تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806890896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله و يادداشت روز برخي روزنامه هاي كشور در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمقاله و يادداشت روز برخي روزنامه هاي كشور در يك نگاه
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): برخي روزنامه هاي كشور روز يكشنبه در سرمقاله و يادداشت روز خود به موضوع هاي شئونات مجلس ، امام خميني (ره )در مصاف با خرافه گرايان و گزارش شوراي حكام پرداخته اند.


مردم سالاري
**********
روزنامه مردم سالاري رو يكشنبه در يادداشت روز خود به موضوع "ضرورت تقويت نظارت در مجلس هشتم " اشاره مي كند و مي نويسد: در نظام جمهوري اسلامي ايران، مجلس، دو شان مجزاي از هم دارد. يكي شان قانون گذاري و ديگري نظارت بر دستگاه هاي اجرايي.
احمدخرم نگارنده اين يادداشت مي نويسد:به جرات مي توان گفت كه مجلس هفتم در نحوه قانون گذاري از نيروهاي مدير و كارشناسان خبره بهره مند نشد. مديراني كه از آغاز انقلاب تا به امروز توانسته بودند در عرصه هاي مختلف پرتلاش و توانمند ظاهر شوند، به جز تعداد انگشت شماري از آنها، در تصميم سازي ها و اصلا ح قوانين پيشنهادي، مجلس هفتم از مشاوره آنها سود نبرد.
در اين يادداشت مي خوانيم: بهتر است مجلس هشتم در موضوع قانون گذاري از نيروهاي مجرب نظام و كارشناسان زبده دستگاه اجرايي بدون در نظر گرفتن خط سياسي و خودي يا غيرخودي بودن، از تجارب آنها استفاده كند.
احمدخرم مي نويسد:شان ديگر مجلس، نظارت بر اجراي قوانين توسط دستگاه هاي دولتي است كه هم قانون گرايي را محقق مي كند و هم دستگاه هاي اجرايي را ملزم مي نمايد كه قوانين را درست اجرا كنند.
هم مجلس و هم ديوان محاسبات كه وابسته به مجلس است نظارت مالي بر اجراي طرح ها دارد اما هيچ كدام از اين دو نهاد طي 3 سال گذشته نتوانستند كف قابل قبولي را از نظارت درست و منطقي خود ارائه دهند.
او نوشته است: اگر دولت بر مبناي برنامه چهارم توسعه و طرح جامع حركت كند تحولي اساسي در كشور ايجاد مي شود.
فراكسيون خط امام (ره) مجلس هشتم نيز ضمن ائتلا ف با مستقل ها بايد بتوانند نقشي اثرگذار در مجلس ايفا كنند و در نحوه قانون گذاري و نظارت تاثيرگذار باشند.
****
جمهوري اسلامي
*************
روزنامه جمهوري در سرمقاله خود به موضوع "امام خميني (ره) در مصاف با خرافه گرايان " اشاره مي كند و مي نويسد:هر سال سالروز رحلت حضرت امام خميني بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي فرصت مناسبي پديد مي آورد براي آنكه معاصران آن يگانه دوران، آرمان هاي مطرح شده توسط او را مرور كنند و نسل هاي جديد نيز با آرمان ها آشنا شوند.
او مي نويسد:ويژگي منحصر به فرد امام خميني (ره )‌ اينست كه اسلام را در عصر حاضر آنچنان قوي شفاف و روزآمد تفسير كرد كه عموم ملت ايران از آن استقبال كردند و كاربردي بودن دين خدا را در زندگي خود لمس نمودند.
نگارنده اين سرمقاله نوشته است:اين موج بيداري بقدري قوي و كارآمد است كه دو دهه بعد از رحلت امام خميني نيز همچنان راه خود را در ميان توده ها در نقاط مختلف جهان باز مي كند و به پيش مي رود.
در بخشي از اين سرمقاله آمده است:از آنجا كه مقابله هاي سخت افزاري قدرت هاي بزرگ از قبيل حمله نظامي تحريم اقتصادي و فشارهاي سياسي با انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي راه به جائي نبرد نوبت به مقابله نرم افزاري رسيد برنامه هائي براي منحرف ساختن انقلاب و نظام جمهوري اسلامي از مسيري كه امام خميني براي آنها ترسيم كرده است .
او نوشته است: انقلاب اسلامي بعد از 16 سال مبارزه سرانجام در 22 بهمن 1357 به پيروزي رسيد اما عناصر متحجر و خرافه گرايان از پا ننشستند و به كارشكني هاي خود ادامه دادند .
در بخشي از اين سرمقاله آمده است: امام (ره)حدود يك دهه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي درباره تحركات اين عناصر چنين فرمود: ديروز مقدس نماهاي بي شعور مي گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مي گويند مسوولان نظام كمونيست شده اند! تا ديروز مشروب فروشي و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان براي ظهور امام زمان ارواحنافداه را مفيد و راهگشا ميدانستند امروز از اينكه در گوشه اي خلاف شرعي كه هرگز خواست مسوولان نيست رخ مي دهد فرياد « وااسلاما » سر مي دهند!
او مي افزايد: از آن زمان تحركات جديد متحجران و خرافه گرايان آغاز شده بود و بعد از رحلت امام اين تحركات افزايش يافت بطوري كه اكنون به اوج خود رسيده و به عنوان يك خطر كه عوامل اجرائي آن از خارج از مرزها نيز پشتياني مي شوند انقلاب و نظام را و قبل از آنها اعتقادات ديني مردم را تهديد مي كند. در مناسبت هائي از قبيل سالگرد رحلت امام خميني سالگرد پيروزي انقلاب سالگرد تاسيس نظام جمهوري اسلامي و همه مناسبت هاي مذهبي بايد از فرصت استفاده و با اين خطر مقابله شود. آيا دست اندركاران اين امور به اين وظيفه مهم ديني و انقلابي خود عمل مي كنند
*****
كيهان
****
روزنامه كيهان در يادداشت روز خود در مورد "پيشروي در ابعاد صفر اين چنين مي نويسد: گزارش محمد البرادعي به اجلاس ماه ژوئن شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي به معناي ورود پرونده هسته اي ايران به مرحله اي جديد است.
اين يادداشت مي افزايد: اين گزارش همچنانكه روال معمول گزارش نويسي آژانس است، جز آنكه جزئيات فني و حقوقي را با اغراض سياسي آميخته و در مواردي به خود حق قضاوت درباره اموري را داده است كه به هيچ وجه در صلاحيت آژانس نيست، از لحن و شيوه نگارش خاصي هم برخوردار است؛ به گونه اي كه هنگام خواندن گزارش گاه اين احساس به آدمي دست مي دهد كه گويي آژانس قصد جوسازي و عمليات رواني عليه ايران را دارد تا بيان يك سلسله داده هاي واقعي و ارائه بي طرفانه نتيجه ارزيابي ها.
مهدي محمدي نگارنده اين يادداشت مي نويسد:گزارش ژوئن به وضوح تحت فشار امريكا نوشته شده و علت برخي بداخلاقي هاي موجود در آن هم بي شك همين است. جالب است كه براي نخستين بار آژانس اندكي شجاعت به خرج داده و از امريكا به خاطر اخلال در روند فعاليت جاري خود انتقاد كرده است.
او مي نويسد:با توجه به اين حقيقت كه آژانس خود به آن اذعان دارد بايد پرسيد چرا آژانس در تخلفي آشكار از اساسنامه خود به موضوعي ورود كرده است كه نشانه اي از كاربرد مواد هسته اي در آن وجود ندارد؟ يك پاراگراف بسيار كليدي در گزارش هست كه تقريبا تمامي رشته هاي غربي ها را در پيش بردن پروژه رواني متهم سازي ايران به ساخت سلاح هسته اي پنبه مي كند.
در پايان اين يادداشت مي خوانيم :امريكا به وضوح قصد دارد آنچه را كه «جنبه هاي احتمالي نظامي» خوانده شده و در واقع همان ادعاهاي بي مبناي امريكاست تبديل به بخش اعظم گزارش هاي آژانس درباره ايران بكند اما اجراي فاجعه بار فاز اول اين پروژه در گزارش ماه ژوئن نشان مي دهد ادامه اين بازي جز مكرر كردن آبرو ريزي هاي امريكا حاصلي نخواهد داشت. انتخاب با خود امريكايي هاست، اگر چه ديگر صداي اهالي واشنگتن هم درآمده است كه ساكنان كاخ سفيد با بحران «شعور» مواجهند.
****
شبد**1647
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن