار جان خود را از دست مي دهند، گفت: حدود 160 هزار نفر دچار ناتواني هاي مزمن از سيگار مي شوند كه كليه اين موارد مخارج سنگيني را بر نظام درمان تحميل مي كند.

به گفته لنكراني، برآوردها حاكي از آن است كه هزينه 50 ميليارد نخ مصرفي سيگار و هزينه هايي كه براي جمعيت مرگ و مير و بيماري هاي ناشي از مصرف سيگار به كار گرفته مي شود به حدي است كه مي تواند مشكل مسكن كشور را به طور كامل حل كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن