تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801854413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۱۱ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۱۱ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- اين روزها اغلب افرادي كه از ميني‌بوس‌ براي تردد در شهرها استفاده مي‌كنند با گردن‌درد از اين وسيله حمل و نقل عمومي پياده مي‌شوند.

گردن درد در ميني بوس

ميني‌بوس‌هاي بيشتر شهرها با وجود پرطرفدار بودن، همچنان قديمي و فرسوده‌اند. در واقع، تعداد كمي از ميني‌بوس‌ها با مدل‌هاي جديد عوض شده‌اند و مدل‌هاي قديمي با مشكلات فراوان خود از جمله دودزا بودن و سرعت بسيار پايين، در شهرها تردد مي‌كنند.

اين ميني‌بوس‌ها كه به كولر هم مجهز نيستند، سقف‌هاي بسيار كوتاهي دارند و مسافراني كه سر پا مي‌ايستند بايد براي تمام مسير گردن خود را كج نگه‌دارند. اين در حالي است كه طبق قانون راننده موظف است تنها به اندازه تعداد صندلي‌هاي داخل وسيله نقليه مسافر سوار كند و ايستادن مسافران داخل ميني بوس ممنوع است.

از طرف ديگر تشك صندلي‌ها به‌شدت فرسوده است و گاهي فاصله صندلي‌ها به اندازه‌اي كم است كه مسافري با يك جثه متوسط هم به سختي روي آنها جا مي‌شود.

حذف نمايشگر قيمت

پس از اعلام فروش بنزين آزاد، برخي از جايگاه هاي عرضه سوخت تغييراتي را در نمايشگر پمپ‌هاي داخل جايگاه به وجود آورده‌اند كه زمينه گمراهي رانندگان را فراهم مي‌كند. از جمله اين تغييرات حذف نمايشگر قيمت بنزيني است كه وارد باك خودرو‌ها مي‌شود.

بسياري از رانندگان هنگام بنزين زدن به اين نمايشگر توجه مي‌كنند تا وقتي قيمت رند شد از ادامه بنزين زدن خودداري كنند تا مشكل كمبود پول خرد به وجود نيايد. اما متاسفانه حذف يا از كارانداختن نمايشگر قيمت، اين امكان را از رانندگان سلب مي‌كند.

البته هنگامي كه راننده در پايان سوخت گيري نازل را به مكان اوليه خودبازمي‌گرداندو قبل از اينكه كارت سوخت را از داخل كارتخوان خارج كند، قيمت نهايي روي نمايشگر دستگاه كارتخوان نقش مي‌بندد كه در بيشتر مواقع مبلغ اعلام شده رند نيست و مشكلات بعدي تهيه پول خرد آغاز مي‌شود.

دكل مرگبار

تعدادي از شهروندان، بالا رفتن از دكل‌هاي بزرگ برق را به عنوان تفريح افراد شجاع و نترس قلمداد كرده و با دست زدن به اين تفريح مرگبار هم جان خود را به خطر انداخته و هم الگويي نامناسب براي كودكان مي‌شوند.

اين روز‌ها نيز با تعطيل شدن مدارس سيل كودكان بازيگوش به كوچه و خيابان‌ها‌ ريخته و متاسفانه گاهي نيز سمت و سوي اخبار صفحه حوادث روزنامه‌ها را به سمت خود تغيير مي‌دهند.

متاسفانه يكي از عوامل مرگباري كه بخشي از اين حوادث را رقم مي‌زند بالا رفتن كودكان از اين دكل‌هاي برق است. با اينكه علامت هشدار دهنده‌اي شامل يك جمجمه و 2 استخوان، هميشه خطر برق‌گرفتگي را به شهروندان گوشزد مي‌كند اما باز هم برخي اصرار دارند از اين دكل مرگبار بالا روند.

تمام اين اتفاقات در حالي روي مي‌دهد كه كابل‌هاي فشار قوي قادرند حتي در صورت نزديك شدن فرد نيز، وي را دچار برق‌گرفتگي‌ كنند. البته خطر برق‌گرفتگي در هواي مرطوب و مه‌آلود به مراتب بيشتر مي‌شود.

مغازه‌هاي آينه‌اي

سال‌هاست كه تعدادي از فروشندگان، به منظور بزرگ جلوه دادن فضاي داخلي مغازه خود‌،‌ آينه‌ بزرگي روي ديوار مغازه نصب مي‌كنند اما در چند ماه گذشته اين آينه‌ها، ديوار‌هاي بيرون مغازه را نيز به اشغال خود درآورده‌اند.

گويا گراني قيمت مغازه باعث شده واحد‌هاي تازه‌ساز، به اصطلاح كم‌كم آب رفته و انبوه‌سازان آنها را در مساحت‌هاي پايين‌تري بسازند.

همين موضوع فروشنده‌ها را بر آن داشته تا از وسايلي همچون آينه، براي بزرگنمايي مساحت محل كسب و كار خود و حتي بيرون از آن استفاده كنند.

آينه‌هاي يادشده كه گاهي اندازه آنها به ۲ متر نيز مي‌رسد، روي ديوار روبه‌رويي مغازه‌ها نصب مي‌شوند. با اينكه آينه‌هاي مذكور حتي نور بعد از ظهر مغازه‌ها را نيز تامين مي‌كنند اما به طور حتم شكستن چنين آينه‌اي براي رهگذران، خالي از خطر نخواهد بود.

تاريخ درج: 11 خرداد 1387 ساعت 20:53 تاريخ تاييد: 11 خرداد 1387 ساعت 22:19 تاريخ به روز رساني: 11 خرداد 1387 ساعت 22:18
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن