تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظر نهايي شهرداري درباره منوريل صادقيه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نظر نهايي شهرداري درباره منوريل صادقيه
با عنايت به نامه شهردار محترم تهران و دلايل و مستندات ارسالي از جمله عوارض موجود در مسير، اشكالات طراحي و ضعيف بودن پايه هاي پل و ... به نظر مي‌رسد اجرا خط مونوريل در كريدور ميدان صادقيه - فرودگاه مهرآباد به صرفه و صلاح شهر تهران نبوده و فاقد توجيه فني و اقتصادي باشد و جمع‌آوري پايه‌هاي موجود جهت تسهيل در رفت‌وآمد شهروندان ضروري باشد.
معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، ارزيابي نهايي خود در خصوص مسائل ترافيكي پروژه نيمه كاره منوريل صادقيه و پيشنهاد كميسيون عمران شورا مبني بر ادامه اين پروژه تا ايستگاه مترو صادقيه، ترمينال غرب و فرودگاه مهرآباد را اعلام كرد.

به گزارش مهر، كميسيون عمران شوراي شهر تهران چندي پيش با توجه به درخواست شهرداري تهران مبني بر جمع‌آوري ستون‌هاي پروژه نيمه‌كاره منوريل صادقيه از شهرداري خواست تا آخرين نظرها را پيرامون موضوع منوريل و استفاده از آن در تهران، پروژه منوريل صادقيه و احتمالا مسير جديد براي اين پروژه به شوراي شهر ارائه كند.

همچنين از معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران نيز خواسته شد تا در خصوص پيشنهادات جديد تعيين تكليف پروژه منوريل صادقيه با توجه به كار انجام شده و هزينه صرف شده درمورد ادامه پروژه از ميدان صادقيه تا ايستگاه مترو، ادامه تا ترمينال غرب و يا فرودگاه مهرآباد نظر خودرا اعلام كند.

در همين راستا معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نظر نهايي خود در اين خصوص را اعلام كرده كه يه شرح ذيل است:

1- در خصوص تقاضاي خط مونوريل صادقيه با استفاده از نتايج مدل حمل‌ونقل شهر تهران و همچنين بررسي تقاضاي موجود خطوط اتوبوسراني عبوري از محدوده و انواع ميني‌بوس، تاكسي و مسافربر مشخص شد كه حجم مسافر جابجا شده از مبدأ صادقيه به سمت ميدان آزادي ـ فرودگاه مهرآباد حداكثر 9000 مسافر در يك ساعت اوج در يك جهت با يكي از مدهاي حمل‌ونقلي فوق مي‌باشد.

با توجه به انتقال سفرهاي خارجي به فرودگاه امام (ره) و عدم تمايل بسياري از شهروندان به حذف مدل حمل‌ونقلي مطلوب آنها (اتوبوس، ميني‌بوس با تاكسي) سهم ناچيزي براي استفاده از مونوريل باقي خواهد ماند.

همچنين بررسي سفرهاي انجام شده در اين محدوده نشان مي‌دهد، بيشتر سفرها از مبدأ صادقيه به ساير نقاط مهم شهر تهران مثل ميدان انقلاب و وليعصر صورت مي‌گيرد و تبادل سفر بين صادقيه و فرودگاه و ترمينال غرب بسيار كمتر است. به عبارتي هدف تعداد سفرهاي ياد شده بالا صرفا ميدان صادقيه - ميدان آزادي نبوده و عمدتا از اين نقاط جهت تبادل سفر استفاده مي‌نمايند.

2- بر اساس حجم تقريبي مسافر پيش‌بيني شده مشخص مي شود كه تقاضاي اين مسير كمتر از ظرفيت يك سامانه مونوريل است و به عبارت ديگر تعداد سفرهايي كه از ترمينال غرب به ايستگاه مترو صادقيه و بالعكس قابل پيش‌بيني است، تكافوي يك خط مونوريل را نمي‌دهد.

در صورتي كه برقراري اين ارتباط مد نظر باشد پل تازه احداث بين خيابان برادران شهيد رحماني و ايستگاه صادقيه مترو براي برقراري يك سرويس مناسب اتوبوس به صورت شاتل بين ترمينال غرب و ايستگاه صادقيه به صورت رفت و برگشت جوابگو خواهد بود.

3- طبق برنامه‌هاي مصوب در خصوص احداث خطوط مترو، اگر هدف برقراري اتصال مسافرين ترمينال غرب به شبكه مترو در تهران باشد، خط چهار مترو به زودي به آن منطقه خواهد رسيد و مسافرين ترمينال غرب با وجود خط چهار با سهولت بيشتري (در مقايسه با تعويض اجباري خط با وجود مونوريل) به مترو دسترسي خواهند داشت.

اين خط با اتصال محدوده ترمينال غرب به نقاط مهم تبادل سفر شهر، قطعا نياز اين محدوده را پوشش خواهد داد و همچنين به لحاظ زمان بهره‌برداري بعيد است پروژه مونوريل كه در مراحل ابتدايي اجرا قرار دارد بتواند زودتر از خط 4 مترو ارتباط ترمينال غرب با شبكه مترو را برقرار نمايد.

اين قطعه از مونوريل حداكثر مي تواند با خط چهار مترو هم افق گردد كه از اين نظر ( اتصال مسافرين ترمينال غرب به شبكه مترو) احداث مونوريل كمك شاخصي نخواهد كرد و علاوه بر اين طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران خط ريلي سريع السير شماره 4 در بلند مدت به محدوده ترمينال غرب سرويس خواهد داد.

4- با توجه به مطالب بيان شده تكميل اين بخش از خط مونوريل بين ترمينال غرب و فلكه دوم صادقيه به لحاظ حمل‌ونقلي و ترافيكي در حال حاضر فاقد توجيه مي‌باشد.

يادآوري مي‌گردد، چنانچه برقراري سرويس مناسب و سريع بين اين دو نقطه مد نظر باشد، اين اقدام با برقراري سرويس سريع‌السير رفت و برگشت اتوبوس عملي خواهد بود.

در صورت ضرورت و اصرار جهت جايگزيني مونوريل، مي‌توان به طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران توجه نمود كه بر اساس آن سه خط مكمل ريلي پيشنهاد شده است. بنابراين به عنوان جايگزين مسير مونوريل فوق مي‌توان از مسير شماره 2 از ميدان صنعت تا نمايشگاه بين‌المللي (تقاطع چمران - وليعصر) نام برد.

لازم به تاكيد است كه بر اساس شاخص‌هاي مختلف و با توجه به شرايط موجود مسير خط ريلي مكمل شماره 2 به دليل شرايط مناسب محيطي و جاذبه هاي گردشگري به عنوان مسير مناسب اجراي قطار هوايي و يا مونوريل در تهران پيشنهاد مي‌شود.

بنا بر اين گزارش، شهرداري تهران در ادامه مشخصات اين خط را چنين ذكر كرده است:

* اين خط كه در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران با عنوان خط ريلي مكمل 2 معرفي شده است به طول 7/6 كيلومتر از ميدان صنعت آغاز و در تقاطع چمران- وليعصر محل نمايشگاه بين المللي فعلي پايان مي پذيرد و از بلوار انقلاب، پل مديريت و بزرگراه چمران عبور مي‌كند.

* خط فوق از لحاظ عناصر بصري و جذابيت هاي مسير مناسب مي باشد. اين خط در قسمت جنوبي خود به برج يادمان كه يكي از مراكز مهم توريستي و جذب سفر شهر تهران در آينده‌اي نزديك خواهد بود و همچنين پارك جنگلي پرديسان متصل است و در مسير خود ضمن عبور از خيابان‌هاي با عرض مناسب در محدوده شهرك قدس وارد بزرگراه چمران شده و در قسمت شمالي به نمايشگاه بين‌المللي فعلي شهر تهران، هتل استقلال و سالن همايش هاي صدا و سيما متصل مي‌شود.

* اين خط با خط پيشنهادي 7 ، 9 و سريع السير 4 طرح جامع قطار شهري تهران ايستگاه تقاطعي دارد و امكان انتقال مسافر در اين ايستگاه ها وجود دارد. لذا اين خط مي تواند به عنوان تغذيه كننده خطوط ذكر شده نيز عمل كند.

5- با عنايت به نامه شهردار محترم تهران و دلايل و مستندات ارسالي از جمله عوارض موجود در مسير، اشكالات طراحي و ضعيف بودن پايه هاي پل و ... به نظر مي‌رسد اجرا خط مونوريل در كريدور ميدان صادقيه - فرودگاه مهرآباد به صرفه و صلاح شهر تهران نبوده و فاقد توجيه فني و اقتصادي باشد و جمع‌آوري پايه‌هاي موجود جهت تسهيل در رفت‌وآمد شهروندان ضروري باشد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن