تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام: ‌گزارش البرادعي همكاري خوب ايران و آژانس را تاييد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الهام: ‌گزارش البرادعي همكاري خوب ايران و آژانس را تاييد كرد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سخنگوي دولت روز شنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سووالي در خصوص ارزيابي اش از گزارش اخير "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: گزارش البرادعي گوياي اين است كه ايران همكاري خوبي با آژانس داشته و كارها با نظارت كامل آژانس پيش رفته است.


"غلامحسين الهام" با توجه به اين مطلب كه آژانس تحت فشار آمريكايي ها گزارش خود را ارايه كرده است ،تاكيد كرد: موضوع هسته اي مسير عادي خود را طي مي كند و موضوع از نظر دولت ايران تمام شده است و تحت فشار بودن آژانس نيز تازگي ندارد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، الهام افزود: ما به دنبال اين هستيم كه آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان جايگاه حقوقي و بين المللي و حوزه نظارتي براي فعاليت هاي هسته اي كشورها، كار خود را مستقل انجام دهد و تحت تاثير قدرت ها قرار نگيرد.
سخنگوي دولت تاكيد كرد كه ادعاهاي بي اساس آمريكايي ها درمورد فعاليت هاي هسته اي ايران نيز قابل رسيدگي نيست و براساس مقررات آژانس، موضوع كاملا روشن است و ظرفيتي براي كش دادن موضوع وجود ندارد.
الهام تصريح كرد: هميشه از ايران همكاري فراتر از ان.پي.تي را مطالبه مي كنند و اين چيز جديدي نيست.
خبرنگاري از سخنگوي دولت درخصوص مطرح شدن دوباره بحث تعليق و يا پيشنهاد ادامه غني سازي ايران در كشور ثالث سووال كرد، الهام در پاسخ گفت: تعليق ديگر قابل طرح و بحث نيست و جمهوري اسلامي از اين موضوع عبور كرده است.
الهام خاطرنشان كرد: در مورد پيشنهادها نيز آنچه حق كشور و ملت است، قابل معامله و عدول نيست و محروميت از حق نمي تواند موضوع پيشنهادي باشد، اما اگر پيشنهادي به سمت محروم سازي حركت نكند، قابل بررسي خواهد بود .
در ادامه ابن نشست خبري خبرنگاري با اشاره به سخنان سخنگوي دولت درخصوص تصميمات جديد دولت براي ساماندهي وضعيت خريد و فروش مسكن سووال كرد و گفت: دولت چه تدابيري انديشيده كه با اجراي اين طرح نرخ هاي واقعي و كاذب از سوي بنگاهداران اعمال نشود؟
الهام در پاسخ گفت : سازوكارهاي لازم پيش بيني شده است و با توجه به اينكه همه اطلاعات در بانك اطلاعاتي جمع آوري مي شود و قولنامه هاي بنگاه هاي خريد و فروش مسكن اوراق بهادار خواهد بود و ثبت مي شود، به نفع افراد نخواهد بود كه قيمت هاي صوري ثبت كنند و اگر اقدام به چنين كاري بكنند، خودشان متضرر خواهند شد.
** دولت مصوبه اي درخصوص ادغام بانك ها نداشته است
تصميم دولت به ادغام بانك هاي دولتي ديگر سووالي بود كه از سخنگوي دولت پرسيده شد،الهام در پاسخ به اين سووال با تاكيد بر اينكه دولت چنين تصميمي نگرفته است و چنين مصوبه اي ندارد، گفت: مطرح كردن يك ايده و گذاشتن نام مصوبه دولت بر روي آن غير اصولي است و اين اقدام يك جعل است.
الهام اظهار داشت: در دولت ممكن است ده ها و صدها طرح براي بررسي ارايه شود و دستگاه هاي مختلف در خصوص موضوعات گوناگون پيشنهادهايي داشته باشند و ارايه نظرات كارشناسي در فرآيند تصميم گيري و تصميم سازي يك امر طبيعي است.
سخنگوي دولت تصريح كرد: نمي دانم چه اصراري است كه مسايلي از اين دست مطرح مي شود و چيزي كه هنوز تصميمي در مورد آن گرفته نشده به عنوان مصوبه دولت اعلام مي گردد.
الهام با بيان اينكه دولت چيز پنهاني از مردم ندارد و هر زماني تصميمي بگيرد آن را به اطلاع مردم خواهد رساند، گفت: اين موضوع نيز اساسا تصميمي در دولت نداشته و در حد يك پيشنهاد بوده است و نبايد به عنوان مصوبه دولت مطرح شود و اين كار يك جعل است.
سخنگوي دولت همچنين خبر استعفاي "طهماسب مظاهري" رييس كل بانك مركزي از اين سمت را تكذيب كرد و گفت كه آقاي مظاهري استعفا نداده و كار خود را انجام مي دهد.
در اين نشست همچنين خبرنگاري در خصوص اعلام كاهش نرخ سود بانكي از سوي معاون اول رييس جمهوري در روزهاي گذشته سووال كرد. الهام در پاسخ با بيان اينكه بايد موضوعات بطور كامل براي مردم بيان شود، گفت: بانك ها دو نوع عقود دارند كه يكي از آنها مربوط به سپرده گذاري هاي مردم در بانك ها و عقود ديگر بانكي مربوط به عقود مبادله اي بانك ها است.
سخنگوي دولت با بيان اينكه دولت به دنبال ساماندهي و منضبط كردن سپرده گذاري ها است، تاكيد كرد كه سود بانكي اعلام شده از سوي دولت ربطي به سود سپرده هاي قرض الحسنه مردمي در بانك ها ندارد.
الهام خاطرنشان كرد: بخشي از سود بانك ها مربوط به مبادلات بانكي از جمله خريد و فروش اقساطي و همچنين سود بخش ارايه خدمات بانكي است كه نرخ اين سود را دولت تعيين مي كند و حق دولت است كه وارد اين بازار شود.
سخنگوي دولت تاكيد كرد كه بر اساس عقود اسلامي سرمايه گذاري تابع سود واقعي است و نمي توان آن را از پيش تعيين كرد و اقدام دولت براي تعيين نرخ سود در جهت واقعي كردن معاملات و حركت در مسير درست معاملات بوده است.
ادامه دارد...
سيام * 1701 ** 1324
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن