تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806929636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيوجهاي مامور نما ،اخاذان حرفه اي مشتريان بانكها


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: فيوجهاي مامور نما ،اخاذان حرفه اي مشتريان بانكها
خبرگزاري آريا- رئيس پليس آگاهي استان تهران از دستگيري اعضا ي يك باند بزرگ اخاذي كه همگي از طايفه فيوج بوده و با كمين در مقابل بانك ها و بنگاه هاي خريد و فروش زمين سوژه هاي خود را شناسايي و در يك موقعيت مناسب تحت عنوان مامور اقدام به سرقت وجوه نقد مشتريان مي كردند خبر داد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس ، سرهنگ " اسماعيل هادئي " رئيس پليس آگاهي استان تهران در تشريح جزييات اين خبر گفت : بر اساس گزارش هاي متعدد رسيده در دو ماه اول سال جاري مبني بر اخاذي تحت عنوان مامور از شهروندان مخصوصاٌ از مشتريان بانكها و كساني كه جهت خريد و فروش زمين واملاك به بنگاه هاي معاملات ملكي مراجعه مي كنند ، شناسايي و دستگيري اين افراد در دستور كار ويژه ماموران آگاهي استان قرار گرفت .

سرهنگ " اسماعيل هادئي " در ادامه بيان داشت با بررسي هاي اوليه و اظهارات مالباختگان مشخص شد كه اخاذان تحت پوشش مامور گشت انتظامي نامحسوس ، مامور آگاهي و مواد مخدر در گروه هاي 2و 3 نفره و بااستفاده از چندين خودروي مدل بالا و تيزرو مثل زانتيا ، ريو ، گلف و انواع مدل پژو ، سوژه هاي خود را شناسايي و در يك موقعيت مناسب پس از متوقف كردن خودرو تحت عنوان مامور اقدام به بازرسي بدني و داخل خودرو كرده و بعد از گرفتن وجوه نقد و چك هاي بانكي ابتدا سوئيچ خودروي متوقف شده را برداشته و در مرحله بعد به بهانه ي استعلام شماره چك ها سوار بر خودروي خود شده و سريعاٌ متواري مي شدند .

وي افزود با حضور مالباختگان در اداره آگاهي چهره نگاري از سارقان به عمل آمد و تصاوير رايانه اي بدست آمده در اختيار ماموران قرار گرفت و با افزايش ماموران نامحسوس در سطح استان تهران مخصوصاٌ مناطقي كه احتمال وقوع سرقت و اخاذي در آنجا متصور بود تعقيب و مراقبت هاي شبانه روزي آغاز شد .

رئيس پليس آگاهي استان تهران اظهار داشت در مورخه 4 خرداد شماره ناقص پلاك يكي از خودروهايي كه سارقان از آن استفاده مي كردند بدست آمد و با استعلام و اقدامات رديابي پلاك مشخص شد كه خودرو از نوع ريو بوده و متعلق به فردي به نام مصيب است كه به تازگي آن را خريداري كرده،بنابراين با احراز هويت فرد مذكور و تصاوير رايانه اي به دست آمده كليه پاتوق ها و مخفيگاه هاي احتمالي مجرمان سابقه دار اين طايفه تحت مراقبت هاي ويژه قرار گرفت و سرانجام پس از اقدامات گسترده اطلاعاتي در مورخه 6 خرداد مخفيگاه هاي 10 عضو اصلي اين باند در سه شهرستان كرج – شهريار و رباط كريم شناسايي و در فاصله زماني چند ساعته هر 10 عضو اين باند كه همگي از طايفه فيوج بودند دستگير شدند.

رئيس پليس آگاهي استان تهران تصريح كرد : با بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه نزديك به 50 نفر از اعضا و اقوام نزديك اين افراد مثل پدر ،برادران ، دايي و 000 همگي به جرم سرقت ، كف زني و اخاذي تحت عنوان مامور در زندان هاي داخل و خارج از كشور به سر مي برند .

متهمان ابوذر و غلام كه از ليدرهاي اصلي اين باند هستند از چگونگي تشكيل اين باند و انگيزه خود براي اخاذي در اعترافات خود اظهار كردند : كه ما با سرمشق قرار دادن بزرگان طايفه مخصوصاٌ پدرانمان تصميم گرفتيم كه راه آنها را ادامه دهيم و چون اكثرمردان طايفه ي ما به جرم هاي كف زني ، سرقت و اخاذي در كشورهاي مختلف در زندان به سر مي برند ، ما هم براي امرار معاش و تفريحات خود، پس از تهيه چند دست لباس نظامي با درجه و رسته هاي مختلف نقشه اخاذي تحت عنوان مامور را كشيديم بنابراين در ابتدا دو دستگاه خودرو از نوع زانتيا و گلف را از تهران به سرقت برديم و بااستفاده از اين دو خودرو و يك خودرو ريو كه متعلق به مصيب بود سرقت هاي خود را انجام مي داديم .

متهمان دستگير شده درتوضيح نحوه و چگونگي اخاذي خود به پليس گفتند : ابتدا با پوشيدن لباس هاي نظامي از زير لباس هاي شخصي خود به مراكز اصلي بانك ها ( شعبه مركزي ) مراجعه مي كرديم و يكي از ما به داخل بانك مي رفت و در آنجا افرادي را كه مبالغ هنگفتي پول دريافت مي كردند را شناسايي و با تلفن ،مشخصات طرف را به ما كه با 3 خودرو بيرون منتظر بوديم ، اعلام مي كرد . ماهم پس از بيرون آمدن طرف او را تعقيب مي كرديم و در يك فرصت مناسب لباس هاي رويي خود را كه شخصي بود از تن در مي آورديم و با پوشش نظامي خود تحت عنوان مامور خودرو را متوقف و بعد به بهانه ي مشكوك بودن به خودرو اقدام به بازرسي بدني و داخل خودرو مي كرديم و وقتي كه وجوه نقد و چك هاي بانكي را پيدا مي كرديم ابتدا سوئيچ خودرو را بر مي داشتيم و سپس به بهانه چك كردن شماره چك بانكي و مطمئن بودن از سرقتي نبودن آنها سوار خودرو ي خود مي شديم و بلافاصله از محل مي گريختيم و در سرقت هاي بعدي براي اينكه احتمال مي داديم شماره خودرو ما، لو ، رفته است يك روز قبل از سرقت به نمايشگاه خودرو مي رفتيم و يك دستگاه خودرو مي خريديم و در قرارداد خود به مدت 2 روز فرصت مي گرفتيم كه چنانچه از معامله پشيمان شديم با پرداخت مبلغي معامله را فسخ كنيم و دراين فرصت دو روزه اخاذي خو د را انجام ميداديم و روز بعد خودرو را با پرداخت مبلغ قيد شده در قرارداد پس مي داديم .

هادئي در ادامه گفت : تا كنون سارقان به 50 فقره سرقت به عنف خود اعتراف كرده اند كه بيشترين سرقت آنان در شهرستان هاي كرج ، شهريار، ساوجبلاغ ، رياط كريم ، نظرآباد ، اسلامشهر و ورامين بوده و در هريك از سرقت هاي خود از 4 تا 20 ميليون تومان به سرقت برده اند و در چندين فقره از سرقت هاي خود با همين شگرد منازل اتباع افاغنه را مورد بازرسي قرار داده اند و در كل با توجه به برآوردهاي به عمل آمده اين افراد بيش از 250 ميليون تومان اخاذي كرده اند .

وي بادآور شد كه علاوه بر دستگري 10 عضو اين باند يك نفر جاعل بنام ايرج كه با در اختيار گذاشتن 3 جلد شناسنامه جعلي سارقان را در نقد كردن چك هاي بانكي مسروقه ياري مي كرد شناسايي و دستگير شد . هشدار پليس

رئيس پليس آگاهي استان تهران با توجه به شگرد سارقان و اخاذان به عنف خاطر نشان ساخت در برخورد با چنين افرادي آنچه در درجه اول از اهميت بالايي برخوردار است احراز هويت ماموران است بنابراين شهروندان توجه داشته باشند كه پليس همواره طبق ضوابط و قوانين با مردم برخورد مي كند . و اين حق مسلم هر فردي است كه به هنگام برخورد با پليس كارت شناسايي او را رويت كند بنا براين مالباختگان چنانچه قبل از در اختيار گذاشتن مبالغ و اموال خود خواهان رويت كارت شناسايي بودند ، مطمئناٌ دچار چنين حادثه اي نمي شدند. لازم به ذكر است كه يكي از سرنخ هايي كه پليس را همواره در شناسايي و دستگيري متخلفان ياري ميكند و مدت زمان به سرانجام رسيدن پرونده به حد اقل مي رساند ، شماره پلاك خودروهاي مورد استفاده سارقان و همچنين چهره ظاهري آنان است . لذا ضروري است افرادي كه در دام چنين سارقاني گرفتار مي شوند ، اين دو مورد را مد نظر داشته باشند و قبل از هر گونه برخورد لفظي و فيزيكي با سارقان مراتب را سريعاَ به مركز فوريتهاي پليس 110اطلاع دهند. اخاذان را شناسايي كنيد

باتوجه به وسعت حوزه سرقتي سارقان، احتمال اين مي رود كه تعداد سرقت هاي اين افراد به اين شيوه بيش از 50 فقره باشد از همين رو بازپرس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب دستور چاپ بدون پوشش عكس اين متهمان را صادر كردو از شهروندان خواست چنانچه در اين خصوص شكايتي دارند به شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب واقع در ميدان آزادگان كرج و يا اداره پليس آگاهي استان تهران واقع در ميدان طالقاني كرج مراجعه كنند.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن